Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
felix

zgomot pornire motor 1.0 t-gdi la cald

Recommended Posts

Salut

Deschid un topic nou pentru o problema caracteristica motoarelor 1.0 t-gdi. Problema care am regasit-o doar descrisa pe un forum din UK (https://www.konaforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=165&sid=3b428a7f8f948504f9291617db468c24&start=10).

Problema se manifesta pentru acest tip de motor pe care il am si eu pe masina care o conduc (kona 1.0 t-gdi premium+) achizitionata in 2017. Manifestarea apare dupa ce masina depaseste 6000-7000 km. Mai precis daca ai condus masina, motorul a ajuns la temperatura normala de functionare si sa zicem te opresti aproximativ o ora, la repornire se aude un zgomot foarte puternic de piese metalice in frecare (ca si cum motorul ar porni fara ungerea anumitor subansamble, sau lantul e slabit si atinge ceva deoarece zgomotul se aude ca o rapaiala pe o placa metalica). Dupa aproximativ 5 sec acel zgomot dispare. Zgomotul respectiv nu se produce la inceput de fiecare data cand se repeta fenomenul si de asemeni daca opresti motorul si il repornesti dupa ce ai auzit acel zgomot sunetul nu se repeta. Este total aleatoriu. Dar pe masura ce nr de km creste si te apropii de 12-13000 km zgomotul descris la pornirea la cald a motorului devine aproape obisnuit dar tot aleatoriu. Se poate intampla dupa 20 min dupa o ora sau deloc. Inlocuirea uleiului la revizia periodica nu rezolva problema.

De ce scriu aceste randuri...pentru ca dupa sesizarea care am facut-o la dealer in cele din urma s-a inlocuit kit distributie (lant, intinzator hidraulic si alte adiacente). Problema zgomotului s-a rezolvat. Pana acum 2 zile cand a reaparut iar la pornirea la cald dupa aprox 1,5 ore de stationare in parcare subterana. Deja sunt la 20500 km. Deci reparatia a tinut doar cam 5000km in care acel sunet nu s-a mai manifestat indiferent de situatia in care a fost pornita masina. 

Sa nu mai vorbim de rontaiala care se aude la pornirea la rece a motorului si care dureaza aproximativ 30 sec. Rontaiala apare in momentul in care la pornirea motorului se activeaza actuatorul westgate-ului turbinei si depinde ca intensitate a sunetului si durata si de consumatorii utilizati (gen faruri, AC).

Poate undeva in managementul electronic al motorului sunt niste greseli, sau motorul, mecanic, chiar are anumite probleme.

Sunt curios daca la noi in tara a mai intampinat si altcineva aceste probleme.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ti-au schimbat cu acelasi cod de lant e clar ca se ajunge la acelasi rezultat. Probabil lant de calitate indoielnica... stai pe capul lor sa il schimbe din nou si verifica codul pieselor.

@eac@FlorisADFNu sunteti singurii cu probleme cu lantul de distributie ;)

Edited by Dace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda...din graba am scris 2017 in loc de 2018 si westgate in loc de wastegate...ma rog ati inteles voi

Nu am stat langa cei din service cand au schimbat lantul asa ca trebuie sa-i cred pe cuvant....lantul nou are alt cod si pus peste cel inlocuit au avut fix aceeasi lungime...Cand insa e cald nu se stie... Acum a ramas sa le comunic evenimentul pentru ca masina a ramas sa fie monitorizata de mine.

Pana la urma ma gandesc ca distributia pe curea e mai ok pe motoarele mici atata timp cat e inlocuita la timp. Nu genereaza atatea probleme si e mai simpla constructia...dar asta e.

Si mai e o chestie care nu o inteleg...poate ma lamureste cineva...

Masina a venit cu ulei shell ect 0w30. Pe site shell uleiul acesta e trecut la alternativ, iar recomandat e Helix HX8 Professional AG 5W-30.

Cand am solicitat sa puna tipul acesta de ulei au spus ca in garantie producatorul recomanda 0w30. Deci care e mai potrivit? Si la ce ar folosi sa aiba alta viscozitate?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca in carte scrie 0w-30 mergi pe ce scrie in carte clar!

Apropo, vedeti ca faza asta cu zgomotul metalic la pornire poate fi si de la VVT, si stiu ca motoarele de la Hyundai au VVT, al meu are doar pe evacuare dar cele noi au pe ambele axe cu came.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/15/2020 at 12:37 PM, felix said:

Sa nu mai vorbim de rontaiala care se aude la pornirea la rece a motorului si care dureaza aproximativ 30 sec. Rontaiala apare in momentul in care la pornirea motorului se activeaza actuatorul westgate-ului turbinei si depinde ca intensitate a sunetului si durata si de consumatorii utilizati (gen faruri, AC).

Salutare la toată lumea, e primul mea postare pe acest forum.

@felix:

În primul rând îți doresc succes în rezolvarea problemei.  Apoi, înțeleg că principala problemă a motorului tău nu e cea pe care am citat-o mai sus, dar ... poți dezvolta te rog ideea cu wastegate-ul care se activează la pornirea motorului ?

Te întreb pentru că am din 2019 o Kona nouă, 1,6 T-GDI, 4WD, 7DCT și la pornire la rece turația stă mai sus (spre 1500 ture) vreun minut timp în care sună ceva ca niște pietricele ce zornăie într-un vas metalic, în vreun minut turația coboară și motorul sună apoi normal indiferent de turație. Zgomotul acela de pietricele e clar diferit de zgomotul injectoarelor (care la injecția directă de benzină știu că sună ceva mai tare decât la MPI-uri, fiind ceva normal). Poate zornăiala aceea ca de pietricele e același lucru cu ronțăiala la care te referi tu.

Eu știam că wastegate-ul se activează doar la boost prea mare ce poate afecta turbina/motorul, boost care apare doar la turații mari, mari, nu la 1500 ture. Pe de altă parte wastegate-ul fiind comandat electronic poate fi programat a se deschide oricând se dorește, inclusiv la pornirea motorului, dar nu înțeleg/nu știu de ce.

Apoi nu înțeg ce ronțăie/zornăie efectiv  în cele circa 30 de secunde. Dacă aș știi ce produce efectiv zgomotul aș știi dacă merită sau nu să fiu îngrijorat pentru el. Eu am bănuit că zornăie racordul flexibil al tobei, cel construit dintr-un fel de împletitură de sârmă și aflat între catalizator și restul galeriei de evacuare, sau poate zornăie scutul de protecție al turbinei. Pe de altă parte am mai găsit pe net utilizatori care se plângeau de zgomotul la pornire al T-GDI-ului, vezi: https://vimeo.com/330181770

Mulțumesc.

Edited by kona_tester

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...