Jump to content
Sign in to follow this  
Marin23

Tremur motor relanti

Recommended Posts

Am un Hyundai I20, 1250 cm, 84 de cp din 2018. L-am cumparat in noiembrie anul trecut si la scurt timp am sesizat o vibratie/tremur la relanti. Nu este ceva foarte tare, insa am observat ca si turometru se misca putin in momentul in care se simt vibratiile. 

Am fost la verificare la Tiriac Auto si mi-au spus ca motorul merge in parametri normali, ca totul e ok si ca masina are un motor mic, care trage greu si e normal sa aiba aceasta vibratie. Eu, insa nu sunt foarte convinsa. Nu e prima masina pe care am avut-o. Am condus si masini mai vechi 2002-2008 si nu faceau asa. V-ati intalnit cu aceasta problema? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea face la fel, de noua, din 2017. Am ajuns la 60.000 de km si nu s.a modificat nimic. La ultima revizie, in februarie 2020, mi.au facut un update de soft, la DAB si de atunci nu mai fluctueaza absolut deloc, dar un usor tremurat tot se simte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au vrut sa scape de tine. Nu conteaza cat de mic e motorul. Ar insemna ca cele de 900 cmc sa tremure mai tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la 3 reprezentante, au pus toate testerele pe motor. N.am ce sa le fac, nu pot sa ii oblig sa desfaca un motor nou pentru ca are o usoara vibratie la ralanti. De altfel, daca te uiti cu atentie, el vibreaza la 700rpm, cand urca la 750-800 rpm, adica atunci cand are un consumator in functiune sau ECU ridica turatia de ralanti pentru a incarca bateria, nu se simte absolut nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Bateria se incarca si la ralanti si la turatii mari ale motorului. Releul alternatorului mentine tensiunea de incarcare intre 13.8 si 14.4 V.

La fosta masina am avut la un moment dat aceiasi problema; un usor tremurat la ralanti. Pe tester nu aprea nimic. Am schimbat bujii, fise, curatat clapeta,etc. Pana nu am curatat cum trebuie debitmetrul de aer nu a disparut acel tremurat. Lasa reprezentantele si cauta un mecanic priceput.

Sau asteapta sa iesi din garantie si mergi la reprezentanta.

Edited by fhyundai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul face asa de la 20 de km, nu am ce sa curat la debitmetru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te-ai obisnuit si accepti ce spune reprezentanta e treaba ta. O masina nu trebuie sa faca asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si in alte hyundai i20, leat cu a mea ai toate faceau la fel. O sa incerc sa curat debitmetrul, poate se rezolva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, fhyundai said:

Daca te-ai obisnuit si accepti ce spune reprezentanta e treaba ta. O masina nu trebuie sa faca asa.

Reclamarea unui defect presupune reclamarea unei neconformitati care afecteaza utilizarea. Care ar fi aceasta neconformitate? Zdrangane curaua de la ceas cind tii mina pe  volan la ralanti?

Si apropos masinile moderne fac load management la ralanti.

LE M-ati facut curios si am intrat pe forumurile indiene ca acolo e cea mai mare aglomerare de i20 din lume :)

Este fix aceeasi discutie, ralantiul la cals e putin peste 700, vibratii, cind face load management si creste un pic turatia se atenueaza, cei care au scapat de 80% din problema au inlocuit suportii motor :) o fi vreo varianta de suporti revizuita etc.

Eu as intreba si un tuner daca nu se poate mari ralantiul la 800.

 

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am condus un i20 cu motorul in 3 cilindri turbo acum ceva vreme si la fel facea la relanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ala schiop de 3 cilindri e din nastere, asa e facut el, strimb ... alea sofisticate au volanta defazata, ca daca le pui arbori de contraechilibrare, pierzi toata economia si de costuri si de greutate si de combustibil.

1.2 e inculpatul de fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi.au spus doua reprezentante ca suportii motor sunt prea moi. Motorul oprit se misca prea lejer cand il zgaltai cu mana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate exista ceva suporti aftermarket mai buni ... ca amortizoarele spate de la Elantra care era barca cu OE si tren pe sine cu Monroe sau Kayaba :fingerup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ca idee, nu am gasit suporti AM pe piata. Poate s.or potrivi de la alte modele, Hyundai sau Kia, nu stiu, dar cel mai probabil au folosit un material prea elastic pt acest tip de motor. Daca ridici turatia peste 800rpm, nu se mai simte nicio vibratie. Probabil ca asa ii obliga norma Euro 6, sa aiba emisii cat mai scazute la ralanti. Am avut si vechiul i20, 1.2, cu 75CP si ralantiul era o idee mai turat. Era Euro 5, fugea mai bine pentru ca masina era mai usoar, dar si consuma mai mult. 

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa faceti o confuzie intre vibratii inerente la ralanti si intreruperi ale turatiei motorului. Evident ca o turatie scazuta duce la oarece vibratii ale motorului si evident niste noxe mai scazute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauzele vibratiilor la relanti pot fi multiple (combustibil, injectie cu tot ceea ce presupune asta, tampoane motor, debitul de aer, consumatorii porniti, etc.). In prima faza, eu as incerca un combustbil cu cifra octanica mai mare. Daca nici asta nu rezolva, as mari pe laptop turatia la relanti cu 50 rpm, sa zicem. Asta in conditiile in care filtrul de aer si debitmetrul sunt ok. Orcium, in cazul unui motor mic, nu AC ci si dezaburirea se cunoaste cand e pornita. De asta m*am ferit intotodeauna de motoare mici puse, mai ales, pe masini mari.

Eu am diesel (la fel, luata de noua) si uneori toarce precum un motan iar alteori veibreaza ca un tractor, desi folosec numai motorina de la Mol. Si eu am un relanti instabil, dar pe care l-am pus pe seama regenerarilor, ceea ce se poate intampla si la noile motore pe benzina care au DPF. Si in cei aproape 7 ani de exploatare si aproape 100.000 km, am pretentia ca imi cunosc masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul lui i20, lucrurle sunt clare. Motorul nu e mic, caroseria nu e grea, turatia la ralanti nu se poate regla decat daca resoftezi ECU cu un soft pirat, filtru DPF nu are si tremura la fel si cu 95, si cu 98, si cu OMV, si cu MOL si cu aditiv LiquiMoly si fara. Recunosc ca cel mai bine a mers cu benzina din Grecia si din Turcia. O fi ceva de la tampon, de la benzina sau de la cele 700 rpm, dar nu exista mers neregulat, intrerupt si nici ezitari in accelerare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca benzina din Romania e una dintre cele mai proaste din Europa. Toata lumea recunoaste asta si doar atat.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta a mea nu face. Chiar e atat de silentioasa la relanti ca abia se aude si merge incredibil de rotund.13k km, benzina petrom 95.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la mine nu vibreaza la relanti. Varianta 1,2 85 cp, comfort+ din 2019, 6000 km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Eu am masina din 2016, 1L , turbo. Nu are absolut nicio problema. Din cand in cand , vara, trepideaza usor ambreiajul, rezolvat cu marit , tot usor , turatia. Orice motor , bine reglat , nu trepideaza fie ca are  unul , doi sau sapte cuilindri.  Cand motorul este cuplat , vorbim deja de alta situatie si nu vorbim de motor defect  ( arbore cotit decalibrat, aprindere defectuoasa , placa ambreiaj ,etc. ). Deci, este de cautat defectul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...