Jump to content
marius117

Achizitie Hyundai i30 2020

Recommended Posts

Salut!

Vreau sa cumpar noul Hyundai i30, 1,5 l, 110 CP, DPi, 5DR, benzina, Highway.

Ce parere aveti de motorul asta? Inteleg ca e aspirat. E destul de fasnet pentru oras dar si pentru depasiri in afara localitatii? Sau te rogi de el ca sa depasesti o masina?

Are cuplu maxim 144.2/ 3,500rpm in comparatie cu 1,5l T-GDI care are cuplu 253/ 1.500 - 3.500rpm.

 

Ce ma sfatuiti? Merita sa iau motorul asta? 

Sau sa trec la i30, 1,5 l, 160 CP, T-GDi, benzina, M-Hybrid, 48V, 5DR, Highway? Dar e o diferenta de 1.000 si ceva de euro, pe care nu prea ii am. :biggrin:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Depinde pentru ce iti trebuie masina. Pentru oras, sau pentru extraurban.

Motorul aspirat are un avantaj important: fiabilitatea. Dar vorbim de un motor nou pe piata, deci surprize neplacute pot aparea. In rest, ca orice aspirator, e lenes, consuma mult si va trebui turat ca sa miste 1.3 tone. Intretinerea e rezonabila.

 

Motorul turbo vine cu avantajele lui: putere, cuplu si rezerva de acceleratie in depasiri. Iarasi vorbim despre un motor nou, deci nu stim la ce sa ne asteptam ca fiabilitate. Va consuma si el, fiind un motor pe benzina, nu mai mult decat aspiratul, dar vei avea un confort auditiv sporit la drum lung, pentru ca va rula la turatii mai reduse. Costuri de mentenanta ceva mai mari - schimburi de ulei mai dese, posibil probleme turbo, valve dupa garantie. 

 

Bafta la achizitie! 

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cipelantra   Mersi mult pentru raspuns.

Vad ca ar exista si un motor de 1l T-GDI 120CP dar deocamdata nu este in oferta.

https://www.hyundai-motor.ro/hyundai-info/comunicate-de-presa/2020/februarie/hyundai-prezinta-noi-detalii-despre-i30

Ar fi mai OK motorul de 1l T-GDI fata de cel 1.5l aspirat?

Masina va fi folosita mai mult prin oras dar si 4-5  iesiri pe an in concediu. Mai mult de 8000 de km pe an nu cred ca va face. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca diferenta pentru MildHybrid e numai de 1000E as lua clar versiunea asta. E best of both worlds: ai consum ceva mai mic in oras si masina buna si de drum lung/depasiri. 

Ce nu inteleg e de ce au scos de pe echiparea Highway farurile cu LED, sunt numai pe DRL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, marius117 said:

@cipelantra   Mersi mult pentru raspuns.

Vad ca ar exista si un motor de 1l T-GDI 120CP dar deocamdata nu este in oferta.

https://www.hyundai-motor.ro/hyundai-info/comunicate-de-presa/2020/februarie/hyundai-prezinta-noi-detalii-despre-i30

Ar fi mai OK motorul de 1l T-GDI fata de cel 1.5l aspirat?

Masina va fi folosita mai mult prin oras dar si 4-5  iesiri pe an in concediu. Mai mult de 8000 de km pe an nu cred ca va face. 

Salut,

Eu am i30 2017 cu motorul 1.0 de 120 de cp.

Nu stiu daca motorul de pe site e identic cu cel de 2017.

Ca idee, masina e sprintena cu acest motor, am facut depasiri de tiruri fara nicio problema (cu 2 adulti si un copil + bagaje). Ca orice motor turbo, ai nevoie de turatii ca sa scoti totul din el :)

Partea mai neplacuta e consumul, daca mergi in bucuresti bara la bara 30-40 de minute ajungi la 12-13 % - dar aici vorbim de plecari de pe loc din 20 in 20 de secunde.

La drum intins depinde cum mergi cu ea, daca mergi legal pe dn1 pana la ploiesti scoti 5%, daca te dai la ea pe a2 (150-160) cam 7-8. Consumul de afara mi se pare decent.

Spor la cumparaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Multumesc pentru sfaturi.

Nu stiu cum funcționează MildHybrid la Hyundai.  Bateria aia ce durata de viata are si ce costuri sunt pentru înlocuirea ei.

Probabil ca bateria vine în portbagaj și rămân fără roata de rezerva.

Trebuie sa ma mai duc pe la dealer sa mai întreb ce și cum și când apare motorul ala de 1l t-gdi.

 

Aveți idee cine e importatorul Hyundai (cum e Mit Motors la Kia)?

 

Edited by marius117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Importatorul e Tiriac Auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, cipelantra said:

Importatorul e Tiriac Auto. 

Mersi :fingerup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te hotarasti sa.ti iei Hyundai, intai faci drivetest cu varianta pe care o doresti. Sa nu te lasi pacalit de unii si altii care iti vor spune ca "si cealalta motorizare e buna, trage de rupe si e foarte economica!". Vrei 1.0 TGDi, faci drivetest cu motorul ala, nu faci drivetest cu 1.5 TGDi si ramai entuziasmat de putere si cuplu, si apoi te plangi  ca ai luat o lesinatura. 

Apoi ceri oferte la toti delerii, de preferat pe mail, vezi ca unii n.o sa vrea asta, si observi care te avantajeaza. In final, poti sa mai negociezi, pe principiul "dincolo era mai ieftin". 

Spor! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa o sa fac.

O sa întreb si la Tiriac Auto dacă ei stiu ceva de motorul ala de 1l t-gdi. Ma gândesc ca e la fel ca cel de pe Kia Ceed. Poate reușesc sa îl testez pe Ceed ca sa îl compar cu 1.5 aspirat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, se pare ca importatorul nu vrea sa aducă motorizarea de 1l t-gdi pe i30 pentru ca exista deja pe Kona și sa nu fie concurenta. Si nici echipări superioare, gen faruri led, tapiterie din piele....

Legat de MildHybrid 48V nu găsesc nimic despre durata de viata a bateriei și cam cât ar costa inlocuirea ei. Dealerii nu stiu nimic deocamdată. 

Dacă aveți ceva informații va rog sa-mi spuneti și mie. 

Tot ce am găsit e despre modul de funcționare.

Găsisem undeva ca, Kia nu oferă 7 ani garanție pentru bateria MHEV de 48V ci doar 2 ani. Pai și dacă după 2 ani ma lasă bateria ce fac? Cat ma costa una noua?

La Hyundai nimic despre cat oferă garanție la baterie. Ma gândesc ca tot 2 ani.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, james kilowatt said:

Unde ai găsit chestia cu garanția de doi ani la baterie? 

 

Era undeva pe site la Kia unde scria clar, dar nu mai gasesc exact unde e.

Uite un carnet de garantie:    "Acumulator - echipament original (non EV / HEV / PHEV) 1~24 luni"

https://www.kia.ro/user/file/carnet-garantie-kia-2019_preview.pdf

 

Aia 7 ani garantie nu sunt chiar 7 ani pentru orice :biggrin:

Edited by marius117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia e bateria de 12v, care întra la consumabile. Din ce vad acolo sistemul hibrid e garantat fără limita de km in primii trei ani, sau 7 ani/150kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lasati adevarul sa perturbe o calomnie reusita ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acumulator HEV/PHEV  de la hybrid - 2 ani.

Acumulatorul EV de la electrica are 7 ani.

Nu mai gasesc pagina aia unde scria clar de acumulatorul MHEV de 48V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In pdf scrie altceva. 

"Cu excepția limitărilor și excluderilor de mai jos, 
toate componentele noului dvs. vehicul Kia, inclusiv 
vehicul electric (EV) sau sistem hibrid (HEV/PHEV) 
sunt garantate pe o perioadă de 84 luni sau 150.000 
kilometri de la data primei livrări, oricare are loc mai 
întâi. Oricum, în primii 3 ani de la data primei livrări, 
sunt garantate fără limită de kilometri.

SiCu excepția limitărilor și excluderilor de mai jos,

toate componentele noului dvs. vehicul Kia, inclusiv

vehicul electric (EV) sau sistem hibrid (HEV/PHEV)

sunt garantate pe o perioadă de 84 luni sau 150.000

kilometri de la data primei livrări, oricare are loc mai

întâi. Oricum, în primii 3 ani de la data primei livrări,

sunt garantate fără limită de kilometri."

Și mai de și detaliile:

"Sistem hibrid (HEV/PHEV)
*Pachet baterie voltaj ridicat, Starter și generator 
hibrid, Unitate control putere hibrid, Transmisie 
automată și motor de antrenare inclusiv carcasă, 
ambreiaj, Încărcător incorporat (numai PHEV) și 
toate piesele interne.

CuSistem hibrid (HEV/PHEV)

*Pachet baterie voltaj ridicat, Starter și generator

hibrid, Unitate control putere hibrid, Transmisie

automată și motor de antrenare inclusiv carcasă,

ambreiaj, Încărcător incorporat (numai PHEV) și

toate piesele interne."

Cu alte cuvinte și bateria la hibrid întra în garanție ca toate celelalte componente. 

De mild hibrid însă n-am găsit nimic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Asa o fi dar eu am inteles altceva.

Din ce inteleg sunt 3 tipuri de hibride:

- HEVhybrid electric vehicle: cu baterie mai mare - care poate merge in anumite momente in mod electric , cum ar fi sistemul de la toyota cred

- PHEVplug-in hybrid electric vehicle: cu baterie mare care trebuie incarcata

- MHEVmild hybrid electric vehicle: cu un motor mic care doar ajuta motorul termic in anumite momente, alimentat de o baterie mica de 48V situata in portbagaj sau sub el.

Gaselnita asta cu MildHybrid cred ca a aparut ca sa reduca emisiile. Nu stiu cat de fiabil e sistemuul asta.

Inteleg ca este destul de usor de implemetat pe masinile cu motor termic. 

 

Iar legat de garantia de 2 ani la bateria de 48V de la MHEV tot nu gasesc site-ul ala.

Am gasit la Kia UK

https://www.kia.com/uk/innovation/7-year-warranty/terms-and-exclusions/

Vezi mai jos la:

"Exceptions to this are:

The 12V and 48V batteries - these are covered for 24 months"

Eu asa inteleg...:biggrin:   MHEV are doar o baterie de 48V (bine, pe langa cea de 12V de la motorul termic)

Poate nu e asa...

 

Oricum, trebuie sa ajunga in curand si la noi Noul i30, 1,5 l, T-GDi, 160 CP, M-Hybrid, 48V, 5DR, Highway  si poate dealerii vor stii mai multe detalii.

Edited by marius117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aia de la Suzuki vând de mulți ani mhev, și n-au probleme cu el. Oricum o baterie de mhev nu prea poate costa enorm. 

La prius hybrid bateria are ceva peste 1kwh și costa ceva peste 1000e aftermarket. La golf gte (plug in) are 13kwh și e vreo 8000e (și garantata 10ani). La un mhev e minuscula (a mea are 0.16kwh), nu poate costa enorm. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@james kilowatt   Mersi. O sa mai intreb pe la dealeri poate aflu ceva concret.

 

Ca idee...  voi ce ati alege intre: 

i30 - 1,5 l, 110 CP, DPi, 5DR, benzina, Highway - cu motor aspirat

si 

Kona  - 1.0l, 120 CP, 2WD, benzina, Highway ?

Sunt cam la acelasi pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca as merge pe i30 pentru ca e o clasa peste, deci o sa fie mai comfortabil, o sa stea mai bine pe drum și mai mult spațiu pe locurile din spate și la portbagaj. 

Ca avantaj la Kona, o să-l simți mai fâșneț în oraș datorită motorului turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare mai spațios și mai confortabil I30, deci asta as alege. Motoarele bănuiesc că sunt cam din același film, însă nu am testat vreunul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noul i30, 1,5 l, T-GDi, 160 CP, M-Hybrid, 48V, 5DR, HIGHWAY. Asta l-as lua chiar daca e cu 1800 euro mai scump, care totusi nu-s o avere. Dar ai si alte avantaje pe langa putere si cuplu, parca si parcarea gratuita in Bucuresti din ce am auzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...