Jump to content

Recommended Posts

Odată cu sosirea modelului anului 2020, un topic dedicat versiunii pur electrice ar fi un loc bun pentru a schimba informații și experiențe. 

Share this post


Link to post

In afara de faptul ca multi ne.o dorim si ca, deocamdata, foarte putini si.o permit, stiu doar din reviewuri ca e o masina excelenta! 

Share this post


Link to post

Comandata pe 1 martie, ridicata pe 27 aprilie. Cauza: un domn care a renuntat la comanda lui de anul trecut.

Pana acum am facut cu ea doar 130 km asa ca nu pot spune multe. 

Aveam nevoie e de ea? Nu. Imi place? Daaaa! E foarte fun la condus...reprizele de la 60 la 100 sau 100 la 140 in cateva clipe iti lipesc un zambet larg pe fata. 

Odata ce te virusezi cu mersul electric e greu sa mai vrei altceva.

Paul, vad la semnatura ca ai si tu o Kona 2020. Drumuri bune.

111.jpg

112.jpg

113.jpg

Edited by Hedone

Share this post


Link to post

Felicitări. Arata atât de "stealth". Recuperează mai tare pe coborâre față de Ioniq? Funcționează SCC cu stop and go in trafic de oraș? 

Share this post


Link to post

Felicitari pentru masina! Si eu ma gandeam la ea, dupa ce "scap" de masina electrica actuala. Intr-adevar, odata ce descoperi mersul electric cu greu mai sui intr-o masina cu combustie interna: 

- nu mai ai treaba la benzinarie - o incarci acasa peste noapte

- nu ai consumabile

- insa cel mai frumos este condusul in sine - acele reprize de care pomeneai care te baga in scaun constant intr-adevar iti dau niste satisfactii deosebite. 

Sa ai multi kilometri fara niciun incident!

Share this post


Link to post

Bravo, sa le alergați sănătoși! 

Ce autonomie au mergând normal, nici ca înecatii, nici la economie? Și cât de repede se pot încarca cu cel mai bun charger disponibil? 

Share this post


Link to post
On 4/30/2020 at 9:23 PM, Hedone said:

Comandata pe 1 martie, ridicata pe 27 aprilie. Cauza: un domn care a renuntat la comanda lui de anul trecut.

Pana acum am facut cu ea doar 130 km asa ca nu pot spune multe. 

Aveam nevoie e de ea? Nu. Imi place? Daaaa! E foarte fun la condus...reprizele de la 60 la 100 sau 100 la 140 in cateva clipe iti lipesc un zambet larg pe fata. 

Odata ce te virusezi cu mersul electric e greu sa mai vrei altceva.

Paul, vad la semnatura ca ai si tu o Kona 2020. Drumuri bune.

Da, mașina pe care o așteptam de aproape un an și jumătate a ajuns la începutul lunii aprilie.

Drumuri bune tuturor!

rsz_20200417_201126.jpg

Edited by PaulVadeanu

Share this post


Link to post
On 5/4/2020 at 4:26 PM, james kilowatt said:

Ce autonomie au mergând normal, nici ca înecatii, nici la economie? Și cât de repede se pot încarca cu cel mai bun charger disponibil? 

Minim 420 de kilometri. E drept că nu am încărcat bateria mai mult de 80%, dar o regulă de 3 simplă dovedește oricând acest lucru.

Share this post


Link to post

E incredibil pentru o baterie de doar 64kwh. Matura pe jos la eficienta cu o tesla, pe care os scazi sub 20kwh/100km doar mergând ultra eco... 

Share this post


Link to post
16 hours ago, james kilowatt said:

E incredibil pentru o baterie de doar 64kwh. Matura pe jos la eficienta cu o tesla, pe care os scazi sub 20kwh/100km doar mergând ultra eco... 

Adaugă la asta și eficiența dată de pompa de căldură de pe Kona, pe care Tesla abia acum a început să o introducă în producția Modelului Y.

Share this post


Link to post

A VENIT "BESTIA"! In 2 saptamani am condus-o 2000km cu un cost de 44 ron. Drumuri facute din Bacau catre Costinesti, Sovata, M. Ciuc, Bucuresti, P. Neamt... Consum mediu 13kWh. Incarcare de la toate sursele gratis din tara si la nevoie cu bani de la Eondrive. Mers cu/fara AC, regim mixt autostrada cu DN si E, viteze intre 80 si 120 dar a circulat si cu 140-160 in reprize mici cand amprins si un radar :biggrin:

Share this post


Link to post

A intrat cineva în posesia vreunui Kona Electric 2021?
Ar fi utile câteva considerații pro/contra.
De asemenea, susțin înființarea unui topic dedicat pentru Kona Electric.

Share this post


Link to post
On 7/16/2020 at 10:54 PM, ilieasimi said:

In 2 saptamani am condus-o 2000km cu un cost de 44 ron. .... Incarcare de la toate sursele gratis din tara si la nevoie cu bani ...

Asa se explica costul. 

Share this post


Link to post

Au sosit in tara primele transporturi de kona electric 2021, dar nu cred ca este cineva care nu asteapta dupa programul Rabla, asa ca livrarile sunt 0.

Dacă cineva a mai facut comenzi stiti termenul de livrare, data la care va ajunge in tara?

Share this post


Link to post

Dintre proprietarii mai vechi, este cineva care si-a montat frunk-ul deasupra motorului, merită?

Pentru cei ce nu stiu ce este, aici sunt modelele:

https://www.frunk.at/

https://www.ebay.de/itm/Frunk-fuer-Hyundai-Kona-Electric-Elektro-EV-Zubehoer-Zufriedenheitsgarantie-/264590434429

Sau varianta cea mai ieftina cu montatul suportului din portbagaj

https://www.speakev.com/threads/kona-gets-a-frunk.127544/

Edited by laurg73

Share this post


Link to post

Achizitionata la inceputul lunii iulie, dupa aproximativ trei saptamani de la comanda.IMG_20210724_143942_667.thumb.jpg.f7034f6bfb772d9e510ce2b87ea706cf.jpg

1629365637135.png

1629365685083.png

1629365705005.png

Share this post


Link to post

Am luat-o si eu pe la jumatatea lui august.

2000km cu 100 de lei. incarcari cam asa:
- acasa (panouri solare) - de la 09:00 pana la 14:00 cam 15% cu 4.5kWh
- la nevasta-mea la servici moca cu 1.8kWh (cat trage de la 8:30 pana la 15-16:00)
- pe la Kaufland (cupoane gratis) daca am nevoie de incarcare rapida
- la Penny (incarcator rapid gratuit) la fel daca am nevoie de incarcare rapida
- la incarcatoarele instalate de primaria Pitesti (tot gratuite) cu maxim 7kWh
- la reprezentantele VW cand sunt pe drum (75kWh) cat e nevoie, de obicei cam 10-15 minute.

Masina e facuta pentru oras si imprejurimi dar suporta fara probleme drumuri mai lungi daca iti faci o jumatate de ora temele sa vezi pe unde poti incarca.

De exemplu Pitesti - Roman, 380km cu 152km autonomie ramasa. (varianta Pitesti - Bran - Brasov - Oituz - Onesti - Roman). Cand plec la drumuri mai lungi incarc 100%, prin oras maxim 80-90%. Pe curent continuu doar 80%.

Pitesti - Otopeni - Pitesti, viteza constanta 130km/h pe autostrada, autonomia maxima 300km.

Ca economie, pana acum minim 1500 lei cat alimentam ix35-ul si Yarisul. Daca in general bagam combustibili de aproximativ 1700 lei pe luna, de data asta am pus de 200 de lei in ambele ca sa nu fie rezervorul gol.

Nu mai stiu daca am spus, dar eu am facut si un upgrade la panourile solare, am adaugat inca 9 panouri si acum, in septembrie produc cam 6kWh, imi ajunge pentru casa si pentru incarcat masina. In general produc 40kW/zi. Upgrade-ul a fost 4500 euro cu instalare cu tot (invertor, panouri, accesorii).

 

IMG_20210901_172430.jpg

Edited by Cristist50
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Asa arata incarcarea la Kona EV cu 4.2kWh de la panourile solare.

Priza de incarcare trebuie sa o mut de pe Critical Loads pe AC Loads, in cazul in care cade reteaua sa nu incarce masina din bateria casei.

Conform Bluelink, de la 65% la 80% in 3 ore si 10 minute, nu e rau atata timp cat e vremea frumoasa. Si cum se anunta schimbari in clima ....image.thumb.png.d1d1dab078da4e13b3231a5a6b5a9558.png

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post

Ce anume ti se pare chinuitor? Sa bagi o masina in priza? In 2000km am cautat incarcatoarele publice doar ca sa stiu cu ce se mananca, sa nu raman in drum si sa nu stiu cum sa le folosesc. In 99% din cazuri incarc acasa ca e mai ieftin decat la cele publice sau sotia la servici. Sau daca ma duc in oras, ma duc la cele instalate de primarie, sunt gratuite, in buricul targului si am parcarea gratuita :eyelashes: Nu e nimic chinuitor. E ca si cum ai baga un aspirator in priza.

Mie imi face placere sa mesteresc, nu ma prea pricep, dar am tot felul de automatizari simple acasa. La montajul instalatiei solare am participat si eu cot la cot cu baietii care au instalat totul. Nu munca fizica propriu zisa la pus panourile pe casa, ci la pus in functiune si setat toata instalatia.

Si apoi nu e vorba numai de poluat, ci de niste economii. Dupa cum spuneam mai sus, 1500 de lei minim economie la combustibili luna asta, fara sa socotesc calatoria Pitesti - Roman si retur.

Imi scot consumul de gaze pentru la iarna fluierand pana in noiembrie :biggrin:

Investitia initiala e mare, dar cu 32000 euro luam un SUV mai mare pe benzina si atat. Cheltuielile mergeau inainte.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca daca stai la casa, este si pacat sa nu profiti. Ceea ce a facut si face Cristist50 mi se pare foarte ok din toate punctele de vedere. Lasand la o parte pinguinii si delfinii care trebuie protejati - primul plus, faptul ca iti produci singur energia electrica are numai avantaje. Si despre ce timp este vorba... daca vii de la serviciu si o bagi in priza. Cu un pic de planificare cred ca totul merge cum trebuie. Ca sa nu mai vorbim de aspectul deloc neglijabil al banilor - 1500 de lei pe luna, chiar sunt bani.

Mie unul mi se pare f. interesant si util ce face Cristist50. Eu momentan am doar terenul. Si ma intereseaza foarte mult o astfel de instalatie, pentru ca o sa ma apuc si de construit. Deci ... Cristist, poate nu o sa tii doar pentru tine. Nu curentul, doar niste info..

 

Share this post


Link to post

Eu tocmai am văzut a doua oara în viata benzina la 2e, prima in Jermania, a doua in Olanda. 

Bine ținând cont ca acum limita de viteze în timpul zilei pe autostrada e 100 mașina mea aproape ca nu consuma :D

Share this post


Link to post
16 hours ago, dvoncu said:

Imi cer scuze, dar 3 ore pentru 50 de km ... e chinuitor. Cit despre partea cu economia ... timpul nu are valoare, mai ales dupa o varsta.

Imi cer si eu scuze, dar masina zace pe aleea din fata casei fara sa faca nimic cam 16 ore pe zi. De ce sa fie chinuitor sa o tin in priza? Aceeasi masina sta restul de 8 ore in fara locatiei unde lucreaza sotia. De ce sa nu o tin in priza?

Pentru ix35 si yaris trebuie sa ma duc la benzinarie sa la "incarc", timp pierdut si acolo. Si chiar daca am benzinaria in drum, tot stau special acolo sa le alimentez. 5-10 minute, nu conteaza, este timp consumat.

Cu asta, ma duc la Penny, la Kaufland, la Dedeman sau doar in centru in Pitesti, si o las in priza. De cele mai multe ori se termina incarcarea pana sa termin eu ce am de facut.

Am si eu o varsta, imi fac niste calcule pentru viitor. Deocamdata nu imi da cu virgula.

13 hours ago, dvoncu said:

Mai oameni frumosi, eu nu stiu cum socotiti voi economiile si cum suciti faptele ca sa iasa ce ziceti voi ca e bine. Diferenta dintre un Kona Electric si un suv de clasa mica pe benzina - Kona, Captur, 2008 e cam de 10 mii de coco dupa ce dai la o parte generoasa subventie de stat. Adica rotunjind, poti lua un suv pe benzina, care se incarca in 5 minute si are autonomie 6-7 sute de km, plus cam 10 mii de litri de benzina. De aici calculati voi cum e cu economia aia de 1500 de lei pe luna. Nu mai calculez panourile, ca da cu minus.

Nu inteleg de ce trebuie sa dau la o parte subventia de la stat. Nu am dat banii aceia, deci nu ii pun la socoteala, care ar fi motivul sa adaug la costuri ceva ce nu am cheltuit? Dar merg cu tine, diferenta este de 10000 euro, in cazul nostru cam 127000km (am considerat 7l/100km pentru Kona si 5.5 lei litrul de benzina - conditii ideale). Pentru mine cel putin nu e de ajuns.

Zilele trecute am fost de doua ori la Bucuresti, 504km in total. Daca ma duceam cu ix35-ul, la consumul lui normal de 8-8.5l/100km cheltuiam minim 232 lei (am facut socoteala cu motorina la 5.76lei cat e la benzinaria la care ma duc de obicei. Pun motorina standard, nu din cea scumpa). M-am dus cu Kona incarcata in curte. 232 de lei nu este mult. Dar se aduna extrem de repede.

Acum fiecare isi face socotelile cum doreste, dar pentru mine:
- Panourile si sistemul electric nu sunt special pentru masina ci pentru casa si linistea mea sufleteasca. Peste 5 ani poate nu o sa imi permit cheltuielile casei, insa mi-am permis acum o reducere a acestora pe viitor. Nu stiu consumul tau insa din cauze specifice zonei unde ma aflu noi consumam un minim de 15kW/zi (pompa submersibila, pompa aspersoare, pompa ape uzate, pompa pardoseala, masina de spalat rufe, masina de spalat vase, uscator electric, 4 unitati de aer conditionat, etc... Cred ca am mai discutat, ideea principala este ca am avut banii acum si s--ar putea sa nu ii am peste 10-15 ani cand voi avea nevoie.
- Invertoarele au garantie pana in 2034 respectiv 2036, nu cred ca mai gasesti asa ceva pe piata in lume asta. Garantia lor inseamna inclusiv schimbarea utilajului in cazul in care devine invechit.
- Panourile in sine sunt garantate 25 ani (ca inca vor produce 80%) insa ele sunt cea mai ieftina parte din tot ansamblul.
- Bateria masinii este garantata 8 ani (ca va retine 80% din capacitate) si daca va trebui sa o schimb, pot folosi ansamblul uzat pentru casa. Detalii gasesti pe EV Romania, compania este la mine la Pitesti si fac o treaba incredibila (cum ar fi interesant pentru unii primul PowerWall romanesc cu niste preturi incredibile 10kWh - 5000 euro). Am fost pe la ei de curiozitate dar gasesti si videoclipuri pe net cu ei si ceea ce fac.
- Socoteala cu cei 1500 lei pe luna este cazul meu actual, ix35-ul si Yarisul imi scot din buzunar cam 1700 lei pe luna; asta o vad din bonurile de benzina si motorina. Cauzele sunt simple: distanta fata de locul de munca, activitatile copiilor si drumurile dese spre si dinspre oras. De pe 15 august pana astazi, am alimentat cu 200 de lei pentru prima oara in viata.

O noua masina pe benzina/motorina ma duce la noi cheltuieli, nu economisesc nimic tinand cont de conditiile mele actuale. Panourile le am instalate de doi ani, upgrade-ul de acest an este minor, cu banii aceia ma duceam in doua vacante fancy cu familia si nu ma alegeam cu nimic. Sau intr-una singura la Mamaia :biggrin:

In ceea ce priveste diferenta dintre Kona EV si Captur sau Kona 1.0 T-GDi.... vorbim de 200CP si cuplu disponibil instant vs 120CP si cuplu ...  Oricat ti-ai dori tu nu este acelasi lucru. Am fost foarte sceptic insa intradevar, depasirile cu masina asta sunt fulminante. Vorba fica'mii - zici ca e avion :cool:

O sa pastrez doar Yaris-ul, tata a zis ca ia el ix35-ul gratis :biggrin:

Edited by Cristist50
  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu am inteles exact ce ai spus, oricum calculul ramane acelasi, am zis ca merg pe cei 10000 euro diferenta. Si tot nu ies mai bine.

Dar stii cum e, fiecare isi face socotelile lui. Nici eu nu pot sa inteleg cum de se pot cumpara masinile premium doar ca au ventilatie in scaune sau piele alcantara.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
13 hours ago, dvoncu said:

 un suv pe benzina, care se incarca in 5 minute si are autonomie 6-7 sute de km,

Nu deranjează autonomia de 484Km atâta timp cât nu faci zilnic cei 700km legați. De câte ori au făcut 700km fără pauze?
În mod sigur, drumurile tale zilnice, (dacă nu folosești transport în comun sau perpedes) sunt de câțiva km. Eu am testat Kona Electric o săptămână. Nu am avut nevoie de încărcare timp de o săptămână, pentru exact același obicei de exploatare, 50km zilnic, cu mici abateri în plus. Mașinii pe benzină îi fac plinul o dată pe săptămână. Deci din punct de vedere consum, stă mai bine Kona E. Cred că ar fi un echivalent la combustie de 1.6L/100km. De asemenea, am găsit mereu loc de parcare gratuit în parcările publice. Economie mare pentru 5 zile cu staționare de 8-9 ore în parcarea publică. Stau la casă și în mod sigur în viitorul apropiat trec pe fotovoltaice de vreo 5kw, deci ca un calcul general, măcar încărcarea mașinii va fi la cost zero. Cost mai mic la revizie, impozit, gălăgie puțină, fără fum, etc. Nu mai zic de costul taxei verzi în București, care, vrem nu vrem, va intra. Fă calcule comparative cu toate pro/cons-urile pe masă.
După părerea mea, în momentul de față, Kona E este cel mai bun raport preț-autonomie dintre toate pe care le-am condus. Și crede-mă că am avut la dispoziție Tesla, Mercedes, etc, cu care am făcut kilometri destui. Kona e ce trebuie ca bani/autonomie.
Dar cel mai bun argument, în afară de ale mele sau cele de mai sus, vin după ce folosești mașina cel puțin o săptămână, ca să ai o imagine completă.
Tu nu prea vrei să fii convins:biggrin:, asta-i diferența! Și recunosc asta din multele dezbateri similare cu colegi/prieteni. Știu cum e să te îndrăgostești de o ”nemțoiacă” pe benzină/motorină, am trecut și eu prin asta, dar avantajele de mai sus, plus altele, m-au făcut să schimb macazul către electric.
 

Share this post


Link to post
56 minutes ago, Cristist50 said:

- Panourile si sistemul electric nu sunt special pentru masina ci pentru casa si linistea mea sufleteasca. Peste 5 ani poate nu o sa imi permit cheltuielile casei, insa mi-am permis acum o reducere a acestora pe viitor. Nu stiu consumul tau insa din cauze specifice zonei unde ma aflu noi consumam un minim de 15kW/zi (pompa submersibila, pompa aspersoare, pompa ape uzate, pompa pardoseala, masina de spalat rufe, masina de spalat vase, uscator electric, 4 unitati de aer conditionat, etc... Cred ca am mai discutat, ideea principala este ca am avut banii acum si s--ar putea sa nu ii am peste 10-15 ani cand voi avea nevoie.

- Invertoarele au garantie pana in 2034 respectiv 2036, nu cred ca mai gasesti asa ceva pe piata in lume asta. Garantia lor inseamna inclusiv schimbarea utilajului in cazul in care devine invechit.
- Panourile in sine sunt garantate 25 ani (ca inca vor produce 80%) insa ele sunt cea mai ieftina parte din tot ansamblul.
- Bateria masinii este garantata 8 ani (ca va retine 80% din capacitate) si daca va trebui sa o schimb, pot folosi ansamblul uzat pentru casa. Detalii gasesti pe EV Romania, compania este la mine la Pitesti si fac o treaba incredibila (cum ar fi interesant pentru unii primul PowerWall romanesc cu niste preturi incredibile 10kWh - 5000 euro). Am fost pe la ei de curiozitate dar gasesti si videoclipuri pe net cu ei si ceea ce fac.

 

Ce sistem de fotovoltaice ți-ai pus și cu ce firmă?
Urmează să iau o Kona Electrică și am în plan și o instalație de fotovoltaice de 5Kw.
 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...