Jump to content

Recommended Posts

On 11/14/2021 at 7:30 PM, mihaib32nfs said:

 

Au dat drumul la update ul pentru EU pentru clienti

https://update.hyundai.com/EU/E1/navigationUpdate

Imbunatatirile care le face update ul din 12.11.2021

https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/372

Ce versiune de firmware alegi din meniul acela, ca al meu nu apare ...

Share this post


Link to post

Tb sa instalezi programul de la ei si de acolo selectezi modelul de masina(kona 2020 electric) si se ca downloada automat firmwarelul necesar

 

Edited by mihaib32nfs

Share this post


Link to post

Am instalat programul insa firmwareul de la Kona EV 2020 nu corespunde cu ce am eu. In afara de primele doua litere.

Share this post


Link to post

nu tb sa te iei dupa firware ul vechi,automat masina va verifica daca este ok si daca este trece mai departe.alege varianta de instalare quick din meniul masinii.eu nu am verificat nimica.deoarece este un firmware oficial de la hyundai si nu de pe forumuri.

 

 

Edited by mihaib32nfs

Share this post


Link to post

Intrebam sa stiu ce aleg din meniul acela, Kona 2020 are doua versiuni de firmware acolo. O pun pe oricare? Ca pana nu aleg versiunea, nu varsa nimic pe stick.

Share this post


Link to post

versiunea standard -class Gen5w ,pune o poza sa vad despre ce vorbesti.

1.jpg

Share this post


Link to post

Mi-a reusit pana la urma. Dureaza updateul peste o ora. La fiecare 15 minute trimitea masina mesaj ca am motorul pornit.

In ceea ce priveste noutatile software, nu le-am observat.

Am cumparat un device AA Wireless cu ajutorul caruia ma conectez la unitatea multimedia fara cablu (merge Android Auto Wireless). Daca in primele minute am fost incantat, dupa alte cateva minute am vazut neajunsurile:
- rupe bateria telefonului
- se intrerupe comunicatia foarte des (cea dintre unitatea AA Wireless si masina); telefonul este conectat la AA Wireless insa nu am imagine pe ecran, ca si cum nu ar fi cablul conectat. Solutia este sa scor cablul din mufa usb si sa o bag din nou. S-a intamplat cel putin o data la fiecare on/off al masinii. Nu recomand.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@Cristist50

Depinde de telefon, si eu l-am cumparat si functioneaza foarte bine, s-a mai intrerupt dar si-a revenit singur ~ 20s  Intradevar consuma multa baterie ~ 18% ora (si aici este vorba de telefon si de starea bateriei) dar pentru oras si drumuri scurte este excelent. Nu uita sa-ti ti actualizat atat telefonul cat si aplicatia.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Am un ticket la producator, i-am trimis si video si deocamdata se scarpina in cap.

Am doua telefoane diferite (Redmi si Realme), face la fel indiferent de telefonul folosit sau cablu. Pe acelasi cablu insa, dupa ultimul update de la service functioneaza ireprosabil, nu mi s-a mai deconectat niciodata. Am incercat si cu un Iphone 6s insa nu era al meu si din cauza ca bateria e dusa trebuia tinut in priza aproape tot timpul.

Nu imi spuneti sa dau 4000 de lei pe un iPhone sau sa schimb telefonul, ca asta nu e solutie :dry:. Repet, telefoanele functioneaza ireprosabil pe cablu. Si cel al deviceului, deci nu e de la telefoane sau de la cabluri.

O alta buba este ca masina tine USB-ul acela activ tot timpul si telefoanele inebunesc cautand AA. Singura optiune este sa scot cablul de la AAWireless. Mai am un ticket deschis la producator si pentru problema asta, nu am nici un reply la el.

Solutia lor la prima problema este cea de jos. Concluzia, pe scurt, nu a fuinctionat nimic de acolo, indiferent de setari, AAWireless s-a deconectat si cand e masina in garaj, telefoanele isi dau duhul cautand ceea ce nu exista ...

Hi Cristist50,

please enable "Passthrough" from the AAWireless config app.
Try to change the USB-C cable, sometimes the disconnections can be caused by the cable.
Try all USB modes with and without having "Passthrough" enabled.

 Please follow the steps below:
- Reset the device and unplug it afterwards
- Clear all app data from and uninstall the AAWireless app
- Clear all cache and data from AA and Play services
- Remove the Bluetooth connection from AAWireless
- Remove all phone mirroring/Android/AAWireless history from your car
- Restart your car
- Restart your phone
- Go to the AA settings on your phone and enable developer mode, check add wireless Projection to Settings
- Plug your phone into the car with a cable and allow it to connect and run through the initial settings
- Unplug your phone
- Plug in the AAWireless unit
- Download and install the AAWireless app again and go through its initial connection again

Kind regards
Orsolya Hamar

 

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post

TARE asta, "restart you car" :biggrin: Scuze, dar nu ma pot abtine ... Poate o segmentare ar ajuta? Desigur, prin teava de esapament, ca doar e Android.

PS: Si eu am tot un Redmi, insa nu am masina care sa aibe AA. Insa cautand AA prin telefon, l-am gasit dupa n'spe mii de sapaturi, zici ca e petrol crud, nu alta, si am gasit acolo o optiune prin care zice "add car" fara a avea developer mode activ. Poate daca incerci asa sa mearga? Nu stiu, zic si eu, nu am incercat fiindca nu am unde

 

Share this post


Link to post

Problema nu e cu telefonul.

Cum am spus mai sus, daca il conectez prin cablu, merge si nu ma doare capul. Fara probleme, fara deconectari, etc.

Problema apare cand conectez AAW la masina si telefonul la AAW.
Si este ciudata, adica telefonul raporteaza ca totul e ok, Android Auto este activ si telefonul este conectat la AAW. Legatura dintre AAW si masina insa este inexistenta, masina nu detecteaza nimic conectat la mufa USB.

- Am schimbat cablurile (si verificat zile in sir, cabluriule conectate la telefoane si masina functioneaza fara probleme fara deconectari).
- Am facut operatiile de mai sus, stergand si refacand in ordinea de mai sus toate conexiunile.

Fara exceptie, la aproximativ 10 minute de la conectarea AAW la masina, AAW pierde comunicarea cu masina. Telefonul este in continuare conectat la AAW si AA activ.

E bun daca am drumuri care dureaza sub 10 minute :blush:

Share this post


Link to post

Eu zic că e de la Android Auto. Bug-ul cu deconectarea când e pe wireless apare la majoritatea utilizatorilor. Și prin SUA sunt aceleași probleme. La Kona soției daca folosesc AA wireless merge neîntrerupt vreo 20 de minute după care se deconectează.

Share this post


Link to post

Am corectat. :)

1 hour ago, Aurel1988 said:

Eu zic că e de la Android Auto (Wireless Projection). Bug-ul cu deconectarea când e pe wireless apare la majoritatea utilizatorilor. Și prin SUA sunt aceleași probleme. La Kona soției daca folosesc AA wireless merge neîntrerupt vreo 20 de minute după care se deconectează.

 

Share this post


Link to post

Ori ziceati ca s-a scumpit benzina?

Incarc la blana EV-ul, sa vad la ce temperatura ajung cablurile din garaj. Mai mult de 7kWh nu trage din AC.

Dar daca e moca, cu placere :cool:

image.thumb.png.826e6a56960712bed0e0120c900c63ab.png

Share this post


Link to post

Poate nu simti la masina, dar in rest are un impact in lant scumpirea asta, asteapta doar si ai sa vezi :)

In rest, ca stim acum unde-ti e barlogul, ne trecem pe o lista de asteptare sau cum sa procedam? 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Macar economisesc curentul si combustibilul care la mine cel putin, atarnau destul de greu in balanta. Economia o redirectionez in functie de necesitati. Balanta sper sa fie zpropiata de zero.

In ceea ce priveste barlogul, il stiu deja cei care au fost la inceput pe forum. Din ce tin minte primul gratar s-a facut la mine :biggrin:

 

 

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
On 3/14/2022 at 12:34 PM, Cristist50 said:

In ceea ce priveste barlogul, il stiu deja cei care au fost la inceput pe forum. Din ce tin minte primul gratar s-a facut la mine :biggrin:

 

 

oH ,DA ! Vreo 20 de masini , ,marea majoritate Accenturi noi-noute.  May bad : fi-meu l-a muscat pe fi-tu .....:)))). 

Share this post


Link to post

:)

Ei, au fost mai putin de 20, insa au fost.

 

Share this post


Link to post

Nefasta a rupt oglinda din dreapta in poarta. Nu ma intrebati cum, nu am inteles nici eu.

A durat o luna sa vina piesa ....

Schimbarea oglinzii a durat o zi si jumatate la Tiriac Auto. Are 3 suruburi si nu trebuia vopsita, e din plastic de aceeasi culoare cu a caroseriei.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Am facut test Pitesti - Mangalia cu Kona EV :biggrin:

Incarcat acasa 100%, plecat duminica 29 Iunie la 14:00 spre Mangalia, pe DN7 (am avut de dus niste capsuni la Chitila si de luat niste cartofi de la Lunguletu si transportat tot la Chitila). 4 persoane adulte cu bagajele aferente + lada pe masina. In Bucuresti am trecut prin Regie sa duc niste mancare lu' fi'meu ca e student, precum si pe Orsova, tot mancare pentru copii celor cu care am plecat. Am mers pe ideea initiala de a lasa doamnele o ora la shopping la outletul de pe A2 si sa incarc la Ikea Pallady (parca asa se cheama). Nu am mai ajuns la Ikea pentru ca e un Mol inainte de Ikea unde am stat pana la 100%, cam 55 minute - 19.5kWh - 45.18 RON. Abia pe la 18 am reusit sa plecam din Bucuresti iar pe la 20.40 eram la Popasul Pescarilor unde am mancat (apropo, este excelent). Am vrut sa oprim la Hora Romaneasca de la Eforie Sud, aveau si incarcator D/C dar inchideau la 20:00 ca cica nu e sezon ...

Am ajuns la Mangalia cu 134km autonomie, viteza maxima 100km/h pe autostrada si in total 397km parcursi. Am ajuns pe la 22.20 la hotel, insa cu multe opriri pentru diverse treburi. O ora la incarcat, insa nu era nevoie dupa cum am vazut mai departe.

Am mers intr-o zi la Constanta ca era vremea urata si in drum spre Tomis Mall am trecut pe langa un Kaufland care avea prizele Type 2 ocupate dar CCS-ul liber. Asa ca am lasat masina acolo si am mers pe jos pana la Mall (10-12 minute).

Am plecat pe 3 Iunie spre casa pe la 12.00 si am oprit la Hora Romaneasca sa mancam de pranz si sa incarc masina 100% (19kWh - 36.35 RON). Pe la 14:30 am plecat de acolo si am mers fara oprire pana acasa (in afara de opririle pentru toaleta). La 20.34 eram acasa cu 84km autonomie, viteza maxima 100km/h.

Am plecat iarasi spre Mangalia pe 5 Iunie, de data asta mai devreme, pe la 13.00 pe acelasi traseu: DN7 - Chitila (doar capsuni de data asta) - Regie - Orsova. In aceeasi echipa, insa mai multe bagaje, a aflat lumea ca mergem la Bucuresti si am dus de mancare pentru un cartier intreg ...).  La 18.52 eram la Agigea la Penny sa luam snacksuri si bautura, am lasat si masina la incarcat 15 minute - 11.16kWh - 27.75 RON cat am stat acolo. Nu m-am uitat cat mai aveam autonomie ....

Am oprit sa mancam iarasi la Popasul Pescarilor si la Mangalia am ajuns la 20.30 cu 145km autonomie - asta dupa incarcarea de 15 minute de la Penny.

Vremea a fost nasoala toata saptamana trecuta, nu am putut face plaja nici macar 10 minute asa ca ne-am intors intr-o zi la Constanta la City Park Mall unde am pus masina la o priza Type 2 cat am bantuit pe acolo (3 ore - 10.5kWh - 20.87 RON). Am ajuns iarasi pe la Hanul Hora Romaneasca la Eforie, am venit pentru salina si am stat o ora (totul la superlativ daca aveti afectiuni respiratorii), cu ocazia asta am incarcat masina 1 ora si 16 minute - 47.7kWh - 90.82 RON, cred ca era 80% incarcata).

Am plecat de la Mangalia pe 10 Iunie, pe la 11:00 si ne-am oprit din nou la Hora Romaneasca, am stat iarasi o ora la salina si apoi am mancat. Am incarcat masina 1 ora si 14 minute pana la 100% - 21.05kWh - 40.08 RON. Am plecat spre casa la 14.00-14.30, am trecut sa il luam pe fi'meu din Regie si am ajuns acasa la 20.34 cu 84km autonomie (de la incarcator pana acasa 354km). In Bucuresti omor, noroc cu Waze care m-a scos printre blocuri ... Autonomia de 84km la sosire este identica cu cea de la drumul anterior ...

Azi l-am dus pe fi'meu la parasutism, la intoarcere am trecut pe langa Lidl si era CCS-ul liber asa ca am oprit, facut cumparaturile (am fost plecati 2 saptamani cu o pauza de doua zile) si incarcat, cat am stat in magazin - 30-40minute.

In concluzie, nu a fost necesara oprirea initiala de la Mol Pallady din Bucuresti, ajungeam fara probleme la destinatie cu 70-80km autonomie cum am vazut mai tarziu.

In total 1544km - viteza maxima medie 100km/h (am mai depasit, am mai mers cu gloata, dar in general era pe cruise control cu 100km/h) - nu stiu cat am incarcat, incarcarile gratuite nu le-am calculat, din pacate - cost total 261.05 RON (fara incarcarile gratuite si cele de acasa) sau 16.91 RON/100km sau 1.99l/100km. S-a mers tot timpul cu AC-ul porinit pe 20-22 de grade, pasagerii erau tot timpul nehotarati daca le e frig sau cald ...

Merita? Pentru mine merita cu varf si indesat, tinand cont ca incarca acasa de la panouri si in Pitesti inca nu e omor la incarcatoarele gratuite. In plus, pe cele D/C cu bani le gasesc libere intotdeauna.

Viteza medie pe autostrada in weekend este mica cred ca ajungeam mai devreme cu o ora, zic eu, in cazul in care aveam masina cu motor termic. Costul era de 1054 RON daca mergeam cu dieselul meu. Nu stiu alte masini cum consuma in aceleasi conditii (incarcate full si cu lada pe masina).

Mentionez ca nu am asteptat niciodata la incarcare si nu am cautat zone de interes cu incarcatoare. De exemplu am mers in Constanta pe faleza/Cazino si am gasit in portul turistic incarcator D/C liber insa nu am incarcat ca nu avea sens, aveam inca aproape 50% autonomie.

In concluzie, experimentul meu a reusit din punctul meu de vedere, poti merge fara probleme Pitesti - Mangalia fara oprire cu o masina electrica ce are o autonomie de 400km.

Apropo, autonomia Kona pe autostrada la 100km/h cu AC-ul pornit, full cu 4 persoane este de 459km, iar in mediul urban, dupa un an de folosire este de 580km (ambele 0-100%). Nu e rau deloc.

Edited by Cristist50
  • Like 2

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Am facut +25000km. Costuri totale cu incarcarea pana cum 439.26RON (ce bine ca aplicatiile astea iti dau totul mura in gura. Singura problema pe care o am este ca sunt 9 aplicatii pentru toate firmele de incarcare, pfai.

Din cei 439.26RON, 261.05RON au fost pentru concediul trecut, in concluzie pe langa casa am facut +23500km cu 178.21RON. Echivalentul, a 405Km pe care i-as fi putut parcurge cu ix35-ul.

Da initial masina a fost scumpa, insa se pare ca se ieftineste pe zi ce trece :cool:

Edit: Planul de peste 2 saptamani arata asa:

Pitesti - Ramnicu Valcea - Brezoi - Obarsia Lotrului - Alba Iulia - Arieseni - Targu Mures - Piatra Neamt - Targu Frumos - Gura Humorului - Bucuresti - Pitesti

Vedem ce iese :)

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Initial era vorba de o calatorie mai lunga, dar asa cum se intampla, planul inital a cazut si am facut o calatorie mai scurta, de doar 1013km. Toti facuti cu Kona EV pe drumurile Romaniei. Inca odata am remarcat ca se poate face o calatorie de acest gen fara probleme. Dureaza doar 10 minute o pregatire prealabila si atata tot. Am deschis siteul ABRP, am bagat plecarea si destinatia si gata ...

 

C1.thumb.JPG.c2425238d34257bb0573fb4d29612809.JPG

 

Am plecat intr-o lui dupa-amiaza (15 August dupa week-endul prelungit de Sf. Maria), pentru ca nu ne grabeam de nici un fel si nu aveam nici un target. Trebuia sa ajungem la Gura Humorului abia vineri dupa-amiaza. Asa ca am plecat cu masina full de bagaje + 2 persoane (eu si sotia) in directia nord estul Romaniei. Ca sa avem o calatorie placuta, am hotarat sa alegem varianta Brasov - Miercurea Ciuc - Piatra- Neamt, etc. Fiind luni, dupa sarbatoarea de Sf. Maria cu weekendul prelungit, a fost ceva aglomeratie dar mai mult pe contrasens. Drumul Pitesti-Brasov, surprinzator de bun, nu am mai fost de mult pe acolo, au reparat inclusiv zona foarte denivelata din Rucar. Masina s-a comportat exemplar, pe urcare a consumat ca la balamuc iar la coborare a recuperat o gramada. Am ocolit Brasovul si i-am dat bataie catre Baile Tusnad. Plecai cu 623km autonomie din Pitesti si sincer nu stiu ce procentaj am avut la destinatie, dar revin la asta. Nu am avut cazare/rezervare, deoarece nu ne-am hotarat nici dupa ce am plecat ce sa facem. Sa ne lafaim ca bogatii la un hotel cu spa si restaurant a la carte sau sa mergem la o pensiune si sa cautam un restaurant bun. Pana sa ajunge acolo sotiei i-a venit o idee simpla, s-a uitat ce incarcatoare disponibile erau in Baile Tusnad (doar doua) si sa ne cazam langa ele. Unul era langa hotelul cu bogatani si altul la o pensiune (ambele aveau rating bun pe Google) asa ca eu am ales si ne-am dus la cel mai ieftin :cool:. Oricum plecasem de acasa fara dotarile necesare unui spa asa ca am renuntat la arogante. Pensiunea respectiva s-a dovedit a fi curata, adecvata unui popas de o noapte si mai avea avantajul ca era langa un restaurant bun. Una peste alta, zona este superba, foarte salbatica (la propriu, 99% din curti erau imprejmuite cu garduri electrice) si pustie, daca nu ne luai in considerare pe noi doi. Am incarcat 30kW de la AC, randamentul total fiind de 0.81 practic in baterie au ajuns doar 24.3kW. Asta m-a dus la concluzia ca am ajuns la Baile Tusnad cu 62% autonomie ceea ce nu e rau. Incarcarea m-a costat 60lei, ca si la incarcatoarele publice AC.

Am plecat mai departe a doua zi, dupa ce am luat un mic dejun copios la restaurantul de vis-a-vis. Ne-am oprit la Lacul Rosu sa mancam (eu) o inghetata si sa cascam gura la peisaj. Sotia era in sandale, altfel am fi facut o drumetie in zona. Am plecat nepregatiti total :dry:

Au urmat Cheile Bicazului iar pe la pranz eram la Piatra-Neamt unde voiam sa ne vedem cu niste veri de-ai mei. Pentru ca nu ramaneam in zona am convenit sa ne vedem la un restaurant/bar din zona si daca tot era un incarcator liber in parcare am atarnat masina la el pentru 30-40 minute, cost 37.13 lei pentu 15kW (incarcare D/C). Pe la 16.00-17.00 eram la ai mei, langa Targu Frumos. Am stat acolo pana vineri la pranz, masina am incarcat-o intr-o noapte - cam 20kW (nu mi-au luat bani).

Am ajuns la Manastirea Humorului (localitatea) vineri dupa ora 16 si am tinut-o intr-o veselie pana sambata pe la 4 dimineata. Pensiunea era intr-o padure, izolata, foarte buna pentru intalniri de genul 20-50 persoane dar nerecomandata familiilor sau cuplurilor. Grupului care era acolo i s-a potrivit ca o manusa.

Am plecat spre Bucuresti pe la ora 12.00 din ce tin minte, Waze imi spunea ca fac 6 ore pe 450km, s-a dovedit ca era intr-o eroare totala ... La Roman am oprit la un complex comercial sa iau niste aer, noptile acelea vesele (:drunk:) si-au spus cuvantul. Aveam nevoie de o lamaie sau de o limonada. Pana la urma am luat si doua inghetate, de ce nu. In zona respectiva erau 3 incarcatoare rapide, doua gratuite (Lidl si Kaufland) si unul cu plata la OMV. Sotia a verificat care e disponibilitatea si a zis sa oprim la OMV ceea ce am si facut. Cat s-a incarcat masina noi am luat limonada si inghetatele, am facut rezervarea la hotel la Bucuresti si ... am plecat. Incarcat 25.05kW, 52.37 lei.

Am ajuns la Bucuresti dupa un total de 7 ore si jumatate (inclusiv oprirea de 37 de minute de la Roman) cu autonomie de 123km, cat sa ajunga sotia la munca. Ca sa evitam orice problema am mai incarcat in Bucuresti dupa ce ne-am cazat si dupa ce am papat inca 15.3kW cu 38.06 lei. Eu am plecat la munca, a doua zi, sotia direct la servici, a ajuns acolo cu 17% baterie, a atarnat masina in priza si asta e :cool: De pe 22 august masina a fost incarcata doar cand a fost necesat, de la panourile solare, azi autonomia era de 341km ....

Drumul de intoarcere greu, de la Gura Humorului la Bucuresti plin be bizoni care voiau sa ajunga cu 10 minute inaintea tuturor, depasiri in curbe, peste linia continua, te impingeau pe camp daca era posibil, sincer nu ma mira nicicum accidentele mortale din ultimele zile. Am vazut in 7 ore mai multe triplari decat in ultimii 5 ani adunati, este absolut incredibil cati sinucigasi si scelerati au carnet de conducere. A fost o deosebire de la cer la pamant calatoria Pitesti - Gura Humorului vs Gura Humorului - Bucuresti. Nu am fost in India niciodata, insa exact asa am impresia ca ar fi acolo, din auzite. Ca pe E85 .... 

Deci cum spuneam, nu am incarcat niciodata de la statii gratuite, numai de la statii rapide ziua sau normale (seara/noaptea). Am cheltuit 187.56 lei pe curent plus o incarcare peste noapte la ai mei parinti (nu mi-au luat bani), echivalentul unui consum de motorina de 2.37l/100km. Daca as fi platit incarcarea la ai mei, la pretul mediu pe care l-am platit in aceasta calatorie, consumul real ar fi fost de 2.98l/100km. Pana la urma am incarcat o singura data de la un incarcator AC, o data de la priza casei si restul de la D/C.

Hotararea este luata, vand Yarisul si sa iau inca o Kona. Am facut aproximativ 30000km cu masina in 14 luni.

Edited by Cristist50
  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...