Jump to content
Sign in to follow this  
cipelantra

Drivetest SKODA OCTAVIA 1.0 TSi DSG

Recommended Posts

Posted (edited)

Si mie, cand imi strigau numele la catalog, se termina ora... la fel si cu masina asta, e luuunga, de nu se mai termina. 

Am avut.o pe mana 5 zile, timp in care am facut 1300 km. Brasov-Delta si retur in Bucuresti. Am platit 60 de euro pe ea de la o firma de inchirieri si inca 60 de euro asigurare suplimentara. Am primit varianta combi (nu ca.mi doream), cu 36.000 de km la bord, si benzina pentru doar 20 km. Noroc ca era o benzinarie prin apropiere, altfel, impingeam magaoaia! Pompa aia de benzina nu cred ca prinde vaccinul anti Covid...

Masina ar costa, de noua, 22.000 de euro. Jumatate din bani cred ca ii dai pe spatiu, jumatate pentru firma si restul pe condusul masinii.

Multe Skode Octavii pe drum, chiar ma uitam ca in Bucuresti, la semafor, e aproape imposibil sa nu vezi una stationand pe langa tine. Asta inseamna ca se cumpara. Cica fabrica licreaza la foc continuu. Bravo lor, merge banu'!

+++

Motorul: e foarte reusit. Silentios, economic, cuplu 200Nm, 115 Cp, urca in ture ca un avion, mult peste 1.2 TSi, daca se va dovedi si fiabil, cred ca nemtii le.au tras.o multora peste nas, chiar am ramas placut surprins de acest 1.0 TSi. Am condus si in Germania un Rapid cu acelasi motor si imi aduc aminte cu placere ca am fost la fel de incantat.

Spatiul interior. Cacalau... Bagaje pt 5 persoane, pepeni, sucuri, ce mai, o fericire. In habitaclu, nici sotia, nici soacra, si nici cele doua ploade n.au comentat nimic de la BV la TL, si e ceva de mers! 

Scaunele mi s.au parut confortabile.

Clima raceste zdravan. Face rapid 21 de grade si tine rece bine inauntru. Are ventilatie si in spate, dar n.are USB... 

Consumul. Excelent. Adica 5% pentru ditamai dihania umpluta la maxim, in modul Sport, nu e de colo. 

 

ooo

Tinuta de drum: directia cauciucata,  nu prea simti rotile, e comoda dar se fac multe corectii. Fata mai e cum mai e, dar spatele e car cu boi. Eu stiu ca e nevoie de reduceri de costuri, dar pe denivelari mai pronuntate, masina este foarte rigida. Nici Fiatul meu Albea din 2006 nu era atat de dur... Culmea, pe denivelari mici e mai decenta decat pe cele mai mari. 

Faruri cam chioare.

Suiera destul de tare la peste 100 km/h. Se aud deranjant oglinzile iar aerodinamica de dulap isi face simtita prezenta. 

 

- - - 

 

DSG ul. M.a dezamagit. In modul Drive, dureaza o vesnicie pana pleci de pe loc. Patineaza foarte mult la plecarea de pe loc si cred ca uzura discului impar va fi evidenta in scurta vreme. O fi avut vreo problema masina, nu stiu, dar in Drive schimba a lla la 7 km, iar in Sport, la 5 km. Senzatia permanenta este ca sta madam Merkel in cutie cu mana pe robinet si nu da voie sa tureze masina in treapta l. Daca accelerezi mai puternic, in rampa, devine isterica si schimba la 5000 rpm. La 3000 nu prea schimba. Are 2 stiluri de condus: Melc si Leopard. Cal nu are.La retrogradari e si mai pacatoasa: dureaza mult pana se prinde de pozitia pedalei, de cate trepte are nevoie in minus... etc... In marsarier, avea o smucitura la cuplare, cand se incalzea uleiul. Nu mi.a placut. Cutia cu convertizor mi s.a parut mult mai prietenoasa. Pana si CVT ul e mai fin. Dar, in treapta a VIIa ai 2500 rpm la 130 la ora, ceea ce e foarte bine pentru consum (sau 1000 rpm la 60 la ora, ceea ce nu se intampla rar deloc!)

Spatii de depozitare cam putine. 

Prea multe comenzi pentru Cruise Control. Am avut varianta de baza, probabil ca spre varf, e mai buna.

Sistemul audio e modest. Meniul e tot complicat, pana gasesti un post si il memorezi, trece piesa preferata.

 

In concluzie, daca se vinde, nu ne mai batem capul s.o imbunatatim. Multa masina la bani multi si strictul necesar cu un consum bun. Adica bere, carnati, piure cu salata de varza rosie si strudel. Cine vrea inghetata, isi ia Audi. 

 

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă soacra n-a comentat nimic înseamă ca și portbagajul e confortabil :))

La taraiala in trafic dsg7 și pe mine m-a dezamăgit. Cea pe care am testat-o eu mai avea un "bug", pleca, la 5km/h trecea în tr 2 și apoi dacă asta era viteza maxima a traficului o "ținea din ambreiaj" fără sa revină în tr1. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e niciun bug, asa fac toate, asa sunt setate. De ce, stie neamtul, ca doar vinde cu sutele de mii. Banuiala mea este ca zgaltaie in treapta 1 cind ridici piciorul de pe pedala de acceleratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...