Jump to content
vasilechelmus

Blocaj reglare volan

Recommended Posts

M-am sprijinit de volanul Elantrei mele și s-a rupt ceva din care a căzut o bucata de piesa metalica de sub volan și nu se mai blochează parghia cu care blochezi sistemul de reglare a volanului(pe înălțime și adâncime) Știe cineva ce cod are piesa respectiva, cum se numește, vreun desen, ceva? Ca nu știu ce sa comand. Mașina este fabricata în 2016.

Mulțumesc. 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Share this post


Link to post

Maine o sa desfac. Piesa e rupta, se vede ruptura. Partea care s-a rupt și a căzut are și o porțiune dințata. In desenele trimise nu am reușit sa identific aceasta piesa. Mulțumesc mult pentru ajutor. O sa pun și poza piesei rupte. 

Share this post


Link to post

Nu am reușit sa demontez nimic, care sa-mi faciliteze accesul la sistemul de blocare al volanului. Atașez poza părții din pisa rupta care a căzut. 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ca să ajungi la mecanismul de reglaj al volanului trebuie ca aceasta să fie dat jos. În linkul de mai jos, în fotografia de la punctul 11, este zona vizată de tine. Ghidul din link este pentru demontare în vederea reparațiilor la coloana de direcție. Este ceva de lucru și îți recomand ca în cazul în care nu te pricepi foarte bine, să mergi la un service Hyundai. 

Hyundai Elantra - Steering Column and Shaft Repair procedures - Electric Power Steering 

https://www.helantraad.com/steering_column_and_shaft_repair_procedures-3269.html

 
 

Edited by Torque

Share this post


Link to post

Teoretic asa ar trebui să fie. Dar capacul de sus nu are niciun surub, cel de jos are unul pe care l-am demontat și nu se mișcă deloc capacul. 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Sunt două holtzșuruburi care susțin carcasa de plastic din spatele volanului. Ca să ai acces la ele trebuie dat volanul jos. Aceste holtzșuruburi sunt reliefate în fotografia de la punctul 6 din ultimul link postat de mine.

În plus, ai aici un tutorial pe YouTube (din păcate, filmat cam balamucit) din care trebuie să urmărești prima parte:

 

Edited by Torque

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Din păcate, nu.

Este o operație de dezasamblare a volanului care necesită atenție, scule potrivite și oarece experiență. Demontând mai departe... Îți trebuie un ochi exersat ca să vezi ce nu este în regulă, ce bucățică de piesă lipsește de la locul ei. Nu ai model de comparație...

De aceea l-am sfătuit anterior pe @vasilechelmus să meargă într-un service specializat Hyundai. Cel puțin mecanicul de acolo a mai desfăcut așa ceva și știe ordinea, ce piesă trebuie să fie, unde trebuie să fie. Nu face experimente. Știu, poate fi scumpă manopera... Noi aici pe forum, încercăm să ne ajutăm, dar uneori, în chestiuni importante, ce pot ține de siguranță, atunci când realizăm că bâjbâim, este bine să nu ne zgârcim la tărâțe. Părerea mea!...

sadst60015d.gif

Edited by Torque
  • Like 1

Share this post


Link to post

Asa am și hotărât. Maine merg în service. 

Mulțumesc pentru sfaturi, mulțumesc pentru ajutor. 

Share this post


Link to post

Pentru puțin! Să o rezolvi repede, bine, ieftin și să ne împărtășești experiența din service, care a fost piesa defectă și ce consideri că ar fi util să știm, legat de această problemă! :)

Share this post


Link to post

Ceva nu e in regula si nu ma refer la situatie in sine, dar totusi nu pot sa nu remarc fragilitatea noilor masini ... Cum adica, te sprijini in volan si se rupe "ceva" pe-acolo? Pe bune? Ma rog, da, dar intelegeti voi ce vreau sa zic. Nu reusesc sa inteleg cum vine chestia asta ... mai ales cand vine vorba de axul volanului, adica nu un papuc electric - chiar si pe ala tot trebuie sa il dai de cateva ori peste cap ca sa il rupi, nu reusesti din prima decat cu un patent bine ascutit ...

Ma rog, chiar sunt curios, am urmarit topicul dar mi s-a blocat neuronul de la primul mesaj.

Si eu recomand tot service-ul si ma bucur ca s-a ales varianta asta in locul uneia bazata pe principiul "da' butonul asta ce face?" 

 

Share this post


Link to post

Poate fi și o chestiune de siguranță. Multe mașini sunt făcute în așa fel încât în cazul unui accident volanul sa cada in jos sa nu te lovești cu capul sau sa îți rupi mainile. Și poate de aceea daca te sprijini tare pe volan poate ceda ceva. Depinde și cât de tare te lași. 

Share this post


Link to post

Vasile, nu te supăra, o fi cedat la tine dar cine stie ce s-a petrecut in masina si s-a așezat pe volan. Hi, hi.

Share this post


Link to post

Pe acelasi principiu, daca ma "infig" in pedala de frana ca na, sare pisica in fata masinii, ar trebui sa cedeze pedalierul ca nu cumva sa imi rup piciorul? Inteleg si treaba cu siguranta, e ok punctul de vedere, doar ca acel mecanism trebuie sa cedeze in anumite conditii in care am nevoie de siguranta, nu inainte de ele, pentru ca altfel se cheama ca nu mai imi ofera siguranta. 

Chiar sunt curios in privinta cauzei. A solutiei mai putin, sincer, fiindca e o piesa care se va inlocui.

  • Like 1

Share this post


Link to post

He, he... istorie mare aceasta piesa! După consultarea mecanicului de la servis trebuie schimbata coloana volan :cca. 1500 euro!Abandonasem gândul ca se poate rezolva altfel.Dar într-o zi, căutând ceva pe sub scaunele din fata, am găsit cealaltă bucata de piesa.Si cu noroc, am găsit pe cineva care sa o facă. Săptămâna viitoare merg la servis sa vedem dacă pot sa o schimbe. Ca nu m-ar mira sa spună ca trebuie sa - mi iau alta mașina! As putea sa o schimb și eu, dar nu am identificat modalitatea de a demonta plasticele de sub volan. Nu m-a ajutat niciun topic filmuleț etc. 

Share this post


Link to post

Gata, am rezolvat. Mi-a făcut cineva piesa ruptă și azi la servis mi - au schimbat-o în 10 min. Și de la verdictul "trebuie schimbata coloana volan - 7000 RON" am ieșit bine. 

Share this post


Link to post

În stânga piesa originala, se vede ruptura, în dreapta cea făcută. Pentru aceasta piesa trebuie schimbata toată coloana volan, în viziunea majorității servis urilor. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Super!:fingerup:Mă bucur că ai reușit să rezolvi problema!

Share this post


Link to post
Posted (edited)
3 hours ago, vasilechelmus said:

În stânga piesa originala, se vede ruptura, în dreapta cea făcută. Pentru aceasta piesa trebuie schimbata toată coloana volan, în viziunea majorității servis urilor. 

Ptr ca piesa aia costa 5 euro dar, daca iti pun juma de zi de manopera pe factura, zici ca te-au jupuit ptr o amarata de bucata de metal ( oricum ne jupuiesc facturand dupa timpii din manual). Ce nu stii insa este ce inseamna sa ajungi la pisa aia, sa o schimbi si sa refaci totul. Asa ca, din astfel de motive , prefera sa schimbe piesa cu totul. Plus ca, criza de personal nu le mai permite sa faca asa ceva, chestii minore sa zicem.

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Nu e ăsta motivul. Nu găsești piesa asta separat. De schimbat a durat 10 minute. Dar trebuie piesa. 

Share this post


Link to post

Exact. Manopera costa prea mult ptr a face o piesa ca asta si a o inlocui individual, nu isi bate capul nici producatorul nici dealerul. Piesa integral si gata!

Share this post


Link to post

Deci nu prea s - a înțeles. Acea piesa nu se găsește ca piesa de schimb. Asta e marea problema. Dacă nu ești atent și te sprijini într un anume fel pe volănașe poate rupe și ori ramaifara reglaj la volan ori trebuie sa cumperi tot ansamblul coloana volan, care este scump și multa manopera. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...