Jump to content
Sign in to follow this  
james kilowatt

Drivestest: Polestar 2 Dual Motor

Recommended Posts

Astia de la Polestar isi fac reclama nebuna si invita toti nebunii la test, asa ca am profitat si eu si am facut o plimbarica de vreo 40km. Masina e Polestar 2 Dual drive. Aka cam aceeasi ca cea din poza, aceeasi baterie, acelasi motor insa roti mai mici, si fara upgrade de frane si suspensii.  Franele sunt chiar si la versiunea de baza ventilate fata-spate, iar eu in 40km le-am folosit o singura data, doar ca sa le incerc, altfel se poate conduce cu o singura pedala fara sa atingi frana. 

Concluzia generala este ca mi-a placut masina. Acum 3 (sau 4?) ani am facut un drivetest de 300km cu o Tesla3 LR, care sunt convins ca are autonomie mai buna insa la putere, rafinament si confort Polestar e peste.  

Cand am plecat cu ea avea 93% baterie si afisa 380km autonomie. Am facut in total 40km, si afisa 340, deci pana la un punct e cinstita. 

++ trage de rupe, fara drama, insa cei 408CP sunt acolo.

++ insonorizarea e la inaltime, zgomotul aerodinamic aproape inexistent (la 125km/h) si cel de rulaj destul de bine tinut sub control. Nu exista nici piuitul/bazaitul motorului electric si mie imi place ca nu au bagat zgomot din ala fals. 

+ Interfata usor de folosit, ca un telefon android. 

+ Se conduce foarte usor, se poate dezactiva creeping-ul, te obisnuiesti imediat cu toate.

+ interiorul e dintr-un soi de textil, insa foarte bine asamblat, pare de calitate.

+ Instalatie audio foarte OK. 

+ partea de asistenta la condus e OK, insa aici recunosc ca nu prea am cu ce compara. ORicum nu e un subiect care sa ma intereseze foarte tare. Macar insa e usor de setat si folosit. 

 

0 Mie unuia nu-mi plac faptul ca nu mai are butoane fizice, totul se face de pe tableta aia. De ex mi-am pierdut rabdarea incercat sa caut alt post de radio.

0 Nu ma omor nici dupa bordul "totul ecran". Degustibus. Mie imi plac acele si ceasurile, chiar si daca sunt (partial) virtuale.

 

0 In spate daca esti inalt risti sa dai cu capul de tavan, in rest, spatiul e OK, inclusiv la picioare.

- Consuma mai mult decat Tesla. Am luat-o cu 24kwh/100km. Am restat, si am ajuns pe autostrada cu vreo 35. Cica e normal, consuma mult la inceput daca nu a fost pre-climatizata'n'shit. Whatever. Pe autostrada a scazut pe la 26, apoi m-am plimbat printr-un orasel si a scazut la 22, am revenit pe autostrada unde a urcat iar la 24,9 si am ajuns inapoi la dealer cu 22. PE autostrada am mers pe regulator cu 125km/h, si pana nu am iestit nu am folosit frana deci am recuperat la maxim. Miroase asa, a 25kwh/100km. 

- Vizibilitatea in spate e naspa.

- Are camera 360g insa e mai slaba decat cea de la mazda.

- Portbagajul e mic, cam la limita pentru o familie, iar ala din fata e doar pentru cablul de incarcare si maxim o poseta. MAi are un spatiu la dispozitie sub podea insa nu prea mare. 

 

Niciunul dintre defecte nu mi se pare unul fundamental, as lua-o daca ar avea macar 450km de autonomie la 130km/h. Insa nu are, asa ca mai astept. A, si pretul e un defect poate fundamental, e 63k, fac 0% discount, si pah persoana fizica nu am niciun avantaj fiscal sau ceva. E interesant pentru firme sau independentii care au deduceri fiscale, pentru palmasi mai putin. 

Insa e o masina misto, se conduce foarte fain, ii inteleg pe cei muscati de microbul electricelor. 

IMG_20211023_152334.jpg

IMG_20211023_152353.jpg

IMG_20211023_152523.jpg

IMG_20211023_152347.jpg

Share this post


Link to post

Mișto tare mașina, ești norocos că ai reușit să te dai cu ea. Seamănă cu un Volvo, se vede că e high class. De curiozitate, cine o produce și cât costă?

Share this post


Link to post

Volvo, și e 62ke modelul testat.  Era echiparea de mijloc (de ex scaunele doar parțial electrice) însă bordul cu inserție de lemn de ex. 

Întreținerea e la 2ani / 30kkm și se face tot în rețeaua Volvo. 

Share this post


Link to post

Adică e făcută de chinezi... e mai ieftin decât Tesla. Cum s-ar traduce Polestar? Staru' P*lii? :D

Share this post


Link to post

Foarte tare, 

Multumesc frumos pentru review - chiar ma interesasem de ea - din pacate la noi in Romania mai putin cu accesul la ea. Deocamdata. 

Polestar a fost o firma de raliu suedeza cu masini Volvo - C30, care au facut si fac tuning - atat motor cat si componente modificate pentru Volvo. Polestar (Steaua Polara) a fost achizitionata dee catre Volvo si actualmente este divizie in cadrul Volvo. 

Ce este interesant, separat de masini, este ca spun ca o vei putea inchiria pe termen lung ca si serviciu - platesti o taxa lunara si atat - ei se ocupa de tot. Din pacate la noi in Romania nu am vazut niciun Polestar inca, nici macar la dealeri. 

Mai multe detalii despre masina aici: https://www.polestar.com/uk/

Share this post


Link to post

Eu daca as avea de ales o singura masina, cred ca as alege 3 LR, pentru range. Tesla e mai eficienta, are autonomie mai mare. Viteza de incarcare e cam aceesi (dealerul spune ca Polestar trage pana la 150kw).  

Daca as avea insa doua masini, gen o fosila pentru drumuri lungi, si as cauta o electrica doar sa o frec pe langa casa, as alege Polestar, mi se pare mai bine finisata si mai bine insonorizata.   Ok sa dai +60k€ pentru o a doua masina de frecat pe langa casa e un lux pe care nu stiu daca si-l permite toata lumea inca. :) Poate ca a doua masina si o Mazda MX30, cu o autonomie de 150km e suficient, mai ales ca e cu 25k€ mai ieftina. 

As fi foarte curios sa experimentez si Ioniq5. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...