Jump to content

Recommended Posts

Fara subventia de la stat, diferenta e de 20k de euro …

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Nu am inteles exact ce ai spus, oricum calculul ramane acelasi, am zis ca merg pe cei 10000 euro diferenta. Si tot nu ies mai bine.

Dar stii cum e, fiecare isi face socotelile lui. Nici eu nu pot sa inteleg cum de se pot cumpara masinile premium doar ca au ventilatie in scaune sau piele alcantara.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
13 hours ago, dvoncu said:

 un suv pe benzina, care se incarca in 5 minute si are autonomie 6-7 sute de km,

Nu deranjează autonomia de 484Km atâta timp cât nu faci zilnic cei 700km legați. De câte ori au făcut 700km fără pauze?
În mod sigur, drumurile tale zilnice, (dacă nu folosești transport în comun sau perpedes) sunt de câțiva km. Eu am testat Kona Electric o săptămână. Nu am avut nevoie de încărcare timp de o săptămână, pentru exact același obicei de exploatare, 50km zilnic, cu mici abateri în plus. Mașinii pe benzină îi fac plinul o dată pe săptămână. Deci din punct de vedere consum, stă mai bine Kona E. Cred că ar fi un echivalent la combustie de 1.6L/100km. De asemenea, am găsit mereu loc de parcare gratuit în parcările publice. Economie mare pentru 5 zile cu staționare de 8-9 ore în parcarea publică. Stau la casă și în mod sigur în viitorul apropiat trec pe fotovoltaice de vreo 5kw, deci ca un calcul general, măcar încărcarea mașinii va fi la cost zero. Cost mai mic la revizie, impozit, gălăgie puțină, fără fum, etc. Nu mai zic de costul taxei verzi în București, care, vrem nu vrem, va intra. Fă calcule comparative cu toate pro/cons-urile pe masă.
După părerea mea, în momentul de față, Kona E este cel mai bun raport preț-autonomie dintre toate pe care le-am condus. Și crede-mă că am avut la dispoziție Tesla, Mercedes, etc, cu care am făcut kilometri destui. Kona e ce trebuie ca bani/autonomie.
Dar cel mai bun argument, în afară de ale mele sau cele de mai sus, vin după ce folosești mașina cel puțin o săptămână, ca să ai o imagine completă.
Tu nu prea vrei să fii convins:biggrin:, asta-i diferența! Și recunosc asta din multele dezbateri similare cu colegi/prieteni. Știu cum e să te îndrăgostești de o ”nemțoiacă” pe benzină/motorină, am trecut și eu prin asta, dar avantajele de mai sus, plus altele, m-au făcut să schimb macazul către electric.
 

Share this post


Link to post
56 minutes ago, Cristist50 said:

- Panourile si sistemul electric nu sunt special pentru masina ci pentru casa si linistea mea sufleteasca. Peste 5 ani poate nu o sa imi permit cheltuielile casei, insa mi-am permis acum o reducere a acestora pe viitor. Nu stiu consumul tau insa din cauze specifice zonei unde ma aflu noi consumam un minim de 15kW/zi (pompa submersibila, pompa aspersoare, pompa ape uzate, pompa pardoseala, masina de spalat rufe, masina de spalat vase, uscator electric, 4 unitati de aer conditionat, etc... Cred ca am mai discutat, ideea principala este ca am avut banii acum si s--ar putea sa nu ii am peste 10-15 ani cand voi avea nevoie.

- Invertoarele au garantie pana in 2034 respectiv 2036, nu cred ca mai gasesti asa ceva pe piata in lume asta. Garantia lor inseamna inclusiv schimbarea utilajului in cazul in care devine invechit.
- Panourile in sine sunt garantate 25 ani (ca inca vor produce 80%) insa ele sunt cea mai ieftina parte din tot ansamblul.
- Bateria masinii este garantata 8 ani (ca va retine 80% din capacitate) si daca va trebui sa o schimb, pot folosi ansamblul uzat pentru casa. Detalii gasesti pe EV Romania, compania este la mine la Pitesti si fac o treaba incredibila (cum ar fi interesant pentru unii primul PowerWall romanesc cu niste preturi incredibile 10kWh - 5000 euro). Am fost pe la ei de curiozitate dar gasesti si videoclipuri pe net cu ei si ceea ce fac.

 

Ce sistem de fotovoltaice ți-ai pus și cu ce firmă?
Urmează să iau o Kona Electrică și am în plan și o instalație de fotovoltaice de 5Kw.
 

Share this post


Link to post
42 minutes ago, slysoft said:

Nu deranjează autonomia de 484Km atâta timp cât nu faci zilnic cei 700km legați. De câte ori au făcut 700km fără pauze?

Autonomia aia e doar teoretica - in realitate ajungi doar pina la Constanta rulind la viteza de autostrada cu AC si plecind din Bucuresti. Pare ca niciun client de electrica nu sesizeza costul de oportunitate - sa te sui in masina si sa pleci cu ea unde vrei si cind vrei si sa poti planifica cel mai scurt timp din A in B. Toate calculele electricilor incep cu “ am planificat din timp “ sau “ am incarcat de seara gratis la Kaufland”.

Ieri am facut 600 de km legati, am avut o urgenta de business. A trebuit sa plec la 8 jumate de acasa, la 3 jumate am fost inapoi. Cu o electrica nu numai ca era imposibil dar probabil era un chin, caci nu-i asa, mai ales in orasele mai mari de provincie, nu se pot rezerva statiile de incarcare, e la mila lui Uber/Bolt local.

Cit priveste panourile alea de la care o sa incarci gratis, o sa platesti in avans cit? 25 de mii de litri de benzina?

Share this post


Link to post
2 hours ago, Cristist50 said:

 

Cu asta, ma duc la Penny, la Kaufland, la Dedeman sau doar in centru in Pitesti, si o las in priza. 

Sunt curios cât de tare vor încurca socotelile privind posibilitatea de a alimenta la stațiile publice, atunci când faci o călătorie mai lungă prin țară, cele 4000 de unități Dacia Spring comandate până la sfârșitul lunii martie, ținând cont că nu au ajuns încă în România... În viitorul apropiat, va fi rețeaua de stații de încărcare capabilă să acopere cerințele pieței? Și pentru că au fost comandate Dacia Spring, preponderent în București, este rețeaua de stații a capitalei gata să primească peste noapte, vreo 2000 de mașini electrice?

Eu nu cred!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu tot pentru benzina am optat însă deja electricele sunt APROAPE ce mi-ar trebui. Cele cu încărcare ultra rapida - gen +200-250kw cum ar fi ioniq5 încep sa se democratizeze, nu mai sunt doar pe mașini de +100k gen Taycan. 

Din păcate însă încă nu exista o electrica accesibila (sa zicem sub 50ke) capabila la facă 450-500km de autostrada real, indiferent de temp exterioara, mergând normal nu remorcat de camion, etc. Când am testat 3LR făcea cam 325km. Acum unii zic ca au imbunatatit-o și face 360-400 dacă o arzi eco. Însă nu-i ce caut INCA, dar cine știe, poate la următoarea iteratie... Timp mai am cazanul actual e nou. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
1 hour ago, Torque said:

 

Eu nu cred

Nici eu nu cred si asta e cea mai mica dintre probleme.

Share this post


Link to post
6 hours ago, Cristist50 said:

Nu am inteles exact ce ai spus, oricum calculul ramane acelasi, am zis ca merg pe cei 10000 euro diferenta. Si tot nu ies mai bine.

Dar stii cum e, fiecare isi face socotelile lui. Nici eu nu pot sa inteleg cum de se pot cumpara masinile premium doar ca au ventilatie in scaune sau piele alcantara.

Am subliniat din nou opinia mea. Nu am spus nicaieri ca e masina perfecta pentru fiecare ci doar ca este perfecta pentru mine in conditiile mele.

5 hours ago, slysoft said:

Ce sistem de fotovoltaice ți-ai pus și cu ce firmă?
Urmează să iau o Kona Electrică și am în plan și o instalație de fotovoltaice de 5Kw.
 

Asta se discuta privat. 

Edit: Sa nu se spuna ca ascund ceva:
- O instalatie cu fotovoltaice de 5kW e cu 1000e mai scumpa ca a mea probabil, undeva pe la 5500-6000 euro (fara baterie, doar panourile invertorul si accesoriile, montajul). In functie de invertor, poate fi mai ieftina sau mai scumpa. Baterie buna cu garantie si tot ce trebuie gasesti la compania din postul meu de mai sus, dar este un cost suplimentar - nu este totusi necesar.
- 5kWh nu iti vor fi de ajuns, considerand si consumul casei. 5kWh reprezinta un maxim in conditii ideale (unghi, orientare, vara, etc). Eu la al doilea invertor cu panouri de 3.4kWh maxim, acum la jumatatea lui septembrie am maxim 3kWh la 12-13:00
- Iarna productia va fi mica, anul trecut am avut si maxime de numai 680Wh pe zi
- Cam asa arata 2021 pentru mine. 2020 nu este relevant pentru ca nu exportam in retea deci productia a fost limitata doar la consum si nici nu incalzeam boilerul cu surplusul de curent, iarasi o limitare. In septembrie am instalat al doilea invertor cu un plus de 3.4kWh maxim, ma va ajuta mai mult pe perioada da iarna :cool:; A doua poza arata consumul casei mele. Este imens, stiu; nu am cum sa il reduc.

image.thumb.png.a61353b242fd02c1f93b92c79bd77956.png

image.thumb.png.7dd18fbc8f28ca370462174cb7680c93.png

4 hours ago, dvoncu said:

Autonomia aia e doar teoretica - in realitate ajungi doar pina la Constanta rulind la viteza de autostrada cu AC si plecind din Bucuresti. Pare ca niciun client de electrica nu sesizeza costul de oportunitate - sa te sui in masina si sa pleci cu ea unde vrei si cind vrei si sa poti planifica cel mai scurt timp din A in B. Toate calculele electricilor incep cu “ am planificat din timp “ sau “ am incarcat de seara gratis la Kaufland”.

Ieri am facut 600 de km legati, am avut o urgenta de business. A trebuit sa plec la 8 jumate de acasa, la 3 jumate am fost inapoi. Cu o electrica nu numai ca era imposibil dar probabil era un chin, caci nu-i asa, mai ales in orasele mai mari de provincie, nu se pot rezerva statiile de incarcare, e la mila lui Uber/Bolt local.

Cit priveste panourile alea de la care o sa incarci gratis, o sa platesti in avans cit? 25 de mii de litri de benzina?

Nu planifica nimeni ore intregi. Cauta ABRP,  este si aplicatie telefon si pentru browser. Iti face ruta, iti arata punctele de incarcare, iti da totul mura in gura. Dureaza 3 minute planificarea, exagerezi. Si miracol, functioneaza cu Android Auto, nu e necesar nici macar sa planifici din timp, poti sa o faci din masina. Sau altfel, bagi adresa de destinatie in navigatia masinii si iti face ea ruta, cu puncte de incarcare cu tot. In Romania. Cel putin la mine stie si priza shucko de la CEZ pitesti din parcare .... Regim de autostrada, 140km/h, cu 7 minute oprire in Bucuresti. O viata ....

Planificarea a durat cat sa scriu Pitesti si Constanta ...

Capture.thumb.JPG.c5e6ff254902e02b56ce9a984189f0b1.JPG

Ti-am pus mai sus o poza cu autonomia masinii Pitesti - Roman, 380km cu inca 152km ramasi in baterie. Mai jos ai alta poza cu autonomia masinii in oras, incarcata 100% la doua saptamani dupa ce am ridicat-o de la dealer:

IMG_20210901_102613.thumb.jpg.c1bde8794add7acbd232a86bb7be16c9.jpg

 

Tot pe acest topic am spus ca in regim de autostrada, cam 300km poate masina. Am un diesel si o benzinara pe langa asta. La fel de relative sunt autonomiile si la acelea. Tot in functie de pedala.

Incerc sa iti spun ca panourile ajuta in general la tot consumul casei dar refuzi sa crezi ca este ceva bun.

Si exagerezi cu pretul unei instalatii. Dupa cum spuneam, 4500 euro, invertor de 5kWh + 9 panouri solare de 380W (3.4kWh maxim) + instalare + PIF. De unde ai scos 30000 euro??

Gandeste-te doar ca Enelul in cazul meu mi-a marit in ultima luna pretul curentului cu 32%. Conform anexei de la contractul trimis de ei, daca nu vreau pot sa ma mut la altii. Altii au aceleasi preturi +/-0.01lei ... Crezi cumva ca mergem spre mai bine? Eu nu cred asta.

3 hours ago, Torque said:

Sunt curios cât de tare vor încurca socotelile privind posibilitatea de a alimenta la stațiile publice, atunci când faci o călătorie mai lungă prin țară, cele 4000 de unități Dacia Spring comandate până la sfârșitul lunii martie, ținând cont că nu au ajuns încă în România... În viitorul apropiat, va fi rețeaua de stații de încărcare capabilă să acopere cerințele pieței? Și pentru că au fost comandate Dacia Spring, preponderent în București, este rețeaua de stații a capitalei gata să primească peste noapte, vreo 2000 de mașini electrice?

Eu nu cred!

Nici eu nu cred insa sincer nici nu sunt interesat. Preturile la incarcatoarele publice sunt mari. De aceea incarc acasa sau de la sotie de la servici. Acasa e mai bine, chiar daca incarc incet de la retea.

3 hours ago, james kilowatt said:

Eu tot pentru benzina am optat însă deja electricele sunt APROAPE ce mi-ar trebui. Cele cu încărcare ultra rapida - gen +200-250kw cum ar fi ioniq5 încep sa se democratizeze, nu mai sunt doar pe mașini de +100k gen Taycan. 

Din păcate însă încă nu exista o electrica accesibila (sa zicem sub 50ke) capabila la facă 450-500km de autostrada real, indiferent de temp exterioara, mergând normal nu remorcat de camion, etc. Când am testat 3LR făcea cam 325km. Acum unii zic ca au imbunatatit-o și face 360-400 dacă o arzi eco. Însă nu-i ce caut INCA, dar cine știe, poate la următoarea iteratie... Timp mai am cazanul actual e nou. 

Cum spuneam mai sus, fiecare isi face socoteala lui. Eu merg pe autostrada doar Bucuresti - Pitesti si nici in viitorul apropiat nu ma vad facand lunar drumuri lungi pe alte autostrazi.
Litoralul romanesc nu imi spune nimic, nu am ce cauta acolo, nu este locul meu, nu am mai fost de zeci de ani acolo. Si chiar si asa, pana la Mangalia ajung, singurul loc unde nu stiu de ce, dar mi place - si asta cu o singura incarcare daca merg in regim de autostrada. Ajung cu bateria 2%, dar ajung :biggrin: Dar incarcarea este cea mai mica problema. La intrarea dinspre Pitesti catre Bucuresti sunt 3 incarcatoare rapide intr-un singur loc zona aceea cu depozite. Stau 10 minute acolo si ajung fluierand la Mangalia cu 140km/h. In general pe Plugshare vezi ce incarcator este ocupat si nu te duci acolo.

Spun din nou ca sa fiu inteles: este modul meu de a merge cu o masina, sunt calculele mele raportate la ultimii 3 ani de folosire a unei masini. Din 2018 nu am mai fost in calatorii mai mari de 400km/zi si nici in viitorul apropiat nu ma voi duce din varii motive. Si chiar daca m-as duce, pot sta 40 - 60 minute la un incarcator rapid. Nu la noi in tara, dar din Ungaria ... sunt incarcatoare peste tot. Si sincer nu cred ca o sa fie ocupate incarcatoarele rapide de 75kW Moon de la VW de la noi din tara de Dacia Spring :biggrin:

Nu am fost si nici acum nu sunt pro electrice. Sunt pentru un mijloc de transport cat mai eficient si ieftin pentru mine. Piele, pilot automat variabil sau faruri cu led - lucruri fara importanta in acest moment pentru mine.

 

Edited by Cristist50
  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu merg pe autostrada peste 90% din km, motiv pentru care calculele mele sunt diferite de ale tale :). Și de multe ori nu ajung într-un oraș mare (cu charger) ci într-o parcare  neasfaltata care e punct de plecare pentru un traseu de bicla sau talpa. Vara daca vreau mare înseamnă minim 900 km, munte minim 900, iarna schi minim 900, familie apropiata am la 800...etc.

Acum, 300km autonomie la 130 la ora te obliga sa te oprești poate după 250 dacă nu-ți plac senzațiile tari. De asta eu vreau 450-500, ca să pot face o oprire la vreo 4h fără sa stau cu griji. Și zic eu ca în curând chestia asta o sa fie realizabila. 

În alta ordine de idei la chargerele rapide curentul e 45 cenți/kwh,  mergând alert cu 15-20kwh/100km nici la bani nu ieși asa departe de o benzinara prin zona mea. Când o sa fac trecerea la o electrica o s-o fac pentru performantele din alt film fără de termice, și eventual pentru liniște, nu pentru ca o sa fie mai ieftin  pentru ca pe aici n-o sa fie. Probabil și în Ro s-ar putea sa se strice treaba. Acum sunt încurajate pentru ca sunt puține și greu acceptate, cine le ia acum profita, însă peste 5 ani nu se știe. 

 

Share this post


Link to post

Eu am inteles de la inceput, colegul Cristi simte satisfactie pentru ca face lucrurile asa cum vrea el si in general independent.

Ceea ce am combatut in principal a fost afirmatia ca face economie. Nu ai cum face economie cind au platit in avans doar din pret 100k km de rulaj cu un echivalent ICE. In rest, sunt convins ca si electricele pot genera satisfactie. De altfel, citi dintre noi cumpara masini sa faca economie?

Share this post


Link to post

Este o economie din punctul meu de vedere. Banii pe care ii am astazi, maine s-ar putea sa nu-i mai am. Din cauza de faliment bancar, sandalele nevestei sau vacanta de maine a copiilor sau alte varii motive. Atunci cand voi avea 60 de ani si nu mai am mult deloc, o sa multumesc tuturor sfintilor ca m-am apucat de prostiile astea. In plus pensia mea nu exista.

Cum spuneam calculele difera de la persoana la persoana :biggrin:

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
1 hour ago, james kilowatt said:

Eu merg pe autostrada peste 90% din km, motiv pentru care calculele mele sunt diferite de ale tale :). Și de multe ori nu ajung într-un oraș mare (cu charger) ci într-o parcare  neasfaltata care e punct de plecare pentru un traseu de bicla sau talpa. Vara daca vreau mare înseamnă minim 900 km, munte minim 900, iarna schi minim 900, familie apropiata am la 800...etc.

Acum, 300km autonomie la 130 la ora te obliga sa te oprești poate după 250 dacă nu-ți plac senzațiile tari. De asta eu vreau 450-500, ca să pot face o oprire la vreo 4h fără sa stau cu griji. Și zic eu ca în curând chestia asta o sa fie realizabila. 

În alta ordine de idei la chargerele rapide curentul e 45 cenți/kwh,  mergând alert cu 15-20kwh/100km nici la bani nu ieși asa departe de o benzinara prin zona mea. Când o sa fac trecerea la o electrica o s-o fac pentru performantele din alt film fără de termice, și eventual pentru liniște, nu pentru ca o sa fie mai ieftin  pentru ca pe aici n-o sa fie. Probabil și în Ro s-ar putea sa se strice treaba. Acum sunt încurajate pentru ca sunt puține și greu acceptate, cine le ia acum profita, însă peste 5 ani nu se știe. 

 

Ei vezi.

Mare nu pot ca nu ne place (nici mie si nici sotiei) si in plus ma umplu de bube. Muntii sunt langa mine iar la schi nu ma mai duc pentru ca nevasta si copii sunt un fel de uko, nu vor sa se vaccineze ca le creste o mana pe spate. Asa ca pa pa Austria si welcome Poiana Brasov care e la o ora jumate de mine (fara DN1). Familia e langa mine sau la maxim 400km care ii fac fara oprire pentru ca nu avem autostrada :biggrin:

Suntem total absolut diferiti.

Edit: Acum scriu si eu pe forum ca am timp, cand mi-o fi lumea mai draga iarasi dispar pentru o luna-doua :biggrin:

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post

Nașpa când trece diviziunea ideologica epidemiologica prin mijlocul sufrageriei sau chiar prin pat... 

Dacă dispari vrei sa anunțăm pe cineva? :D

Share this post


Link to post

Dupa o luna de utilizare a masinii in regim normal.

Km efectuati: 3389; Acestia ii impart la 2 (considerand ca jumatate am mers cu Yarisul si jumatate cu ix35-ul) rezulta 1694.5km parcusi de fiecare autovehicul.

Pret motorina standard: 5.87RON
Pret benzina standard: 5.90RON

Peturile de mai sus sunt de la banzinaria de unde alimentez in 90% din cazuri.

Echivalent motorina consumata: 135.56l (la un consum de 8litri/100km) respectiv 795.74RON
Echivalent benzina consumata: 84.73l (la un consum de 5litri/100km) respectiv 499.88RON

Total: 1295.62RON
Incarcare EV corespunzatoare celor 3389km: 100lei

Economie estimata: 1195.62RON sau 243 Euro

Am gresit calculul cu 400 de lei, imi cer scuze pentru ca am indus in eroare.

In ritmul acesta (care este ideal, recunosc, precum si consumul celor doua masini pe combustibili fosili de mai sus) recuperez investitia in upgrade-ul panourilor solare in 1.5 ani. Asta neluand in considerare beneficiile aduse gospodariei de acel upgrade.

Este posibil sa fi gresit la calcule, nu le-am verificat.

Stima :fingerup:


 

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post

Mai sunt ca si avantaje:

1.Pt EV impozit zero echivalent 160ron/an

2.In Bucuresti parcare gratuita ,aici difera calculul mult

3.Daca ai la bloc un loc de parcare numai platesti pentru el impozit 600ron/an incepand din 2022

4.Pe viitor diferetile taxe de centru cand se vor introduce

5.Pt cei care sunt prosumatori vor incarca acasa gratuit indiferent de ora deci numai tb investitie mare in automatizari sau alte lucruri deoarece in 2 luni va intra compensarea cantitativa pentru prosumatori

Pentru cei ce fac navete zilnice de peste 700km logic ca i foarte greu cu un ev,dar pt cei ce fac naveta vreo 400 km si stau la curte cu un incarcator trifazat de 11kw o incarci in 7 ore de la 10%-80%

Si eu mi am comandat o Kona Luxury din aceste considerente ,plus ca elantra mea de 9 ani a cam imbatranit plus cat mai iau pe ea+ce imi da statul este Ok+ca sunt si prosumator+ca am trifazat la casa.

 

 

 

Edited by mihaib32nfs

Share this post


Link to post

Pe asta cu prosumatorii si compensarea cantitativa nu o stiam. Daca va fi pusa in practica... e UAU!
 

Share this post


Link to post

S-au mai vazut proiecte de OUG, nu ar fi primul nepus in practica. Insa si in acest caz speranta moare ultima :biggrin:

Share this post


Link to post
On 9/24/2021 at 10:55 AM, Cristist50 said:

S-au mai vazut proiecte de OUG, nu ar fi primul nepus in practica. Insa si in acest caz speranta moare ultima :biggrin:

Ai dreptate Cristi,dar la ce preturi avem la energia activa tb sa stimuleze cumva si persoanele fizice ,o sa se introduca .plus ca este mare presiune pe stat datorita Ue-ului sa regelementeze prosumatorii.

Share this post


Link to post

Din experienta personala, ceea ce este logic nu inseamna ca este corect si aplicabil pentru guvernantii nostrii, indiferent de culoarea lor politica. S-au chinuit mult timp sa implementeze acel program, casa verde sau cum se numea el. Nu am avut timpul necesar sa astept dupa balbaielile lor. Birocratia atroce m-a facut, pe mine cel putin, sa evit aderarea la acel proiect si sa fac totul pe cheltuiala mea. Din punct de vedere psihic a iesit mult mai bine. Relaxat pot spune.

P.S. Doar ca o remarca, daca sunt ultimul care a postat in topic, nu mai cita postul meu, nu are nici un sens. Multumesc. 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Cauciucuri de iarna pe jantele existente sau cauciucuri + jante dedicate?

Nu gasesc informatiile complete pentru jantele de pe Kona EV asa ca le banuiesc doar: 7Jx17 / 5x114.3  / CB: 67.1mm? / ET 50?

Cauciucuri am gasit Continental AllSeasonContact 215/55 R17 98H XL (cu marcaj M+S & 3PMSF)

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post

Salut, avand in vedere ca aveti kona electric de ceva timp, sunt si eu curios cum se comporta iarna, autonomie consum cu incalzire. Bateria cum se simte la <0 grade? 

Share this post


Link to post
44 minutes ago, Cristist50 said:

Cauciucuri de iarna pe jantele existente sau cauciucuri + jante dedicate?

Stai la casa, cred ca rotile de iarna separate sunt cam no brainer, te scutesc de niste drumuri, protejeaza jantele si cauciucurile si senzorii de dorei.

In plus, vei simti de cite ori le montezi ca faci economie =)).

Mai jos caracteristicile jantelor omologate.

Screenshot_20211009-101823_Chrome.jpg

Share this post


Link to post

Multumesc frumos :fingerup:Se pare ca le-am ghicit.

Razi tu, dar in fiecare toamna/primavara schimb in curte rotile a 4 masini. Zgarcit pana in panzele albe :D

Daaar ... ma gandeam sa renunt, am imbatranit si a devenit obositor. 

Alta intrebare: Senzori de presiune compatibili? Ca un set de originali ma albesc ...

Conform Mobis, cei originali au codul F2F40AK990

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...