Jump to content
ion73

sita vas lichid frana

Recommended Posts

La al meu Hyundai i30 imi este imposibil sa scot sita de la vasul de lichid frana. Se poate scoate sau e montata  pe viata? Vreau sa  verific starea lichidului de frana cu un tester de lichid de frana si trebuie sa scot sita aia rosie pentru a putea utiliza testerul. Multumesc!

Share this post


Link to post

Fa o poza. In mod normal ar trebui sa iasa foarte usor, nu este lipita - cel putin la mine, la Accent - de vas.

Daca lichidul de frana il ai de mai mult de 3 ani / 45.000 km, il poti inlocui direct fara alt test. Nici acelea oricum nu sunt prea fiabile, cel mai bun indicator ramanand termenul de expirare de pe bidonul lichidului de frana. La al meu atelaj, regula de 3 ani / 45.000 km s-a dovedit castigatoare, o aplic cu succes cam la tot ce este "extra": lichid de frana, ulei CV, antigel. 

Share this post


Link to post

La i20, motor G4LA, 62kwh, zice in carte despre antigel, asa: "prima dată, înlocuiți la 210,000 km (130.500 mile) sau 120 de luni: după aceea, înlocuiți la fiecare 40.000 km (25.000 mile) sau 24 de luni"

Share this post


Link to post

Doar de curiozitate, cu ce e mai special lichidul ala de frana care vine din fabrica fata de cel de pe raft? Totusi 10 ani mi se pare exagerat. In fine, chiar nu ma prind si e doar pt cultura mea generala. Sunt insa doua aspecte importante aici, anume ca nu am fost prea departe cu recomandarea mea fata de a lor, ba chiar as putea zica ca m-au plagiat, dar na ... iar a doua este ca isi iau oarecum masuri de siguranta, adica in loc de 45.000 km recomanda 40.000 km, iar in loc de 3 ani zic 2. 

Share this post


Link to post

Am gresit si am postat despre antigel in topicul de lichid de frana.

 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Marius, ideea e ca fabrica utilizeaza piese si materiale/fluide mai bine controlate, in timp ce

utilizatorul/mecanicul de service, eventual "multimarca" e mai putin riguros, de asemeni

si riscul mai mare de contaminare la interventiile "pe teren", fata de conditiile din fabrica.

Chestia asta era foarte tipica la vechile Dacii, pentru care multe piese (si materiale) "de

schimb" erau produse prin fabricute instalate prin diverse comune ce se doreau a fi

"ridicate" la rang de oras (in celebrul Scornicesti se produceau, parca pompe de apa

de care fugeau toti ca dracu' de tamaie, dar si o vopsea "eterna" - cunosc personal un

loc unde vopseaua era cleioasa dupa 6 luni de la aplicarea pe perete!!!).  Brr, bine ca

s-au dus!

PS Lichidul de frana se degradeaza prin contaminare cu...apa! Apa fierbe la temperatura

mult mai joasa decat acel lichid, ceea ce produce "vapor lock" (cautati descrierea pe

Gogu) si produce NEFUNCTIONAREA franei de serviciu.

Chestia e ca fenomenul are loc mai ales pe vreme calda si mai ales la solicitarea prelunga

si brutala a franelor (o coborare lunga si abrupta in zona de munte, unde defectul se poate

finaliza cu accidente grave). Dar daca se umbla mai rar la capacul acelui rezervor, deja riscul

contaminarii se reduce considerabil....

Nu strica (tehnic) sa inlocuim fluidele oricat de des, dar in afara de cheltuiala (bani si timp),

mai contribuim si la cresterea poluarii (ca nu prea stiu unde ajung cei 0,2-0,3 l de lichid destul de

toxic care curg sigur pe jumatate pe etriere, butuci, jenti etc. de unde nu-i recupereaza nimeni....)

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post

Acei 200-300 ml ajung in prima balta :) 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...