Jump to content
nats

Santa Fe facelift 2020

Recommended Posts

Eu n-as face din trapa un deal breaker dar m-as pregati psihologic din anul 3 pentru intretinere si zdranganeli daca e panoramica. Imi place mult SF ul actual insa ideea unui Hyundai diesel de 45-50 de mii de euro necesita multa obisnuinta.

Share this post


Link to post

Si-asa mai bibilesc eu I40-ul la plasticele de interior, piele, filtrele de aer si polen schimbate la 7500 km, etc. Asta imi mai trebuie, sa mai bibilesc si trapa cu nu stiu ce unsori de mecanisme si altele. In plus, la cat praf este in Bucuresti, si cum am loc de parcare sub niste plute, ma astept ca orificiile de scurgere a apei sa se infunde foarte des. Nu mi-ar fi de asta, dar sunt si mai scund, si trebuie sa ma catar... :))) Oricum, principalul dezavantaj (pentru mine) la SF este ca in Ro nu aduc versiunea cu 7 locuri. In rest, numai de bine, consola mediana mi se pare chiar wow. Cred ca sunt printre primii care l-am vazut on-line, am urmarit data lansarii si l-am gasit la vreo 2-3 zile pe youtube. Singurul lucru care nu imi place ste partea frontala, grila aia e cam cioplita din topor, fata de versiunea prefacelift.

Ce nu inteleg este urmatoarea chestie: de ce au pus semnalizatoarele jos, in bara spate (cum are si Kia Sportage acum)? La traficul bara la bara, nici nu le vezi.  Insa, fiind full led, se vad bestial, asta este adevarat.

Share this post


Link to post

... ca sa pastrezi o oarecare distanta fata de cel din fata ta ;)

Share this post


Link to post

Salut, 

Daca imi permiteti o parere personala - posesor de 9 luni de SantaFe: 

Semnalizatoarele sunt in bara intr-adevar, insa ca si distanta fata de sol sunt cam la fel ca la un sedan obisnuit - ceea ce nu inseamna totusi ca nu erau mai potrivite undeva langa faruri / luminile de zi - erau mai observabile cu siguranta. 

Asta cu trapa panoramica, pot sa va spun ca oricum se aud zgomote pe drumuri neasfaltate - trapa cu buza de plastic sta pe niste suporti tot de plastic - invariabil se aud zgomote - am incercat in fel si chip sa le amortizez, nu am reusit si m-am impacat cu ideea - sper ca bucuria de a folosi trapa mai la toamna sa compenseze zgomotele. 

Si eu am luat SantaFe-ul cu 5 ani garantie. 

Vizavi de pret: calitatea materialelor mi se pare pe masura pretului - sunt materiale medii catre inalta calitate. deci pana aici cred ca e cinstit. Ce este in plus insa, sunt dotarile - o masina SUV cu dotarile similare (daca le gasesti pe toate la un model) costa minim 70k EUR fara TVA. De exemplu un Volvo XC60 cu dotarile similare ajunge la 82K EUR plus TVA - dublu. Iar din experienta va spun ca Volvo actualmente nu e peste SantaFe la fiabilitate - ci doar putin peste cu calitatea materialelor din interior. Sa nu mai vorbesc de garantia de 5 ani - masinile similare (fara KIA) ofera 2 ani garantie - extra-garantia de 3 ani optionala este de la asiguratori 3rd party. 

Deci per total, eu consider ca noul SantaFe are un pret cinstit fata de ce ofera si competitie. De acord ca un asemenea pret nu este obisnuit poate pentru un posesor de Hyundai de cativa ani. Insa, datorita garantiei de 5 ani, un SantaFe de 2 ani poate deveni o posibilitate pentru un posesor de Hyundai care cauta un upgrade - ar avea inca 3 ani fara limita de km sa se bucure de el. Mai mult decat o masina europeana noua. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Intre timp a aparut SF facelift si in RO. Preturile sunt maricele, dotarile sub ceea ce se aduce in Europa de V. In unele tari din UE preturile de lista sunt mai mici decat cele din Ro. In buna traditie romaneasca, HAR aduce doar o singura varianta de echipare, iar informatiile aditionale (culori caroserie, culori tapiterii, etc.) sunt disponibile doar in showroom. Asta daca gasesti un agent de vanzari care stie... Daca nu, nici acolo.

Share this post


Link to post

Eu pe tampitii astia de la HAR nu-i inteleg...

M-am uitat pe site la specificatii si fata de modelele EU lipsesc: asistenta la mersul inapoi, avertizare coliziune intersectii si intoarcere, scoaterea masinii din parcare din cheie si optiunea pentru 7 locuri.

Ma duc la Tiriac in Bucuresti, gasesc un ametit care se jura ca masina iese singura din parcare.

M-am uitat pe net, am gasit un Santa Fe facelift expus la Oradea. Le dau mail, ii intreb daca are parcare din cheie, imi raspund ca nu.

Intre timp, pe site baga si optiunile descrise mai sus, mai putin avertizarea la intoarcere si 7 locuri.

Azi vad pe canalul youtube Superspeed un Santa Fe facelift comandat din cheie.... Pe site inca nu apare.

Ce draci au pe ei?!

Share this post


Link to post

E prea noua masina ...

Share this post


Link to post

Cum asa, atata timp cat aduc doar o singura versiune de echipare? Sunt idioti ei.... Jur, parca nu le pasa sa vanda!

Share this post


Link to post

Eu nu caut justificari dar industria e in degringolada - eu am cumparat o masina in octombrie care mi s-a ofertat fara specificatii :). Pina la urma, ca sa nu pierd ocazia, am trimis eu o lista de dotari pe care vinzatorul a confirmat-o cu poze :)) specificatia a venit fix in ziua cind am ridicat-o si am semnat contractul.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Stelvio MY2020 :).

Share this post


Link to post

O alegere perfecta (aproape)! :)

S-o alergi sanatos! 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post

De ce "aproape" :rifle:?

Share this post


Link to post

Giulia era aia perfecta :)) A decis-o un consiliu internațional acreditat, profesionist, alcătuit din mine însumi.

(ulterior decizia înțeleaptă, drepta, justificata și obiectiva a consiliului a fost blocata prin veto de consoarta.) 

 

Share this post


Link to post

Avem si de-aia. Aia nu e perfecta, Stelvio este.

Share this post


Link to post

Masini amindoua ... te fac la subliminale.

Share this post


Link to post

@mav A aparut pe configurator si PHEV-ul.

Share this post


Link to post
On 1/15/2021 at 8:20 PM, nats said:

@mav A aparut pe configurator si PHEV-ul.

Multumesc frumos m-am uitat si eu - pentru mine:

- putin dezamagitoare cutia 6AT pe PHEV - la drum lung dupa terminarea bateriei sau fara utilizarea bateriei ce faci? Ai ascutitoarea de 1.6 si cutie cu 6 rapoarte, cu 250 kg bateria si motorul electric? Pai cat faci cu 47L capacitate rezervor? 400 km cu consum 12L la drum intins? 

- cei 13.8 KWh asigura o autonomie reala probabil undeva pe la 40 km, suficienti pentru naveta zilnica pentru mine 

- pretul de 51.646 EUR putin prohibitiv - daca mai aplici un discount suplimentar de 5.000 EUR ca e PHEV, ajungi la 47.000 EUR cu TVA. 

Deci nu mi se pare OK pentru mine cel putin. 

Asa cum spuneau colegii, tot electrica curenta + diesel clasic la drum lung. Deocamdata. 

Share this post


Link to post

Din cate stiu, nu se incadreaza la rabla pentru ca este 4x4 si depaseste limita maxima de emisii, deci poti sa mai scazi doar discount-ul negociat. De exemplu, la sora Kia, care se poate configura, doar 4x2 se incadreaza la rabla.

Apoi, AT6 e pusa tocmai pentru ca motorul sa poata sa creasca in turatie si sa duca hardughia. Imperecheat cu o cutie 8 DCT, un motor de 1,6 turbo este total lesinat la cele 2t+ ale masinii. Nesimtitii n-au pus masa totala la PHEV.

In alta ordine de idei, astazi am vazut ca optiunile de siguranta cele mai tari le aduc doar pe PHEV. Sunt cateva masini aduse si pe motorizarea de 2,2 CRDI care au parcare din telecomanda, asistenta la iesirea cu spatele, LFA, etc., dar pe viitor HAR le scoate pentru diesel si hybrid simplu. Fac exact cum au facut cu I40: eu am cumparat ultima masina adusa cu AFLS, apoi 6-7 ani, pana a iesit din fabricatie, au adus doar cu faruri chioare cu halogen. Chiar nu inteleg politica HAR de vanzari, oricum nu ma mai intereseaza, pentru ca eu caut un SUV cu 7 locuri. 

Am impresia ca Tiri a lasat Hyundai-ul la coada... 

Personal, nici eu nu cred ca un 1,6T, pus hybrid sau PHEV, poate sa miste corespunzator 2t+pasageri+bagaje la drum lung.

Eu m-am cam axat pe Sorento, urmeaza ca sa vad ce discount-uri dau, ca pretul de lista e total prohibitiv, vorba ta.

 

Edited by nats

Share this post


Link to post

Salut, 

Aici nu vorbesc de reducerea de taxe - aici vorbesc de eco-bonusul de la stat - 10K EUR la masina full electric si 5K EUR la masina PHEV - nu stiam ca exista limitari la PHEV sa primesti eco-bonusul. Eu cand am luat masina electrica in 2018 nu retin sa fi fost astfel de limitari. S-a schimbat programul?

Share this post


Link to post

2021 nu exista inca. 2020 zice asa:

Pentru vehicule 100% electrice sau hibrid cu tehnologia Plug-in

Pentru cei care optează pentru o mașină 100% electrică sau hibrid Plug-in, Programul Rabla Plus oferă două tipuri de tichete:
  - un eco-tichet de 20.000 de lei pentru achiziția unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 50g/km în regim WLTP. 

un eco-tichet de 45.000 de lei pentru achiziția unei mașini 100% electrice. 

Programele Rabla Clasic și Rabla Plus pot fi accesate împreună.

Ex: la achiziția unei mașini 100% electrice și casarea unui autoturism vechi, suma totală de care se beneficiază este de 51.500 lei (45.000 lei eco-tichet + 6.500 lei prima de casare).

Share this post


Link to post

@mav

probabil ca i-au facut omologarea la RAR mai tarziu.

Acum are pret pe site cu ecobonus: 46291 euro.

Share this post


Link to post

@mav A aparut pe site si Ioniq 5 electric. Misto masina, n-am ce spune. Si nici pretul nu este atat de prohibitiv - cat al unui Santa Fe diesel. Daca as fi stat la casa si n-as fi avut nevoie de 7 locuri, cred ca asta ar fi fost solutia.

Share this post


Link to post

Salut, 

Intr-adevar impresionant Ioniq5 - multumesc de info. M-am uitat si eu un pic iar varianta Luxury cred ca merita banutii la autonomie reala de 350+ km. Acel V2L charger de dispozitive externe face toti banii cred cand mergi la un gratar / camping sau vacanta cu cortul. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...