Jump to content
Sign in to follow this  
james kilowatt

Drivetest Renault Capture TCE90 2019 5M

Recommended Posts

Masina asta teoretic e "Reno Clio or similar". Insa cand am ajuns la firma de inchirieri, mi-au spus ca ma upgradeaza. "Iuhuuu", am raspuns eu, gandindu-ma la un "ford focus or similar" sau cine stie chiar la "decapotabila or similar" tinand cont ca testul a avut loc in Portugalia (zona inca verde dpdv covid19).

Insa Captur-ul asta mie nu mi s-a parut un upgrade fata de Clio, ci un downgrade. Stiu ca in folclorul popular orice crossover e mai bine cotat decat masina din care provine insa in cazul asteia chiar nu mi s-a parut, ci dimpotriva, mi se cam pare sub clio din toate punctele de vedere. 

Testul a insemnat 200km, din care cam jumatate pe autostrada (limita 120, mers cu 130). Consumul pe BC a iesit la 7.3, cu o medie de viteza de 59km/h. Spre onoarea BC-ului, fura mai putin decat la Mazda de exemplu, valoarea mi s-a parut destul de precisa. Rezervorul nu a fost full-full si 3/4-3/4 asa ca e greu sa fac un consum exact insa ca sa fiu sigur cand am realimentat am luat in calcul un 8l/100km si a fost prea mult.  CAnd am luat-o inainte de reset avea un consum de 8.6 cu medie de viteza de 49km/h (ceea ce mi se pare cam mult, dupa ce m-am obisnuit cu ecomobilul meu skyactiv-X)

Intamplarea face ca masina ca dupa 7 ani, sa revin tot unde am avut patania cu masini povestita aici:  

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?/topic/7173-hai-hui-prin-europa/&do=findComment&comment=162733

si tot intamplator singura firma mai mare care avea masini disponibila a fost tot Goldcars. Cum inca ii boicotez, am preferat sa iau una de la o firma fantoma din prima, asa ca masina nu era in super forma. Avea mici zgarieturi, un soc ceva mai serios la spoiler, si 25000km, deci unele "defecte" nu-s neaparat datorita masinii in sine ci poate a modului in care a fost exploatata. Insa nu toate.  Hai sa le luam pe rand:

+ Vizibilitatea foarte buna, geamurile mari.

+ Confort pe scaunele din fata OK, desi masina e cam ingusta si unii mai "sportivi" s-ar atinge probabil intre ei.

+ Portbagaj bunisor pentru dimensiunile/clasa masinii

 

0 - Spatiul overall mi se pare mic, mai mic decat in Clio. In spate e doar marginal mai spatioasa decat fostul meu C1.

0 - Motorul trage bine pentru cei 90CP ai lui. Ar fi meritat poate un "+". Dar pedala de acceleratie e ciudata, are o "treapta" si trebuie apasata la fund ca sa dea senzatia ca intra turbina, care "intra"... insa cu ceva lag. Pare totusi sa fie ceva voit, gen incitat la condus eco. Mai mult, suna bine doar intre 2500 si 4000rpm. Sub 2500 suna ca dracu', parca se invarte patrat atunci cand e calcat, peste 4000 e zgomotos si da impresia ca e mai mult zgomot decat lucru mecanic.  Si nici consumul nu pot sa spun ca m-a dat pe spate, in special pe autostrada. Motoarele astea turbo de 1L sunt bune pentru cycle beating, insa in lumea reala nu-s convins ca-s chiar asa eco cum sunt pe hartie decat daca faci ecomaratoane cu ele.

0 - insonorizarea e bunisoara. Zgomotul de rulaj e OK, si nici motorul nu e zgomotos atunci cand mergi cu viteza constanta. Insa cam bate vantul cand treci de 110km/h. Ar fi OK ca masina de oras, insa nu neaparat de cruising. Insa un Clio ar fi si mai OK. 

 

- tinuta de drum slaba. Se inclina ca naiba in viraje, e muuuult sub clio. la viteze mari pe autostrada merge bine daca drumul e neted, daca nu uneori cam face ca barca pe valuri.  Insa drumurile pe unde am bantuit sunt surprinzator de bune.  La 25kkm mi-e greu sa cred ca avea amortizoarele varza, mai ales ca drumurile prin zona mi se par mai bune decat sa zicem... in Belgia. 

- sensibila la vant lateral pe autostrada, daca bate ceva mai tare ai senzatia ca te ia de pe drum. 

- frane slabe pentru gustul meu, si transfer serios de mase (cand franezi se inclina sensibil in fata).  PE de alta parte cred ca franele aveau si o problema (la roata dreapta fata, ceea ce probabil depinde de exploatare/intretinere) insa asta nu influenteaza transferul de mase. 

- consum mare pe autostrada. Dupa 150km, aveam 7.2. Bagat inca 50km cu 130 la ora, fara diferenta de nivel (de la mare la mare) si a urcat la 7.3.... deci probabil a fost undeva la 7.5-7.6. 

Farurile nu am avut ocazia sa le testez. Climatizarea isi face treaba. Cruise controlul nu m-am prins cum se activeaza (avea niste butoane care sugerau ca ar avea cc, le-am apasat pe toate, nu s-a intamplat nimic). 

Daca ar fi sa o compar cu alte masini din aceeasi clasa despre care am scris pe aici, mi se pare sub Peugeot 2008 (motor, tinuta de drum, frane) si sub Fiat 500L (spatiu, tinuta de drum).  Iar daca o compar cu masina din care e derivata, mi se pare sub la absolut toate capitolele. Mie Clio imi place, daca as cauta o masina din clasa ei ar fi una dintre favorite, insa cu Capturul asta pur si simplu parca au luat un Clio si l-au stricat. Ma depaseste de ce cineva ar plati suplimentar ca sa cumpere un clio mai naspa. 

 

IMG-20200825-092202.jpg

IMG-20200825-092243.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumea cumpara in disperare SUV uri. Sau Cross overe. Sau cum le.o mai spune. De ce? Nu stiu. Probabil ca multi dintre noi traim cu impresia ca aceia care conduc masini se si pricep la ele... in realitate, oamenii cumpara masini in primul rand dupa aspectul exterior. Si, la capitolul asta, Captur sta binisor. Faptul ca e mai inalta si iti creaza o oarecare senzatie de superioritate, iar e un aspect de luat in seama. 

Abia dupa vreo 5000 de km isi dau seama ca.i doare spatele, ca e chioara noaptea, ca se aude tot de afara sau ca le zdruncina ficatii prin gropi. Multi le accepta, fara sa le dea importanta, altii considera ca raportul pret calitate este ok, cativa se declara dezamagiti si traiesc cu frustrarea ca atat si.au putut permite. Asta e, Renault face masini pentru toate categoriile de cumparatori. La fel Ford, PSA sau Fiat. Incet, incet, lumea va intelege, sper, ca trebuie sa aiba in vedere si alte criterii dupa care judeci achizitia unei masini: siguranta, confort, economie, fiabilitate, poate calitatea executiei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

James, cu toata aprecierea pentru efortul depus, dar m-ai pierdut la deplasarea maselor ... Cred ca poti face asta doar cu masini din acelasi segment, nu-mi spune ca te asteptai ca ditamai Captur-ul sa aiba acelasi feedback ca C1 in momentul franarii ... Au dimensiuni diferite, greutati diferite, centru de greutate diferit, roti diferite, s.a.m.d. As zice ca la mijloc fu' si oleaca de subiectivism care poate a contribuit la un rezultat negativ pe ansamblu, dar iarasi, comparam o masina intretinuta in ograda proprie cu una intretinuta - daca si asta - de alti "n"? Ca pe ansamblu Captur-ul nu multumeste pe multa lume nu e o noutate, vezi si noile modele "inspirationale" de la Hyundai iar lista cred ca e deschisa.

PS: De C1 stiu de la tine, din ce mai relatai, de Clio doar din povestile unui vecin, iar de Captur doar ce am vazut astazi un exemplar cu numere rosii, asa ca sincer nu ma banui de vreo apartenenta la vreun club select ...  

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, cipelantra said:

Lumea cumpara in disperare SUV uri. Sau Cross overe. Sau cum le.o mai spune. De ce? Nu stiu.

Pentru ca sunt mașini mici și cu garda la sol mai mare și majoritatea arată bine. Adică perfecte pentru oraș (nu dai cu bara in borduri, poziție la volan mai ridicată și șoferul - adică probabil șoferița - vede botul mașinii, se urca în mașină nu coboară în ea, etc. ) . De asta a avut succesul pe care l-a avut Captur-ul și după care s-au luat și restul. Când am căutat eu mașină termen de așteptare era peste 6 luni de parca cine știe ce mașină exotică așteptam. 

Ca să nu mai vorbim că varianta diesel are consum sub 4.

Eu unul as lua asa ceva pentru soție. Însă și second au niște preturi de numa și nu prea găsești, mai ales cu cutie automată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca masina strict de oraș înțeleg ca ar avea sens. 

Problema la mine e și subiectiva, pentru mine nicio mașina de oraș nu prea are sens. În oraș am alternative mai bune și nu merg cu mașina. Când merg, e mai relevant cum se comporta într-un viraj decât cum urci bordurile cu ea. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Asta cu bordurile tine in Estul Europei, in tarile cu un nivel de civilizatie ridicat nu se parcheaza decat in mod exceptional pe trotuar. Eu nu vad niciun avantaj la SUV urile astea: au aerodinamica de toata jena, sunt huidume pe dinafara, dar au portbagaje modeste, unele chiar si un spatiu interior redus, vezi Quashqai, si, per ansamblu, din cauza garzii la sol si a greutatii, au un confort la rulare mai slab decat o berlina clasica. Am condus Vitara, Kuga, Grandland, dar prefer oricand Passat, C180 sau Focus. Am avut bani de Tucson, dar am preferat Civic. Daca majoritatea prefera cartofii prajiti, n.au decat. Exista alternative, si mai sanatoase si mai gustoase, la acelasi pret!

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitara, sau Tucson au alt rol. De exemplu tragi cu ea o rulota, sau o barca. Cu Captur tragi fix cât tragi și cu clio. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot bazaind prin showroom dupa Clio, m am uitat in treacat si la noul Captur, sincer, nu m-a incantat deloc, in primul rand mi-a sarit in ochi zgomotul de conserva la inchiderea usii( inexistent la Clio). E de fapt un clio transformat in strutocamila pt ca asta e moda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce intelegeti prin marime ... Daca e doar lungimea, perfect de acord cu voi. Dar daca e vorba de latime, iar in cazul asta mentionez Tesla pe langa m-am strecurat razant, ce mai ziceti? Varianta care da cu virgula este cea care le combina pe amandoua, iar aici cred ca Porsche-ul este campion ... Tine insa si de mentalul omului, conditia lui in socientate si cat de dornic este sa si-o (re)afirme constant.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...