Jump to content
Chevy

Leduri pe faza lunga - Elantra 2018

Recommended Posts

In primul rand, ledurile, daca nu sunt din fabrica ( oare de ce naiba? ), sunt ilegale!  Ptr carcotasi, ledurile nu deranjeaza absolut deloc daca farul este reglat bine, am pe scurta de 2 luni si nu mi-a dat nimeni, nici macar un flash. Iar lunga, o folosesti cand esti singur pe drum sau, pentru flash-uri.

In al 2 lea rand, nu sunt prea plug in ptr ca iti trebuie un adaptor. Eu le-am cumparat pe astea https://www.store365.ro/adaptoare-bec-led/set-2-adaptoare-led-hyundai-kia-btba-l19.html dar, se gasesc  si pe AliExpress. Pentru faza scurta, nu retin sa fi folosit vreun adaptor cei de la leditup cand mi le-au montat.

Acum sa va explic cum sa faceti. Logic, scoateti capacul becului, desfaceti becul spre stanga soferului , scoateti helogenul din mufa. Adaptorul si mufa veche nu vor incapea in far deci, trebuie sa scoateti papucii de conectare din mufa ( ies usor, ii apasati cu o surubelnita mica ). Izolati cele 2 cabluri ( cei 2 papuci ) ca sa nu faca contact cand le bagati in far, ledurile au + si - , cel verde ( la mine ) este +. 

In prima imagine aveti in stanga mufa masinii, in dreapta adaptorul. Scoateti de pe led acea 'saiba' neagra, puneti adaptorul si saiba, aceasta trebuie sa se infileteze pe bec . Va fi putin greu pana cand veti gasi pozitia in care sa asezati becul in far, cu adaptorul nu se va mai pune prin infiletare, adaptorul are 4 cleme care se vor prinde pe exterior.  Firele le bagati in far le langa bec apoi , puneti inapoi capacul exterior. NU taiati, NU gauriti capacul. 

In final, aveti 3 poze, becul in far, becul aprins si bordul fara erori.  

ATENTIE, daca la faza scurta nu se vede ce aveti in spatele lupei, la faza lunga se vede deci, puteti fi depistati usor. La Itp inca mai merge cu 5 lei, la militie.... nu cred ca scapam. Bine ca nu se uita in faruri :) 

ps: pastrati halogenele si mufele originale in masina, daca aveti bucurii pe drum, le puteti monta la loc in cateva minute.

 

IMG_20210908_170242.jpg

IMG_20210908_170855.jpg

IMG_20210908_171520.jpg

IMG_20210908_171805.jpg

IMG_20210908_172650.jpg

Edited by Chevy
  • Like 1

Share this post


Link to post

 Nu ti se pare aiurea? Ledurile aftermarket sunt ilegale, halogenurile NU. Halogen cu 30% + mai multa lumina, cu 50%...

Right, trebuie sa respectam legea. De ce doar noi, astia de jos si alora care o fac li se rupe?

Edited by Chevy
  • Like 1

Share this post


Link to post

           Imoral? Deloc. Nu indemn pe nimeni, sunt destui cei care si-ar monta dar, nu stiu cum sa o faca. Lor ma adresez! Ne intalnim unde vrei si la ce ora vrei ptr ca suntem amandoi din Bucuresti si vezi daca te deranjeaza in trafic. Legea nu este perfecta! Daca tu traiesti in spiritul legii, in tot ceea ce faci, bravo tie. Parca ai avut Elantra, atunci stii ce fel de lumina ai noaptea pe drum si cat de periculos este sa mergi cu Elantra noaptea pe drumurile pe care le avem. Privitor la masina si persoana ta, poti merge in ce conditii vrei. E vorba si de siguranta mea si merg cum vreau eu daca cei ce trebuie nu se ocupa de asta! 

         Crezi ca ma doare undeva de lege cand imi reduc considerabil sansele de a face un accident? Vrei sa spui ca daca eu, Florin aka Chevy voi respecta legea intrutotul, lucrurile vor deveni cum trebuie in tara asta? Putem detalia subiectul cu alta ocazie si iti explic multe lucrurile pe care nu le stii nefiind in domeniul meu de lucru. Vizibilitatea mai buna reprezinta diferenta intre accident si evitarea lui. Faza lunga nu o folosesti uzual insa, sunt si momente cand o faci. 

         Daca stii trecerea de pietoni de pe sos Fundeni, de la intrarea de pe Pantelimon, aseara era o masina de militie cu girofarurile aprinse ptr ca este foarte prost iluminata, fiind fix intre 2 stalpi iar stalpii, sunt pe o latura a soselei, vizibilitatea in partea opusa lor este aproape zero. Efectiv vezi pietonul doar cand il ai in faruri! Crezi ca imi pasa de lege sau, am nevoie de acceptul tau cand e vorba de siguranta mea in primul rand? Poti fi de acord sau nu cu ce am facut eu ( si altii ), e treaba ta. Fii sigur ca, din motivele de mai sus,  nu voi arunca ledurile ptr ca tu nu esti de acord! 

 

 

Edited by Chevy
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu mie ar trebui sa imi reprosezi ca sunt deasupra legii ci celor pe care ii votezi/ votam. Eu si multi altii, de acolo ne luam exemplele :) Ai dreptate, legea trebuie respectata. De ce doar noi, astia de jos, buni doar cand trebuie sa votam? Si crezi ca tara va merge bine daca eu voi respecta fiecare lege? 

Ok, ti-ai spus punctul de vedere. Cine e interesat stie acum cum se face. Daca detinatorul forumului considera ca nu e ok topicul, il poate sterge! Daca nu, ramane ca exemplu de asa da sau, asa nu , pentru altii!

Zi buna sa ai!

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Eu cred ca marea problema nu e masina care are becuri normale sau leduri ci masina care nu are deloc :). Si sunt cu sutele... Si aceia sunt in afara legii. Dar unul cu becuri modificate care merg o ia mai rau decat unul cu becuri normale care nu merg si care prezinta un pericol si mai mare.

Asadar si prin urmare nu va mai certati ca nu merita. Si asa suntem stresati destul de ceea ce ne inconjoara asa ca forumul lasati-l sa fie un fel de refulare oarecum a stresului acumulat.

Intr-o societate in care autoritatile in domeniu au ochii inchisi (RAR, ITP, Police, etc.) si nu fac preventie ci stau ascunsi in tufisuri sa te prinda cu 61 la ora in localitati in care nici case nu sunt, e normal ca soferii sa se simta mai liberi in „exprimare” la volan. Si nu, nu e vorba de educatie cum se tot spune la TV, ci de faptul ca nu iti umbla nimeni in portofel. Ca daca ti-ar umbla sa vezi ce educatie ai capata dintr-un foc...

Make love, not war.

 

Share this post


Link to post

Laic la Dvoncu. 

Eu nu-s asa de purist ca el, cred ca un led bun AR PUTEA  fi un upgrade de halogen, fără sa fie deranjant pentru ceilalți, însă că cel putin 99% dinte ele NU sunt. 

 

Mie becul ala din poza nu-mi inspira încredere ca nu orbeste. Suprafața care emite lumina e mare, e foarte posibil ca farul sa nu reușească s-o focalizeze. Farurile clasice sunt făcute a focalizeze bine lumina unui bec cu sursa aproape punctuala. 

Fa un experiment, lasă led pe un far, halogenul original pe celalalt, pune mașina la 2m de un zid și fa poza la pata de lumina. 

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pe Octavia am LED basic de fabrica pe scurta/lunga, adica un fel de far clasic cu bec LED si clar vad mai bine decat un halogen insa cred totusi ca deranjeaza deoarece de cateva ori am primit flash-uri.

Share this post


Link to post

Te rog sa nu mai creezi ''indoiala'' in mintea mea, oricum incepe sa-mi dea impresia ca mai nimic nu e asamblat bine pe ea:biggrin:

Share this post


Link to post
8 hours ago, dvoncu said:

Eu sper ca o parere sincera si argumentata, chiar si contrara opiniilor de aici, nu e considerata war ... daca creaza sentimente negative, ma abtin sa mai comentez ...

Ai inteles gresit. Nici eu nu sunt adeptul modificarilor. Ba mai mult, sunt foarte conservator ! Mai mult decat atat sunt un sofer cu un condus ultradefensiv. Nu am avut decat masini noi pe care le-am pastrat cel putin 10-11 ani,  tocmai pentru ca nu vroiam masini SH conduse de “batranei simpatici”, “doctori” sau alte categorii de persoane care au avut “grija de masini”. Mai slab dotate, dar noi.

Era doar in fel de a spune acea expresie, nimeni nu declara razboi nimanui, ar fi o prostie, un nonsens.

Discutii amiabile :)

Share this post


Link to post
16 hours ago, Gozmin said:

Eu cred ca marea problema nu e masina care are becuri normale sau leduri ci masina care nu are deloc :). Si sunt cu sutele... Si aceia sunt in afara legii. Dar unul cu becuri modificate care merg o ia mai rau decat unul cu becuri normale care nu merg si care prezinta un pericol si mai mare.

Asadar si prin urmare nu va mai certati ca nu merita. Si asa suntem stresati destul de ceea ce ne inconjoara asa ca forumul lasati-l sa fie un fel de refulare oarecum a stresului acumulat.

Intr-o societate in care autoritatile in domeniu au ochii inchisi (RAR, ITP, Police, etc.) si nu fac preventie ci stau ascunsi in tufisuri sa te prinda cu 61 la ora in localitati in care nici case nu sunt, e normal ca soferii sa se simta mai liberi in „exprimare” la volan. Si nu, nu e vorba de educatie cum se tot spune la TV, ci de faptul ca nu iti umbla nimeni in portofel. Ca daca ti-ar umbla sa vezi ce educatie ai capata dintr-un foc...

Make love, not war.

 

Eu zic ca daca ai incalcat legea esti bun de plata ca ai, n-ai becuri esti contravenient.Dar cine aplica legea ori e absent ori o aplica selectiv. Daca masina nu e prvazuta din fabricație cu leduri probabil ca ii lipsește ceva in instalatia electrica in far, cine e sigur ca poți pune leduri.? Orbesc destui berbeci cu halogene prost legate cu xenoane in faruri fara lupa deci unii in plus care orbesc cu leduri duce orbirea la alt nivel superior.

Share this post


Link to post
On 9/10/2021 at 5:38 AM, alexutorres said:

Eu zic ca daca ai incalcat legea esti bun de plata ca ai, n-ai becuri esti contravenient.Dar cine aplica legea ori e absent ori o aplica selectiv. 

...si uite asa ajungem usurel la spaga traditionala! De la niste leduri/xenoane in loc de halogen, stopuri innegrite de abia se mai vede filamentul becului prin ele, catalizatoare lipsa/bypasate ,  precum si altele mai grave, dar .... cum zice @dvoncu "daca creaza sentimente negative, ma abtin sa mai comentez"

Share this post


Link to post

Am leduri pe masina de peste 2 ani si jumatate iar intre timp am facut (noaptea) peste 2500km. Vizibilitatea este foarte buna datorita luminii de culoare alba

(5500°ca), ceea ce face sa circul in siguranta. In tot acest timp nu am primit nici macar un singur flash, la vremea respectiva, dupa montaj, am facut o verificare a

farurilor, fara sa fie nevoie de un nou reglaj. 

Share this post


Link to post
2 hours ago, dvoncu said:

Corect spus, TU ai circulat in siguranta. Pe restul, sa-i pazeasca ingerasul =))

S-o crezi tu, m-am intalnit cu sute de masini, daca ar fi fost deranjati s-ar fi gasit unul sa-mi dea un flash !  Si altii sunt in siguranta daca-i vezi la timp, de exemplu

un pieton, ca tine, care traverseaza intr-o zona intunecoasa .  Daca ai fi mers noaptea, ai fi stiut ca  cele mai multe masini cu faruri nereglate nu sunt cele cu 

leduri ci cu halogen. Interventiile tale si ale "colegului tau de echipa" sunt identice cu cele din februarie 2019, asa ca nu e nimic nou sub soare.

Edited by vflorin
  • Sad 1

Share this post


Link to post
1 hour ago, dvoncu said:

Si interventiile matale sunt la fel de senine =))

La mistocareala ta ieftina, intotdeauna o sa-ti raspund  cum meriti.

Share this post


Link to post

Mai bine il ignori!

Share this post


Link to post
12 hours ago, vflorin said:

Am leduri pe masina de peste 2 ani si jumatate 

Câți lumeni? Ca dacă n-au măcar 5000 n-ai făcut nicio sfaraiala. 

Share this post


Link to post

Tehnic vorbind, un bec LED nu este o sursă punctiformă de lumină, așa cum este becul cu filament. Pentru a atinge un nivel similar de luminozitate sunt folosite matrici de LED-uri, ceea ce implică folosirea unui sistem complicat de oglinzi pentru formarea unui fascicul unitar. În timp ce filamentele cu halogen oferă o iluminare de 360 de grade, becurile cu LED emit de obicei lumină cu o pereche de planuri de 180 de grade spate-în-spate. (așa cum se poate observa și în fotografia becului led, postată de @Chevy) 
Atunci când alinierea LED-ului este omisă, ori este efectuată prin metode empirice, în trafic, șoferii care se apropie din sens opus pot fi orbiți.
Ca o consecință a acestei probleme, becurile aftermarket cu LED au marea problemă că nu vor reuși, într-un far obișnuit, să asigure o iluminare eficientă. Așa cum scrie mai sus @james kilowatt, pur și simplu oglinda (sau lentila) unui astfel de far nu este concepută pentru un bec care dispune de numeroase surse de lumină, dispuse pe o suprafață relativ mare. 
Ca o concluzie, din punct de vedere a repartizării pe drum a petei de lumină, farurile concepute să funcționeze cu becuri halogen sunt calculate astfel încât să dea o iluminare corectă cu acest tip de bec, iar cele concepute pentru iluminare cu led necesită bec led. Știu că sună utopic, dar gândiți-vă la situația inversă: vă imaginați cât de aiurea ar lumina un far led în care se montează un bec halogen?
Ar mai fi o caracteristică, pe care majoritatea celor care înlocuiesc becurile halogen cu becuri led aftermarket, nu o cunosc și care este legată de principiul de funcționare al becurilor de tip led, destinate utilizării în faruri. LED este acronimul Light Emiting Diode – diodă emițătoare de lumină. Eficiența energetică este mare, iar căldura generată este, prin urmare, nesemnificativă în comparație cu a unui bec cu halogen. Cu toate acestea, căldura se degajă în spatele becului, iar diodele sunt componente extrem de sensibile la căldură. Prin urmare, pentru o longevitate suficientă, LED-urile unui far trebuiesc răcite corect. Iar acest lucru se realizează prin proiectarea și calcularea răcirii eficiente a farurilor, în cazul farurilor led originale. În situația instalării aftermarket, pe un far clasic cu becuri halogen, există riscul că becurile led să se ardă prematur, ventilatoarele lor preluând de fapt căldura din compartimentul motor. Dar deja vorbim despre lucruri inginerești, legate de proiectarea și arhitectura compartimentului motor, circulația curentilor de aer, care diferă, în parte, de la automobil la automobil. De aceea, și din alte motive care țin de siguranța oamenilor, experimentele se fac în laboratoare, poligoane, e.t.c. și nu pe străzi.
Acum, fiecare face ce vrea! Cei care își montează becuri led în faruri tip halogen, o fac pe răspunderea lor. Există lege care sancționează această neregulă și instituții care au datoria să o aplice. Din punct de vedere al beneficiarului acestei modificări, ar trebui să existe responsabilitate și respect pentru ceilalți. Dacă în primul caz, vorbim despre o certitudine, în cel de al doilea vorbim despre ceva relativ și foarte subiectiv.
Legitimitatea legii care interzice acest tip de modificare nu poate fi pusă sub umbra vreunui ocultism de colț de stradă sau balcanism, tipice românești, așa cum menționează @Chevy într-o postare anterioară. În aproape toate statele civilizate această lege și implicit, interdicție, există. Doar că nivelul de civilizație, oamenii și de ce nu, amenzile, sunt la alt nivel...

Edited by Torque
  • Like 1
  • Thanks 2

Share this post


Link to post

 dvoncu, nu imi pierd timpul sa iti postez inregistari de pe camera de bord, de azi noapte, 25 km la ora 1.30 cand m-am intalnit cu tot felul de masini si nu a dat nimeni un flash. Si am trecut de 2 ori si pe langa radar. Or fi ele ilegale dar, cu un reglaj corect, nu reprezinta un pericol pentru nimeni. In schimb, eu sunt mult mai sigur in trafic deoarece vad mai bine pe bucatica mea de sosea. Ok, totul a pornit de la faza lunga, pe alt topic unde s-a discutat despre leduri, nu au comentat nimic. Pe lunga mergi ocazional,  cred ca mai folosita este ptr flash-uri ziua. Tot aia e, nici ziua nu deranjeaza, nici lunga nici scurta.

Chestia asta cu moralistul nu te prinde prea bine! Da, este ilegal sa imi pun leduri , o scapare a legislatiei. Halogenul aftermarket, cu 30-50% mai multa lumina nu este ilegal. Nu e acelasi lucru? Stii ce reprezinta un pericol si nu pentru cei cu care ma intalnesc in trafic ci, pentru generatiile viitoare? Nepotii nostri si mai departe de ei? Masinile astea smechere ale voastre, euro 4 pe care le conduceti cu mandrie si vi se rupe de ce va fi peste 50 ani. 

 

Si stii ce e funny? Ca daca vor da astia o lege care sa ne impoziteze masinile dupa norma de poluare, vei fi 1 din cei contra ei ptr ca te atinge direct.

Vrei sa reprosezi cuiva ca am leduri pe masina? Du-te in parlament si spune-le sa scoata legea aia care permite sa se construiasca terenuri de fotbal precum ciupercile si intreaba-i de ce nu fac nimic sa ne creasca siguranta in trafic. Sa bage banii aia in siguranta traficului.  De ce pot fi acuzat ptr ca vreau sa ajung intreg acasa si ca, ajung intregi si cei cu care ma intalnesc in trafic? 

 

Nu stiu daca forumul are dar, voi cauta si daca voi gasi functia de a bloca pe cineva, te voi bloca. 

o zi fara leduri sa ai!

 

@ torque, care sunt institutiile abilitate sa aplice legea? Ca alea le incalca mai des ca noi. Cel mai recent azi dimineata la ora 1.45 am vazut militieni facand asta ( 2 echipaje, unul stand in intuneric bezna cu radarul desi legea le interzice a se ascunda. In rest, unele chestii tin de asumare.

Edited by Chevy
  • Like 1

Share this post


Link to post
19 hours ago, james kilowatt said:

Câți lumeni? Ca dacă n-au măcar 5000 n-ai făcut nicio sfaraiala. 

Acum "tandemul" este complet, m-ar fi mirat mult sa nu fie asa !

Share this post


Link to post

Esti sigur ca ai inteles intrebarea?

Legislatia spune ca pentru peste 2000 lumeni ai nevoie de spalator si far si autolevelling, inclusiv pentru cele originale, si nu chinezarii montate dupa ureche. Si mi se pare o lege buna si utila. 

Dvoncu e purist, el considera ca orice device neomologat in momentul in care a fost conceputa masina acum 50 ani e interzis si gata ca asa zice legea. E un punct de vedere oricum mai bun decat ce citesc pe aici chiar daca nu sunt 100% de acord. 

Eu sunt mai nuantat, consider legea asta proasta. De fapt nu proasta ci contraproductiva. Dupa mine legea ar trebui sa permita posibilitatea omologarii unui bec LED intr-un far de halogen, unul de 1999 lumeni, cu sursa aprope punctuala de lumina, fara probleme de incalzire (ar fi pe la 20-25w) etc. Si legea sa spuna ca nu ai voie sa folosesti un bec fara certificare RAR/BOR/etc, iar in procesul de certificare sa verifice daca respecta norma si isi face corect treaba.  Asta ar permite alora care fac leduri sa faca unele decente, adaptate farurilor cu halogen (ca sa obtina certificarea aia BOR)  si care sa nu deranjeze pe nimeni (mai mult decat ar face-o un halogen).

Insa legea e stricta, daca pui un bec de 2000 lumeni perfect adaptat sau un stiulete de 5500 lumeni e tot una, amandoi sunt niste infractori. Si atunci fabricantii le ofera doar pe alea de 5500 care ii atrag pe alde minitechicus, care cumpara cifre si merg pe principiul ca bigar is betar, se spala pe maini ca iti scrie pe cutie "pentru aplicatii forestiere sau circuit privat" si ura si la gara. Si "tunerii" le cumpara, si merg cu ele pe strada. 

 

PS

La halogene alea cu "+30% - +110% lumina in plus", aka alea gen inalta performanta, NU au LUMINOZITATE sporita. Un halogen indiferent de performanta are ~850 si aprox 1100 lumeni maxim. Sunt limitate de puterea electrica pe care o trag, aka 55w. 

 Diferenta de performanta insa vine din faptul ca alea "+110%" au sursa de lumina mult mai concentrata si farul o focalizeaza mai bine, iluminarea e realmente mai buna.

Insa sursa de lumina mai concentrata + temperaturi ceva mai inalte = durata de viata mai mica. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
5 hours ago, james kilowatt said:

Esti sigur ca ai inteles intrebarea?

 

Sunt sigur ca am inteles intrebarea si tot sigur ca tu nu ai inteles raspunsul , vezi pag1.

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce nu isi cumpara lumea masina cu faruri pe led ca acuma au aparut,inclusiv pe elantra?

 

Share this post


Link to post
5 hours ago, mihaib32nfs said:

Eu nu inteleg de ce nu isi cumpara lumea masina cu faruri pe led ca acuma au aparut,inclusiv pe elantra?

 

Iti explic eu. In februarie 2020 m-am hotărât sa-mi cumpar masina. Am ales Elantra. Oferta era cu halogen, un singur bec pe far cu lupa care modifica focusarea pt faza mica si mare. In rest vreo 20000{euro} motive pt altii probabil. Vad ca e topic pt Elantra 2018. Pt a mea 2020 nu e topic. Asta e. Nu sunt mulțumit cum se vede noaptea. Am sentimentul ca nu sunt reglate bine farurile.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...