Jump to content
felix

zgomot pornire motor 1.0 t-gdi la cald

Recommended Posts

Salut! 

Am achizitiinat o Kona de cateva zile si am aceiasi problema daca pot spune asa. Un "zornait" la pornirea de dimineata si uneori si in timpul zilei dar doar pt 2-3 secunde. Cand o sa am timp o sa imi fac o programare la reprezentanta sa vad ce spun ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, am si eu un Kona, cu acelasi zgomot la pornire, am fost la reprezentanta si au zis ca e normal, masina are 1 an si 10.000 de km, se aude din ce in ce mai tare, mai ales cand este cald afara. Ati gasit cauza sau o modalitate de solutionare. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna.kona mea are 8000km si am si eu o zornaiala la pornire la la revizia de 1 an au zis ca e normal.revizia de 1 an costa 650lei in timisoara nesimtire curata.schimbat ulei si filtru,verificat incarcare si frane.zgomotul la pornire parca mai accentuat.in rest masina ok,consum mediu pe 8000km a fost 7.3l la suta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am fost si mi-au masurat presiunea uleiului si cam atat. Au spus ca e ceva normal dar daca se strica ceva o sa o repare pe garantie deoarece eu am semnalat problema. Ei sustin ca dupa un anumit timp se duce uleiul de pe lantul de distributie si pana urca iar ca sa unga lantul dureaza putin si de aceia se aude acel zornait. Nu ma multumit raspunsul dar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper din tot sufletul ca acest 1.0 TGDi sa nu aiba soarta celebrului 1.2 TSi de la concurentul german. Hyundai face masini prea bune ca s.o dea in bara cu o distributie pe lanț...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din păcate pot și eu spune că îi doare undeva de problemele mașinilor, la revizia de un an le-am spus si eu de zgomotul de la pornire, si au zis ca asa fac toate, sunt mai zgomotoase.

După vreo 2 luni am fost din nou, cu un zgomot ca de fâșâit care se aude de la 2000 de rotații în sus, zgomot ca de rulmenți, care atunci când scade turația la ralanti nu se mai aude.

Al naiba zgomot până la 5000 de km nu se auzea, acum parca se aude și mai tare. Zgomotul a fost identificat de mecanici din service, dar clasicul răspuns a fost ca asa fac toate, nu este un zgomot diferit de cel al altor Kona.

Am vrut sa întreb pe grupul de facebook dacă e disponibil vreun proprietar de kona din Cluj ca sa ma conving si eu ca asa fac toate, dar mi-a fost un pic jena sa nu zică oamenii ca sunt sărit de pe fix.

Uitați ce scrie în manualul service al Konei, referitor la zgomotul de la pornire

Engine noise on start-up, but only lasting a few seconds. Incorrect oil viscosity. Drain the oil.
Install the correct viscosity oil.

Ar fi de bun simț și rezolvarea asta, uleiul nostru fiind prea fluid, 0W30, e posibil să se scurgă foarte repede din întinzătorul lanțului. Uleiul dat de ei în cartea de reparații, nu în manualul nostru, este

Selection of Engine Oil
Specifications : ACEA A5, 5W-30

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda merge cu 0w20...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/31/2020 at 5:44 PM, laurg73 said:

Din păcate pot și eu spune că îi doare undeva de problemele mașinilor, la revizia de un an le-am spus si eu de zgomotul de la pornire, si au zis ca asa fac toate, sunt mai zgomotoase.

După vreo 2 luni am fost din nou, cu un zgomot ca de fâșâit care se aude de la 2000 de rotații în sus, zgomot ca de rulmenți, care atunci când scade turația la ralanti nu se mai aude.

Al naiba zgomot până la 5000 de km nu se auzea, acum parca se aude și mai tare. Zgomotul a fost identificat de mecanici din service, dar clasicul răspuns a fost ca asa fac toate, nu este un zgomot diferit de cel al altor Kona.

Am vrut sa întreb pe grupul de facebook dacă e disponibil vreun proprietar de kona din Cluj ca sa ma conving si eu ca asa fac toate, dar mi-a fost un pic jena sa nu zică oamenii ca sunt sărit de pe fix.

Uitați ce scrie în manualul service al Konei, referitor la zgomotul de la pornire

Engine noise on start-up, but only lasting a few seconds. Incorrect oil viscosity. Drain the oil.
Install the correct viscosity oil.

Ar fi de bun simț și rezolvarea asta, uleiul nostru fiind prea fluid, 0W30, e posibil să se scurgă foarte repede din întinzătorul lanțului. Uleiul dat de ei în cartea de reparații, nu în manualul nostru, este

Selection of Engine Oil
Specifications : ACEA A5, 5W-30

 

 

 

Salutare. Uite, nu esti singurul. Pe mine chiar proprietarul Hyundai Carbenta Oradea m-a facut sarit de pe fix. A spus ca imi imaginez sunete si ca le intensific in mintea mea. Acel rattle sau fasait/frecat pe care il auzi la mine e constant si vine de undeva de sub motor. Probabil e una dintre role sau rulmenti. Am mai avut o problema cu volanul. Aveam un sunet de motor electric servo constant. A durat 3 luni de insistente ca sa ma bage in seama si sa schimbe un inel. Legat de fâșâit chiar astazi m-am certat cu ei rau. Mi se pare penibil. La mine a aparut si o bataie in dreapta motorului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu consider ca aceste probleme vor iesi la suprafata. Astazi proprietarul hyundai carbenta oradea mi-a spus ca aceste kona sunt modele fara probleme. Problemele legate de role si de curea si fâșâitul, troncănitul la pornire, faptul ca mie de exemplu nu mi-a functionat turbo pentru scurt timp, vor iesi la suprafata la un moment dat. Eu am fost facut efectiv crazy si mi s-a spus ca imi imaginez. Sunetele sunt toate normale conform Hyundai. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serios amu, de duci la dealer si te astepti sa iti zica la momentul prezentarii si ulterior comenzii ca e o masina care poate avea probleme? Nu, serios acum, suntem cumva la camera ascunsa? Nimeni, dar absolut nimeni, nu va zice de rau de produsul pe care vrea sa ti-l vanda. E interesul tau sa citesti prin randuri. Si in plus, din nou la fel de serios, o masina care a simtit caldura asfaltului de nici 1 an va ganditi ca fu testata intr-atat de bine si intens mai ales in Europa de Est unde drumurile mai mult nu-s incat sa acel dealer sa fie atat de sigur de ce zice?

Si un tanc daca mi-ar zice careva ca nu are probleme pe drumurile noastre tot nu l-as crede. Nici daca imi da in scris. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, AndreiTAP said:

Eu consider ca aceste probleme vor iesi la suprafata. Astazi proprietarul hyundai carbenta oradea mi-a spus ca aceste kona sunt modele fara probleme. Problemele legate de role si de curea si fâșâitul, troncănitul la pornire, faptul ca mie de exemplu nu mi-a functionat turbo pentru scurt timp, vor iesi la suprafata la un moment dat. Eu am fost facut efectiv crazy si mi s-a spus ca imi imaginez. Sunetele sunt toate normale conform Hyundai. 

Uite raspunsul de la Hyundai Romania, atunci când le-am spus că nu e normal să spună că așa fac toate:

Referitor la situatia descrisa, mentionam ca s-a luat legatura cu Reprezentanta Hyundai – RMB Interauto, iar aceasta ne-a informat de faptul ca la momentul prezentarii in service, in urma verificarilor efectuate nu a rezultat o functionare neconforma a autovehiculului dumneavoastra, conform procedurii tehnice a producatorului.

Analiza oricarei situatii neplacute, se efectueaza doar de catre Reparatorul Autorizat Hyundai caruia ii este adresata, in baza procedurilor producatorului, a legislatiei in vigoare cat si a documentelor care reglementeaza o astfel de situatie.

Solutia de remediere  in cazul constatarii unei situatii este data de catre reprezentantele Hyundai, in conformitate cu procedura tehnica a producatorului respectandu-se bineinteles si normele in vigoare.

Avand in vedere cele comunicate, va recomandam sa pastrati legatura cu unitatea service in cazul in care aveti nevoie de informatii suplimentare, aceasta putand veni in sprijinul dumneavoastra cu datele de care aveti nevoie cu privire la autovehiculul dumneavoastra.

Ma si gândeam azi să încerc la alt service, la Oradea mă gândeam la Tiriac, la Bistrița nu știu dacă are rost că e mai mic, dacă nu, cred că OPC-ul ar fi soluția.

Dacă până acum era suficient un volum rezonabil la muzica să acopere zgomotul, se pare că trebuie să măresc volumul ca să nu se mai audă așa tare.

E clar că dacă mașina nu era în garanție eu nu stăteam să aud zgomotul și reparam mașina

Oare dacă mă duc la un service, altul decât la ei și descopăr problema, apoi mă duc la ei cu devizul la ce ar trebui schimbat cum ar reacționa?

Edited by laurg73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest motor echipeaza mai multe modele Hyundai - Kia si, prin urmare, ar trebui produs in mai multe locatii. Este important de stiut daca zgomotele reclamate de proprietari sunt prezente si pe i20, made in Turkey, si pe Kona, made in Koreea (?), dar si pe Kia Stonic, made in Cehia (?). Poate exista anumite loturi care au probleme cu lantul, intinzatorul, sau patinele. Un zgomot de 2-3 secunde la pornirea la rece, pentru o distributie pe lant, am vazut ca este considerat normal la multe dintre marcile de azi, problema apare atunci cand rontaiala persista la cald sau la anumite turatii ale motorului, ceea ce inseamna ca lantul e prea larg si poate sari de la punct, ca intinzatorul hidraulic, autoreglabil, si.a pierdut capacitatea de a intinde lantul la standardul cerut, sau ca patina este foarte uzata si nu mai asigura un suport optim pentru lant. Personal, cred in prima varianta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseară le-am scris din nou:

Vă mulțumesc pentru răspuns, dar nu mă mulțumește suficient, este un răspuns din aceeași gamă cu: așa fac toate.
Este clar că zgomotul nu a fost prezent de la început, așa cum v-am spus, și dacă mașina nu era în garanție problema era rezolvată de mult.
Pot înțelege că, dacă zgomotul provine din partea dreaptă a motorului, zona curelei de accesorii, acolo fiind probabil vreo 5 rulmenți, și este greu de identificat.
Dar clienții dumneavoastră ar trebui să fie mulțumiți iar lipsa personalului calificat, a timpului de găsit și rezolvat problema, a costurilor pentru firma dumneavoastră ar trebui să fie pe planul 2.
Nu am crezut atunci când am luat această mașină, că dacă mă va întreba cineva dacă sunt mulțumit de ea, să îi spun că am fost mai mulțumit de Dacia Logan pe care am avut-o anterior, asta din cauză că banii plătiți pentru Hyundai au fost de două ori mai mulți, iar pretențiile la servicii de calitate e normal să fie de două ori mai mari.
Ce se poate face mai departe? Să merg la un service adevărat, care are timp de clienți, să identific problema, apoi să vin la dumneavoastră cu devizul pieselor ce trebuie schimbate?
Să adun mai mulți proprietari de Kona, pe care să îi rog să meargă cu mine la service să demonstrez că nu fac toate așa?
Dacă da, vă rog să-mi spuneți că acest lucru ar fi agreat de dumneavoastră.
Mulțumesc
 
Răspunsul a fost:

Mentionam ca puteti oricand sa solicitati o noua constatare si chiar sa alegeti o alta reprezentanta Hyundai in vederea realizarii unor verificari asupra autovehiculului dumneavoastra.

Dupa ce ati stabilit programarea in service, va rugam sa ne comunicati dealerul ales, pentru a putea tine legatura cu acesta in privinta constatarii si oferirea sprijinului tehnic daca este necesar.

Precizam ca analiza oricarei situatii neplacute este realizata doar de catre Reprezentantele Autorizate Hyundai respectandu-se normele tehnice ale producatorului.

Reteaua Nationala Hyundai, inclusiv datele de contact, le veti regasi prin accesarea link-ului urmator: https://www.hyundai-motor.ro/retea-nationala .

Avand in vedere cele comunicate mai sus, dorim sa va asiguram ca Hyundai Auto Romania ramane in continuare la dispozitia dumneavoastra si dorim sa va asiguram ca optimizarea serviciilor oferite clientilor nostri reprezinta pentru noi o prioritate.

Sunt curios care ar fi normele tehnice ale producătorului la care tot fac referire, cât de tare trebuie să sune ceva până când le bagă în seamă?.

Iar optimizarea serviciilor sună cam ciudat, eu o văd ca un anunț motivațional adresat distribuitorilor: Stimați mecanici, pentru a reduce costurile cu garanțiile, nu mai băgați în seamă toate prostiile debitate de fraierii care au cumpărat mașinile noastre. Ave Hyundai (Cezar)

Edited by laurg73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normele tehnice inseamna exact ce mi.au spus mie odata la Fiat, cand imi zornaia o rola de la cureaua de accesorii: zgomot tehnologic normal! Am dat cu spray de curele si s.a terminat cu zgomotul tehnologic... dar la masina aia schimbai cureaua de distributie la 2 ani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

"Asa fac toate" sau " am si eu xx marca si face la fel" sun raspunsurile care le-am primit si eu. Sunt de acord dar in primii 3000-4000 km de ce nu a facut? Chiar nu exista un raspuns tehnic? Toata lumea da vina  pe ulei, pe intinzator, ba pe solenoid... 

Eu zic ca trebuie semnalata in pasaportul service defectiunea, apoi daca crapa motorul dupa garantie sa o repare reprezentanta pe banii ei. 

Legat de revizii: o suma de aproape 1000 lei am platit si eu. Super. La un diesel faceam 2 revizii de banii astia sau 3 daca ma murdaream pe maini.

Sau poate mai bine mergeam pe un Logan cinstit

Edited by SPARKY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu știu ca pe hârtia cu probleme existente sesizate de proprietar,  la predarea mașinii la revizie, era înscrisa problema cu zgomotul de lanț. Acum am verificat hârtiile de acasă și pe ele nu am nimic.

Ai dreptate, ar trebui sa ii punem sa scrie undeva unde nu pot face pierduta, baza de date, hârtia, șamd.

Dar asta tot nu va opri zgomotele...

Nici nu știu unde sa merg cu mașina, un service mai de doamne ajuta, sau toți sunt din aceeași mama și nu știu decât sa încaseze.

Vorba cuiva, auzită mai demult, nu mai sunt mecanici ci doar înlocuitori de piese. Dacă calculatorul nu le spune defectul ei nu mai știu sa diagnosticheze.

Edited by laurg73

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/14/2020 at 3:41 PM, AndreiTAP said:

Salutare. Uite, nu esti singurul. Pe mine chiar proprietarul Hyundai Carbenta Oradea m-a facut sarit de pe fix. A spus ca imi imaginez sunete si ca le intensific in mintea mea. Acel rattle sau fasait/frecat pe care il auzi la mine e constant si vine de undeva de sub motor. Probabil e una dintre role sau rulmenti. Am mai avut o problema cu volanul. Aveam un sunet de motor electric servo constant. A durat 3 luni de insistente ca sa ma bage in seama si sa schimbe un inel. Legat de fâșâit chiar astazi m-am certat cu ei rau. Mi se pare penibil. La mine a aparut si o bataie in dreapta motorului. 

Am văzut ca in Oradea sunt doua reprezentate Hyundai, La Tiriac nu ai încercat sa mergi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate ar trebui sa scriem direct la Hyundai Koreea. Sigur nu sunt straini de problema. Nu stiu daca ii ok sa ne pierdem vremea luand la rand reprezentantentele si sa primim diferite raspunsuri care poate nu au treaba cu realitatea.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrie cu incredere, vei fi redirectat catre o reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu asta era ideea, ci daca se cunoaste cumva problema. Pe incercari prin diferite reprezentante nu prea imi convine. Ideea e sa fie consemnata undeva. Daca totusi doar un lot e cu probleme si nu stie nimeni, sau sa fie prea putine feedbackuri incat cineva sa le ia in considerare?
Daca e totusi o solutie simpla... 

Edited by SPARKY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie problema ta mi se pare foarte simpla. Suspicionezi un defect, care nu te impiedica sa folosesti masina dar care te face sa te gandesti la defecte viitoare, eventual catastrofale. Reprezentanta ti-a spus din gura ca e un zgomot normal si sa dai inainte, masina nu are niciun defect.

Ai 2 optiuni: fie sa te duci la un dealer serios si sa insisti sa-ti consemneze reclamatia si sa-ti si ofere un raspuns scris la ea (bagi la dosar si pastrezi pina expira garantia), fie faci pe cont propriu o expertiza extrajudiciara care sa demonstreze ca masina e defecta, periculoasa sau ce s-o mai putea demonstra.

Mie optiunea 2 mi se pare usor inutila in acest moment daca zgomotele nu sunt deranjante, intruzive, ascutite. In practica exista exemple de ambele parti: si cu zgomote care cu insistenta s-au dovedit defecte si cu iluzii auditive sau zgomote normale.

Totusi, e ciudat faptul ca dealerul nu a facut nimic scris. Eu de cite ori ma duceam la DAB Auto (si am fost si acum dar cu alta marca) mi se punea o hartie in fata in care mi se solicita sa scriu ce e in neregula cu masina si la ridicare primeam hartia inapoi cu rezolutie: s-a remediat sau nu se confirma.

Chill and enjoy.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici ai dreptate. Dar poate nu pusca nimic in garantie avand in vedere ca fac max 15000/ an. Chestia cu foaia ar trebui sa fie motiv bun dupa garantie daca se intampla ceva. Eu de asa ceva am nevoie. Nu sunt dispus ca dupa 5-6 ani sa fiu nevoit sa bag mai multi bani in ea decat unul care are o masina uzata de 15 ani. 
Cu ce aer de superioritate ar zice unii: Ti-am zis ca nu merita noua!, mai bine luai un Audi de dincolo. Esti fraier

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/18/2020 at 11:47 AM, dvoncu said:

Totusi, e ciudat faptul ca dealerul nu a facut nimic scris. Eu de cite ori ma duceam la DAB Auto (si am fost si acum dar cu alta marca) mi se punea o hartie in fata in care mi se solicita sa scriu ce e in neregula cu masina si la ridicare primeam hartia inapoi cu rezolutie: s-a remediat sau nu se confirma.

Chill and enjoy.

La mine asa s-a intamplat, au intrebat de probleme, le-au trecut pe hartie, apoi am semnat pe o alta hartie in care mi se spunea ca nu sunt confirmate cele spuse si ca sunt zgomote normale. Iar la chestia cu expertiza, la alte service-uri, daca citesti postul meu de mai sus cu raspunsul de la Hyundai Romania, o sa vezi ca au spus ca nu sunt de acord cu asta.

Iar referitor la scris la Hyundai Coreea, le-am scris eu si nu au raspuns niciodata.

Saptamana trecuta a fost un articol prin ziare despre Renault, cu al lor motor de 1.2 tce, cu problemele de consum ulei, articol care zicea ca Renault a chemat in judecata pe un posesor de astfel de masina, care primise despagubiri pentru probleme, dar nu a respectat clauzele de confidentialitate si a spus la altii despre ce a patit si ce a primit compensatie. Deci firmele cauta sa rezolve individual problemele aparute si spera ca sa fie suficienti fraieri care sa spuna, asta e am avut ghinion, si sa nu faca scandal. Nu se vor apuca niciodata sa schimbe singure motorul sau altele la toti posesorii, ii va costa prea scump.

Desi pe forumurile din UK este cineva care a avut problema cu bataia de la lant, care a apucat sa loveasca in capacul distributiei si sa format pilitura de fier care a ajuns in ulei, asa ca i-a fost schimbat motorul, undeva pe la 6000 de mile.

PS O problema care nu are legatura cu topicul, dar va rog sa ma ajutati, la mine, dupa pornirea motorului se aprind senzorii de airbag de pe panoul cu climatizarea, apoi se sting, dar dupa 5 secunde se aprind din nou, si stau cam 1 minut pana se sting de tot. Asa patiti si voi? Ca le-am spus la service de asta si au zis, ghiciti ce..........., asa fac toate :(

Edited by laurg73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...