Jump to content
i40Alexandru

Un sfat - Mi s-a stricat motorul hyundai i30 2014

Recommended Posts

Posted (edited)

Salutare comunitate, 

Am avut probleme cu masina, hyundai i30 2014, 1.6 CRDI, 68 000 km, am duso la service si am aflat ca motor este pa. Motivul, e posibil sa fie pompa de ulei care nu functiona mereu ok iar in bord nu imi arata acest lucru.. Reparatia m-ar costa min 2000E.

Acum intrebarea mea este ce ma sfatuiti sa fac?

1.Sa o repar? (dar daca peste nu stiu cat timp patesc la fel..ca e de la nustiu ce, clar trebuiesc mai multe verificate)

2.Sa ma duc la reprezentanta la hyundai sa o evalueze si sa imi iau alta noua.(sau astea o sa imi dea o evaluare de toata jena si nu se merita)

3.Sa o dezmembrez si sa o vand pe bucati sau sa o vand asa stricata?(aici dureaza o groaza de timp)

Ms! o zi faina! 

Edited by i40Alexandru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce motor ai? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai n ai garanție la km aia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Marioux said:

Pai n ai garanție la km aia ?

Nu, eu am luato second hand acum un an jumate.dince stiu are 5 ani garantie ei universala.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ceva ciudat aici. Motorul a picat la scurt timp dupa expirarea garantiei, la un rulaj mic, probabil din cauza pompei de ulei. Nici daca mergea cu ulei de floarea soarelui schimbat la 20.000 de km n.avea voie sa pice asa de devreme. Ori e defect de fabricatie a pompei de ulei si motorul a mai dat semne (zgomote anormale), ori rulajul nu e real. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ori la accident a avut distributia, motorul atinse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A avut accident? Trebuie sa stim mai multe detalii, asta e unul foarte important. Nu de alta, dar 1.6 CRDi nu stiu sa fi fost cu probleme atat de devreme. 

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, cipelantra said:

E ceva ciudat aici. Motorul a picat la scurt timp dupa expirarea garantiei, la un rulaj mic, probabil din cauza pompei de ulei. Nici daca mergea cu ulei de floarea soarelui schimbat la 20.000 de km n.avea voie sa pice asa de devreme. Ori e defect de fabricatie a pompei de ulei si motorul a mai dat semne (zgomote anormale), ori rulajul nu e real. 

Asa am concluzionat si noi, pompa de ulei, probleme din fabrica, mai dadea rateuri si nu functiona in parametri reali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, dvoncu said:

Ori la accident a avut distributia, motorul atinse.

DIn ce stiu nu a avut accident.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, cipelantra said:

A avut accident? Trebuie sa stim mai multe detalii, asta e unul foarte important. Nu de alta, dar 1.6 CRDi nu stiu sa fi fost cu probleme atat de devreme. 

Masina impecabila, cumparata la 48 000 km de la radacini. Sigur probleme din fabrica la pompa de ulei, adica asta credem din discutii cel mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa caut acum sa vad exact daca a fost lovita sau nu, Ca daca a fost nu cred ca este in regula sa o vanda ei mai departe, mai ales ca sunt un dealer autorizat. Faza este ca in decursul unui an am cumparat de la ei 3 masini. Daca nu sunt in regula am sa merg sa cer explicatii cu un avocat. Nu stiu daca e ok sau nu dar dupa 68 000 de km, nu are cum sa crape motorul, asa cum spunea si tipul de mai sus.Voi ce pareri aveti?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia.ti un avocat. Ti.au vandut o masina cu vicii ascunse. Expertiza, proces, banii inapoi sau reparatie. Daca si.au luat teapa Radacinile, sa.si asume ei, nu sa vanda produse neconforme. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, i40Alexandru said:

DIn ce stiu nu a avut accident.

Hai nea Alexandre, asa amnezie sa ai, mata nu stii ca eu sunt pisalog

Sau e alta masina si mata ai boala pe i30 cw cu 1.6 CRDI ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cerut acum o expertiza de dauna de pe ( ra rom . ro ) si am vazut ca masina mea a fost lovia/zgariata de 5 ori.Paguba per reparatie intre 1000ron - 4000ron. Este ok ca cei de la radacini sa nu imi spuna asta cand imi vand masina? 

Ei in contract au ca masina nu trebuie sa fie cu nr de km dati inapoi, ca  avariat sa nu fie una mare sau la o piesa importanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, dvoncu said:

Hai nea Alexandre, asa amnezie sa ai, mata nu stii ca eu sunt pisalog

Sau e alta masina si mata ai boala pe i30 cw cu 1.6 CRDI ...

 

i30 ul este condus de tata

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Ghinion atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Suntem familia hyundai. Eu am un i40 iar tata are un i30, tocmai am si spus mai sus ca eu in decursul unui an am luat 3 masini d ela radacini.Am avut mare incredere in ei ca totul este in regula si ca masinile sunt impecabile. 

Edited by i40Alexandru

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, dvoncu said:

Aha. Ghinion atunci.

Asta era dilema ta? daca eu chiar am nevoie de ajutor sau imi pierd timpul pe aici?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta iti pierzi timpul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, dvoncu said:

Cu siguranta iti pierzi timpul. 

Ok, multumesc pentru timpul acordat si solutiile oferite! 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tribunal ar trebui sa scrie pe situația asta.Pai daca a fost bulita de 5 ori te poți aștepta să apară o situație de genul asta. Dar ce fel de daune a avut ? Ce scrie ? In altă ordine de idei, daca ai făcut 20 de mii cu ea și acum spui că a picat dintr o data motorul iar e ceva putred. Eu am un 1.4 crdi (același motor dar merge ceas - in afara de regenerări la 80 de km lol). Dă-ne detalii. Ai mers cu ea având simptome ? Sunete ciudate la motor ? Ceva ? Orice ? I ai făcut vreo servisare de când ai luat-o ?

Edited by Marioux

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 minutes ago, Marioux said:

Tribunal ar trebui sa scrie pe situația asta.Pai daca a fost bulita de 5 ori te poți aștepta să apară o situație de genul asta. Dar ce fel de daune a avut ? Ce scrie ? In altă ordine de idei, daca ai făcut 20 de mii cu ea și acum spui că a picat dintr o data motorul iar e ceva putred. Eu am un 1.4 crdi (același motor dar merge ceas).Da ne detalii. Ai mers cu ea având simptome ? Sunete ciudate la motor ? Ceva ? Orice ? I ai făcut vreo servisare de când ai luat-o ?

Mă rog, eu alta pb am cu ea.

Legat de zonele rosii ale masini unde a fost lovita imi spune doar fata jos, centru fata, fata dreapta mijloc, apoi imi spune ca valoarea daunei a fost intre 3000 - 4000, km nespecificati iar dauna majora economica inregistrata NU.. Si asa sunt si la celelante puncte rosii cu alta data mai mult sau mai putin avariate.. Totul a fost in regula, nu au avut nici o treaba cu masina parinti mei pana acum, suntem foarte multumiti de hyundai, schimbul de ulei facut la timp iar acum cateva zile s-au auzit niste zgomote ca si cum ar fi o bataie fier pe fier deasupra motorului si asta a fost. Service si constatarea. Au facut schimbul de ulei si filtre cand am cumparato ca sa beneficiez de garantie 1 an de zile.

 

Edited by i40Alexandru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa te sfătuiești cu un avocat dacă îți permiți și ai timp. Să vezi ce șanse ai (dat fiind situația) sa recuperezi ceva din toată treaba asta. Daca mașina a fost anterior avariată(de stabilit exact ce a fost stricat și reparat;nu informații din astea generice; vezi pe rarom- rapoartele incepand cu 1 mai sunt mai detaliate (costă 35 de lei parca) și integritatea a fost afectată fara ca tu sa fii informat trebuie sa existe o pârghie legală sa tragi la răspundere vânzătorul. Pe de altă parte dacă tu ai produs vreo dauna mașinii prin exploatarea necorespunzătoare atunci e pierderea ta din păcate .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Imi propusesem sa ignor subiectul dar vad ca lumea e razboinica pe aici asa ca totusi cu modesta mea experienta vreau sa dau o mina de ajutor.

Inainte de a ajunge la avocat, daca vrei sa tratezi problema cu buna credinta (detaliez mai incolo ce inseamna asta), poti face citeva chestii preliminare ca sa te ajute:

1. Citeste bine contractul pe baza caruia ai cumparat masina. Majoritatea masinilor SH se vind cu garantie limitata si atit. Chestia de mai sus cu viciul ascuns o sa-i faca sa rida pe judecatori. Cum dovedesti ca desi masina a fost lovita si reparata, exact componenta aia a fost afectata? De unde poti dovedi faptul negativ ca tu nu ai lovit intre timp masina respectiva si ti-a reparat-o un nene in spatele curtii? Ca sa invoci viciul ascuns, trebuie sa dovedesti ca el era prezent la vinzare, faptul ca masina SH a fost lovita si reparata si ai aflat asta din sursa publica inlatura natura de viciu ascuns a acestor accidente.

2. Din ce descrii tu, situatia tehnica e neclara. S-ar putea sa fie de la pompa de ulei dar nu se stie. De regula cind cedeaza pompa de ulei, aprinde becul de presiune in bord. Daca defectul este intermitent, este imposibil sa nu fi avut avertizari, doar daca a fost un failure catastrofal, adica pompa a crapat in forja si tot motorul s-a facut praf in citeva momente, atunci nu ai fi putut sa realizezi pierderea de presiune. Daca vrei sa te iei la trinta cu Hyundai si cu vinzatorul, iti trebuie o expertiza tehnica extrajudiciara clara cristal sau macar o constatare clara si completa facuta de un reparator reputabil.

3. Incearca sa discuti cu Hyundai Romania, poate au mai avut cazuri, poate vor sa contribuie la reparatie, daca punctul 2 de mai sus e clar. Pe forum nu au mai fost cazuri si eu nu am mai auzit pina acum de asemenea failure dar eu nu sunt punct de reper. Hyundai va fi mai receptiv mai ales daca arati ca ai facut toate reviziile in reprezentanta.

4. Incearca sa discuti cu vinzatorul daca esti convins, pe baza punctului 1, ca au garantat ca masina nu a fost accidentata, desi ma indoiesc ca au garantat asa ceva. Poate vrea si el sa contribuie.

5. Pina la urma, cei care au facut constatarea au inaintat un pret de reparatie? Ca motoare CRDI din dezmembrari se gasesc chiar si cu kilometraje mici.

Spor si scuze daca am deranjat.

(cind spun cu buna credinta mai sus ma refer la a nu alege calea unui avocat care rezolva orice, aranjeaza cu expertii etc. Exista probabil si astfel de prestatori, mie imi displac profund.)

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...