Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
felix

zgomot pornire motor 1.0 t-gdi la cald

Recommended Posts

Salut

Deschid un topic nou pentru o problema caracteristica motoarelor 1.0 t-gdi. Problema care am regasit-o doar descrisa pe un forum din UK (https://www.konaforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=165&sid=3b428a7f8f948504f9291617db468c24&start=10).

Problema se manifesta pentru acest tip de motor pe care il am si eu pe masina care o conduc (kona 1.0 t-gdi premium+) achizitionata in 2017. Manifestarea apare dupa ce masina depaseste 6000-7000 km. Mai precis daca ai condus masina, motorul a ajuns la temperatura normala de functionare si sa zicem te opresti aproximativ o ora, la repornire se aude un zgomot foarte puternic de piese metalice in frecare (ca si cum motorul ar porni fara ungerea anumitor subansamble, sau lantul e slabit si atinge ceva deoarece zgomotul se aude ca o rapaiala pe o placa metalica). Dupa aproximativ 5 sec acel zgomot dispare. Zgomotul respectiv nu se produce la inceput de fiecare data cand se repeta fenomenul si de asemeni daca opresti motorul si il repornesti dupa ce ai auzit acel zgomot sunetul nu se repeta. Este total aleatoriu. Dar pe masura ce nr de km creste si te apropii de 12-13000 km zgomotul descris la pornirea la cald a motorului devine aproape obisnuit dar tot aleatoriu. Se poate intampla dupa 20 min dupa o ora sau deloc. Inlocuirea uleiului la revizia periodica nu rezolva problema.

De ce scriu aceste randuri...pentru ca dupa sesizarea care am facut-o la dealer in cele din urma s-a inlocuit kit distributie (lant, intinzator hidraulic si alte adiacente). Problema zgomotului s-a rezolvat. Pana acum 2 zile cand a reaparut iar la pornirea la cald dupa aprox 1,5 ore de stationare in parcare subterana. Deja sunt la 20500 km. Deci reparatia a tinut doar cam 5000km in care acel sunet nu s-a mai manifestat indiferent de situatia in care a fost pornita masina. 

Sa nu mai vorbim de rontaiala care se aude la pornirea la rece a motorului si care dureaza aproximativ 30 sec. Rontaiala apare in momentul in care la pornirea motorului se activeaza actuatorul westgate-ului turbinei si depinde ca intensitate a sunetului si durata si de consumatorii utilizati (gen faruri, AC).

Poate undeva in managementul electronic al motorului sunt niste greseli, sau motorul, mecanic, chiar are anumite probleme.

Sunt curios daca la noi in tara a mai intampinat si altcineva aceste probleme.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ti-au schimbat cu acelasi cod de lant e clar ca se ajunge la acelasi rezultat. Probabil lant de calitate indoielnica... stai pe capul lor sa il schimbe din nou si verifica codul pieselor.

@eac@FlorisADFNu sunteti singurii cu probleme cu lantul de distributie ;)

Edited by Dace

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dace nene, mai m-am linistit acuma...

O sa facem un club!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...din graba am scris 2017 in loc de 2018 si westgate in loc de wastegate...ma rog ati inteles voi

Nu am stat langa cei din service cand au schimbat lantul asa ca trebuie sa-i cred pe cuvant....lantul nou are alt cod si pus peste cel inlocuit au avut fix aceeasi lungime...Cand insa e cald nu se stie... Acum a ramas sa le comunic evenimentul pentru ca masina a ramas sa fie monitorizata de mine.

Pana la urma ma gandesc ca distributia pe curea e mai ok pe motoarele mici atata timp cat e inlocuita la timp. Nu genereaza atatea probleme si e mai simpla constructia...dar asta e.

Si mai e o chestie care nu o inteleg...poate ma lamureste cineva...

Masina a venit cu ulei shell ect 0w30. Pe site shell uleiul acesta e trecut la alternativ, iar recomandat e Helix HX8 Professional AG 5W-30.

Cand am solicitat sa puna tipul acesta de ulei au spus ca in garantie producatorul recomanda 0w30. Deci care e mai potrivit? Si la ce ar folosi sa aiba alta viscozitate?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca in carte scrie 0w-30 mergi pe ce scrie in carte clar!

Apropo, vedeti ca faza asta cu zgomotul metalic la pornire poate fi si de la VVT, si stiu ca motoarele de la Hyundai au VVT, al meu are doar pe evacuare dar cele noi au pe ambele axe cu came.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/15/2020 at 12:37 PM, felix said:

Sa nu mai vorbim de rontaiala care se aude la pornirea la rece a motorului si care dureaza aproximativ 30 sec. Rontaiala apare in momentul in care la pornirea motorului se activeaza actuatorul westgate-ului turbinei si depinde ca intensitate a sunetului si durata si de consumatorii utilizati (gen faruri, AC).

Salutare la toată lumea, e primul mea postare pe acest forum.

@felix:

În primul rând îți doresc succes în rezolvarea problemei.  Apoi, înțeleg că principala problemă a motorului tău nu e cea pe care am citat-o mai sus, dar ... poți dezvolta te rog ideea cu wastegate-ul care se activează la pornirea motorului ?

Te întreb pentru că am din 2019 o Kona nouă, 1,6 T-GDI, 4WD, 7DCT și la pornire la rece turația stă mai sus (spre 1500 ture) vreun minut timp în care sună ceva ca niște pietricele ce zornăie într-un vas metalic, în vreun minut turația coboară și motorul sună apoi normal indiferent de turație. Zgomotul acela de pietricele e clar diferit de zgomotul injectoarelor (care la injecția directă de benzină știu că sună ceva mai tare decât la MPI-uri, fiind ceva normal). Poate zornăiala aceea ca de pietricele e același lucru cu ronțăiala la care te referi tu.

Eu știam că wastegate-ul se activează doar la boost prea mare ce poate afecta turbina/motorul, boost care apare doar la turații mari, mari, nu la 1500 ture. Pe de altă parte wastegate-ul fiind comandat electronic poate fi programat a se deschide oricând se dorește, inclusiv la pornirea motorului, dar nu înțeleg/nu știu de ce.

Apoi nu înțeg ce ronțăie/zornăie efectiv  în cele circa 30 de secunde. Dacă aș știi ce produce efectiv zgomotul aș știi dacă merită sau nu să fiu îngrijorat pentru el. Eu am bănuit că zornăie racordul flexibil al tobei, cel construit dintr-un fel de împletitură de sârmă și aflat între catalizator și restul galeriei de evacuare, sau poate zornăie scutul de protecție al turbinei. Pe de altă parte am mai găsit pe net utilizatori care se plângeau de zgomotul la pornire al T-GDI-ului, vezi: https://vimeo.com/330181770

Mulțumesc.

Edited by kona_tester

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/16/2020 at 9:49 AM, felix said:

Si mai e o chestie care nu o inteleg...poate ma lamureste cineva...

Masina a venit cu ulei shell ect 0w30. Pe site shell uleiul acesta e trecut la alternativ, iar recomandat e Helix HX8 Professional AG 5W-30.

Cand am solicitat sa puna tipul acesta de ulei au spus ca in garantie producatorul recomanda 0w30. Deci care e mai potrivit? Si la ce ar folosi sa aiba alta viscozitate?

Dacă ai multe porniri-opriri la rece și te interesează consumul: 0W-30.

Dacă mergi mult la drum întins și te interesează să minimizezi mai degrabă uzura: 5W-30.

Dacă e cazul pot detalia cu cifre și explicații tehnice. Despre uleiurile de motor se poate discuta la nesfârșit ...  

Pe de altă parte un ulei premium 5W-30 poate fi mult mai bun inclusiv la pornirile la rece decât un ulei 0W-30 mediocru. Iar ambele uleiuri Shell în cauză (atât 0W-30 cât și 5W-30) le bănui a fi mediocre. Vezi:

Bănui că băieții ți-au pus ce-au avut și și-au lăudat marfa cum s-au priceput.

Edited by kona_tester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. In videoclip sunt teste empirice ce nu reflecta sub nici o forma conditiile de presiune si temperatura din interiorul unui motor mai ales si cand uleiul circula prin diverse zone cu grade diferite de temperatura ( chiulasa, bloc motor, lagar turbina). Ofera doar o informatie oarecum orientativa, si nicidecum una care sa determine luarea unei decizii. In acest caz sunt convins ca un producator auto va recomanda un ulei in functie de cum acesta va satisface anumiti parametri ai masinii, in urma testelor motorului, gen vibratii, zgomot, si in functie de ce zice comercialul....pentru ca in ziua de azi masinile sunt facute de comercial si nu de ingineri mecanici... 

Dar nu vreau sa dau in anumite polemici...E clar insa ca un producator de uleiuri va recomanda intotdeauna uleiurile gama de varf...in care s-a investit mai multa cercetare....dar totusi...Ar putea sa spuna vreun dealer daca un ulei e mai potrivit pentru un motor decat altul, primind de la producatorul auto nota informativa in acest caz?...Sunt absolut convins ca nu isi bate nimeni capul. Iar atata timp cat vanzarile merg....

In legatura cu actuatorul pentru wastegate-ul turbinei se poate observa la motorul de 1l daca se scoate capacul de antifonare al motorului si se urmaresc primele secunde de la pornirea motorului. Este o parghie ce se deplaseaza si care duce spre turbina. Din ce am studiat wastegate-ul asa si cum denumirea o sugereaza e o solutie pentru reglarea presiunii gazelor arse ce actioneaza asupra palelor turbinei prin utilizarea unui canal adiacent folosit pentru redirectionarea gazelor direct la iesire. Cumva actioneaza ca o reactie pozitiva ce micsoreaza lag-ul dat de turbina.

Din iunie 2018 hyundai a pus DPF-uri pe motoarele de 1L t-gdi pentru a fi compatibile euro 6d temp. Avand acest filtru e clar ca undeva trebuia actionat pentru a compensa pierderea de putere introdusa. As fi foarte curios cat s-a testat noua harta de injectie si motorul pentru a fi pastrate performantele., fata de versiunea initiala 2017 care nu avea DPF. 

Deocamdata sunt singurul care a scris despre problema la pornirea la cald a motorului. Mai e oare cineva in tara cu aceasta problema sau sunt asa rare versiunile cu motor de 1L t-gdi 120cp, motorizare care se regaseste si pe i30? Forumul mentionat la inceput de post descria ca fiind o problema si pe kia ceed. So...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E prima mea postare pe acest forum, asa ca: Salutare la toata lumea!,
Masina mea are putin peste 5000km KONA 1.0 Highway achizitionata in August. Semnalez cam aceleasi simptome la pornire dimineata. Un "rontait metalic" aprox 1-1.5 sec acum in sezonul rece (cand masina e afara). Daca o las peste noapte in garaj acel zgomot nu se mai aude sau devine insesizabil pentru urechea mea. 
Am citit foarte multe postari despre acest subiect pe alte forumuri si nu am gasit vreo rezolvare (schimbare lant, intinzator, ulei etc.), iar din partea HYUNDAI nimic. Ma gandesc ca HYUNDAI stie in ce zone livreaza masinile atat timp cat in manual scrie ca pt. EU se recomanda sa se foloseasca 0W-30. Este scris sa se utilizeze un ulei in functie de temperatura dar nu si de care...
1.JPG.7883a467974f8277739ea956538d6b65.JPG
Analizand toate feedbackurile ca parere personala: cred ca problema e din proiectare la in sistemul de ungere la temperaturi joase pentru ca in cazul meu "rontaiala" dureaza 1-1.5 sec.
Nu cred ca intinzatorul, lantul sau alte elemente influenteaza in vreun fel deoarece multi posesori de acest motor le-au schimbat fara rezultat (nici macar un feedback nu am vazut sa scrie ca s-ar rezolvat problema- poate doar temporar).
Cred ca odata cu venirea sezonului cald problemele sa se mai amelioreze, dar acesta nu e o rezolvare deoarece in cazul meu fiindca mai am de trecut 5 ierni pana iese masina din garantie si s-ar putea ca motorul pe atunci sa imi fie "VARZA"

Edited by SPARKY

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, felix said:

In legatura cu actuatorul pentru wastegate-ul turbinei se poate observa la motorul de 1l daca se scoate capacul de antifonare al motorului si se urmaresc primele secunde de la pornirea motorului. Este o parghie ce se deplaseaza si care duce spre turbina.

Mulțumesc pentru informație.

Am mai găsit pe clubkia.ro o problemă cu zgomotul la pornire la un sportage 1,6 T-GDi:

Și la mine sună cam la fel, autorul topicului bănuie cutia, cauza nu e lămurită pe forum nici acum, eu mai degrabă bănui o vibrație.

@felix@SPARKY, seamănă cu problema voastră ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seamana cu sunetul din filmare de la sec 5, dar la mine la ralanti si dureaza max 1.5 sec. Am doar 5000 km poate mai incolo se va accentua. Eu cred ca la mine  nu e vorba de o vibratie. Cred ca ceva se contracta din cauza frigului ori o ungere necorespunzatoare. In garaj nu face chestia asta sau la porniri repetate fara pauze prea lungi.
 

Edited by SPARKY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut  . motor 1 pe benzina , 23000 km , nu am avut zgomotul descris niciodata .

In rest va doresc service receptiv si intelegator  , se pare ca modelul asta e plin de hibe .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de acea ronțăială...nu am Kona , am un I30 II și m-am lovit de această problemă , am scris pe forum , nu știu dacă la voi este același lucru dar la mine lanțul era slab = uzură iar mizeria de întinzător nu trecea la următorul dinte. S-a dat capacul jos și s-a acționat manual asupra întinzătorului , de atunci nu a mai facut. Dar...la mine s-a întâmplat la 79.000 km dar la voi sunt totuși foarte puțini km. Bine, nu m-ar mira să fie un defect ,vedeți câte ceed-uri  au fost cu astfel de probleme și au dat vina ba pe una, ba pe alta , totul a început cu acea ronțăială și a sfârșit cu săritul de la punct , la prima cheie dimineața, cu repercursiuni mai mult sau mai puțin grave. Mulți km fără probleme !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Băieți...chill. Câți au postat că au problema cu zdrăngănit, pietricele, zurgălăi, bătăi, ronțăieli și altele? Doar 2 utilizatori: felix și sparky. La cate Kona s-au vândut...nu vă gândiți că trebuia să fie plina aceasta postare cu probleme? Cine are necazuri cu mașina...și relativ noua... primul lucru caută pe forumuri. In concluzie...eu consider că nu e un defect major la 1.0 T-GDI cu OPF (Otto Particulate Filter și nu DPF). Probabil vor fi câteva cazuri izolate de defecte de fabricație dar nu așa multe încât să ne agităm. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima opțiune e ușor de pus în practică, se schimbă uleiul.

A doua e jale. Cuzineți afectați, uneori și arborele cotit afectat, înseamnă desfăcut întregul motor, schimbat cuzineții, de cele mai multe ori și arborele cotit, etc. Înainte de 1990 se mai rectificau și arborii cotiți juliți, acum doar se schimbă. Fiind la începutul garanției o soluție de mai mult bun-simț ar fi schimbarea întregului bloc motor (short engine block) sau chiar a întregului motor. Ușor de spus, greu de făcut.

Dar ... e foarte posibil să nu fie asta problema. Tabelul ăla e departe de a conține toate situațiile posibile. E nevoie de un consult profesionist, pe forum încercăm să ne ajutăm cu sfaturi însă de multe ori e aproape imposibil să-ți dai seama de cauză.

Uite un exemplu: dacă pompa de ulei are un debit cu PUȚIN mai mic decât cel normal întârzie ungerea cu câteva secunde la pornire. Se măsoară simplu debitul pompei cu o sculă dedicată (și ieftină) și se află imediat. Schimbarea pompei nu e sfârșitul lumii. Acel debit cu puțin mai mic, produce o presiune cu ceva mai mică cu efecte sesizabile doar la pornire și ralanti când turația și implicit presiunea pompei e mai mică. Produce efecte nedorite și zgomote nefirești (ce dispar după la ceva timp după pornire) fie la tacheți și axul cu came, fie la întinzătorul de  lanț și lanț, fie la distribuția variabilă (VVT - valve variable timing) acționată uneori de presiunea uleiului (alteori electric), fie în cel mai rău caz la cuzineți și arborele cotit.

Sau poate fi un filtru de ulei de slabă calitate ce la oprire lasă să se scurgă uleiul în baie și atunci la pornire ungerea se face cu întârziere.

Poate troncăne un scut termic de la evacuare sau turbină.

Mai pot fi multe alte cauze, toate mai ușor de rezolvat decât cea cu cuzineții. Problema e să găsești profesionistul capabil de un diagnostic.

Edited by kona_tester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptr Aurel..o mica povestioara...

Aseara mergeam printr-o parcare...pe langa mine o Kona 1.0....Gandesc...ce fain, aproape nici nu se aude motorul...Opreste fara sa se dea jos din masina vreo 20 m mai incolo si start/stop opreste motorul....Ajung la masina personala, bag bagajul in portbagaj si cand sa inchid portbagajul, start/stop reporneste kona despre care vb aflata cam la 40 m. Cu dezamagire am auzit zgomotul de pornire de care spuneam si eu.....de la 40m...Deci sunt si altele...

Probabil ca sunt persoane care nu se gandesc sa considere aceasta o problema reala..

Ce a scris mai sus kona_tester e o analiza reala si poate completa a posibilelor cauze...dar nu e nici un scut care sa faca acel zgomot...

Daca imi aduc aminte din copilarie bine, cand la motoarele de dacia venea mecanicul si schimba cuzinetii si segmentii pe masa din bucatarie, la prima pornire a motorului dupa reparatie se auzea ceva asemanator (ca piese metalice ce se freaca fara ungere) pana cand motorul se ungea in totalitate prin circulatia uleiului si zgomotul disparea...dura cateva secunde. Dar doar atunci....In rest never again..

Ar mai fi vreo doua detalii electronice pe care eu le gasesc improprii....dar nu e obiectul acestui topic pe care l-am deschis...

Nu vreau decat sa stiu daca mai sunt real si alte persoane ce au aceleasi simptome doar ale acestui tip de motor...pentru a avea cei de la hyundai un feedback complet...

Mea culpa ca am scris DPF ...asa e ... Sper pe viitor sa mergem pe hidrogen si sa nu mai avem ce filtra, decat particulele produse de placutele de frana, care la franarea regenerativa specifica masinilor electrice nici nu mai apar.

Drumuri bune...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...