Jump to content
danalex

I20 martor motor aprins cod P2096

Recommended Posts

Salutare ,

 

Am un Hyundai i20 Confort 1.2 85cp  din 2017 septembrie care are acum  24k km la bord.La 23500 km  s-a aprins in bord martor motor cand mergeam pe centura Bucuresti. Inainte sa merg cu ea la service   am bagat un scan tool pe ea si a dat un singur DTC:  P2096  - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1 - adica motorul merge cu prea mult aer.  Ca simptome observate inainte si dupa ce a aparut codul: turatie mai ridicata cam cu 100 rpm , plecare la rece de pe loc cu trepidatii si un mers un pic trepidat al motorului la relantii. Am programat masina la reprezentanta Tiriac Bucuresti ,m-am prezentat intr-o sambata dimineata si dupa 20 minute mi-au zis ca masina e rezolvata cu explicatia ca anumite i20 fac asa  si ca au facut o actualizare de soft ECU si ca acum e ok  si ca o sa fie consumul mai mic:).  Eu m-am uitat dupa  pe parametrii motorului dupa interventia lor si nu a observat o schimbare a valorilor date de senzori de oxigen , in special senzorul de dupa catalizator care dupa incalzirea motorului la relantii  oscileaza constant intre 0.01 V si 0.8 V - in mod normal ar trebuii sa aibe o valoare  in jur de 0.4 V  - deci m-am gandit clar ca o sa reapara deoarece codul respectiv are o lista intreaga de cauze care il poate genera (aer fals admisie, etansare proasta evacuare , injector defect , pompa de benzina sau regulator defect ).   Dupa o calatorie de aproximativ 700 de km surpriza  -  martor motor aprins - acelasi cod.  Concluzia mea simpla este service-ul nu a facut nici un update firmware de ECU ci doar doar a sters codul de eroare. De curiozitate am dat si eu clear sa vedem daca reapare si apoi ma duc iar la ei...:(.

S-a mai lovit cineva de problema asta? Daca da, ce rezolvare a gasit reprezentanta?  

Cu respect ,

Dan

Share this post


Link to post
On 7/1/2020 at 2:56 PM, danalex said:

Salutare ,

 

Am un Hyundai i20 Confort 1.2 85cp  din 2017 septembrie care are acum  24k km la bord.La 23500 km  s-a aprins in bord martor motor cand mergeam pe centura Bucuresti. Inainte sa merg cu ea la service   am bagat un scan tool pe ea si a dat un singur DTC:  P2096  - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Bank 1 - adica motorul merge cu prea mult aer.  Ca simptome observate inainte si dupa ce a aparut codul: turatie mai ridicata cam cu 100 rpm , plecare la rece de pe loc cu trepidatii si un mers un pic trepidat al motorului la relantii. Am programat masina la reprezentanta Tiriac Bucuresti ,m-am prezentat intr-o sambata dimineata si dupa 20 minute mi-au zis ca masina e rezolvata cu explicatia ca anumite i20 fac asa  si ca au facut o actualizare de soft ECU si ca acum e ok  si ca o sa fie consumul mai mic:).  Eu m-am uitat dupa  pe parametrii motorului dupa interventia lor si nu a observat o schimbare a valorilor date de senzori de oxigen , in special senzorul de dupa catalizator care dupa incalzirea motorului la relantii  oscileaza constant intre 0.01 V si 0.8 V - in mod normal ar trebuii sa aibe o valoare  in jur de 0.4 V  - deci m-am gandit clar ca o sa reapara deoarece codul respectiv are o lista intreaga de cauze care il poate genera (aer fals admisie, etansare proasta evacuare , injector defect , pompa de benzina sau regulator defect ).   Dupa o calatorie de aproximativ 700 de km surpriza  -  martor motor aprins - acelasi cod.  Concluzia mea simpla este service-ul nu a facut nici un update firmware de ECU ci doar doar a sters codul de eroare. De curiozitate am dat si eu clear sa vedem daca reapare si apoi ma duc iar la ei...:(.

S-a mai lovit cineva de problema asta? Daca da, ce rezolvare a gasit reprezentanta?  

Cu respect ,

Dan

Salutare,

Revin cu un update la problema cu i20. Codul 2096 a reaparut dupa 800 km si am mers la DAB auto. Procedura Hyundai spune ca acel cod trebuie sters prima oara si sa vedem daca reapare . (Tiriact Auto nu a fost in stare sa imi spuna asta)  Mi-au zis ca daca reapare trebuie sa vin cu masina sa dea jos catalizatorul sa ii faca poze si sa il schimbe pe garantie .  Au sters codul si dupa aproximativ 800 Km a reaparut. Am mers iar la DAB auto cu speranta ca vor rezolva.  Concluzia la vizita de astazi - Catalizator trebuie schimbat ca da eroare pe catalizator acum si ca il comanda si programam interventia care va dura aproximativ 4 ore. Mai mult eu nu inteleg de ce de ce nu au comandat in prealabil un catalizator in stoc ca venea in 5 zile daca tot stiau ca vin cu masina in service astazi (anuntati de martea trecuta) cu o problema documentata . Eu am verificat dupa masina cu testerul si codul P2096 a ramas prezent pentru ca nu l-am mai sters dar nu e nici un cod sa indice o problema de catalizator - ar fi trebuie sa fie insotit de cod P0420 - catalizator cu eficienta scazuta sau catalizatorul sa fie rosu ca racul. Nici macar nu s-au chinuit sa verifice neetansare pe evacuare si la sistemul de vacum la motor si in mod sigur problema o sa apara iar   si dupa schimbarea catalizatorului cu unul nou.

Concluzia mea din experienta de pana acum   degeaba are garantie masina daca reprezentanta care o repara este pe langa cu mecanica si electrica si iti mananca timpul degeaba.

Revin cu update.

A mai intampina cineva problema asta la i20? 

Share this post


Link to post

Nu se comanda piese inainte pentru a nu face stoc. In plus, daca eroare n-ar mai fi aparut, ce se intampla cu acel catalizator? Service-ul - oricare ar fi el - nu-si permite sa tina banii blocati in piese, mai ales unele pe care nu le schimbe ca pe ulei, daca ma intelegi ce vreau sa spun. 

PS1: Nu lucrez la vreun service, fie el de marca sau nu. 

PS2: De ce tineti cu dintii sa mergeti la service-ul marcii cand puteti face reviziile la orice service autorizat RAR, n-am sa inteleg niciodata. Mai ales in conditiile in care nu sunteti multumiti de calitatea serviciilor, 

Share this post


Link to post

2. Pentru ca, in cazul unui defect aparut in perioada de garantie, vei fi acuzat ca ai facut reviziile intr.un service "nespecializat" pe marca respectiva si nu exista certitudinea ca s.au folosit piese originale sau distribuite direct de producatorul masinii. S.a mai discutat, in Romania NU se poate! 

Share this post


Link to post

Legea nu spune ca poti face reviziile in orice service autorizat, ci intr-unul care foloseste piesele si tehnologiile recomandate de producator. Hai ca aia cu piesele e simplu de dovedit, ca ai facturi si piesele pe masina, dar cum verifici ca mecanicii au facut instruire cu procedurile Hyundai? Sau ca le-au respectat?

Share this post


Link to post

Salutare, 

Sa nu intram in polemici. Am fost la reprezentanta pentru ca masina e in garantie si ei sunt autorizati sa execute reparatie pe garantie. Daca ma duc in alta parte o sa iti zica ca nu au scule si documentatie si nu se baga  sa repare pe garantie. Legat de piese in stoc, nu le cere nimeni sa tina piese scumpe pe stoc, dar ei stiau ca eu vin peste 7 zile cu o problema repetitiva documentata de ei si chiar ei au zis ca dau jos catalizatorul sa il schimbe pe garantie. Puteau sa execute atunci lucrarea de reparatie,dar nu prea ii intereseaza de client. 

Sa revenim, a intampinat cineva problema asta? chiar si la modelul anterior (PD) - motoarele fiind identice.

Atasez o poza cu freeze frame de pe obd2. Screenshot_20200824_233724.thumb.jpg.973e1e983eccaa83329e104ef057bdb8.jpg

 Seara buna! 

Share this post


Link to post

Nu e nicio polemica si niciun dealer nu aprovizioneaza piese fara comanda de la client sau fara aprobare de garantie de la importator, sa le plateasca din buzunarul lui. Ati cumparat un Hyundai, nu un Rolls Royce.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Pentru garanții se cere aprobare de la Hyundai. Se aprobă schimbarea pieselor cu defect și care fac obiectul garanției. Se trimit piesele. Se plătește atelierului manopera de către Hyundai.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
On 8/24/2020 at 8:15 PM, cipelantra said:

S.a mai discutat, in Romania NU se poate! 

Ba se poate ... Singura obligatie pe care o ai in privinta reviziilor este ca service-ul sa fie acreditat RAR. Cu piesele este intr-adevar alta discutie ce intr-adevar este interminabila. Trebuie insa si o oarecare implicare, adica daca vezi ca service-ul multimarca X isi bate joc de masina ta, nu te mai duci a doua oara tot acolo, asta se subintelege.

On 8/24/2020 at 10:36 PM, dvoncu said:

cum verifici ca mecanicii au facut instruire cu procedurile Hyundai?

Un service multimarca serios va afisa la intrare diplomele angajatilor obtinute in urma cursurilor de instruire Hyundai. Simplu. Nu e nimic complicat. Poti cere chiar tu, inainte de a preda cheile, o dovada a obtinerii acestor calificari daca nu sunt vizible cumva.

Share this post


Link to post

Pot sa-ti spun eu direct de la sursa ca HAR nu a dat patalamale la nimeni.

Share this post


Link to post

Data viitoare cand ma duc in service-ul multimarca voi incerca sa iti spun in minim 1000 cuvinte ca nu e chiar asa. Iar daca mai ajung si in service-ul reprezentantei vreodata, iti voi spune si de acolo acelasi lucru. 

Share this post


Link to post

Salut,

Masina e programata luni pt revizie(ca sa nu fac o a patra vizita in mai putin de 4 luni)  si schimbare catalizator. A mai patit cineva asta pe garantie la masina de genul asta?  

Share this post


Link to post

Am o vaga impresie ca iti schimba catalizatorul degeaba.

Share this post


Link to post

Posibil - din moment ce nu exista un cod de eroare impreuna cu P2096  pe ECU care sa indice defect de catalizator sau catalizatorul sa fie rosu dupa un drum mai lung. Mentionez ca nu am observat de cand a aparut ultima oara performante scazute ale masinii. 

Codul prezent P2096 are o gramada de cauze 

https://www.obd-codes.com/p2096

si este unul generic - deci nu e specific pentru Hyundai.

Sa vedem ce vor face specialistii.

 

Share this post


Link to post

"Specialistii" iti vor inlocui cateva piese, pana vor ajunge la concluzia ca e din cauza benzinei. S.ar putea sa te alegi si cu o sonda noua. Lasa.i sa iti intinereasca masina.

Share this post


Link to post

Salut! Vin cu un răspuns întârziat. Continuarea e simpla au schimbat catalizatorul.Ulterior am vândut mașina la buyback. Nu mai mers cu ea cât sa mai facă un ciclu care sa poată da codul. Încă am un i30 FD 1.4 din 2009 luat de nou, nu cred ca următoarea mașina va mai fii un Hyundai, rămâne de vazut:) . Ma sperie experienta în service chiar și dacă mașina are garanție, mai ales ca modele noi sunt mai complicate. Revin cu o alta experienta: I30-ul meu din 2009 a început sa dezvolte pe la început de 2020 un zgomot pe puntea fata la călcarea pedalei de frână. Am făcut o vizita la Țiriac și concluzia lor :  bietele antirului spate(logic nu.. dacă zgomotul este pe fata). Le-au schimbat, plus au sumarizat urmatoarele pe  viitor de inlocuit:toate elementele de suspensie(amortizoare și arcuri, bucși -un pic imbatranite) , caseta de direcție(avea un mic joc dar nu justifica zgomotul la franare) , ambreiaj(ținea prea sus după ei), totul~6500 de lei. Kit-ul de ambreiaj era deja schimbat la alt service pe la 99k km(pt ca începuse sa fluiere rulmentul) , masina avand la constatare 108k km deci nu se justifica schimbarea lui și chiar funcționeaza și acum:) . În plus mi-au zis ca lanțul de distribuție e slăbit și e posibil sa sara dacă las mașina în viteza și împinge cineva:).Le-am dat ok sa desfacă capacul de la came și au zis ca e ok întinderea lanțului  și mai tine 2-3 revizii... ce sa zic mecanicul avea ochiul format sa poți aprecia asa ceva :)). Am luat mașina de la ei, ma durea fata de ras pana acasă, bineînțeles ca problema cu zgomotul nu era rezolvata. Problema era ca râdeam pe banii și timpul meu. Specific problema  zgomotului se manifesta după ce mergeai 2-3 km cu mașina și când era mai cald afara. Am zis ok și am vorbit cu un amic care are un mic atelier de mecanica și am înlocuit (ca sa fiu) sigur caseta directie și flansele de amortizoare și un amortizor pe dreapta. Refăcut geometria ca la carte la service specializa. Zgomotul tot era. Am verificat și zona de pedalier ca părea ca zgomotul vine de acolo,no result. Am zis hai sa merg la unii mai luminați și  am vizitat și DAB auto cu aceiași problema :concluzia ansamblu arc, rulment amortizor montat incorect de alt service.. deși nu ai cum fizic sa îl montezi greșit. Asa ca am plecat cum m-am dus:).Am fost iar la amicul meu mecanic și am luat cu el mașina la puricat(bineînțeles ca ansamblu de amortizor era montat bine) pana am găsit problema :șurubul de la pivotul dreapta nu era strâns bine și nu avea bătută siguranța,problem solved. Concluzia :Trebuie sa ma apuc de mecanica:). Pot sa ințeleg ca un service mic sa nu aibă  sa aiba experienta pe n modele de mașini,dar  ditamai reprezentantele sa nu fie în stare sa faca o diagnoza mecanica corecta  pe un model de mașină lansat acum 15 ani, care în nici un caz nu e o mașină complicata. Anyways, spor la șofat și cât mai puține vizite la service...doar la revizii:) 

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...