Jump to content
Andrei003

Martor ulei sta aprins 1-2 secunde dupa pornire

Recommended Posts

Salut,

Am un I30, 1.6 diesel, 116 cp, din 2008

De cam o luna am observat ca atunci cand sta oprita mai mult timp si o pornesc, martorul de la ulei sta aprins 1.2 secunde, si in acest timp, motorul suna mai putin "rotund"

Dupa acest timp, se stinge si totul revine la normal.

A mai avut cineva acest gen de problema? Ma intereseaza cum ar putea evolua in timp, si daca pot face ceva, fara sa desfac motorul :laugh:

Share this post


Link to post
15 hours ago, Dannyboy said:

Am avut exact masina ta. Ce ulei folosesti?

Am fost la service de vreo 2 luni si au pus Valvoline, 5w40.

Intre timp am avut niste probleme cu turbina si a pierdut tot uleiul, acum am pus Motul xclean efe, 5w30, si se comporta la fel

Share this post


Link to post
12 hours ago, Torque said:

Primul lucru pe care îl poți face este să verifici dacă filtrul de ulei montat în prezent pe mașină, este un model cu supapă sau fără. Rolul supapei este să prevină dezamorsarea circuitului de ulei pe timpul cât motorul este oprit. Spre exemplu, filtrul de ulei original are această supapă. Pe piață vei găsi filtre aftermarket și cu supapă și fără. Cu o mică diferență de preț între ele. Verifică și dacă este cazul, înlocuiește filtrul actual, cu unul cu supapă.

Update: Îmi cer scuze, am greșit! Am intrat de curiozitate pe ePiesa și m-am uitat la tipul de filtru de pe mașina ta. Este modelul cu inserție... Deci ceea ce am scris mai sus nu se aplică în cazul acesta. Cazul expus de mine mai sus este valabil în cazul mașinilor cu filtru de ulei normal.

În această situație, intră în discuție specificația, calitatea, autenticitatea, uzura sau vechimea uleiului, dar și supapa unisens din pompa de ulei...

supapa unisens nu se poate verifica fara a da pompa jos nu?

Share this post


Link to post

Despre ulei vreau sa vorbesc. Motul recomand si eu, insa EcoNergy 5W30. Consider ca are specificatiile uleiului recomandat de fabricant. Alternativa este Eneos Hyper 5W30. Am folosit ambele uleiuri si am fost foarte multumit.

Share this post


Link to post
3 hours ago, Torque said:

Mecanicul poate verifica variația de presiune a uleiului la pornire, cu un manometru. Nu este nevoie să demonteze pompa. Dacă valorile presiunii de ulei în circuitul de ungere este în zona inferioară a parametrilor de funcționare, atunci schimbarea pompei de ulei poate fi soluția corectă.

 

ma gandesc ca daca ar fi pompa, ar fi ceva constant, nu doar la pornire, nu?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...