Jump to content
nats

Santa Fe facelift 2020

Recommended Posts

Posted (edited)

Versiuni, motorizari si preturi disponibile in toamna 2020:

https://m.automarket.ro/stiri/primele-imagini-cu-hyundai-santa-fe-facelift-design-imbunatatit-platforma-noua-si-versiune-plug-in-hybrid-98319.html

Poate acum renunta si Hyundai la becurile de la semnalizarile spate, cu atat mai mult cu cat un plug-in hybrid cred ca se va duce spre 50000 euro.... Urata chestie!

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Va fi interesant de vazut preturile - nu cred ca vor mai fi aceleasi preturi de promotie - cred ca vor veni cu pret intreg de 50K+ EUR in Europa. Care tot ar putea fi un pret bun comparativ cu alte modele. 

Personal, versiunea plug-in hibrid ca ar fi singura alternativa reala la o utilizare mixta oras - afara, datorita celor 50 km autonomie electric. Daca pretul cu subventie de la stat va merita. 

Deoarece sunt nou cu Hyundai, sa inteleg ca motorul diesel si transmisia sunt total noi sau aceleasi re-denumite? Atat am si eu pe SantaFe actualmente - 200 CP /440 Nm si 8 trepte automata. 

Edited by mav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul e o evolutie iar cutia e noua (dublu ambreiaj cu 8 trepte in loc de automata cu convertizor cu 8 trepte).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cred ca e aceeasi, cu convertizor, dar au gresit astia. Spun asta pentru ca si cea 8AT cu convertizor este tot noua, facuta inhouse de Hyundai-Kia. Si, dupa cate stiu eu, au apucat sa o puna doar pe generatia trecuta de Kia Sorento.

LE Da, si Kia a anuntat tot 8DCT, dar care schimba ca una cu convertizor :))). Deci, 8 DCT sa fie.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

8AT se pune inclusiv pe Tucson facelift si respectiv Sportage.

image.png.e71a70dd4bc64be408e7bcd0f8cb1a6e.png

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onorata Instanta, recunosc si regret fapta. Asa este. Mea cupla! :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2020 at 9:56 AM, dvoncu said:

Motorul e o evolutie iar cutia e noua (dublu ambreiaj cu 8 trepte in loc de automata cu convertizor cu 8 trepte).

Deci motorul ar putea primi un update soft la revizie, iar cutia cu dublu ambreiaj ar putea favoriza o schimbare mai lina a treptelor de viteza - eu am observat ca si cutia actuala (pe care o am eu 8AT cu convertizor) schimba destul de bine - insa avantajul la convertizor vine la schimbare rapida in turatii mari - modul sport - aici cred ca este mai avantajoasa decat cea de ce. 

In fine va fi frumos sa o vedem si sa o incercam. Desi pretul va fi definitoriu si nu cred ca va fi mic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa au facut si cu generatia actuala. L-au adus la peste 48000 si de un an e la 42400. In mod cert PHEV-ul va bate spre 50000, poate si peste. La inceput, ca dupa-aia isi revine Tiriac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Chiar arata fain ! 

Am o nelamurire: HEV este un vehicul care - grosso modo -  recupereaza energia pierduta prin franare, deci in principiu, asta se intampla la mersul prin oras, unde accelerezi ca sa ai ce frana, aproape imediat in jungla urbana. 

Pe drum intins - unde vehicolul asta chiar ar fi confortabil - recuperarea asta tinde asimptotic catre zero. Mai departe cu rationamentul: sa te dai prin oras cu un vapor de 5 x 1.9 m (Lxl) si grea de 2 tone (goala, cum a facut-o ma cratima sa, fara pasageri sau bagaje !) mi se pare o ineptie pt oameni normali, nu si pentru show off de cocalari ( scuze pt pleonasm).

Gresesc undeva ? De ce ne trebuie HEV pe Sorento ?

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu gresesesti. Eu nu voi da 3000 de euro in plus pe un hybrid si nici 5000 pe un PHEV cu autonomie electrica de 50 km.

Adica as da 5000 pe 150-200 kile de baterii pe care le car dupa mine. Si stau si la bloc... :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ar merita un plugin hybrid daca ai unde sa il incarci acasa si sa iti asigure autonomia necesara zilnica - cati km faci in fiecare zi - serviciu acasa sa spunem. Spun asta deoarece de 2 ani am o masina electrica si fac 100 km cu 10 RON - incarcat acasa la 220V. 

De ce spun acasa? Deoarece curentul la statiile de incarcare costa cat nu face - indiferent unde incarci mai nou. Era si un retailer care te lasa sa incarci gratis pana de curand - acum trebuie o anumita cantitate de cumparaturi sa primesti un voucher de incarcare valabil data viitoare cand mergi pe la ei. 

Insa un hibrid mi se pare cea mai mare pacaleala - consumul acela care il dau e valabil cu bateria incarcata - odata descarcata, ai un consum mai mare simtitor decat varianta pe benzina, datorita in primul rand celor  150-200 kg greutatea ansamblului electric (motor, transmisie, baterie), plus randamentul scazut al motorului pe benzina - sarcina mai mare pe el pentru a incarca bateria propulsorului electric. Care nu o incarca in cativa km - probabil ca ii trebuie cateva zeci km drum intins. 

Daca ma intrebati pe mine personal, as trece direct pe electric - au aparut masini cu autonomie destul de mare pentru distante lungi - 350+ km reali. cei aproape 10K EUR de la stat fac sa merite investitia. 

Tinand cont de autonomie de 350+ km, merita o incarcare saptamanala la o statie in aceste conditii, pentru deplasari in oras. Iar in concediu, oricum te opresti la o cafea / gustare / alimentare la cateva ore pe drum undeva la o benzinarie - la fel de bine in loc de motorina / benzina poti sa bagi curent mai nou. Cat bei cafeaua si iei o gustare - 30-45 min ai masina incarcata (aproape) full. Au aparut / vor aparea in scurt timp statii de incarcare si de 100KWh - de 50 avem deja. Deci o baterie de 50KWh o incarci intr-o ora de lazero - ceea ce nu e cazul. Deci o baterie de 65KW o poti incarca full in aprox 45 min, de la 10-20% sa spunem daca planifici putin calatoria, oriunde in Romania. 

Hyundai Kona electric ofera aceasta capabilitate - 350km reali / medie anuala vara-iarna. Suficient pentru oricine in concediu as indrazni sa spun. 

Eu am calculat undeva la 20KW / 100km. Ceea ce s-ar traduce in 12 RON / 100km - 0.6 RON / KW x 20 KW = 12 RON incarcat acasa. Asta daca nu facem contract cu Hidroelectrica si avem curentul acasa la 0.24 RON / KW: https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9

Si atunci am avea un cost de 20KW x 0.24 = 4.8 RON / 100 km. Adica 1L benzina la 100 km. 

 

Edited by mav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teorua ta este buna pentru fataiala prin orase sau, cel mult, interurban intre irase mwri, care au 2-3 statii de incarcare.

Altfel, electrica e zero barat, cel putin la ora actuala in Ro.

De la Bucuresti la Timisoara trebuie sa faci cel putin o pauza de incarcare. Unde? Ajungi cu o ora in olus.

De la Bucuresti pana in Antalya, unde o incarci si cat timp iti ia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vorbesc din cunostinta de cauza, cu masina electrica de 2 ani cu fataiala in oras si pe langa. 

De la Bucuresti la Timisoara incarci la Sibiu, 1 ora cat faci o pauza si mananci ceva, bei o cafea - Sibiul este la 270 km fata de Bucuresti si de Timisoara - la jumatatea drumului. Deci o Kona electrica te tine. 

Cand spui o ora in plus, sa inteleg ca nu te opresti deloc de la Bucuresti la Timisoara mergand cu masina - 7 ore? Si daca faci 7 ore, mai conteaza 1 ora daca te-ai opri o data? Si tocmai de aceea de la Bucuresti la Timisoara iei avionul. 

De la Bucuresti la Antalya as lua avionul ca e mai rapid si mai ieftin - cheltuielile scutite din consum si consumabile cu masina sunt sigur ca iti asigura un drum poate chiar la clasa Business cu avionul pana in Antalya - fa niste calcule. 

In Antalya poate mergi o data pe an, in oras te fatai in fiecare zi - nu cred ca e corect sa facem dintr-o exceptie o data pe an o regula. 

Insa fiecare cu socotelile lui si cu parerile lui - eu v-am impartasit din experienta mea poate foloseste cuiva. 

Edited by mav
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...