Jump to content
cristian.marincia

Lista Probleme Elantra 2018

Recommended Posts

Salutare,

 

Scriu aici lista de probleme pe care am avut-o cu Elantra, achizionata de noua in 2018, motor 1.6 benzina, echipare Highway.

 

1) Ticait motor la relanti ce se aude doar din interior --> problema aparuta de noua, inca prezenta. A mai avut cineva problema, ati gasit o solutie ? 

2) Zgomot volan cand miscam stanga-dreapta --> s-a inlocuit coloana de directie. Problema a aparut la 6 luni dupa achizitie. Nu s-a rezolvat dupa schimbarea coloanei de directie, ci a inceput sa se auda doar cand era frig afara. Acum, aproape 3 ani mai tarziu, problema a reaparut si se aude chiar mai tare permanent. 

3) Martor check engine aprins in bord + turatiile fluctuau la relanti + nu depasea 20 km/h --> Dupa ce initial, mi-au spus ca e de la clapeta de acceleratie, aceasta a fost inlocuita iar problema nu s-a rezolvat. Ulterior, au schimbat calculatorul de motor, dupa ce masina a stat in service 5 saptamani... Intr-un final, problema rezolvata. 

4) La frana de motor, in treptele 1-2-3-4, se aude un zgomot destul de serios dinspre motor. Am observat, prin parcari, la viteze mici, ca zgomotul se aude mai tare cand iau stanga de volan si deloc sau aproape deloc cand iau dreapta de volan. Saptamana viitoare am programare si vad ce gasesc.

5) Cand iau stanga dreapta de volan, nu numai ca se aude un zgomot puternic, ca un harsait, ci mai mult decat atat, daca fac rapid stanga-dreapta se aude un ticait. Cred ca e de la caseta de directie. Tot saptamana viitoare o verific si pe asta.

 

Mentionez ca masina are un pic sub 3 ani, <50000km...

Daca sunt persoane care vor sa cumpere Elantra, eu unul nu recomand sub nicio forma. 

 

Din lista de probleme mentionata, e cineva care a intalnit din ele si le-a rezolvat ? Daca da, care a fost solutia ? 

 

Multumesc! 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Niciuna din problemele de mai sus. Exclusive, 1.6 benzina, 2017. 

La fel mașina colegei mele doar că e mai noua cu o luna ca a mea și are de trei ori mai mulți km ca mine. Absolut nicio problema. 

Edited by Aurel1988

Share this post


Link to post

Am Elantra 2018 Comfort, nici o problema. Mai ai 2 ani de garantie, nu-i lasa in pace pana nu-ti rezolva toate problemele. 

 

 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Nu sunt vreun specialist, dar mai citesc și caut să înțeleg logica lucrurilor. Uneori îmi reușește, alteori, nu. În opinia mea problemele expuse la punctele 1 și 3 au o legătură de cauzalitate comună: circuitul electric al mașinii. Suspectez un contact imperfect sau deficitar la una dintre masele mașinii. Sau un cablu întrerupt, cu defect de fabricație. Și am să încerc să îmi argumentez raționamentul... Susții că acel ticăit al motorului se aude doar în habitaclu. Încearcă să asculți cu motorul pornit în boxele mașinii. Pot fi sursa de zgomot. Spui că ți-au înlocuit calculatorul mașinii... Nu cumva s-a defectat tot din cauza unei alimentări electrice cu sincope, care nu este în parametri? Și ca să te convingi că ceea ce am scris mai sus are susținere tehnică, am să te rog să citești acest articol până la capăt:

https://www.crutchfield.com/S-ohr4xIgKmNm/learn/learningcenter/car/noise_suppressors_installation_guide.html
 

Găsește un electronist auto bun și în privat, fă o verificare a mașinii. Cei de pe la reprezentanțe sunt greu de scos din zona lor de confort. Majoritatea s-au plafonat, datorită neimplicării, comodității, lipsei de interes și, de ce nu, de pasiune.

Punctele 2 și 5... Au o cauză comună: ansamblul coloanei de direcție. Ok, cea originală a fost defectă, se cunoaște problema la modelul acesta! Dar când au montat-o pe cea nouă, oare au montat-o 100% corect? Ai încredere în reprezentanța la care ai fost? Pentru că spui că după înlocuirea coloanei de direcție, zgomotul era același, mai mult, ticăitul prezent atunci când faci rapid stânga-dreapta, este simptom specific de distrugere a garniturii în formă de stea, de pe coloana de direcție. Iar, o problemă comună întâlnită la mai multe modele de Hyundai... 

Încearcă să reclami problemele la alt service Hyundai! Acum, când încă mai beneficiezi de garanție.

La punctul 4, chiar nu știu ce să îți zic. Sper să lămurească problemele cei din service... Dar mergi la alții!

 

Screenshot_20210707-220144_1625684535959.jpg

Edited by Torque

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Depinde de momentul la care a schimbat coloana de directie. Daca a schimbat-o inainte ca Hyundai sa identifice problema si sa scoata kit-ul de reparatie, coloana noua are pe ea piesa cu acelasi defect ca si originalul. Si eu am schimbat coloana in garantie, a reaparut uruitul rapid. M-a durut fix in pix, cand s-a acutizat problema, am mers iar in service si mi-au schimbat doar o piesa elicoidala cu 2 rulmenti. Uruitul este de la rulmenti!

 

Zgomotul la motor nu are legatura cu directia! Sunt 2 ansamble diferite!  Adica ori e zgomot de motor ori de directie, nici una nu este cauzata de celalalt ansamblu! 

 

ps: 2018, 66000 km, absolut nici un fel de problema decat cea cu coloana inlocuita pe garantie! 

Edited by Chevy

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Salutare! 

In primul rand, multumesc pentru raspunsuri! 

Am verificat daca sunetul se aude din boxe si se pare ca nu e de acolo. Pare ca s-ar auzi de undeva de sub bord, in partea de jos cumva.

Marti am programare cu ea si vad ce imi spun pt toate problemele. 

Pana acum am mers doar la Colina Motors - Popesti Leordeni. Tot acolo am programare si marti si daca nu e in regula, ma programez in alta parte dar efectiv nu stiu unde e mai ok. Din cate am citit pe net, din zona Bucurestiului, cei de la Colina sunt cei mai ok. 

Cred ca punctele 2, 4 si 5 au o legatura intre ele. Tot referitor la asta, uneori imediat dupa ce pornesc motorul se aude ca un bazait timp de 1 secunda apoi dispare, insa se intampla destul de rar. 

Ce n-am spus, dar pe mine m-a uimit, e faptul ca la 40000km a trebuit sa schimb discurile si placutele pe fata intrucat huruiau si scartaiau foarte tare iar cei de la Colina mi-au spus ca discurile sunt foarte ruginite si nu au ce sa le faca (contracost, nu pe garantie)...Ciudat este ca la masina de dinainte (Citroen C4 - 2007), am mers cu discurile in jur de 150000km, iar taicamiu la un Logan are discurile pe fata de cand e masina si are aproape 300000km...Nu zic ca e ok atat de mult, dar 40000 mi se pare super putin. 

Cat despre coloana de directie, am schimbat-o in Dec 2018, la cateva luni dupa ce am cumparat masina. Deci cel mai probabil e tot piesa cu acelasi defect. Sper sa se rezolve cu kit-ul de care spuneati. 

Edited by cristian.marincia

Share this post


Link to post

Nu ma leg de sunet in boxe, iti voi povesti ceva ptr ca vad ca nu ai 'sapat'' pe forum.

Nu exista service-uri mai bune sau mai rele, depinde de angajati iar astia sunt in general vai mama lor. Service-ul cu care lucram ptr masinile firmei angajase ca mecanic pe unul ( pe care il cunosc, fost angajat la noi ) care are cunostinte de mecanica ca mine. Adica stie unele chestii dar, nu e frate mecanic!  Pe partea de garantii sunt probleme  cu toti, poate ptr ca pe garantie nu primesc bani. Nu stiu, zic si eu! In Ro, daca nu iti cunosti drepturile, bagi mana in buzunar. O inlocuire de coloana costa 7000 lei. Mie mi-au zis ca nu se confirma si dupa 10 minute, cand au vazut ca stiu cu ce se mananca masina ( lucrez in logistica ), s-a confirmat zgomotul :P constatare a 2 a zi, inlocuit in 2 saptamani, masina uruia cand am plecat de la ei dar, m-a durut in pix ptr ca si piesa noua avea garantie. Dupa aproape un an, zgomotul era atat de mare ca nu il mai suportam, am mers iar, au pus kit-ul de reparatie si de atunci de ok. 

Cand aveti probleme pe garantie, o fraza face minuni: merg la RAR si va fac reclamatie. NIMIC nu este normal la o masina decat starea si zgomotele pe care le scotea cand ai cumparat-o. Faza cu toate 'face' asa e ptr cine nu isi poate sustine drepturile! 

Despre discuri si placute... 40000 ? eu am 66000, mai am placute sa ajung lejer la 80000 cu ele iar uzura pe discuri e minima, am 30% uzura fata de un coleg cu un Duster , masina care desi pare mai mare, are aceeasi greutate ca si Elantra! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ca o paranteză, legat de primitul banilor la garanții... În cadrul grupului Dacia-Renault, în baza contractelor de reprezentare, pe partea de service, la garanții, unităților service li se plătește manopera de către Dacia-Renault, la un tarif negociat la încheierea respectivului contract de colaborare. Piesele, de origine, sunt furnizate de către Dacia-Renault prin departamentul de logistică. Singurul inconvenient, legat de decontarea costurilor unei reparații în garanție este faptul că decontarea se face cu întârziere. 

Nu cred că la Hyundai este foarte diferită situația. Cred că de fapt motivul este altul. Le este frică să facă constatarea. Pentru că nu sunt siguri despre natura defecțiunii și să înlocuiască (cu cheltuielile aferente), o piesă despre care presupun că este defectă, dar care se dovedește în final că nu rezolvă problema, nu dă bine nici financiar și nici din punct de vedere al orgoliului meseriei. Plus că, acel client, nemulțumit, poate face "valuri" la Hyundai Romania sau prin alte părți. Așa că politica cel mai des întâlnită în aproape toate service-urile de marcă, este să încerce, pe cât posibil, să nu își asume riscuri și să își convingă clienții că "așa face toate".

De ce i-am sugerat colegului să verifice cu atenție partea de electricitate?... Pentru că nu mi se pare ceva normal să se bușească calculatorul de injecție, la kilometrii și vârsta pe care o are mașina lui. Treaba aceasta ridică un semn de întrebare. Problemele de conectori și cablaje electrice, dau tot soiul de aberații și ciudățenii în funcționarea normală a unei mașini. Cauza ticăitului pe care îl aude în interior, la ralanti, dacă ar fi fost de natură mecanică, ar fi fost depistată și problema rezolvată până acum. 

 

Edited by Torque

Share this post


Link to post
On 7/9/2021 at 11:19 AM, cristian.marincia said:

 Tot referitor la asta, uneori imediat dupa ce pornesc motorul se aude ca un bazait timp de 1 secunda apoi dispare, insa se intampla destul de rar. 

 

Cand se stinge plafoniera se aude acel bazait.

Share this post


Link to post

Revin cu ceva update-uri: 

1) Dupa o luna si jumatate in service in perioada mai-iunie, am primit masina functionala, cu un nou calculator de motor. 

2) A doua zi au inceput diverse zgomote de fiecare data la frana de motor. Dupa circa 4-5 saptamani si ceva investigatii pe la service, au disparut de la sine. 

3) Mi-au schimbat si mie setul ala de la coloana de directie. Acum nu se mai aude haraitul respectiv. In schimb, cand fac stanga-dreapta de volan rapid, se aude un troncanit scurt (un zgomot similar aveam la un C4, la care aveam ceva probleme cu caseta de directie). La service la Hyundai mi s-a spus ca e un zgomot normal.

4) Ieri am ramas din nou cu masina in drum. Nu a mai pornit, a inceput sa se incuie si descuie singura, sa se aprinda lumina la plafoniera si sa se opreasca. Cand o incuiam, ramaneau avariile pornite (fara sa clipoceasca). Am ajuns cu ea pe platforma la service. Concluzie: bateria. Mentionez ca masina are 3 ani si 1 luna, 55000 km. Pare greu de crezut ca toate astea s-au intamplat de la baterie, insa trebuie sa o schimb (desi uimitor ca dupa doar 3 ani, e prima data cand aud ca o baterie de fabrica tine doar atat). 

Urmatorul soc: pretul bateriei din reprezentanta : 1620 RON !!! Voi merge eu sa cumpar de la un magazin autorizat si o duc la reprezentanta doar sa o monteze. Insa nu cred ca asta va rezolva problema. Mai mult decat atat, cred ca asta a fost un efect al problemelor de astazi, ca s-a terminat si bateria, greu de crezut sa fi fost cauza. Ramane de vazut, or stii dansii ceva. 

Stie cineva ce baterie aftermarket poti lua pentru Elantra 2018, 1.6 benzina, vreo recomandare? Ce dimensiuni are si alte specificatii ? Am lasat totul in masina, am doar talonul, sper sa fie suficient ca sa nimeresc bateria ok... 

Share this post


Link to post

 

Nu pot sa iti spun multe despre baterie, decat sa ai grija ca nu cumva sa fie cu borne inversate ptr ca atunci o gasesti putin mai greu. Bateria mea este de 45AH, are 20 cm lungime si 17 latime! Plusul e in stanga.

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Naveta frate,ce vor face cand vor repara electricele gen Kona,Ioniq.....o sa spuna bateria?Sunt total pe langa mecanica,electronica.Vor doar sa schimbam pe banii nostrii(auzi discurile ruginite)pai logic ca sunt ruginite la 3 ani dar nu sa justificat nimeni sa masoare grosimea lor cu micrometru sau abatere radiala(de aici se obs daca sunt ovalizate) ,abia dupa aceste 2 masuratori se propune schimbarea lor,eu la elantra 2012 cele de pe fata m au tinut 120.000km,cele de pe spate inca sunt pe masina.Numai acceptati sa va schimbe discurile asa doar de dragul sa va ia banii.

Iar sa ceri pe o baterie 1620ron cand maxim este 400ron este chiar bataie de joc.Bateria daca este defecta numai porneste nimic,nici becuri,nici inchidere,dar na sa va puna o baterie de proba si sa va demonstreze si daca este de acolo sa va cumparati.

 

Edited by mihaib32nfs

Share this post


Link to post

Dupa o luna de zile in care am mers cu tractorul, de astazi merg iarasi cu  Elantra :) :p In urma cu cca o luna mi-a aparut un uruit care s-a accentuat, de vina fiind rulmentul fata stanga. Astazi mi-au schimbat butucul de roata integral. Timp in service cca 1.5 ore, cost cca 2000 ( nu am platit nimic, mai am garantie inca 1 an si 8 luni ).

Share this post


Link to post

Rau pentru masina care are probabil, sub 100.000km parcursi, bine ca Hyundai respecta garantia promisa la cumparare.

Share this post


Link to post

Am 70000. De aia nici nu ma stresez ca s-a stricat, dupa 70k, am butuc nou. Traiasca garantia, nu?

Share this post


Link to post
On 9/23/2021 at 9:44 PM, Chevy said:

 Traiasca garantia, nu?

Da !!!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...