Piccadilio 0 Posted January 30, 2020 (edited) Salutare, Am citit topicuri pe tema asta, nu am găsit ceva similar, așa că deschid unul nou. Vreau să iau un Tucson din 2016 (cca 110.000 km) și aud păreri și păreri: despre probleme cu ambreiajul, consumul, etc. Eu lucrez în afara Galați-ului și merg practic în regim mixt. Fac aprox. 700 km / lună și o dată la 2-3 luni câte un drum lung de București / mare / munte, etc., plus concedii vară / iarnă de 3.000-4.000 km. Nu conduc foarte agresiv și nu o iau pentru offroad, chiar dacă e 4x4. Întrebarea mea e ce recomandați: 1. Un benzinar turbo 1,6L cu cutie automată clasică (dar CP mai puțini) și probabil un consum mai mare, mai ales în oraș, sau 2. Un motor pe motorină, 2L, DCT, 185 CP. Eu m-am cam fixat la asta. De ce? Păi cred că e mai bine echilibrat (capacitate, putere, cuplu) pentru o mașină destul de grea (conduc un Focus din 2008 și chiar cu 100 CP e cam sugativă la benzină); știu din vorbe (văr cu Tucson) și cifre (www.auto-data.net, www.car.info, etc.) că are consum mai redus decât benzinarul; găselnița asta cu turbo pe benzină e cam o forțare după părerea mea („hai să inventăm căruța cu 5 roți, poate alunecă mai bine”). Și apoi, vâzănd că și nouă și SH varianta pe motorină e mai scumpă, mă întreb: se aplică principiul dacă e mai scump e mai bun? E o gândire simplistă asta, dar totuși, sunt mulți care au modelul 1,6L benzină pentru că este ieftin, chiar și Hyundai prezintă modelul ca fiind unul ieftin, nu unul de top. Iar despre cutia DCT sunt foarte mândri și mulți o laudă. Ce ați alege voi și de ce? Aștept părerile voastre. Mulțumesc anticipat. Edited January 30, 2020 by Piccadilio Quote Share this post Link to post
Lgionutz 2 Posted January 31, 2020 Salut Piccadilio. Iti dau un link unde vei vedea totul despre Hyundai Tucson 2.0 CRDI automat 6AT (mentenanta reprezentanta, consum, service etc..). Masina personala Consumption: 9,24 l/100km 16.714 km and 1.544 l CO2 emission: 244 g/km 16.714 km and 4.076 kg Fuel costs: 51,88 RON/100km 16.714 km and 8.672 RON https://www.spritmonitor.de/en/detail/946254.html Quote Share this post Link to post
modream 1 Posted January 31, 2020 Turbo pe benzina este cel mai misto. Nu e fortat nimic, e doar evolutie tehnologica. Poate doar alea de Formula 1 (care, apropo, au tot 1.6L, dar peste 1000 cai)...dar acolo e alta treaba. Quote Share this post Link to post
Piccadilio 0 Posted January 31, 2020 (edited) Lgionutz, merci. Studiez. Modream, nu e sub-dimensionat motorul (136 CP, parca) pentru o masina de 1,8 tone? Cum schimba vitezele fata de un DCT cu 185 CP? Si mai zi-mi o chestie: care e concluzia / recomandarea ta? Merci. Edited January 31, 2020 by Piccadilio Quote Share this post Link to post
RomanuX 2 Posted January 31, 2020 (edited) @Piccadilio recomandarea mea este masina din profil 1.6 T-GDI 4WD 7DCT (daca faci sub 20k km/an) pentru ca motive: -avantajele generale alea motorului pe benzina (nu le mai insir... comportament la rece, zgomot, intretinere, taxe, potentiale restrictii de circulatie in spatiile urbane etc...) fata de diesel -cutia DCT este OK cat timp nu o freci peste 30min in trafic gen Bucuresti la ora 08:00/17:00 (inching DCT, google it) -puterea (177CP mie imi sunt suficienti) si plaja mare in care motorul livreaza cuplul rotilor (265 Nm @ 1500-4250 rpm) Cam atat imi vin acum in minte. Edit: in caz ca esti curios de consum: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1111407.html Bafta! RmX Edited January 31, 2020 by RomanuX Quote Share this post Link to post
Piccadilio 0 Posted January 31, 2020 5 hours ago, dvoncu said: Nu exista DCT la 185 de cai!!! Corect, thanks, le-am confundat..... Quote Share this post Link to post
Piccadilio 0 Posted January 31, 2020 @RomanuX. Merci, bine argumentat. Apreciez toate răspunsurile, dar acum că am clarificat DCT-ul (de care mă cam feream), am mai citit și m-am cam hotărât: rămân pe 2.0 6AT diesel. Pro: - în 2016 Hyundai a rechemat 40.000 unități pentru un glitch la DCT. În schimb, transmisia automată clasică e mai „bătrână” și mai cu experiență - 6AT chiar are consum mai mic, se simte în oraș (statistică personală, calculat media pe www.spritmonitor.de) - inching-ul (citisem de el) chiar e e o problemă la DCT (în sensul că e ceva de care să ai griiă) - volanta cu masă dublă de le DCT + ambreiaj umed (cred că am nimerit-o, nu?) - altă posibilă problemă la mentenanță - torque pe CRDI - 400Nm (e drept, în plaje mai mici 1750-2750rpm, dar asta o face mai agilă, se pare, DCT-ul având un „lag” datorită trecerii de pe treptele pare la cele impare) Cred că acest articol prezintă cel mai bine diferențele: https://performancedrive.com.au/2016-hyundai-tucson-1-6t-petrol-vs-crdi-diesel-comparison-video-0316/ Astea sunt concluziile mele strict personale, poate ajută și pe altcineva. Firește, fiecare e mulțumit cu ce are și ce îi place, la urma urmei. Drumuri bune! Quote Share this post Link to post
Lgionutz 2 Posted February 1, 2020 (edited) Salutare Piccadilio. Eu am avut de ales intre Kia Sportage/Hyundai Tucson/BMW X3 F25 si tot asa stateam pe ganduri benzina/diesel (1.6T 177CP/2.0 CRDI 185CP AT/2.0d 184CP N47 ) mai vedeam ca in occident deja au inceput sa interzica "tractoarele":) . Am ales pana la urma diesel Tucson de ce.. . 1-Hyundai pentru ca sunt printre singurele marci (Hyundai/KIA/Toyota/Honda) care inca mai au o filiabilitate crescuta (sunt teste care atesta acest lucru si repet este strict o parere personala no ofence BMW Mercedes Audi Volkswagen sunt masini bune dar au anumite modele cu probleme de fiabilitate de ex: BMW N47, Audi cele pe benzina consuma ulei cat consuma si benzina, am avut doua auto BMW pe benzina si au mers impecabil ) Tucson parca arata mai bine decat Sportage... https://m.automarket.ro/stiri/jd-power-prezinta-topul-fiabilitatii-masinilor-in-germania-kia-si-hyundai-78549.html 2- Am ales diesel pentru ca atunci cand sunt in tara merg mult in afara orasului (fac in jur de 15000km/an) 3- Am testat Tucson 1.6T 177CP(2019) si pare mai lenes decat cel de 2.0CRDI 185 CP cu toate ca cel de 1.6T ajunge la 100km/h mai rapid 8.5-8.7 sec parca. Aici ajuta cei 400NM 4- Am aprox 90.0000km si nu am avut niciodata probleme la PDF 5- Singura problema a fost o alarma de nivel scazut ulei care defapt venea de la alternator (masina mergea perfect nici o problema) si a fost schimbat pe garantie in 10 zile masina fiind functionala. 6- Am verificat cateva BMW X3 la inceput si majoritatea aveau probleme gen : lipsa carte service, uleiul din cutie "lifetime" dar lifetime la bmw inseama 3-5 ani, iar pe pagina oficiala al cutiilor automate ZF scrie clar ca uleiul se schimba la 100000km si cele care aveau 140.000km defapt aveau de la 300.000 km in sus care stiti foarte bine cine le vinde..... 7- Am ales cutia cu convertizor de cuplu (clasica) pentru fiabilitate Numai bine! Edited February 1, 2020 by Lgionutz Quote Share this post Link to post
Piccadilio 0 Posted February 1, 2020 @Lgionutz Super! Ma bucur ca esti multumit de ea (ceea ce-mi doresc si mie dupa ce o iau ) si ca ai pareri pozitive de transmis celor ca mine. Toate cele bune! Quote Share this post Link to post
Cristist50 190 Posted February 2, 2020 (edited) Cheltuielile de service mult mai mari la diesel, injectoare care pot cauza probleme, motorul mult mai zgomotos comparativ cu benzina ... Eu inca plang dupa Sonata chiar daca masina era din secolul trecut Edit: Eu mai am o ascutitoare de Yaris pe benzina cu cutie CVT. E o minune comparativ cu ix35. Ma bat cu nevasta pe ea .... Si am avut numai Hyundai-uri, deci ma pot pronunta in cunostinta de cauza Edited February 2, 2020 by Cristist50 1 Quote Share this post Link to post