ion73 3 Posted December 23, 2020 La al meu Hyundai i30 imi este imposibil sa scot sita de la vasul de lichid frana. Se poate scoate sau e montata pe viata? Vreau sa verific starea lichidului de frana cu un tester de lichid de frana si trebuie sa scot sita aia rosie pentru a putea utiliza testerul. Multumesc! Quote Share this post Link to post
danrogo2001 0 Posted January 14 Ai reusit sa scoti sita pana la urma? Cum? Quote Share this post Link to post
marius.zadara 144 Posted January 16 Fa o poza. In mod normal ar trebui sa iasa foarte usor, nu este lipita - cel putin la mine, la Accent - de vas. Daca lichidul de frana il ai de mai mult de 3 ani / 45.000 km, il poti inlocui direct fara alt test. Nici acelea oricum nu sunt prea fiabile, cel mai bun indicator ramanand termenul de expirare de pe bidonul lichidului de frana. La al meu atelaj, regula de 3 ani / 45.000 km s-a dovedit castigatoare, o aplic cu succes cam la tot ce este "extra": lichid de frana, ulei CV, antigel. Quote Share this post Link to post
danrogo2001 0 Posted January 27 La i20, motor G4LA, 62kwh, zice in carte despre antigel, asa: "prima dată, înlocuiți la 210,000 km (130.500 mile) sau 120 de luni: după aceea, înlocuiți la fiecare 40.000 km (25.000 mile) sau 24 de luni" Quote Share this post Link to post
marius.zadara 144 Posted January 31 Doar de curiozitate, cu ce e mai special lichidul ala de frana care vine din fabrica fata de cel de pe raft? Totusi 10 ani mi se pare exagerat. In fine, chiar nu ma prind si e doar pt cultura mea generala. Sunt insa doua aspecte importante aici, anume ca nu am fost prea departe cu recomandarea mea fata de a lor, ba chiar as putea zica ca m-au plagiat, dar na ... iar a doua este ca isi iau oarecum masuri de siguranta, adica in loc de 45.000 km recomanda 40.000 km, iar in loc de 3 ani zic 2. Quote Share this post Link to post
danrogo2001 0 Posted January 31 Am gresit si am postat despre antigel in topicul de lichid de frana. Quote Share this post Link to post
Obositu' 40 Posted March 11 (edited) Marius, ideea e ca fabrica utilizeaza piese si materiale/fluide mai bine controlate, in timp ce utilizatorul/mecanicul de service, eventual "multimarca" e mai putin riguros, de asemeni si riscul mai mare de contaminare la interventiile "pe teren", fata de conditiile din fabrica. Chestia asta era foarte tipica la vechile Dacii, pentru care multe piese (si materiale) "de schimb" erau produse prin fabricute instalate prin diverse comune ce se doreau a fi "ridicate" la rang de oras (in celebrul Scornicesti se produceau, parca pompe de apa de care fugeau toti ca dracu' de tamaie, dar si o vopsea "eterna" - cunosc personal un loc unde vopseaua era cleioasa dupa 6 luni de la aplicarea pe perete!!!). Brr, bine ca s-au dus! PS Lichidul de frana se degradeaza prin contaminare cu...apa! Apa fierbe la temperatura mult mai joasa decat acel lichid, ceea ce produce "vapor lock" (cautati descrierea pe Gogu) si produce NEFUNCTIONAREA franei de serviciu. Chestia e ca fenomenul are loc mai ales pe vreme calda si mai ales la solicitarea prelunga si brutala a franelor (o coborare lunga si abrupta in zona de munte, unde defectul se poate finaliza cu accidente grave). Dar daca se umbla mai rar la capacul acelui rezervor, deja riscul contaminarii se reduce considerabil.... Nu strica (tehnic) sa inlocuim fluidele oricat de des, dar in afara de cheltuiala (bani si timp), mai contribuim si la cresterea poluarii (ca nu prea stiu unde ajung cei 0,2-0,3 l de lichid destul de toxic care curg sigur pe jumatate pe etriere, butuci, jenti etc. de unde nu-i recupereaza nimeni....) Edited March 11 by Obositu' Quote Share this post Link to post
marius.zadara 144 Posted March 13 Acei 200-300 ml ajung in prima balta Quote Share this post Link to post