marius117 0 Posted July 9, 2020 Salut! Vreau sa cumpar noul Hyundai i30, 1,5 l, 110 CP, DPi, 5DR, benzina, Highway. Ce parere aveti de motorul asta? Inteleg ca e aspirat. E destul de fasnet pentru oras dar si pentru depasiri in afara localitatii? Sau te rogi de el ca sa depasesti o masina? Are cuplu maxim 144.2/ 3,500rpm in comparatie cu 1,5l T-GDI care are cuplu 253/ 1.500 - 3.500rpm. Ce ma sfatuiti? Merita sa iau motorul asta? Sau sa trec la i30, 1,5 l, 160 CP, T-GDi, benzina, M-Hybrid, 48V, 5DR, Highway? Dar e o diferenta de 1.000 si ceva de euro, pe care nu prea ii am. Quote Share this post Link to post
cipelantra 132 Posted July 9, 2020 (edited) Depinde pentru ce iti trebuie masina. Pentru oras, sau pentru extraurban. Motorul aspirat are un avantaj important: fiabilitatea. Dar vorbim de un motor nou pe piata, deci surprize neplacute pot aparea. In rest, ca orice aspirator, e lenes, consuma mult si va trebui turat ca sa miste 1.3 tone. Intretinerea e rezonabila. Motorul turbo vine cu avantajele lui: putere, cuplu si rezerva de acceleratie in depasiri. Iarasi vorbim despre un motor nou, deci nu stim la ce sa ne asteptam ca fiabilitate. Va consuma si el, fiind un motor pe benzina, nu mai mult decat aspiratul, dar vei avea un confort auditiv sporit la drum lung, pentru ca va rula la turatii mai reduse. Costuri de mentenanta ceva mai mari - schimburi de ulei mai dese, posibil probleme turbo, valve dupa garantie. Bafta la achizitie! Edited July 9, 2020 by cipelantra Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 9, 2020 @cipelantra Mersi mult pentru raspuns. Vad ca ar exista si un motor de 1l T-GDI 120CP dar deocamdata nu este in oferta. https://www.hyundai-motor.ro/hyundai-info/comunicate-de-presa/2020/februarie/hyundai-prezinta-noi-detalii-despre-i30 Ar fi mai OK motorul de 1l T-GDI fata de cel 1.5l aspirat? Masina va fi folosita mai mult prin oras dar si 4-5 iesiri pe an in concediu. Mai mult de 8000 de km pe an nu cred ca va face. Quote Share this post Link to post
whitey 13 Posted July 9, 2020 Daca diferenta pentru MildHybrid e numai de 1000E as lua clar versiunea asta. E best of both worlds: ai consum ceva mai mic in oras si masina buna si de drum lung/depasiri. Ce nu inteleg e de ce au scos de pe echiparea Highway farurile cu LED, sunt numai pe DRL. Quote Share this post Link to post
SwatGuard 7 Posted July 9, 2020 2 hours ago, marius117 said: @cipelantra Mersi mult pentru raspuns. Vad ca ar exista si un motor de 1l T-GDI 120CP dar deocamdata nu este in oferta. https://www.hyundai-motor.ro/hyundai-info/comunicate-de-presa/2020/februarie/hyundai-prezinta-noi-detalii-despre-i30 Ar fi mai OK motorul de 1l T-GDI fata de cel 1.5l aspirat? Masina va fi folosita mai mult prin oras dar si 4-5 iesiri pe an in concediu. Mai mult de 8000 de km pe an nu cred ca va face. Salut, Eu am i30 2017 cu motorul 1.0 de 120 de cp. Nu stiu daca motorul de pe site e identic cu cel de 2017. Ca idee, masina e sprintena cu acest motor, am facut depasiri de tiruri fara nicio problema (cu 2 adulti si un copil + bagaje). Ca orice motor turbo, ai nevoie de turatii ca sa scoti totul din el Partea mai neplacuta e consumul, daca mergi in bucuresti bara la bara 30-40 de minute ajungi la 12-13 % - dar aici vorbim de plecari de pe loc din 20 in 20 de secunde. La drum intins depinde cum mergi cu ea, daca mergi legal pe dn1 pana la ploiesti scoti 5%, daca te dai la ea pe a2 (150-160) cam 7-8. Consumul de afara mi se pare decent. Spor la cumparaturi Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 9, 2020 (edited) Multumesc pentru sfaturi. Nu stiu cum funcționează MildHybrid la Hyundai. Bateria aia ce durata de viata are si ce costuri sunt pentru înlocuirea ei. Probabil ca bateria vine în portbagaj și rămân fără roata de rezerva. Trebuie sa ma mai duc pe la dealer sa mai întreb ce și cum și când apare motorul ala de 1l t-gdi. Aveți idee cine e importatorul Hyundai (cum e Mit Motors la Kia)? Edited July 9, 2020 by marius117 Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 9, 2020 5 minutes ago, cipelantra said: Importatorul e Tiriac Auto. Mersi Quote Share this post Link to post
cipelantra 132 Posted July 9, 2020 Daca te hotarasti sa.ti iei Hyundai, intai faci drivetest cu varianta pe care o doresti. Sa nu te lasi pacalit de unii si altii care iti vor spune ca "si cealalta motorizare e buna, trage de rupe si e foarte economica!". Vrei 1.0 TGDi, faci drivetest cu motorul ala, nu faci drivetest cu 1.5 TGDi si ramai entuziasmat de putere si cuplu, si apoi te plangi ca ai luat o lesinatura. Apoi ceri oferte la toti delerii, de preferat pe mail, vezi ca unii n.o sa vrea asta, si observi care te avantajeaza. In final, poti sa mai negociezi, pe principiul "dincolo era mai ieftin". Spor! 1 Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 9, 2020 Asa o sa fac. O sa întreb si la Tiriac Auto dacă ei stiu ceva de motorul ala de 1l t-gdi. Ma gândesc ca e la fel ca cel de pe Kia Ceed. Poate reușesc sa îl testez pe Ceed ca sa îl compar cu 1.5 aspirat. Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 10, 2020 Mda, se pare ca importatorul nu vrea sa aducă motorizarea de 1l t-gdi pe i30 pentru ca exista deja pe Kona și sa nu fie concurenta. Si nici echipări superioare, gen faruri led, tapiterie din piele.... Legat de MildHybrid 48V nu găsesc nimic despre durata de viata a bateriei și cam cât ar costa inlocuirea ei. Dealerii nu stiu nimic deocamdată. Dacă aveți ceva informații va rog sa-mi spuneti și mie. Tot ce am găsit e despre modul de funcționare. Găsisem undeva ca, Kia nu oferă 7 ani garanție pentru bateria MHEV de 48V ci doar 2 ani. Pai și dacă după 2 ani ma lasă bateria ce fac? Cat ma costa una noua? La Hyundai nimic despre cat oferă garanție la baterie. Ma gândesc ca tot 2 ani. Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted July 11, 2020 Unde ai găsit chestia cu garanția de doi ani la baterie? Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 11, 2020 (edited) 2 hours ago, james kilowatt said: Unde ai găsit chestia cu garanția de doi ani la baterie? Era undeva pe site la Kia unde scria clar, dar nu mai gasesc exact unde e. Uite un carnet de garantie: "Acumulator - echipament original (non EV / HEV / PHEV) 1~24 luni" https://www.kia.ro/user/file/carnet-garantie-kia-2019_preview.pdf Aia 7 ani garantie nu sunt chiar 7 ani pentru orice Edited July 11, 2020 by marius117 Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted July 11, 2020 Aia e bateria de 12v, care întra la consumabile. Din ce vad acolo sistemul hibrid e garantat fără limita de km in primii trei ani, sau 7 ani/150kkm. Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 11, 2020 Acumulator HEV/PHEV de la hybrid - 2 ani. Acumulatorul EV de la electrica are 7 ani. Nu mai gasesc pagina aia unde scria clar de acumulatorul MHEV de 48V. Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted July 11, 2020 In pdf scrie altceva. "Cu excepția limitărilor și excluderilor de mai jos, toate componentele noului dvs. vehicul Kia, inclusiv vehicul electric (EV) sau sistem hibrid (HEV/PHEV) sunt garantate pe o perioadă de 84 luni sau 150.000 kilometri de la data primei livrări, oricare are loc mai întâi. Oricum, în primii 3 ani de la data primei livrări, sunt garantate fără limită de kilometri. SiCu excepția limitărilor și excluderilor de mai jos, toate componentele noului dvs. vehicul Kia, inclusiv vehicul electric (EV) sau sistem hibrid (HEV/PHEV) sunt garantate pe o perioadă de 84 luni sau 150.000 kilometri de la data primei livrări, oricare are loc mai întâi. Oricum, în primii 3 ani de la data primei livrări, sunt garantate fără limită de kilometri." Și mai de și detaliile: "Sistem hibrid (HEV/PHEV) *Pachet baterie voltaj ridicat, Starter și generator hibrid, Unitate control putere hibrid, Transmisie automată și motor de antrenare inclusiv carcasă, ambreiaj, Încărcător incorporat (numai PHEV) și toate piesele interne. CuSistem hibrid (HEV/PHEV) *Pachet baterie voltaj ridicat, Starter și generator hibrid, Unitate control putere hibrid, Transmisie automată și motor de antrenare inclusiv carcasă, ambreiaj, Încărcător incorporat (numai PHEV) și toate piesele interne." Cu alte cuvinte și bateria la hibrid întra în garanție ca toate celelalte componente. De mild hibrid însă n-am găsit nimic. Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 12, 2020 (edited) Asa o fi dar eu am inteles altceva. Din ce inteleg sunt 3 tipuri de hibride: - HEV - hybrid electric vehicle: cu baterie mai mare - care poate merge in anumite momente in mod electric , cum ar fi sistemul de la toyota cred - PHEV - plug-in hybrid electric vehicle: cu baterie mare care trebuie incarcata - MHEV - mild hybrid electric vehicle: cu un motor mic care doar ajuta motorul termic in anumite momente, alimentat de o baterie mica de 48V situata in portbagaj sau sub el. Gaselnita asta cu MildHybrid cred ca a aparut ca sa reduca emisiile. Nu stiu cat de fiabil e sistemuul asta. Inteleg ca este destul de usor de implemetat pe masinile cu motor termic. Iar legat de garantia de 2 ani la bateria de 48V de la MHEV tot nu gasesc site-ul ala. Am gasit la Kia UK https://www.kia.com/uk/innovation/7-year-warranty/terms-and-exclusions/ Vezi mai jos la: "Exceptions to this are: The 12V and 48V batteries - these are covered for 24 months" Eu asa inteleg... MHEV are doar o baterie de 48V (bine, pe langa cea de 12V de la motorul termic) Poate nu e asa... Oricum, trebuie sa ajunga in curand si la noi Noul i30, 1,5 l, T-GDi, 160 CP, M-Hybrid, 48V, 5DR, Highway si poate dealerii vor stii mai multe detalii. Edited July 12, 2020 by marius117 Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted July 13, 2020 Aia de la Suzuki vând de mulți ani mhev, și n-au probleme cu el. Oricum o baterie de mhev nu prea poate costa enorm. La prius hybrid bateria are ceva peste 1kwh și costa ceva peste 1000e aftermarket. La golf gte (plug in) are 13kwh și e vreo 8000e (și garantata 10ani). La un mhev e minuscula (a mea are 0.16kwh), nu poate costa enorm. Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 14, 2020 @james kilowatt Mersi. O sa mai intreb pe la dealeri poate aflu ceva concret. Ca idee... voi ce ati alege intre: i30 - 1,5 l, 110 CP, DPi, 5DR, benzina, Highway - cu motor aspirat si Kona - 1.0l, 120 CP, 2WD, benzina, Highway ? Sunt cam la acelasi pret. Quote Share this post Link to post
gpo93 1 Posted July 14, 2020 Eu cred ca as merge pe i30 pentru ca e o clasa peste, deci o sa fie mai comfortabil, o sa stea mai bine pe drum și mai mult spațiu pe locurile din spate și la portbagaj. Ca avantaj la Kona, o să-l simți mai fâșneț în oraș datorită motorului turbo. Quote Share this post Link to post
james kilowatt 584 Posted July 14, 2020 Mie mi se pare mai spațios și mai confortabil I30, deci asta as alege. Motoarele bănuiesc că sunt cam din același film, însă nu am testat vreunul. Quote Share this post Link to post
msjohntm 10 Posted July 14, 2020 Noul i30, 1,5 l, T-GDi, 160 CP, M-Hybrid, 48V, 5DR, HIGHWAY. Asta l-as lua chiar daca e cu 1800 euro mai scump, care totusi nu-s o avere. Dar ai si alte avantaje pe langa putere si cuplu, parca si parcarea gratuita in Bucuresti din ce am auzit. Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted July 14, 2020 Multumesc la toti pentru sfaturi. Quote Share this post Link to post
diana_90 0 Posted August 27, 2020 On 7/14/2020 at 8:36 AM, marius117 said: @james kilowatt Mersi. O sa mai intreb pe la dealeri poate aflu ceva concret. Ca idee... voi ce ati alege intre: i30 - 1,5 l, 110 CP, DPi, 5DR, benzina, Highway - cu motor aspirat si Kona - 1.0l, 120 CP, 2WD, benzina, Highway ? Sunt cam la acelasi pret. Si? Ai ales? Poti sa spui care sunt si concluziile? Quote Share this post Link to post
marius117 0 Posted September 1, 2020 (edited) @diana_90 Am luat pana la urma i30 - 1,5 l, 110 CP, DPi, 5DR, benzina, Highway. Dealerii nu stiau prea multe despre MildHybrid si nu se stia sigur o data de livrare si nu am vrut batai de cap. Nu gasisem pe nicaieri nicio masina pentru test drive si am luat-o asa. E ok masina. Nu prea am fortat-o pentru ca abia am terminat rodajul de 1000km. Nu am apucat sa merg foarte mult cu ea. Nu ma pricep la review-uri . Mai am o Kia Ceed 3 1.4 T-gdi 140CP si se simte diferenta de putere + cuplul la turatii mici. i30-ul trebuie turat putin ca sa prinda viata dar nu e rau deloc motorul. Imi mai trebuia o masina pentru ca Ceed-ul era mai mereu arestat de catre sotie... Acum eu am ramas cu Ceed-ul iar cu i30-ul merge mai mult sotia dar si socra-miu. E bataie mare pe el Edited September 1, 2020 by marius117 Quote Share this post Link to post