Jump to content
Sign in to follow this  
cocos.ionut

Cutie de viteze

Recommended Posts

Buna ziua. La un Accent MC III in fiecare dimineata gasesc cate o mica pata de ulei sub masina. Pare sa fie ulei de cutie nu de motor. Am fost la service si umezeala vine de undeva de sus de la cautatorul cutiei de viteze. Initial au spus ca vine de la un semering de la planetara dar s-au uitat mai atent si au observat umezeala mai sus. Concluzia celor de la service a fost ca are prea mult ulei in cutie si din aceasta cauza face spuma si uleiul scapa pe la acele garnituri. Am verificat uleiul din cutie si l-am adus la nivel dar problema nu a disparut. S-a mai intalnit cineva cu o problema asemanatoare? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Nu bag mâna în foc, dar nu văd cum o cutie manuală poate avea mai mult ulei decât trebuie. Și asta pentru că uleiul se pune printr-un orificiu, iar când dă pe-afară, s-a ajuns la nivelul corect. În cutia de Accent întră 1.9 litri (la benzină, cel puțin). Ar fi ok să mai ceri o opinie la un alt service cât mai bun cu putință.

Ca un sfat, dacă va trebui să pui ulei nou, nu te zgârci și schimbă-l pe tot cu ulei original Hyundai MTF. Găsești la Auto HRP din Buzău, au și site. Este scump, ce-i drept, dar pentru cutie este de preferat folosirea uleiului original. Norma este API-GL4 curat și sunt foarte puține uleiuri aftermarket care respectă cu strictețe norma asta. Și pot fi asemănătoare ca bani. În plus, un schimb de ulei de cutie este benefic, contrar mitului dacic că uleiul ține un secol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Ulei mai mult decat necesar s-a pus . Spun ca era din cauza ca am scos din el urmand o procedura dintr-un manual de service Hyundai desfacand busonul de umplere si asteptand sa curga surplusul pana s-a oprit. Dupa aia am verificat cu degetul  si uleiul era la nivel. De calitatea lui nu stiu ce sa spun. Cred ca aceasta scurgere vine de la selectorul de viteze sau de la gaura de aerisire de langa selector. Daca este de la garniturile de la selector am inteles ca este nasoala treaba deoarece necesita demontata cutia de pe masina pentru schimbarea acelor garnituri. Am trimis un email la Auto HRP Buzau sa intreb cat costa 1kg de ulei de cutie Hyundai dar inca nu am primit raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încearcă și la King Auto, de acolo am luat cel puțin o dată și era 75 lei/litrul, Hyundai MTF.

Interesant cu cantitatea mai mare. Fix pe la bușonul de umplere se...umple cutia cu ulei, de aceea mă gândeam că nu e posibil să pui mai mult, că dă pe afară. :) Dar nu mă mai miră nimic. În 2017, când am desfăcut planetarele să inspectez capetele dinspre cutie, am constatat cu stupoare că în cutie, din fabrică, erau 1,3 litri de ulei. Ar fi trebuit să am 1,9 litri. Scurgeri nu am avut vreodată. Succes cu reparația!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca unul care face des acest schimb de ulei, respectiv 3 ani / 45.000 km, pot spune ca procedura este in aparenta simpla. Spun asta deoarece la ultimul schimb am reusit, fara a-mi da seama cum, sa crap buza unde vine busonul de umplere. Suficient incat sa pun masina pe plaforma, sa o duc 100 km in service si sa caut capac de CV. Asa ca nu e de joaca cu treaba asta. In al doilea rand, operatiunea incepe cu busonul de umplere, pentru a evita situatia in care uleiul s-a scos dar acest buson nu strange sau, cum am patit eu, este intepenit sau nu mai strange bine. Asa ca asta primul, vazut ca prinde la loc, dupa care golita cutia de ulei pe la celalalt buson. In manualul de service se poate gasi la ce cuplu trebuie strans fiecare buson in parte. 

Mai departe, intr-adevar 2 litri sunt mentionati in carte ca fiind necesari. Nu inseamna insa ca asta este si volumul cutiei si da, se poate depasi doar ca nu este recomandat. De ce? Pt ca uleiul, ca orice alt ulei, se dilata. Nu mult, dar suficient inca sa puna presiune cam pe tot si sa "evadeze" pe unde poate. La fel face si uleiul de motor. Este suficient un por sa gaseasca ca sa iasa, iar daca mai este si cantitate mare, acel por se va mari suficient incat sa lase tot mai mult ulei sa iasa. Una este sa pui 50 ml in plus, alta este insa 500 ml.

Ce recomand eu, inainte de a investi alt timp si mai multi bani in cutie: ridicata masina si, cu ajutorul unei perii si detergent de vase, spalata cutia peste tot pe unde se poate ajunge. Nu ii strica, se va vedea mai usor pe unde curge. Cand pata apare din nou, ridicata iar masina si inspectat, dupa care vazut ce este de facut. Altfel, operatia de demontat CV nu este chiar atat de SF, oricum se face cand inlocui ambreajul. Mai SF este sa umbli in ea, asta da ... 

Referitor la marca, eu am ales la fiecare schimb Castrol 75w90. Am mers si cu 80w90, insa iarna aveam unele probleme in primii 10 km sa zic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...