Obositu' 40 Posted March 10 (edited) Titlul e poate cam dramatic, insa nu pot pune la "probleme usoare" o defectiune care imobilizeaza masina (si care , eventual cere remorcare/transport pe platforma). Sa trec la obiect: In urma cu 4-5 saptamani, ma pricopsesc cu urmatorul defect: urc in masina parcata cu jumatate de ora inainte, invart cheia si constat ca demarorul nu se (mai) invarte.... Avand peste 125000km rulati in principal in oras (multe porniri) si nefiind umblat niciodata la demaror, ma gandesc la uzura/blocare carbuni electromotor... Dupa un pic de sport (impins), beneficiind si de un pic de panta a strazii, am pornit-o prin metoda "inversa" (adica antrenarea motorului cu vehicolul in miscare). Bineinteles ca dupa urmatoarea parcare a pornit, dar am dus-o la un mecanic care i-a demontat demarorul buclucas, si i-a curatat canalele periilor (si ale colectorului). Rezolvat. In ultimele 1-2 luni, mi-a mai facut urmatoarea "figura": la punerea contactului, nu apare martorul "cu cheita" (semnalul de fuctionare al imobilizatorului); daca se roteste cheia, demarorul invarte, dar motorul nu porneste. Se repune contactul, de cateva ori, si dupa una pana la cinci incercari se aprinde martorul si se poate porni. Simptomul nu aparea decat din cand in cand, pana duminica, cand, la repetarea cred de 20 de ori, nu a mai aparut acel martor.... Am plecat cu alt vehicol, dar dupa-amiaza a functionat fara alte probleme (si luni, marti si azi!). Masina are (ieri), impliniti 128000km si 11,66 ani, si ma astept sa mai apara aceasta problema. Poate cineva sa-mi indice o solutie, alta decat reprezentanta marcii (unde am facut "reviziile" pe garantie si unde sunt mecanici slabi si preturi mari)??? Sunt din Iasi. Multumesc!!! PS Am pomenit de chestiunea cu demarorul deoarece ma gandeam ca e posibil sa fi generat vreun cod de eroare cu legatura cu imobilizatorul. Daca e posibil, as renunta la acel imobilizator, masina nu cred ca prezinta interes in sensul de a fi furata.... Edited March 10 by Obositu' Quote Share this post Link to post
cipelantra 120 Posted March 10 Poate fi cipul cheii sau un cablu de masă slab. Quote Share this post Link to post
Obositu' 40 Posted March 10 M-am gandit si eu la cip-ul cheii si am adus cealalta cheie; la fel. Ideea cu problema de contact o avui si eu, insa partea fixa a cablajului "sta" bine (atat la capitolul ancorare cat si la capitolul oxidare. Singura problema electrica am avut-o la cablajul spre hayon, la partea mobila care nu a avut suficienta flexibilitate (probabil la frig) si unele cabluri s-au....rupt!! Nu am pentru portiere decat difuzoarele pentru radio/CD player (in fata), dar pana acum par ok (functioneaza)(nu are macarale de geam si/sau orientare retrovizoare exterioare/incalzire ). Antena imobilizatorului e cel mai probabil o bucla, e fixa si daca s-ar intrerupe ceva e destul de putin probabil ca ar mai "misca" (si-ar mai reveni). Probleme la recunoasterea cheii am auzit la un Reno kangoo, dar acolo era clar din cheie (s-a confectionat o alta cheie) si informatia fiind prin intermediar, nu e foarte clar daca nu era de fapt problema cu telecomanda incuierii.... Altfel, nu am mai auzit sa aiba cineva aceasta problema (poate si numarul persoanelor pe care le cunosc e relativ redus...). Multumesc pentru opinii, dar oare as putea gasi undeva pe cineva echipat cu sculele si informatiile necesare pentru o diagnoza electronica, altii decat "reprezentanta" ?? Quote Share this post Link to post
Obositu' 40 Posted March 11 Hmm.. In prima postare am mentionat ca sunt din Iasi.... Quote Share this post Link to post
cipelantra 120 Posted March 11 Scuze, am omis. Poate incerci la Bacău, am auzit că ar avea un service bun. Quote Share this post Link to post
ida01ro 37 Posted March 12 (edited) 1-la Bacau Tiriac nu recomand, am scris aici de multe ori despre. Dar oricum, daca mergi aici, as vrea un feedback. Bafta 2- la imobilizator nu poti renunta, asa este sistemul proiectat, cipul din cheie + imo sunt recunoscute de calculator. Long story short: Un truc aplicat la o masina a mea mai veche (pierdusem o cheie prin avioane si aveam nevoie de doua) a fost scos cipul din cheie si - scos antena din jurul contactului ( e un tor) - pus cip-ul in torul ala, ambalezi totul ca banda izolatoare si il pui in carcasa volanului si gata. Asta daca defectiunea nu este altundeva.... PS: Cip, spune-mi te rog, unde este service-ul ala din Bc? Edited March 12 by ida01ro Quote Share this post Link to post
cipelantra 120 Posted March 12 Despre reprezentanța din Bacău știam ca sunt buni, alții, nu cunosc. Quote Share this post Link to post
Obositu' 40 Posted April 5 Am fost cam ocupat cu altele si nici defectul nu s-a mai manifestat (decat destul de rar). Mai caut informatii, poate gasesc ceva mai aproape. Multumesc pentru sugestii; cand gasesc ceva, va informez si pe voi! Quote Share this post Link to post