Jump to content
Sign in to follow this  
marius.zadara

Inlocuire EGR

Recommended Posts

Gata, intrai si eu in randul lumii cu un minunat cod de eroare P0401si un martor Check-engine aprins dupa pornirea motorului. 14 ani / ~170k km a durat pana sa ajung aici, asa ca asta ar fi plina a paharului ... Partea goala este aceea a faptului ca EGR-ul, cel vizat dealtfel de eroare, incepe sa o ia pa aratura, ceea ce ma pune oleaca pe ganduri fiindca intentionez sa mai ma bucur de atelaj oleaca. Cat mai ma lasa autoritatile practic.

Si astfel ajungem la intrebarea de baraj: ce sa fac, sa aleg (1) un EGR nou, cost aproximativ 400 RON, fara montaj sau (2) sa iau cheia si surubelnita in mana si sa incerc sa il curat pe asta si sa inlocui garniturile - cost aproximativ 30 RON + spray/benzina pt curatare + niscaia apa-neagra sa mearga cheia bine? A curatat cineva EGR-ul pana acum si sa mai si mearga dupa? Inafara de a-mi tine degetele incrucisate (inainte, in timpul si dupa operatie), ce ar mai trebui sa fac pt ca pacientul sa mai supravietuiasca operatiei?

Chiar nu stiu ce e acolo, ma batea gandul mai demult sa il curat, acum pare ca cere el ...

Multam'

 

Share this post


Link to post

Am ales intr-un final sa inlocui tot modulul EGR, nu doar sa il curat ... Asta pentru ca am asa o mica presimtire ca nu ar fi de fapt infundat, ci solenoidul ar avea o problema, iar asta nu o pot eu repara oricat m-as chinui ... Azi am mers cam 20 km fara niciun martor aprins, pe cand altadata se aprindea imediat dupa ce dadeam jar la caluti. La borna de 21 km s-a aprins si asa a ramas pana la intoarcerea la grajdul fermecat.

Hai ca de curatat as mai putea, dar de bagat nasul pe-acolo nu, asa ca am investit intr-un modul complet EGR cu 2 garnituri. Mai luai si niste bucsi pentru bara stabilizatoare si 2 bielete antiruliu, ca nu strica la casa omului, iar toata afacerea m-a costat aproximativ 600 RON, deocamdata far' manopera. Pentru cei care doresc sa stie costul unui modul EGR original, acesta este pe la 1800 RON. Cu TVA.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Luat supapa EGR noua, aftermarket. Montata in service autorizat. 
Dupa nici 250 km problema a reaparut - acelasi cod de eroare: P0401.

Ce sa ii mai fac? :pray: 

PS; Va rog sa nu raspundeti cu primul raspuns care va vine in minte. Am nevoie de ea inca cel putin 5 ani. 

 

 

 

Share this post


Link to post

Nu-i Hyundai dar poate te ajuta.

 

Share this post


Link to post

@marius.zadara Cum se manifesta motorul dupa aparatia  erorii P0401? Nu mai are putere? Nu mai creste in turatii?

Pe de alta parte si eu mi-am umplut instalatia de AC cu freon pentru ca nu mai baga aer rece. La service nu a pierdut presiunea la test, dar a doua zi am ramas din nou fara aer rece in masina. Compresorul nu mai porneste decat dupa ce scot si cuplez la loc mufa de la senzorul de presiune agent refrigerant de pe radiatorul AC, apoi merge cateva secunde si iar se opreste. Oare sa am totusi o scurgere, sau sa fie defect senzorul asta?

Share this post


Link to post

@Gaby, merci pentru recomandare. Din (ne)fericire, nu mi-am bagat eu nasul acolo si nici nu am pretentia de a cunoaste intr-atat de mult incat sa indic mecanicului ce sa faca - ca il mai intreb una-alta, e alta chestie, dar sa ii zic eu ce sa faca, mai ales cum, sincer nu-mi permit, imi stiu lungul nasului si al coloanei de fum iesite de pe teava de esapament. Nu stiu ca mesterul sa fi curatat toate conductele, stiu doar ca suplimentar a curatat debitmetrul de aer - ceea ce oricum vroiam sa cer la urmatoarea revizie, asa de ... pasaricile mele ... 

@John, te va surprinde, dar merge foarte bine. Depasiri imposibile? Nop, nici macar una, creste foarte repede in turatii, uneori chiar simt nervurile scaunului, dar in rest se comporta excelent. Poate, dar aici e cu un mare semn de intrebare, poate oleaca crescut consumul, dar nu pot baga mana in foc pentru ca sincer nu prea l-am urmarit. Asa ca ea pare bine, asa pe ansamblu, porneste ok, se "infinge" cand e nevoie, n-am probleme, doar ca ma enerveaza ca acel martor sa fie aprins si nu doar asta, cat si eventualitatea sa nu trec testul de noxe la ITP. Asta pentru ca presupunerea mea este ca a ramas - din nou - blocata pe inchis, adica sa nu recircule gazele, rezultand o combustie mai curata, o presiune mai mare in turbina si deci un boost mai bun. 

Ce ma nedumireste pe ansamblu sunt conditiile in care se intampla. Adica merge bine-mersi 250 km, in regim de "hai sa nu mai infundam de data asta EGR-ul, cel putin nu asa repede" si, dintr-o data, in timp ce asteptam pustiul sa iasa pe usa gradinitei - deci la relanti, motor ajuns la temperatura optima - bum, martor aprins. Am scos cat de mult s-a putut si frame-ul din ECU legat de noua eroare, dar nu-mi spune mare lucru, asa ca acum sincer nu stiu ce sa fac ... 

Magazinul zice "ok, va schimbam pe garantie piesa, DAR tre' sa aduceti documentele X, Y, Z, Tz de la service", iar service-ul nu mi le poate da, pentru ca de exemplu unul dintre aceste documente este legat de o nota de constatare privind starea defecta a reperului. Pai care service isi poate asuma asta? Niciunul ... Plus ca hai, zicem ca le obtin, dar ... pana vine noua piesa, tre' masina sa stea pe dreapta, nu? Si nu prea imi permit asta, am copil de dus la gradinita, etc, practic cam depind de ea zilnic. Si ce sa fac acum, sa iau alt EGR, alti bani investiti in repere si manopera? Nu mai am nici certitudinea ca din cauza lui se intampla asta, pt ca e clar, oricat de aftermarket ar fi fost EGR, totusi in 250 km sa se strice, sansele sunt mici. Sper, nu am nici macar certitudinea asta.

In alta ordine de idei, daca treaba nu se rezolva, renunt la Accent .... Din pacate, pentru ca nu am alternative. Daca stiti voi una, spuneti acum pana nu dau anuntul de vanzare :(

 

Share this post


Link to post

Nicio incurajare, ceva? Nu pot face dansul ploii si sa ii treaca buba? :( 

Ce gasesc interesant este ca pentru o scurta perioada de timp martorul s-a stins de la sine putere. Mai intelegeti voi daca puteti ... Dar scurta-mi fu fericirea caci pusei ELM-ul si vazui eroarea ca fiind prezenta din nou, la momentul respectiv ca "pending". Acum este din nou aprins martorul, semn ca e in stadiul terminal. 

Sa ma incument sa umblu la throttle body? (habar n-am cum i-as zice in limba romana)

Share this post


Link to post

Nu v-am mai tinut la curent cu evolutia lucrurilor, motivele fiind multe si variate.

Am fost insa la alt service pentru o diagnoza, fara a le indica si codul de eroare. Desigur ca l-au gasit pe acelasi, au inspectat si pe la motor si au gasit urme de fum in zona unde conducta EGR se imbina cu flansa de la evacuare - poza mai jos. Astfel, s-a comandat o noua conducta si un nou set de garnituri, toate de la mama lor, cica nu-s decat OE. Bun, trecura inca 7 zile, timp in care am observat un comportament cam dubios, dupa parerea mea: martorul in bord sta aprins 2-3 zile, sa zic cam 100 km parcursi, dupa care se stinge. Si asa sta pentru inca o saptamana sa zic, dupa care iar se aprinde, iar 2-3 zile aprins, iar se stige si tot asa. Nu am decat banuieli in privinta acestui comportament, nu intru inca in detalii. 

Este insa o diferenta clara intre comportamentul masinii atunci cand martorul este aprins si cand nu. Cand e aprins raspunsul la acceleratie - si nu va ganditi ca una violenta - este intarziat, iar acea observatie privind consumul este reala, este crescut fata de cand martorul nu este aprins. Acelasi traseu, aceeasi incarcatura, etc. 

Acum martorul este stins, merge bine, consuma in limite normale. Nu am mai investigat cu ELM-ul meu, ultima data - adica inainte de noua diagnoza - aveam eroarea inca in "pending". Marti am insa interventia pe EGR deschis, sper sa se finalizeze cu succes, altfel au spus ca trebuie investigat tot traseul de admisie, din nou debtmetrul, etc - in traducere libera, "alti bani, alta distractie". Nici bani de investit in ea nu prea mai am, iar la astfel de distractii zic "pas".

Ca idee de cost, conducta EGR am gasit-o la magazinul de piese auto la 330 RON cu livrare in 10 zile, iar la service cu 480 RON si livrare in 6 zile. Am ales ultima varianta, ca sa vina mai repede, la care s-au mai adaugat 2 garnituri metalice de aproximativ 15 RON/bucata. In total, inca 520 RON, cam inca o data costul EGR-ului fara manopera. Pentru inlocuirea acestei conducte, service-ul a estimat 1/2 de ora manopera, sa zic inca 50 RON. Dar unde s-au dus deja 1000 RON, ce mai conteaza acum inca 600 ... Macar sa se rezolve, atlfel sfarsitul povestii nu va fi unul frumos, nici pt mine, nici pt masina. 

PS: Presupunerea mea este ca de la inceput am avut problema cu imbinarea asta, iar cauza nu a fost EGR-ul in sine, pe-ala il puteam lasa in pace. Dar na, ce-a fost a fost, inca il am pe cel vechi. Service-ul mi-a confirmat aceasta ipoteza, afirmand ca nu mereu valva este vinovata pentru acel cod de eroare. Am insa si o presupunere pentru care acea imbinare s-a "fisurat" in timp, cine doreste sa afle sa dea de stire. 

Va tin la curent cu evoluatia asa cum am promis.

smoked egr pipe.jpg

Share this post


Link to post

Nu e clapeta de acceleratie? Are o tija cu un arc care se mai blocheaza si atunci are intarzieri, se aprinde martorul si scoate fum mai alb. Vezi daca tija aia daca o impingi cu degetul revine usor. e in zona bateriei pe admisie.

Share this post


Link to post

Am luat-o si pe-aia in considerare chiar de la primele simptome, actionand-o manual asa cum bine ai zis si preventiv i-am administrat oleaca de WD-40 pe arc si ax. Nu pare sa fi avut vreun efect, altul decat poate unul psihologic pentru mine. O sa reiau operatia dupa cea de azi, ca pansament :)

Tind totusi sa cred ca returul - sau ma rog, nu stiu cum sa ii zic - din EGR, acela care baga noxele in admisie, este si el partial obturat, nefiind curatat la inlocuirea valvei EGR. Presupun ca daca ar fi fost curatat, s-ar fi vazut si orice defect posibil pe clapeta aceea, insa pentru a ajunge la acel retur cred ca trebuie demontate o gramada de chestii (a se vedea filmuletul dat anterior) si nu stiu daca service-ul ar fi fost de acord cu asta. Adica, timp, oameni, alte garnituri - cel mai probabil - alte riscuri, etc. Bine, iin final bani, dar si la mine bugetul e totusi limitat, nu-s banca. Chiar nu stiu ce sa zic cu acel retur ...

Apropo de fum, gasesc o chestie interesanta, anume ca nu mai vad norisorul acela la accelerarile Fast&Furios ... adica deloc-deloc, nici cu martorul aprins, nici cu el stins. O fi avut o vina totusi si EGR-ul? :dontknow:O fi chiar atat de alb incat sa nu-l vad? Nu stiu, chiar nu stiu, ideea este ca nu-l mai vad decat daca ridica praf. Ulei consuma in limite normale, la fel si combustibil (in conditiile martorului stins, povestindu-va de situatia cand e aprins). Nici cand e aprins si consuma mai mult, tot nu vad norisorul ... O fi si clapeta aia, eu stiu ce sa zic ... In august face 14 ani, ce pot sa ii mai cer totusi ...

Share this post


Link to post

Gata, inlocuitu-s-a ta'va ... O operatie ce pe hartie a fost estimata la 30 min, in realitate a luat 2h. De ce? Nu stiu ... Ba ca sunt piulitele prea mult stranse, ba ca nu avem acces la ele, ba ca sa o urcam pe elevator poate pe dedebubt o sa reusim :wall:  Si-s doar 4 piulite ... In fine, ce sa mai zic, asta e ... Nu am reusit sa ma uit prea mult la teava veche, poate incerc sa ii fac poze sa vi-o arata mai pe-ndelete, si nici la cea noua nu prea mult. 

Au pus aparatul lor si au verificat pe-acolo, au zis ca e ok - mai putin partea cu chip-tunning, ca nu e chiar cea mai "curata" solutie si e pacat de motor, dar sarim peste. Pusei si eu ELM-ul din dotarea proprie si personala, pare curat peste tot, de parca nimic nu s-a intamplat ... Vedem cat o tine minunea, in special la partea de consum, aia ma doare cel mai tare. In rest, ca mai ma depaseste un scuter, nu e prima data ... o sa vad si modul "caracatita" cum mai e, vineri avand un drum mai lung (~100 km) inafara satucului.

PS: O sa aplic masinii unguentul minune diseara, dupa ce se culca, ca sa nu se sperie si sa o ia de la capat cu apucaturile ...

PS2: Desi a durat 2h operatia, in final am fost facturat conform ofertei initiale, respectiv 30 min ... Hmm :hmm:

Share this post


Link to post

Aparent s-a rezolvat, dar o sa mai revin cu detalii. I-am aplicat si tratamentul local si ce am putut vedea a fost ca parca conduca noua e oleaca diferita de cea veche - si ma refer in special la forma, parca e mai arcuita. Si culoarea difera, de unde trag concluzia ca poate si compozitia e alta ... Pe punga cu care a venit si in care sta acum conducta veche, scrie ca ar fi de la KIA, nu stiu ce sa zic. In fine, roata sa se invarta ... Sa-mi fac oleaca de timp si revin cu detalii, inclusiv asupra modului "caracatita speriata".

 

Share this post


Link to post
On 5/18/2021 at 4:59 PM, marius.zadara said:

 Ba ca sunt piulitele prea mult stranse, ba ca nu avem acces la ele, ba ca sa o urcam pe elevator poate pe dedebubt o sa reusim :wall:  Si-s doar 4 piulite ...

M-am lovit si eu de treaba asta, pe langa faptul ca sunt foarte intepenite nu am reusit sa scot decat 3 din 4, la ultima pur si simplu nu incape nici o cheie, sunt curios cum au reusit pana la urma sa o desfaca.

Acum am si eu o nelamurire, mufele rosii de pe conductele de alimentare sunt turul sau returul?

 

Share this post


Link to post

Din ce am inteles de la mecanicul care a inlocuit prima data valva EGR, unele piulite se inlocuie "cu buricele degetelor". La cel de-al doilea nu stiu sa iti spun exact, am vazut oricum o "chestie" facuta din mai multe adaptoare si chei tubulare, multe care permiteau arcuirea sa zic asa, si astfel cred ca au strans. Nu stiu exact cum a facut deoarece nu mi s-a permis sa stau nici macar la 1m de masina.

Revenind insa la conductele noastre, am pus in link-ul urmator poze ale conductei vechi si ale celei noi: https://hyundai.zadara.org/egr/

Din poza asta, se vede ca nici conducta cea noua nu are imbinarea aia perfecta: https://hyundai.zadara.org/egr/new pipe - 2.jpg

Ce ma intriga mai mult este poza asta: https://hyundai.zadara.org/egr/old pipe - 2.jpg - respectiv, ce anume a lasat urmele alea? ca pare ca ceva s-a scurs, dar in halul ala? Si culmea, nu este la capatul cu imbinarea imperfecta. Chiar nu-mi dau seama ce poate fi, ca "de la mama ei" sigur nu a venit asa.

In alta ordine de idei, pana acum se comporta bine, am mai pus ELM-ul doar cand am facut pozele si acum pare sa fie curat ECU de erori, iar conform aplicatiei (Torque PRO), cica testele de sistemul EGR sunt ok, anterior fiind pe "incomplete" si nici nu puteau fi finalizate. Parca, dar nu-s chiar convins, s-ar putea sa mai fie si alti factori, "ragetul" s-a mai cumintit oleaca, raspunde mai bine la metoda "sa speriem caracatita", iar consumul a revenit in limite normale (4.5% - 5%, 3 insi + 1 pusti, bagaje,  AC si reprize de 90 km/h inafara localitatii cu 50 km/h in localitate). Chiar si cu AC-ul cuplat acum raspunde mai bine la metoada anteriora decat inainte. Ce-i drept, de fiecare data e ceva nou caci nu o folosesc prea des. Prea ... 

10 hours ago, gaby said:

Acum am si eu o nelamurire, mufele rosii de pe conductele de alimentare sunt turul sau returul?

Imi pare rau, nu stiu sa iti spun. Presupunerea mea ar fi ca reprezinta turul.

 

LE & Erata: Gandidu-ma bine, de fapt "caracatica sperita" e mai degraba "sepia speriata", insa intelegeti voi aluzia. Zona unde esapamentul se termina si incepe bara spate, e acum muult mai curat decat inainte, semn ca si EGR-ul functioneaza. De i-ar tine Doamne-Doamne obiceiul macar 3-5 ani ... :pray: Valorile la noxe nu stiu sa vi le spun inca, abia prin luna lui gustar am revizie si ITP.

Revin cu poze si la valva EGR veche. Tineti aproape.

LE & Addendum: Apropo de sepia mea speriata, vazui la o Skoda turbo, desigur, deasupra esapamentului un sticker cu "Warning: Jet blast". Mi s-a parut dragut, dar nu la fel de dragut ca sepia mea. E si mai naturala ... 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am schimbat valva EGR acum vreo doi ani si aia a fost buba la mine. Din ce-mi amintesc a fost peste 1000lei. Nu merita curatata pentru ca ar fi cu comanda electrica si defectul ar putea fi de acolo.

Codul de eroare era ca... mi se aprindea "check engine". Tocmai plecam in concediu si dupa 100km m-am pricopsit cu eroarea. L-am sunat pe nenea doctorul care mi-a zis sa merg linistit cu ea in concediu si... a avut dreptate :biggrin:

 

Edited by flomar

Share this post


Link to post

A mea a tinut 14 ani / 170 000 km, contrar asteptarilor celor care spuneau ca voi curata turbina de pe masina mult mai devreme datorita stilului de condus. Nu stiu care e durata maxima de viata, sigur nu una infinita, dar "valva a rezistat", vorba reclamei.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...