Jump to content
Sign in to follow this  
gabrielstan

Brosuri specificatii si pachete dotari noul i20 generatia III

Recommended Posts

Posted (edited)

In sfarsit au aparut brosurile cu specificatiile tehnice si pachetele de dotari pentru noua generatie de i20  ( generatia III) ce o sa apara pe piata in cateva luni.

 

i20-exterior-3-4-front-passenger-side-street_16x9.jpeg

 

Noul i20 5DR 1,2 l 84 CP Comfort
Noul i20 5DR 1,2 l 84 CP Led Line
Noul i20 5DR 1,0 l T-GDi 100 CP M-Hybrid 48V Led Line
Noul i20 5DR 1,0 l T-GDi 100 CP M-Hybrid 48V 7DCT Led Line

 

 

Noul i20 5DR 1,0 l T-GDi 100 CP M-Hybrid 48V 7DCT Led Line.pdf Noul i20 5DR 1,0 l T-GDi 100 CP M-Hybrid 48V Led Line.pdf Noul i20 5DR 1,2 l 84 CP Comfort.pdf Noul i20 5DR 1,2 l 84 CP Led Line.pdf

Edited by gabrielstan
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna "benzina Mild Hybrid" ? Benzina e "mild" sau hybrid-ul? Sau poate amandoua?

Si chiar e nevoie de volan incalzit? Sau de "Bluetooth cu recunoastere vocala", a.k.a "call baaabyyyy" ?   

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mild hybrid inseamna ca electricul ajuta dar nu misca singur masina. Benzina+electric=hybrid.

Pe teoria ca de restul nu e nevoie, am antifona toti masinile de azi pe capre in urmatorii 50 de ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mild Hybrid e de fapt, o mica pacaleala. O baterie de 48V, care preia sarcina unor consumatori electrici de pe umerii motorului (alternatorului). Adica, luminile, ventilatia sau AC vor fi alimentate de la aceasta baterie. Avantajele ar fi, zic ei, ca masina accelereaza ceva mai bine la plecarea de pe loc si ca nu se plateste parcare in Bucuresti. Parerea mea sincera e ca nu va mai dura mult pana vor scoate de pe lista aceasta facilitate pentru mild hybride.

 

In plus, trebuie vazut si cat costa aceasta baterie de 48V, in cazul in care se strica. 

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mild Hybrid este denumirea pompoasă a unui sistem start-stop mai avansat. Găselnița ajută (producătorul) la reducerea noxelor prin oprirea motorului termic când iei piciorul de pe accelerație sau când frânezi.

Iar alternatorul "clasic" are puterea necesara de a avea și rolul de demaror astfel încât motorul termic poate fi dus forțat la o turație mai mare decât cea clasică de relanti pentru plecarea de pe loc. 

Ceea ce nu mi-e clar încă (și îmi este lene să caut) este faptul că dacă pe o cutie automată o treci în modul "coasting" și oprești termicul, ceea ce înseamnă canci frână de motor adevărată, cum face în cazul cutiei de viteze manuală? 

Volanul încălzit ține de satisfacția clienților țintă iar Bluetooth cu recunoaștere vocală este marketing, adică un feature standard al Android Auto/Apple Car Play al unității media (nu funcționează dacă nu ai conectat telefonul la unitatea media). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clientii tinta sunt de fapt ... doamnele/domnisoarele? "Face sens" in cazul asta. In rest, oameni buni, vorbim de plecarea de pe loc, intr-un trafic infernal, nu intr-o cursa de F1. Unde e graba, ca oricum mergi 50, hai maxim 100 m si dai in nas, cu tot cu masina. Ce fortare la plecarea de pe loc? Pai daca la "gen 3" s-a ajuns sa se considere ca plecarea de pe loc este un chin pt masina, pai sincer atunci, Transfagarasnul de exemplu sau poate chiar si Transalpina sunt de domeniul SF. Nu incercati asta acasa, poate doar intr-un simulator.

Cu alte cuvinte, producatorul s-a dat peste cap pt a elimina cat mai mult din noxele emise punand o greutate suplimentara in masina? Tare, asa da, mai vrem! Poate si un portbagaj aerian in dotarea standard sa ajute aerodinamicitatea mai mult, de ce nu? Sau poate o rulota, ca doar na, tre' sa ai bateria de rezerva, aia de 48 V (?!), mai pui si una bucata de alternator start-stop, ca doar na, avem trafic berechet si uite asa ne aducem aminte de vremurile apuse cand batrana Dacie avea dulapiorul magic in portbagaj. Clar evolutie. 

Sunt mandru ca am masina "old-school", 2007 "gen". 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva imi da cu virgula. Masina noua, moderna, mild hybrid, tableta in bord, volan incalzit, etc., si pui tamburi pe spate? Adica am eu discuri de frana pe i20 din 2017? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are ce sa te mire, la hibride si electrice frina de motor este foarte eficienta, la Priusuri de la primele generatii placutele rezista cit rezista masina (au probleme cu etrierii intepeniti de la nefolosire) si atunci folosirea tamburilor ca solutie mai ieftina este perfect justificata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, marius.zadara said:

Unde e graba, ca oricum mergi 50, hai maxim 100 m si dai in nas, cu tot cu masina. Ce fortare la plecarea de pe loc? Pai daca la "gen 3" s-a ajuns sa se considere ca plecarea de pe loc este un chin pt masina, pai sincer atunci, Transfagarasnul de exemplu sau poate chiar si Transalpina sunt de domeniul SF. Nu incercati asta acasa, poate doar intr-un simulator

Hibridul nu faciliteaza plecarea de pe loc si eliminarea noxelor este un efect. Ceea ce face este ca recupereaza pierderile din frecare si caldura, le stocheaza in baterie si le repune in lantul cinematic atunci cind este nevoie si face asta cu preponderenta in oras si cu randament destul de bun, suficient de bun sa justifice masa in plus.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, dvoncu said:

Hibridul nu faciliteaza plecarea de pe loc

Conceptual vorbind, un model full-electric precum al celor de la Tesla (si care spuneam intr-un alt post ca este o imensitate de masina) reuseste sa plece de pe loc, insa un hibrid de la Hyundai (unde prin hibrid inteleg benzina + electric, desigur mild) are probleme la plecarea de pe loc? 

Randament bun poti avea si cu termicul daca stii cum sa casti ochii dincolo de bara celui din fata. Iar daca economia rezultata ramane in buzunar/rezervor si nu incalzeste un colac, cu atat mai bine, zic eu. La drum lung bateria aia poate fi data jos? Ca altfel devine balast, iar Greta va fi suparata. Rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dupa cum spuneam, sistemul Mild Hybrid ajuta cel mai mult producatorii. Ideea este de a duce noxele mai jos in testele WLTP ca sa nu mai ia amenda.

Ei isi recupereaza oricum banii inverstiti / costurile de productie de la clienti, bineinteles. Iar oamenii si le vor cumpara pentru ca vor cuplu si cai putere.

Strict comparatie la cele 2 modele de motorizare noi. Cel de 84CP fara Mild Hybrid are CO2 115 , cel de 100CP si turbo 114 (fata de parca 129 cum avea motorizarea T-GDI anterioara fara MH).

Si nu, acel alternator care are si rol de generator (Hybrid Start Generator ii spune acum) nu are cum sa iti miste masina pentru ca el este conectat la motorul termic (cat timp se invarte se misca si pistoanele in motor) si nu la transmisie.

Pe Ioniq, care se numeste mai nou Full Hybrid sau ce denumiri or mai fi debitat, exista, pe langa acest Hybrid Start Generator, motorul electric propriu-zis care este conectat direct la cutia de viteze. Si ala da, poate antrena transmisia. Dar respectivul functioneaza la 400V nu la 48...

In plus, la mine, aerul conditionat (si accesoriile enumerate de colegul mai sus) functioneaza pe bateria mare, pentru ca are de unde (consumul la AC este de 700Wh cand baga la maxim). Nu cred ca bateria de 48V face fata inclusiv la clima, pentru ca banuiesc ca nu are mai mult de 10 amperi.

Edited by mi20r

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, marius.zadara said:

La drum lung bateria aia poate fi data jos? Ca altfel devine balast, iar Greta va fi suparata. Rau.

Pe acelasi considerent, la masina ta ar trebui sa-i dai motorul jos in oras si sa-i pui pedale de bicicleta. Daca e destul de clar ce vreau sa zic ...

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina mea este destul de inteligenta incat sa nu aiba nevoie de alte ajutoare si totusi sa ma duca din A in B fara prea mult efort. 

La generatiile noi vad insa ca se tot adauga "ajutoare" sa se indeplineasca acest fapt. 

Sa va bucurati de noile modele!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...