Jump to content
Poison

Motorul smuceste sub 2000 de rotatii i30 1.4 benzina + consum mare

Recommended Posts

Salutare,

As dorii sa ma ajutati si pe mine cu aceasta problema, indiferent de treapta de viteza cand accelerez constant in 1700 - 1800 - 1900 de rotatii motorul smuceste foarte tare indiferent de treapta de viteza. Aceasta problema o am de ceva timp, am schimbat si filtrele de aer, facuta revizia, bujiile, schimbat benzina de 3 ori insa nu pot sa-mi dau seama ce are. Este o problema foarte deranjanta fiindca in trafic trebuie sa merg cu ea supra turata ca sa nu ma smuceasca. Ce ar putea fii? Mecanicul mi-a spus sa i-o las vreo 2 - 3 zile sa faca un test la injectoare. Asta ar fii una dintre probleme. A doua ar fii ca am consumul foarte mare in oras si in afara. In oras am consum de 12 - 13l si la drum lung 8l. Mentionez ca  i-am schimbat recent si sonda lambda. Stau cu check engine de 3 saptamani aprins in bord si nu pot sa mi dau seama ce are, mereu la diagnoza mi-a spus ca e de la aditivii de la benzina, ba e de la sonda, nici nu mai stiu.

Share this post


Link to post

Schimbă lanțul de distribuție. Controlează valva vvt. Aia de comandă deschiderea valvelor. Poate fi blocată și merge bine doar într-un regim de funcționare. Scoate-i mufa și mergi cu ea așa. Dacă nu se schimba nimic e de acolo. Poate fi și uleiul prost, cauzând depuneri pe traseul de comandă a vvt 

Share this post


Link to post

Salutare din nou. Am fost la mecanic si mi-a facut o diagnoza la masina, atat in mers cat si in stationare. Toate valorile sunt in parametrii, atat in deplasare cat si stationare. Nu i-a iesit nimic in diagnoza si prin urmare nu pot sa postez nimic din aceasta privinta. El mi-a indicat sa merg cu ea "sportiv" adica mereu peste 2000 de turatii. Problema este ca si atunci cand merg cu ea la 60km/h treapta a 4 -a, constant am un consum destul de mare , 11l .

@fisherman, Asta a presupus si mecanicul sa nu fie de la lantul de distributie vreun dinte care sa nu fie bun si sa-i afecteze buna functionare. Am sa i spun de valva vvt, buna sugestie. Uleiul i l-am schimbat acum 1 luna, odata cu filtrele.

 

Alt test ce i-am m-ai facut a fost testarea bobinelor si bujiilor. Mi-a scos pe rand bobinele sa verifice reactia masinii, prima data nu a dat semne, dar dupa ce le-a schimbat intre ele masina a reactionat la fiecare bobina in parte. La fel si cu bujiile, le-a schimat intre ele si motorul reactioneaza. El m-ai spunea sa incerc niste bujii originale, dar este doar o presupunere...

 

 O alta chestie pe care am observat-o mai este faptul ca are o mica intarziere cand vreau sa o accelerez. De exemplu cand vreau sa intru in depasire si vreau sa o accelerez, apas pe pedata si abia dupa 1 -2 secunde isi da seama ca vreau sa o turez.

Ce teste sa mai fac pentru a-i da de capat..?

 

PS: Este oare ceva normal pentru modele acestea sa nu le placa sa mearga sub 2000 de turatii, nici macar 1600 - 1800 mai ales cand te aflii in coloana...

Edited by Poison

Share this post


Link to post

Ala nu l-am schimbat, mi-a spus ca nu are modelul acesta, este doar un filtru de la rezervor..

Share this post


Link to post

Am sa scriu aici si informatii despre motor si kilometrii:

Hyundai 1.4 FHD

Cod Motor: G4FA

Putere kw: 80,2

Benzina

Serie motor: 87069863

Kilometrii: 184250

Share this post


Link to post

Confirm, se schimbă. Relativ ușor. 

Eu tot la VVT mă gândesc..... Mai ales întârzierea accelerației poate însemna o întârziere în deschiderea supapelor conform hârtii din ECU. Poate genera și un consum mărit 

Share this post


Link to post

Am discutat cu mecanicul, i-am furnizat seria de sasiu si mi-a spus ca modelul meu de i30 vine fara filtru de benzina, are doar unul care este integrat in rezervor atunci cand alimentezi. O sa-i spun de valva vvt. Dar cred ca cel mai bine e sa ma duc pana la service-ul hyundai si sa-i fac o diagnoza. Cand mi se aprinde check engine, cand nu. Am facut o gramada de diagnoze si nu da niciun rezultat precis...

Share this post


Link to post

Dvoncu îți dă link pe YouTube. Eu îți spun că l-am schimbat. Tu crezi un "mecanic". De ce ne mai întrebi pe noi atunci? 

E așa de greu să iei o cheie de 10 și sa vezi cu ochii tăi? 

Părerea mea e ca ești 0 la mecanică, domnul "mecanic" te-a mirosit și-ți toarnă prostii. 

VVT nu e o vâlvă, ci un sistem de control al valvelor, reglabil în funcție de cerințe. Va os la BMV. 

Dacă ai băgat ulei contrafăcut și rar, ai putea avea un motor murdar la interior, canalul de alimentare VVT parțial înfundat și lipsă presiune... 

Share this post


Link to post

Intre timp am patit altceva cu masina. Aparent eroarea check engine pe care mi-o afiseaza in bord este: Valori prea bogate Bank 1. Am fost la mecanic cu ea si  nu isi da seama ce ar putea fi exact, spunea ca e de la clapeta de acceleratie, ca nu face amestecul corect de benzina si oxigen, ca sunt injectoarele.. A stat mi-a facut testat bujiile, le-a schimbat intre ele, mi-a testat bobinele si motorul reactioneaza de fiecare data. A mai facut el un test la clepta de acceleratie, i-a scos mufa si motorul din nou a reactionat, a stat cu laptopul conectat mereu in timpul testului si ii afiseaza valori normale. A mai patit careva problema asta, cum se poate remedia. Mi-a spus sa ma duc in reprezentanta sa vad cat ma ajunge, dar presupun ca mult...

Share this post


Link to post

Prea multa benzina sau mai degraba prea putin aer... in locul tau primul lucru as curata clapeta de acc si isca, dar si sonda lambda. Daca nu rezolva as lua o sonda lambda din dezmembrari sa vezi vreo diferenta. Scoase injectoarele si testate, vazut dif intre ele, dar sunt sanse f mici sa fie asta. Daca era distributia iti dadea eroare senzor ax came. Senzor MAP citeste gresit? Schimbat cu altul nou si verificat, se poate returna dupa la magazin.

Eu as pune banii pe sonda lambda sau senzoru MAP... dar vezi si tu ca nu se poate diagnostica pe net, mecanicu nu a reusit nici cu masina si diagnoza in fata...

Share this post


Link to post

Schimba senzorul MAP. A mea făcea la fel din cauza lui. 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Hy.....

Deci pana la urma cum s-a rezolvat...????

Am exact aceiasi problema. Deocamdata i-am curatat clapeta /bypass pentru relanti.Se bloca din cauza mizeriei. 

Acum masina este mult mai zglobie,totusi pe diagnoza da amestec bogat in plaja 1200-2000 rpm.

Tot in plaja asta apar si balbaielile cu lipsa de demaraj cand vrei sa accelerezi.

La peste 2500,amestec foarte bun si demaraj asemenea.....

 

Sunt curios cum ai rezolvat,deja ma sacaie ...!!!!

 

Ps.   I30/benzinar din 2008/122cp/1,6 cc. 150 000 Km in bord

 

 

Edited by Linxx

Share this post


Link to post

@Linxx, din pacate nu am m-ai reusit sa o fac. M-am invatat sa o conduc la 2200 rpm... Singura solutie a ramas sa ma duc la reprezentanta Hyundai, mai astept sa strang ceva bani...

O solutie la eroarea mentionata de catre tine ar fi sa curat senzorul MAP si senzorul MAF

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Deci, dupa curatarea clapetei pentru relanti mersul s-a imbunatatit foarte mult..... Dar tot a ramas balbaiala intr 1200 si 2000.

Dat fiind faptul ca in aceasta zona amestecul este foarte bogat[ sonda lambda 2  sta in 0.8 v  pe diagnoza]

Am zis sa inlocuiesc MAP-ul {benzinarele nu au MAF], pentru ca este in jur de 130 ron si totodata sa curat clapeta de acceleratie  cu un spray dedicat  plus valva VVT, care merge curatata cu aceiasi solutie  si se demonteaza foarte usor.  

Dupa asta vedem.....

Daca nu-si revine posibil sa existe ceea ce se chiama pierdere de vacuum. Adica posibil un furtun crapat/slabit  etc.

Merci oricum. Am sa postez rezultatele.....

 

PS. Modele astea merg bine in orice regim, De exemplu pot ajunge la serviciu/job cu ea [5 km.... oras] numai cu turatie/regim de relanti fara sa apas acceleratia si sa urc pana in trepta 5-a fara sa se balbaie motorul........  In trepta 5-a cu turatie de relanti am consum de maxim 5%.....!!!!!!,iar viteza in care ajunge este de 40km/h.

De asta zic ca ma oftic de cand a aparut porcaria asta. Motoarele din generatia asta au fost foarte reusite.....

 

Edited by Linxx

Share this post


Link to post

@Linxx  Chiar te rog sa-mi spui ce rezolvi, astept de foarte mult timp o solutie la aceasta problema. In afara de smuciri, ai cumva si intarzieri in acceleratie?

Share this post


Link to post

Intr-adevar, motoarele G4FA au fost foarte reusite; am avut si au functionat ireprosabil, performante bune si consum scazut.

Ai mai fost intrebat , dar nu ai raspuns care este codul de eroare. Pana la urma, ai spus "Valori prea bogate Bank 1" , de unde deduc ca , probabil, codul de eroare este P0172, care are urmatoarele simptome:

 

Symptoms of Code P0172

The symptoms of trouble code P0172 are usually the same symptoms of an engine running rich. Normally, your check engine light will be on (unless the bulb is burnt out). But in addition to that, here are some additional symptoms:

  • Strong fuel or rotten egg smell from exhaust
  • Poor fuel economy
  • Engine hesitating
  • Engine misfiring
  • Lack of power when accelerating
  • Rough idling

cauzele probabile ar putea fi:

Causes of Code P0172

There are several reasons why this problem could exist. The most common reasons include a faulty oxygen sensor or a dirty mass air flow sensor (MAF). In addition, here are some additional causes of throwing code PO172.

  • Faulty fuel injectors leaking fuel into the combustion chamber
  • Faulty spark plugs
  • Faulty manifold absolute pressure sensor (MAP)
  • Faulty throttle position sensor
  • Dirty or clogged air filter
  • Vacuum leak
  • Faulty ECU (or PCM module)
  • Faulty fuel pressure regulator
  • Faulty thermostat (stuck open)
  • Cooling system that’s been retrofitted (ie: thermostat removed, fan running direct, etc.)
  • Restricted or damaged fuel line

Ramane sa le verifici si sa le elimini una cate una,  mai multe gasesti aici https://cartreatments.com/p0172/  sau in multe alte locuri daca gugalesti un pic.

Bafta!

PS: Sincer, nu inteleg cum poti conduce masina cu motorul sub 2000 rpm, dar asta este doar problema mea. Motorului asta ii place de la 3000 in sus !

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

1. pe diagnoza nu apare nici un cod de eroare....>!!!

2. Am inlocuit map-ul; ventilul /supapa de relanti curatata cu grija; clapeta galerie admisie curatata.... furtune... etc  

3. Tot mai are toane.... dar nu tot timpul.As lega de temperatura mediului.....Cand e prea rece se manifesta. Dar nu este o regula.

4. Pe diagnoza avansul/timingul  oscileaza la greu cand se naraveste. Intre 0 si 60 grade, cum treci de 2000 e OK.

5 Astazi am testat cu mufa de la VVT scoasa [adica am decuplat/deconectat  VVT-ul] . A mers perfect in toate regimurile[ turatii;sarcini;consum etc. Inclusiv graficul avansului arata in regula]. Merg pe directia asta deocamdata. Daca in cateva zile[ diferite temperaturi....] nu se schimba nimic, am sa achizitionez o VVT....noua.  Cu toate ca VVT-ul l-am scos curatat  etc...

  Vedem... tre sa-i dau de cap....

 

Re.La a conduce sub 2000 rpm...Da se poate, dar nu ma refer la "PERFORMANTE"  ci la mersul "rotund" al motorului.  Treaba cu valori bogate pe BANK 1 e rezolvata.  Semnalul/oscilatiile pe sonda lambda e /sunt OK...Intra relativ repede in bucla de reglaj...!!! Consumul mediu este OK deasemenea  urban si extra...... 

 

Share this post


Link to post

Revenim.

1. Conector VVT scos/decuplat, masina se comporta OK. ....!!!!  [ciudat...]

2. Conectam VVT-ul-apar  din nou balbaielile in zona 1200-2000 rpm.

3.In momentul deconectarii VVT ar trebui sa -mi apara codul de eroare P0075.  NU apare imediat  ci numai  [aleator....]  dupa una din urmatoarele porniri [ a 3-a ,a 4-a     etc]. Deci poti merge cu masina  o buna bucata fara a se aprinde check engine....

 

       As avansa urmatoarele ipoteze:

a. VVT blocat   [cu toate ca l-am scos, dat cu spray  etc]

b. presiune ulei insuficienta la turatii pana in 2000 rpm...!!!! [ nu prea se pupa, fara ulei suficient ar trebui sa aiba acelasi comportament ca atunci cand am conectorul decuplat.....] 

c. Filtru ulei infundat,trasee colmatate.....  [ uleiul schimbat in septembrie. Motorul asta a mancat ulei proaspat in fiecare an fara a depasi 9k/an....!!!

d.Pompa ulei cu probleme??/!!!

e.probleme cu lantul de distributie /distributia  ? 

f. probleme cu softul?

 

Acu sa merg cu VVT scos ,nici o problema ,dar parca am o "jena"...  :dry:

Toti cunoscutii care paractica in servie-uri auto mai tare m-au bagat in ceata. Macar unul sa se fi intalnit cu asa fenomen.....

 

 

   Pareri  ????   

 

Poison - poti incerca experimentul si vezi ce se intampla la tine [ macar mai putem trage o concluzie...].......  Conector VVT il gasesti pitit in  partea fata stanga sus...... 

ida01ro - tu ce parere ai...? 

       

Share this post


Link to post

Revenim degeaba !

Atat timp cat nu esti in stare sa spui un cod de eroare  - cred ca a fost cerut de mai multe ori - vorbim degeaba, adica hai sa mai scriem pe forum !

Iti doresc succes(uri)

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

ida01ro

Da, "revinemim degeaba"  ,daca nu pricepi ca NU exista/apare nici un cod de eroare pe tester.....!

Chiar nu te-ai intalnit cu probleme/situatii care nu avanseaza nici un cod....??? Sau chiar nu ai legatura cu acest domeniu dand citate din "error codes list"........    Putem comunica,schimba pareri, cunoastem limbajul tehnic, avem cat de cat habar despre cum functioneaza un motor ....   Forumul nu este numai penrtu genii sau "doctori" in domeniu.....

Daca esti deranjat de ceva anume  mai bine nu dai nici un raspuns.No problem.....Fara suparari sau "iritari"

  • Like 1

Share this post


Link to post

Adjudecat...!   

Schimbat distributia....   Lant;intinzator....tot tacamul.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce coduri de piese ai folosit? 

Share this post


Link to post

ice_screenshot_20220222-104448.jpeg.2fce5d9d7900c0250eb22b518551f03d.jpeg

Daca mergi pe OE  este mai piperat....!

Manopera la reprezentanta   1109 RON.....! Asa ca m-am dus la prieteni...!

 

P.S.  Oricum trebuie rezolvata, sa nu cumva sa patesti mai rau.......!

 

 

 

Edited by Linxx

Share this post


Link to post

1770877140_WhatsAppImage2022-02-24at12_33_04PM.thumb.jpeg.85e6f836bf1ac2a6eae101a6c75bfa85.jpeg

 

Cu intinzator la maxim asa arata lantul.....!

 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Bine ca ai rezolvat.

La câte service ai fost pâna sa descoperi problema ?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...