Jump to content
radu_dac

Pompa benzina i30 - 2010

Recommended Posts

Am fost plecat 500km,ajuns acasa am descarcat bagajele si am vrut sa parchez.Nu mai porneste si nu aud bazaitul pompei. A mai patit cineva ?

Share this post


Link to post

Teoretic ar trebui sa fie o siguranta pe undeva, iar prin compartimentul motor un releu. Vezi manualul. Alte accesorii electrice de mare putere (ex: degivrarea, incalzirea, lampile ceata, etc) mai functioneaza?  Poate bateria, desi incarcata dupa lungul drum, nu mai are destula putere la pornire.

Share this post


Link to post

Si siguranta si releul sunt in cutia din compartimentul motor.Din pacate pentru mine amandoua erau in regula.Pompa a cedat nervos,am inlocuit-o si totul este in regula.Pot spune ca merge mai bine ca inainte .

Share this post


Link to post

Salut,

Si eu am patit asta -pomba de bezina se bloca dupa ce mergeam cu ea si  nu mai pornea. Se intampla cand era foarte cald afara. Am reusit sa o schimb cu una de  Renault Laguna (motorul nu tot ansamblul). A inceput sa faca asta dupa un service la garantie cand au schimbat filtrul de benzina. Concluzia mea si tatalui meu(care este electrician auto) este ca pompa a fost pusa de service-ul(DAB) stramb si ii lipsea o saiba de siguranta  la unul dintre picioare si astfel pompa nu se racea corect.Eu nu am mers faca benzina cu ea(si asta poate sa fie o cauza a blocarii) .  Dupa mai multi ani am schimbat ansamblul de pompa complet deoarece se fisurare cotul de tur si mirosea a benzina in masina.

 

Share this post


Link to post

Aflu ceva nou, anume ca pompa necesita racire. Nu zic ca nu e asa, mai ales ca nu mi-am bagat nasul pe-acolo, dar ... imi va lua ceva pana ma voi obisnui cu ideea asta.  

Share this post


Link to post

Sau pe GPL sub un sfert de benzina... 

Am schimbat și eu cartușul filtrant din rezervor, nu-i ușor dat nici foarte complicat. Dar pentru doreii din service e "rocket science", necesita finețe și calm. 

Share this post


Link to post

Dorel este schimbator de piese, bineînțeles cele pe care i le indica testerul lui și procedurile atelierului. In rest nu mai știe nimic. Și nu are voie sa facă nimic în plus. Altfel apare un alt Dorel, mult mai ascultător...

Share this post


Link to post

@danalex procedura de schimbare a pompei de benzina pentru toate mărcile auto spune că în rezervor (cel și plastic) sa fie cât mai putina benzină. Se scoate pompa defecta și Imediat se montează cea nouă. Astfel, se evita deformarea filetului rezervorului.

Share this post


Link to post
4 hours ago, ulysse said:

@danalex în rezervor (cel și plastic) sa fie cât mai putina benzină. Se scoate pompa defecta și Imediat se montează cea nouă.

Info pentru teroristi si inconstienti: cu cat e mai gol rezervorul cu atat e mai exploziv amestecul si rezultatul mai valoros , adica vapori & oxigen e un BUM fain!! Mai deunazi explodase un rezervor "gol" al unei statii de benzina dezafectata !!

Se monteaza imediat ca sa nu se raceasca, sa nu intre musca, sa nu aibe timp sa isi aprinda o tigare   sau ce?. Ce de goange mai aud.....pfff.

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post
20 hours ago, ida01ro said:

Info pentru teroristi si inconstienti: cu cat e mai gol rezervorul cu atat e mai exploziv amestecul si rezultatul mai valoros , adica vapori & oxigen e un BUM fain!! Mai deunazi explodase un rezervor "gol" al unei statii de benzina dezafectata !!

Se monteaza imediat ca sa nu se raceasca, sa nu intre musca, sa nu aibe timp sa isi aprinda o tigare   sau ce?. Ce de goange mai aud.....pfff.

Dacă nu făceai acest comentariu... Mai citeai un rand și aflai. Pentru că sa nu se deformeze filetul din plastic de la căldură.

Share this post


Link to post

....culmea este ca am citit tot si am crezut ca aia cu filetul deformat este o greseala de interpretare. Dar daca spui tu ...asa o fi. Case closed.

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

Nu este greșeală. Sunt pățit. Atunci am aflat că de la căldură (iulie) și rezervorul jumatate s-a deformat filetul. De la scoaterea pompei vechi și până la montarea celei noi a durat cam o ora. Atât e manopera. Peste câteva zile am incercat sa fac plinul și a fost imposibil, la 60 litri încă cerea. Restul era pe jos.

Service, discuții... atunci a aflat și mecanicul de procedura respectiva ... scoți și pui imediat.

Cu stimă.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sunt sigur ca pompa mea a avut un defect din fabrica,desii timp de 8ani nu mi-a facut nici o figura si nici n-a umblat nimeni la ea.Nu obisnuiesc sa merg cu rezervorul gol,dar mi sa mai intamplat sa nu gasesc imediat o benzinarie si sa ajung pe rezerva,dar cred ca de maxim 2 ori in toata aceasta perioada.Acum cand am inlocuit-o am remarcat ca zgomotul pe care il facea pompa cand puneam contactul,era mult mai puternic ca cel de acum (un bazait subtil); iar de cand am iesit din iarna observasem o palpaire usoara a afisajului bordului,care dupa inlocuire a disparut.N-am tinut cont de semne,crezand ca am probleme cu bordul(fratele meu a avut tot i30 pe benzina si a schimbat bordul in garantie, pe acelasi motiv). Apropo de racirea pompei,stiam ca este valabila pentru cei care au GPL pe masina si mergeau mult pe gaz.Recomandarea era sa aiba rezervorul macar pe sfert plin,pentru ca pompa de benzina mergea si ea chiar daca motorul era cuplat pe gaz, si nu era bine sa mearga in gol.

Edited by radu_dac

Share this post


Link to post

Mi s-a stricat si mie pompa de benzina, desi mereu fac plinul, se mai intampla sa astept pana alimentam aproape de gol.

Am dus-o in service autorizat, (pe trailer) au diagnosticat problema. Deviz 1500 lei pompa + 500 lei manopera. Mi se pare exagerat de mult, m-am uitat pe auto total, o pompa simpla e 100 lei, una completa e 350 lei. Nu stiu de care sa iau, si daca se schimba usor, adica daca e sub  bancheta din spate, sau trebuie scos rezervorul. Vreau putin ajutor, de care trebuie sa cumpar si daca se schimba usor. Unde gasesc un tutorial ceva. Multumesc.

 

Masina e i30, din 2011, 1.4, 109 cai, benzina FE

 

am gasit un tutorial ceva, nush daca e concludent. Si pun si poze cu pompele gasite, simpla si completa.

pozele cu ce am gasit, prima e simpla si a2a e completa

af34ca40-f5a6-4144-9229-624c40a694b4.jfif dcc8da82-873a-46d6-b2f7-8a69473dc045.jfif

Edited by adetcc

Share this post


Link to post

DA, pretul este absolut exagerat ! Schimbarea filtrului de cb din rezervor  _ este aprox aceeasi manopera cu schimbarea pompei ! - la cei din Bc a costat pe 10.08.2014, doar  138 ron !

Daca o ai (pompa) si daca mai ai si ceva ..."skills" + dorinta+ ceva scule, este realtiv simplu de schimbat !  Vad ca ai un tutorial fain si complet.

Eu am facut asta la o Ceed 2007 si cred nu sunt mari diferente fata de masina ta; un alt tutorial pt - ceed 2008 - ar putea fi ce(rusa poate fi un avantaj !:)  :

https://www.youtube.com/watch?v=NsA68HMNxaU&feature=youtu.be,

dar usor mai poti gasi si altele...

succes si sa ne tii la curent cum a mers actiunea.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

sumbitted by error , sorry !

Edited by ida01ro
completare

Share this post


Link to post
On 8/18/2021 at 8:34 PM, ida01ro said:

succes si sa ne tii la curent cum a mers actiunea.

Pompa am cumparat-o de la autototal cu 350 lei, si manopera 450 lei ( 200 lei tester + diagnostic, 250 lei montajul propriu-zis)

Share this post


Link to post

....da' scump mai este "testeru' " asta ! De ce mai era necesar?

Inteleg ca problema s-a rezolvat si merge...mai bine ca inainte !

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...