Jump to content
marius.zadara

Montaj camera auto DVR

Recommended Posts

O cunostiinta care recent a avut un necaz pe ulitele patriei a vrut camera auto si am profitat de ocazie, desi initial eram sceptic, pentru a-mi lua si mie una. Toate bune si frumoase, am comandat din acea care vine peste oglinda interioara, calitate FHD atat pentru camera fata cat si pentru cea spate, modul GPS, etc.

Am insa o mica intrebare legata de managementul cablurilor:  cum pot organiza (de preferabil fara a segmenta motorul) cablul care vine de la priza de 12V si pe cel care vine de la camera din spate? Ma gandeam ca firul care vine la priza sa il trag pe la marginaea parbrizului si apoi in spatele plasticului de la stalp, dar nu stiu cum sa il trag prin spatele bordului. Se poate conecta alimentatorul in spatele prizei de 12V, desigur cu ajutorul unei mufe? 

Cat pentru camera din spate, as vrea sa o montez in interior si sa o lipesc de luneta cam pe la jumatatea ei, dar in partea superioara. Stie cineva cum se poate trage firul catre oglinda (pe sub plafon sau pe jos?), eventual pe unde pot face legatura cu stopurile (becul de mers inapoi)?

Daca aveti si alte sfaturi, le accept cu mare drag :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius,

Intamplator, chiar ieri am montat , provizoriu, o camera pe Kona sotiei. Ce am pus eu este o camera frontala numai; am evitat sa pun si in spate din motive de...lene, pt ca e mai mult de lucru - montat, demontat, etc.

Nu e un tutorial, dar incerc sa iti spun pe repede inainte cam ce se poate face.

Am spus provizoriu pentru ca masina e in garantie si nu vreau sa am discutii neprincipiale cu incompetentii de tip Dorel. Ma rog, atelier autorizat...etc.

Revenind, nu stiu ce model de camera ai, dar de obicei, camerele sunt livrate cu accesorii. Cea mai rapida montare esta alimentarea de la bricheta, cu un adaptor de USB - de obicei camerele se alimenteaza la tensiunea USB de aprox 5v - de obicei livrat impreuna cu camera. In cazul asta, firul poate sa atarne direct de la camera la priza de bricheta, camera functioneaza OK dar inconvenientul principal este cel estetic si ..practic pt ca te agati de firul ala si se balangane enervant. 

Alta solutie este sa treci firul de la camera pe sub plafon (sau pe deasupra , depinde de sitemul de referinta!)  pe stalpul usii , pe sub bord si ajungi tot la bricheta. Cand am spus pe stalpul usii , aici poti fie sa scoti carcasa de plastic care este fixata pe stalp , fie sa folosesti chederul de la usa ( asa am facut eu pt ca imi e groaza sa demontez ceva care este nu este prins cu suruburi ci cu chipsuri de plastic, care de obicei se rup).

O montare profesionala presupune montarea camerei direct in panoul de sigurante ale masinii, cu cateva accesorii/adaptoare care fac viata mai usoara. Camerele mai performante sunt livrate de obicei cu accesoriile astea, adica alimentator direct de la 12v, pe fir, supori de cabluri, sisteme de conectare la fir, etc. 

Pentru camera din spate e clar ca trebuie sa aduci un cablu pentru camera din fata (cea care inregistreaza) pe jos sau pe sus , pe unde iti este mai usor tie. Cablul de alimentare va trebui sa il aduci si pe el in panoul de sigurante, sau daca ai priza in portbagaj (cazul cel mai usor!) sa te legi la ea. Solutia cu legatul la becurile din spate , oricare ar fi ele, nu tine pt ca nu ai acolo un + permanent. Evental studiaza schema electrica a masinii, poate iti vin idei.

Am pus cateva poze - nu grozave - legate de cum am pus eu provizoriu camera in Kona, precum si accesoriile necesare pentru montarea meseriasa a camerei, i.e. sursa de alimentare, cupla pentru tabloul de sigurante, cuple rapide pentru cablu. Ca sa ne intelegem: nu se taie sau se dezizoleaza cu cutitu' nici un fir, doar se folosesc accesoriile alea. Cea mai multa munca este la demontat/montat panouri de pe masina, tras fire, si...stat cu capul in jos pe sub bord ! E bine sa lucrezi pe iarba si sa ai si o bere langa tine...:wink:

Bafta

camera.jpg

stalp.jpg

consola 1.jpg

accesorii.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii.

Camera are toate cablurile, nu aici e problema. Filmeaza non-stop fata-spate, firul acela de care amintesti tu si care se leaga la + bec mers inapoi este doar pentru comutare automata, nu pt. alimentare. Ca lucrurile sa fie si mai ... complexe, mai am o unitate externa GPS care vine tot in camera si care si al sau fir trebuie mascat cumva, de acea am si amintit de plasticele din spatele stalpilor din fata. Firul de alimentare va cobora intr-o parte, cel de la GPS pe cealalta.

Aici nu e greu mai nimic, se dau plasticele alea jos, se trece prin spatele lor si ... cam atat. Doar ca ... am si pretentii, adica firul principal de alimentare, cel care intra in bricheta/priza de 12V sa nu se vada. De preferabil deloc, de acea am si zis ca poate pot m-as putea conecta (cu 2 fire si niscaia dibacie cu letconul) in spatele prizei, astfel incat priza sa ramana libera dar totusi sa alimenteze jucaria. Pe langa intrebarea evidenta, o mai am si pe cea privind "Cum anume se desfac panourile laterale ale consolei centrale ca sa ajung la priza aia ?!" ... Din pacate nu am fost pe faza cand becul/ledul de la bricheta mi-a fost inlocuit ca sa ma prind ce si cum ... 

Pentru camera din spate sunt de fapt 2 intrebari pt ca imi complic existenta si ambele se datoreaza montajului interior, pe luneta: (1) cum ajung cu fir de acolo la stop si (2) cum e mai bine sa ajung de acolo la oglinda, mergand pe sub plafon cu firul sau tragandu-l pe jos? Presupunand ca ar fi pe sub plafon, e bine asa? Adica vara cand plafonul ala se incinge, nu exista riscul ca si firele sa se topeasca de la caldura si in final sa ajunga sa faca scurt? Analog pentru iarna, cand este umezeala mai mare pe mocheta aia ...

O sa revin cu poze in decursul montarii ... Deocamdata mi-e rusine sa arat un fir care atarna de oglinda ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1- Daca camera dis spate este pentru mersul inapoi, e ok, se alimenteaza de la becul de recul; eu credeam ca este o camera care filmeaza si inregistreaza permanent si in spate. Parerea mea este ca daca aceasta camera se va folosi pt parcare , montarea pe geam la interior, poate induce in eroare pe cel care parcheaza.

2- Nici cositorirea nu este recomandata (daca contactul se incalzeste - mai ales la prize, unde pot fi consumatori destul de mari - si se poate dezlipi! ) Am mai spus, conexiunea se face in tabloul de sigurante al masinii folsind adaptorul ala cu fir rosu din poza!  Adica: se scoate o siguranta convenabila(cu + permanent, contact sau accesorii) se infige adaptorul respectiv si apoi in el siguranta pe care ai scos-o plus siguranta ta, prin care va alimenta camera, prin cablul rosu. Camera se va conecta la firul rosu. Adaptorul permite de fapt conectarea la un + din tabloul de sigurante, si este suport pentru 2 sigurante. Pff...sper sa fi fost suf de explicit.. Nu am sigurante la indemana - sunt in masina - dar daca este nevoie o sa iti fac o poza cu ele montate. Pana una alta iti trimit un detaliu al lui, unde se vad clar cele 2 sloturi libere pentru sigurante.

3- daca te gandesti la problema temperaturii cablului, sa stii ca exista cabluri speciale acoperite cu teflon & fibra ceramica care rezista atat la temperatura cat si mecanic , la uzura. Mecanic , este necesar pt ca el (cablul) se va freca de metal si se poate ajunge la scurt, daca nu este fixat cum trebuie.

adaptor1.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta este: https://prestigio.com/dvrs/roadrunner-450gpsdl

Filmeaza continuu fata-spate, cum ziceam, iar trecerea automata pe camera din spate facandu-se in momentul cand primeste semnal pe firul dedicat - de aici si necesitatea de a fi conectata la becul cu pricina. Poate fi folosita si la parcare, insa nu am incercat. Alimentarea principala se face prin adaptorul pus la priza de 12V, pe care insa l-as vrea ascuns in spatele bordului cumva, nu mereu la vedere. Recunosc o oarecare temere in a ma lega la tabloul de sigurante al masinii, preferand in schimb sa ma leg de firele de la priza caci este nevoie de maxim 1.5A pt jucarie, nu trebuie mai mult.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am montat-o pe a mea cu ajutorul cablului pus de Ida mai sus, legat la un soclu nefolosit de siguranță pe care alimentarea e tăiată odată cu contactul (unele sunt alimentate permanent, însă riști probleme cu bateria) . Plus un adaptator 12v - usb. 

Pe cablul ala se pun și siguranțe, ca să fie treaba "curata". Eu am pus de 5a (cea mai mica). Iar firul adus apoi prin cheder și capitojaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am 2 camere de marcheArriere, una pentru o oglinda ca a ta si una pentru navigatie. Cea pentru oglinda, da, inregistreaza permanent si cea de la navigatie functioneaza doar cand dau cu spatele. Pentru prima montata, cea de la navigatie am adus cablurile pe sub podeaua de sub usi, iar pentru cealalta pe sub plafon (aici a fost mult mai simpla manopera). 

Eu mi le-am montat pe amandoua in spate deasupra numarului pentru ca se vede mai bine distanta pana la obstacolele joase si in plus la iesirea din parcare cu spatele vezi daca vine vreo masina din lateral fara sa-ti mai lungesti gatul dupa tetiere.

Alimentarea am pus-o si eu pe priza ptr bricheta cu un adaptor dublu USB (nu am legat-o in spate). Oricum mai ai inca o priza. Cum zice si james nu se pune pe alimentarea permanenta ptr ca iti manca bateria noaptea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai priza aia de 12V pe care am o in bord si care alimenteaza jucaria nu este permanent alimentata, ci doar cand este pus contactul, deci aici nu e nicio problema. Singurul inconvenient este ca nu-mi place cum se vede, de aceea si doream sa o montez in spate, legandu-ma de firele care oricum alimenteaza acea priza. Am fie varianta brutala de a desface acel alimentator si de e extrage modulul 12V->5V, ori de a cumpara alt modul si a-l lega in spate. Ori cumparat un prelungitor pentru priza aia si folosita bucata finala. Cum ziceam, curentul tras este de 1.5A (conform producatorului), hai de la mine 2A, nu este asa mare incat sa topeasca nimic, nici la lipire n-am mari emotii, doar ca nu stiu cum tre' date jos panourile alea laterale ale consolei centrale pt a ajunge la priza. Asta mi-e necunoscuta principala. 

In al doilea rand, pt camera din spate ... Dorind montajul in spatele lunetei, iar nu stiu ce tre' demontat din plastice ca sa ajung sa ma leg de stop ca oglinda sa fac comutarea automata cand dau cu spatele. Nici capitonajul, cum bine zice James, nu stiu cum sa il dau jos (sau sa trag de el) astfel incat sa nu fac o ... nefacuta, ca sa ma exprim totusi elegant, dar neacademic - cu scuzele de rigoare, desigur. 

In rest, cam asta stie sa faca, cu mentiunea ca nu am conectat modul GPS pt a indica locatia si viteza. Nic camera din spate nu este conectata, din motive mentionate deja. Inainte de a va pronunta asupra calitatii, verificati faptul ca vizionati in 1080p.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine n-a fost nevoie sa dau jos capitonajul, pur și simplu am împins cablul sub el.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...