Jump to content
Aurel1988

The future of Elantra

Recommended Posts

Nici la 128 nu e prea vioaie. Si ăia la nu stiu cate jdemii de turatii ale motorului. La 123... hai să zicem că nu îți deranjează coafura prea tare.

”Cea de-a șaptea generație Hyundai Elantra va sosi în prima jumătate a anului. Sunt așteptate și versiunile Elanta N Line și Elantra N.

Propulsorul pe benzină de 1,6 litri dezvoltă 123 CP și un cuplu de 153 Nm. Posesorii vor avea posibilitatea de a opta între transmisia automată și cea manuală, ambele dotate cu șase trepte de viteză. ”

Sau mai bine https://www.wall-street.ro/articol/Auto/266206/hyundai-va-lansa-8-modele-noi-anul-acesta.html?full

aici.html

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Salut. A ajund deja la noi in oras. Sunt interesat si este posibil sa fac achizitia prin RABLA. Am vazut-o si sunt foarte multumit de ce am vazut.

 

 

Edited by Gozmin

Share this post


Link to post

Să vedem și cum merge...

Share this post


Link to post

Mie nu imi place cum arata exteriorul. Da, design "futurist", probabil impresioneaza vizual tineretul insa va da de cap tinichigiilor. Imi place mai mult vizual Civicul decat asta :biggrin:

Botul este turtit de zici ca s-a asezat elefantul pe capota, ca la noua generatie VW insa as putea trece usor peste asta. Spatele cu eleronul ala este mai urat decat la noua Octavia. Insa eu sunt deja batran, probabil astea sunt tendintele actuale...

La toate astea se adauga manerul ala pus in mijlocul masinii :sick: care in afara de a aduce ceva diferit, nu vad cum este practic in vreun fel. Chiar nu il inteleg. La alte modele aplatizeaza la maxim partea mediana, renunta si la maneta clasica si se lauda cu asta, iar la asta ii tranteste porcaria aia in mojloc. De parca de zeci de ani nu s-a putut trai fara asa ceva. La 123CP aspirati nu cred ca pasagerul are motive sa foloseasca manerul ala.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Este futurista intr-adevar, colturi multe, muchii ascutite, agresiva vizual. Botul nu este turtit, asa se vede in video, eu am vazut-o personal. Cat despre maner, eu îi spun totusi separarea de spațiul pasagerului dreapta, cred ca este util. Nu o data, poseta, haina, plasa, etc. pasagerului, care mai depasesc limita scaunului, incomodeaza la schimbatul vitezelor. Totusi mai cred ca manerul nu este pentru pasager ci pentru sofer, pare mai la indemana acestuia decat a pasagerului.

Mie imi place masina, ofera foarte multe pentru pretul dat. Desi futurist, ce nu imi place este afisajul de la bord, adica ceasurile de bord, pe care le-as fi preferat analogice/reale.

Varianta gri-bej arata si mai bine la interior.

Legat de motor, acum serios, 123 de cai nu sunt suficienti ? Prin tari straine, am fost placut impresionat sa vad ca tinereii au doar biciclete, scutere si autovehicule din clasa mini sau cel mult mică, care va dati seama cati cai au. In estul Europei e moda cu sute de cai, care corelati cu drumurile si infrastructura proasta, precum si agresivitatea soferilor, numai lucruri bune nu se intampla. Oricum, prefer intotdeauna aspiratul fata de un turbo benzinar, iar motor de 1,6 nu stiu daca mai prindem in urmatorii ani, la ce schimbari se anunta in Europa. Duracell prinde putere. Mai vor aparea si masinile cu cheiță și gata cu piața Europeană :).

Am studiat putintel piata, practiv in acesti bani nu mai poti compara cu altceva: Honda scumpa, Toyota scumpa, Mazda scumpa, chiar si Suzuki este mai scumpa, Skoda, la fel. Vorbesc de variante similare cu Elantra Highway manuala.

 

 

Edited by Gozmin
  • Like 2

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Avem drumuri pe care ai nevoie de oleaca de putere ptr a depasi, daca am avea si noi autostrazi, ar fi alta poveste! Apoi, noi romanii vrem masini cat mai puternice desi nu avem unde sa le folosim. Natia noastra e una interesata de putere sau chestii de figuri dar, nu de ce conteaza de fapt . Nu gandim precum alte tari, sa ne intereseze cat de practica este masina sau, cat de ieftina este intretinerea ori cat de fiabila e. Cand il auzi pe x ca si-a luat masina, nu iti spune cum sta la siguranta ci doar ce motor are, cati cai si cat de repede prinde suta. Pun pariu cu tine ca nimeni nu se uita la FAC , LKA, DAW, Ecall. Serios, cati ati sarit pe site sa vedeti ce sunt chestiile astea? :)  Vad ca au scos barele din usi, pentru mine a fost un + fata de alte modele cand am luat Elantra! 

 

Desi au scumpit-o, este ok pretul. Un Megane, echipare Zen cu motor de 1 litru si 112 cp, costa 18800 euro.  Elantra echivalent, muuuuult mai dotata, costa 16500. Poate obtii o reducere dar, nu de 2300 euro. Astra ca incepe de la 20500 varianta cu 110 cp dar, varianta de baza. Mazda 3 pleaca de la 20400 euro. Inca este un best buy la preturile astea si parerea mea si dpdv al fiabilitatii. Daca motorul este acelasi ca pe modelele vechi, pai oameni buni, vorbim de un motor scos pe piata acum 10 ani. E motor vechi? Nu conteaza, conteaza ca e unul fiabil! 

 

 

Edited by Chevy
  • Like 2

Share this post


Link to post

Am dat comanda azi, dar am comandat-o cu o transmisie CVT. Ajungând acasă, am zis sa văd ce mai spun userii de cum se conduce, fiabilitate, etc.. Au fost și sunt ceva probleme, inclusiv pe Kia. Rechemări, schimbări de cutii, resoftare ECU ( sau ceva asemanator). M-am speriat puțin, as avea oare motive ? Am mai citit și despre alte cutii CVT și părerile sunt împărțite, dar in general sunt probleme. Ce NU reiese este cam care este procentul defecțiunilor, raportat la nr de mașini Hyundai și Kia puse pe piața cu aceasta cutie CVT sau IVT cum o numește Hyundai. Deci, oi fi făcut bine ? Ma pot răzgândi la o manuala.

Share this post


Link to post

Eu nu m-as ingrijora prea tare de fiabilitatea cutiei CVT, este un ansamblu relativ simplu, produs de foarte multi ani in foarte multe exemplare. Eu m-as ingrijora de senzatia la condus - CVT este o cutie comoda si atit. Nici sportiva, nici economica, nici nivel mic de zgomot. Functionarea e cumva contraintuitiva cind e nevoie de putere, pare ca motorul se tureaza in gol sau ca desi viteza creste, turatia scade.

Eu nu-i vad utilitatea decit in oras. Era bine sa faci un drive test complet inainte. Ca solutie tehnica, e aleasa pentru ca e foarte ieftina.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din pacate încă nici nu e asamblata, darmite sa fac test drive :). Nu au primit decât 3 mașini manuale toate, care au venit abia pe 15 Martie și au fost deja vândute.

Share this post


Link to post

A mai apărut o variantă. Exclusive Navi

IMG_20210325_232943.jpg

Share this post


Link to post
11 hours ago, Gozmin said:

Din pacate încă nici nu e asamblata, darmite sa fac test drive :).

Poti face un drive-test cu un CVT de la altii - Dacia de exemplu sau Toyota non hibrida. Functioneaza fix la fel.

Share this post


Link to post

Mie mi se pare CVT-ul de la Yaris extrem de economic. In oras nu trec de 5.5-6l/100km. Bine sa fiu sincer, acum daca ma intrebi nici nu stiu exact ce motor am pe Yaris :biggrin:

In oras imi tine turatia pe la 1100-1200rpm atata timp cat merg pe la 55-60km/h. Afara consumul este excelent atata timp cat merg cu 10km/h, dupa viteza asta gata cu ECO, consuma mult. Mie unuia mi se pare incredibila si masina si cutia.

Dupa ce te obisnuiesti cu CVT-ul poti sa faci si depasiri si tot ce trebuie. Nu este sportiva insa cred sincer ca nu acesta este scopul acestei cutii. As lua si a doua oara masina cu aceeasi cutie fara sa stau pe ganduri.

Share this post


Link to post

Am rezolvat, in sensul ca am comandat manuala. Fiind pentru soția mea, am zis sa ii fac o surpriza și sa nu-și mai bată capul cu schimbatul manual, dar nu voi risca. Poate nu e niciun risc, dar nu imi da pace nicicum piticul și acum sunt liniștit.

Mie imi place sa simt mașina, sunt un adept al cutiilor manuale, pentru mine nu as fi ales o automata. Diferențe de dotări nu sunt, așa ca nu am pierdut nimic.

Am plătit avansul pentru Elantra 1,6 Highway, culoare Fiery Red, manuala, cu interior gri deschis-bej. Estimare livrare pe la începutul lunii iulie. Am obținut culoarea și preșurile din cauciuc “originale” in preț. 

Cu mulțumiri pentru discutie. Dacă nu apare alta Elantra între timp pe forum, voi reveni eu cu INFO și poze.

 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Zau ca nu va inteleg. Se stie ca o masina cu automata este mai inceata decat una cu manuala, Elantra 2017-2020 era mai inceata cu 1 sau putin peste o secunda decat varianta cu cv manuala. Va luati o masina mai inceata dar mai comoda e drept in oras dar, va ganditi la depasiri! Cel mai mic lag al cutiei automate l-am intalnit pe Bmw x3 si x5, in rest.... lag de te doare capul!  Ori va luati automata ptr confort, ptr poate consum putin mai mic ori va ganditi la depasiri pe care le veti face mult mai bine cu o cutie manuala! Nu vorbim de masini cu 896753264 cp ci de masini medii, 100-140cp.

Ptr mine, placerea de a conduce inseamna cutie manuala, sa amestec eu benzina ca in banc. 

Edited by Chevy

Share this post


Link to post

Inceata la ce? Pe ce drumuri din renumita noastra tara conteaza ca schimba cu 1s sau doua mai putin?? Si sincer, depasesc foarte bine cu ix35-ul, mult mai repede decat iti inchipui, nu mai vorbesc de DCT-ul motoretei :biggrin:. Se depaseste si cu CVT-ul, fara probleme si in conditii de siguranta deplina, ta asigur.

Am avut masini cu manuale si masini cu automate de-a lungul timpului. Ghiciti ce? Am trei vehicule in curte, toate trei au cutii automate si toate trei sunt complet diferite: CVT, DCT si cu convertizor de cuplu (cred ...). In concluzie se poate si comoda si rapida si cu depasiri si cu automata.

Manuala, in ziua de azi, e buna doar la tractoare ....

 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Bre, cu tractoare merg barbatii, domnisoarele cu grija la unghiute, le evita. Right?

Depasesti si cu automata doar ca, pana o faci versus manuala, asta e departe de tine.

Edited by Chevy
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Din cele spuse de tine pana acum deduc doar faptul ca nu ai condus automata. Si chiar daca ai condus, a fost prea putin si nu in conditii de stres.

Elantra a fost primul meu Hyundai, o masina corecta si atat, nu-ti face iluzii ca a fost, este si va fi un model care sa te impinga la nebuneli. Este o masina de familie, de dus copii la scoala si in concediu. Pentru a depasi iti trebuie aceeasi atentie ca la orice alta masina din clasa medie cu un motor cat de cat economic si o transmisie reglata pentru orice altceva decat "liniute".

Cutia de viteze automata face casa foarte buna cu acest tip de masini. Restul sunt povesti. Dovada acestui fapt este simplul fapt ca cererea de cutii de viteze manuale este din ce in ce mai mica. Sunt modele de masini care nu mai vin in oferta cu transmisi manuala.

In cele din urma, este vorba de confort și comoditate. Poate ca este un lucru bun faptul ca cel putin Europa se pastreaza cutiile manuale in tendințe, asta in timp ce peste tot, cutia de viteze manuala dispare.

 

 
 

Share this post


Link to post
On 3/20/2021 at 11:30 PM, mi20r said:

Imi place mai mult vizual Civicul decat asta :biggrin:

Imi retrag cuvintele, am vazut 2 bucati "pe viu", vineri la reprezentanta. Nu arata a masina cu motor aspirat de 1.6l. Asa la prima vedere pare foarte lata.

Totusi, manerul... sotia a comentat imediat, ca ea cum ar mai ajunge cu mana la mine.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Nu e neaparat vorba de manuala versus automata, ci de problemele raportate cu aceasta cutie iVT. Foarte multe cutii schimbate sub 5.000 mile, unele chiar sub 600. Este vorba de câteva modele de Kia și modelul Elantra 2020. Dar acolo vorbim de garanție de 10 ani, de aceea in cazul meu nu am vrut sa risc ca la un moment dat sa se întâmple ceva cu cutia. Eu obișnuiesc sa tin mașinile minim 10 ani. Nu zic ca nu se poate intampla altceva, dar dacă deja de la început știi ceva, atunci nu merita riscul a câteva mii de euro plătiți aiurea in viitor.

In completare, dacă conduceti normal, defensiv și regulamentar nu e nevoie de mai mult de 75 - 80 cai. Nu cred ca omorâți motoarele incontinuu la depășiri cu 6.300 rot/min. unde avem puterea maxima. De obicei te învârti in jurul turatiei unde ai cuplul maxim (4.500), iar acolo nu ai mai mult de vreo 80 -90 de cai, dar ii ai repede. Cu o manuala, când schimbi din 5 in 3, ai puterea imediat utilizabila. Mie imi place predictibilitatea, adică cred in mine nu in mintea AI. Dar recunosc, sunt subiectiv, nu am condus cu automata foarte multe mașini, dar și care le-am condus nu mi-au plăcut, cu excepția unei Skoda Superb.

Edited by Gozmin

Share this post


Link to post

Eu nu am auzit de cutii automate (in afara de aceea cu dublu ambreiaj) cu probleme la Hyundai in Europa.

Iar daca te iei dupa ce citesti, nici pe jos nu-ti vine sa mai mergi de teama.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...