Jump to content
Sign in to follow this  
macfero

Senzatie de balans si fuge spatele

Recommended Posts

Buna seara la toata lumea !

Tin sa impartasesc cu voi experienta de ieri cand aproape era sa murim. Cateva secunde ne mai desparteau. 

Cu familia in masina, intr-o curba la stanga pe care nu am abordat-o cu mai mult de 50-60 km/h , a fugit spatele catre exteriorul curbei, masina s-a intors la 360 grade, am intrat pe contrasens si ne-am oprit pe camp in apropierea drumului dupa ce am trecut si de santul soselei. Noroc ca nu era nimeni pe contrasens. Totul s-a intamplat in 3 secunde. Masina nu a avut nici macar o zgarietura. Toti eram bine dupa eveniment dar foarte speriati. Am dejantat cele 2 cauciucuri de pe partea dreapta a masinii. Am reusit sa ne descurcam si le-am dus la o vulcanizare din apropiere si ne-am continuat drumul. La intoarcere mentionez ca in curbe nu intram cu mai mult de 30 km/h. Senzatie de balans si accentuata si de codul portocaliu de vant. 

Masina : Tucson, 2.0 CRDi, 4WD, cutie automata, achizitionata anul trecut dar care acum a vazut un drum mai lung.

Rog cei priceputi sa imi zica care sunt cauzele, ce ar trebui schimbat sau ce ar trebui urmarit si ce ar trebui evitat.

De unde apare senzatia de balans ?

Bucse, Bari de torsiune, Amortizoare ?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica tu scrii pe forum ca sa ne intrebi ce defectiuni are masina ta?  Poate fi orice, amortizoare slabe, arcuri rupte, cauciucuri proaste, uzate sau pur si simplu un stil de pilotaj defectuos sau neadaptat la conditiile de drum.

Pe forum noi putem sa ne dam cu parearea dar nu avem cum sa stim. Dejantarea este semn de cauciucuri neconforme, prea intinse sau prea late sau cu peretele rupt. De unde sa stim? 

Imi pare rau de ce ai patit dar nu cred ca aici poti primi ajutor. Si nu uita ca Tucsonul e un automobil greu - 1800 de kg la gol - si cu centrul de greutate foarte sus deci cauciucurile si suspensia trebuie sa fie tip top si nici asa nu-i place sa fie abuzat pe viraje, nu are nimic dintr-o masina sport.

Nu in ultimul rind spatele mai poate derapa si inca violent daca se blocheaza diferentialul spate sau cuplajul central. Sistemul TOD de la JM este foarte evoluat si in principiu foarte fiabil, dar daca masina e second, poate fi orice stricat in ea.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...