Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
FlorisADF

HYUNDAI I 30 II 1.4 MPI 79.000 km - ZBÂRNÂIT LA PORNIRE

Recommended Posts

SALUTARE !

Am un I30 II din 2012, 1.4 mpi ,79.000 km. Nu stiu daca aici s-a discutat, cert este ca pe forum KIA am citit despre acel zbârnâit, scrâșnet, zdrăngăneală sau cum vreți să-i spuneți de la prima cheie dimineața. Lucrurile stau în felul următor: de ceva timp ma confrunt cu urmatoarea problema, dimineata la pornire , dar chestia este doar la prima pornire, si se intampla cand si cand, adica nu in fiecare dimineata , poate fi si o data pe luna, la temperaturi de 4-8 grade cand pornesc se aude scurt , pret de o secunda un zdranganit, ca si cum lantul ar lovi in ceva, dar nu tot timpul. Zic si eu daca ar fi fost defect ceva ar fi facut tot timpul, ar fi facut si in mers, banuiesc ca intinzatorul nu calca bine patina de pe lant, dar de 100 ori sta in presiune si cand se raceste nu mai tine presiunea??? Daca este foarte cald nu se intampla , daca este frig, temperaturi cu - ...grade, nu se intampla. Pur si simplu se intampla la prima cheie, o data pe saptamana sau o data pe luna si daca in ziua in care a facut o mai pornesc de 100 de ori nu mai face. Sa fie intinzatorul de vina? Uleiul il schimb si pana in 10000 km, acum am 3000 km facuti SHELL HELIX 5W30 A5/B5, pana acum in primii 3000 nu a facut nici o data, cat a fost uleiul proaspat, mai suspectez filtrul de ulei, este MANN, o sa bag origine, poate si el pierde presiunea, supapa din el nu o fi calibrata corespunzator...nu stiu ce sa fac ca parca nu as vrea sa schimb distributia. Citeam la KIA, un tip a inlocuit distributia si dupa 25.000 km facea la fel...ÎNTREBARE - A MAI PĂȚIT CINEVA AȘA CEVA ? MULȚUMESC. SĂRBĂTORI CU BINE !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca asta este cauza, dar uleiul Shell nu este prea grozav! 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce povestesti pare lantul de distributie, incearca sa il verifici daca nu e foarte larg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Dace said:

Din ce povestesti pare lantul de distributie, incearca sa il verifici daca nu e foarte larg.

Mulțumesc. Să verific lanțul cum ? Să dau capacul jos sau pe la bușon ? Pe la bușon dacă nu l-am testat de l-am înnebunit, și rece și cald , și dimineața și seara. Când este întins ,când este slăbit. Spre exemplu dimineața până să pornesc era întins , am mers 5 km, am oprit am verificat- era slab , mai merg 2 km opresc -era întins ??? Eu totuși suspectez și filtrul de ulei, tind să cred că nu ține uleiul peste noapte, am mai citit același fenomen la un I40 și la un audi cu filtru Mann. Am luat filtru de origine, am luat și un Liqui moly, ptr că acum am Shell și sincer sunt dezamăgit de el, foarte zgomotos motorul. Peste vreo câteva zile schimb uleiul și filtrul și voi vedea. Un An Nou fericit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca rezolvi nimic cu ulei si filtru dar nu strica sa incerci.

In alta ordine de idei ar fi cel mai indicat sa dai capacul de la motor jos ca sa verifici lantul si intinzatorul. Putin joc trebuie sa aibe si e normal, daca ajunge sa fie foarte larg e periculos...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/26/2019 at 9:21 AM, cipelantra said:

Nu stiu daca asta este cauza, dar uleiul Shell nu este prea grozav! 

Ai facut tu teste de onctuozitate in laborator sau e din auzite de la pasarici care se jura pe castrol contrafacut?
Cam orice ulei modern e bun daca e schimbat la timp si e cel prescris de producator ca si specificatie, diferentele dintre diferite marci fiind vizibile in uzura la niste sute de mii de km (nu e cazul nostru). Daca nu schimbi la timp, orice ulei poate fi ca porcul.

On topic: daca intr-adevar lantul iti "cloncane", e posibil sa ai probleme la intinzatorul de lant, care e hidraulic. Acesta iti intinde lantul in mod normal cand iti urca presiunea de ulei in motor. Teoretic are si un mecanism de prevenire a revenirii tijei de intindere cand acesta nu e sub presiune. Ei, la prima cheie, pt cateva clipe tu nu ai presiune de ulei suficienta, si intinzatorul nu tine intins lantul. Acuma ori acel sistem ce blocheaza revenirea tijei s-a defectat/calat, ori din varii motive (uzura, depunere ) pur si simplu intinzatorul nu mai intinde suficient lantul, dar atunci bataia s-ar auzi si dupa cateva minute de mers a motorului. Piesa nu e extrem de scumpa, manopera ce doare mai mult. Dar bine ar fi de vazut concret daca lantul cloncane, sau altceva. Vezi dade rezolvi cu schimbul de ulei si filtru (posibil sa fie filtrul imbaxit si sa provoace urcarea presiunii mai greu in primele clipe de la pornirea motorului). Bafta, si daca ii dai de cap, sa ne zici concret ce a fost!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la ulei...nu, nu am făcut nici un test dar pot spune că am avut și Total G310 în motor pe care l-am schimbat la 11.000 km dar arăta mult mai bine decât Ultra helix la 3000 km și crede-mă că din 1999 de când am mașină schimburile mi le-am făcut singur și știu cum arată un ulei "ars". Am schimbat uleiul și filtrul , aveam Shell care după 3000 km era negru, nu mă așteptam. Acum am pus filtru origine(până acum am mers pe Mann) și un alt ulei 5w30. Testez și vreau să văd o perioadă dacă era de la ulei sau nu, vă țin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ramses86 said:

Ai facut tu teste de onctuozitate in laborator sau e din auzite de la pasarici care se jura pe castrol contrafacut?
Cam orice ulei modern e bun daca e schimbat la timp si e cel prescris de producator ca si specificatie, diferentele dintre diferite marci fiind vizibile in uzura la niste sute de mii de km (nu e cazul nostru). Daca nu schimbi la timp, orice ulei poate fi ca porcul.

On topic: daca intr-adevar lantul iti "cloncane", e posibil sa ai probleme la intinzatorul de lant, care e hidraulic. Acesta iti intinde lantul in mod normal cand iti urca presiunea de ulei in motor. Teoretic are si un mecanism de prevenire a revenirii tijei de intindere cand acesta nu e sub presiune. Ei, la prima cheie, pt cateva clipe tu nu ai presiune de ulei suficienta, si intinzatorul nu tine intins lantul. Acuma ori acel sistem ce blocheaza revenirea tijei s-a defectat/calat, ori din varii motive (uzura, depunere ) pur si simplu intinzatorul nu mai intinde suficient lantul, dar atunci bataia s-ar auzi si dupa cateva minute de mers a motorului. Piesa nu e extrem de scumpa, manopera ce doare mai mult. Dar bine ar fi de vazut concret daca lantul cloncane, sau altceva. Vezi dade rezolvi cu schimbul de ulei si filtru (posibil sa fie filtrul imbaxit si sa provoace urcarea presiunii mai greu in primele clipe de la pornirea motorului). Bafta, si daca ii dai de cap, sa ne zici concret ce a fost!

Salut ! Este foarte corect ce spui referitor la sistemul de blocare al tijei întinzătorului dar după logica mea dacă nu ar funcționa ar face zilnic , la fiecare pornire, indiferent că ar fi cald sau frig, la mine face aleatoriu, numai în pragul de temperatură 4-10 grade, doar la prima pornire la ....x zile. Eu suspectez filtrul de ulei (să scape presiunea peste noapte)și uleiul, am făcut schimbul în octombrie și în 3000 km nu a făcut nici măcar o dată. Acum , pe 18.12 a făcut prima dată.....mă mai gândesc tot la partea mecanică din întinzător, să se chinuie să sară la următorul dinte...Dumnezeu știe....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ramses86

Ma jur pe urechile mele, care pot sa deosebeasca un motor zgomotos cu Shell fata de acelasi motor cu Mobil. Am avut Shell pe Elantra si l.am dat jos dupa 5000 de km, mi s.a parut mai prost decat Dacia Oil pe care il puneau pe Solenza 1.4 MPi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, cipelantra said:

@ramses86

Ma jur pe urechile mele, care pot sa deosebeasca un motor zgomotos cu Shell fata de acelasi motor cu Mobil. Am avut Shell pe Elantra si l.am dat jos dupa 5000 de km, mi s.a parut mai prost decat Dacia Oil pe care il puneau pe Solenza 1.4 MPi...

poate ai avut shell contrafacut (de obicei made in Turcia)...cine stie.... Conteaza ca esti multumit dupa ce ai schimbat uleiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shell made in Rusia, pus in reprezentanta. Multumesc celor de la DAB pentru ca mi.au dat posibilitatea sa aleg Mobil, vandut tot de ei. De regula, reprezentantele pun un singur tip de ulei, cel "recomandat de producator". Daca ei au acceptat si Mobil, pe langa Shell, inseamna ca stiu ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu mai pun Shel.Tocmai am cumparat ravenol fds 5 - 30   180 ron 5 l.Revin cu impresii.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puteti sa va aberati cat vreti ca e una sau alta, ca uleiul ala e bun ca ala nu e bun, pana nu deschide capacul de sus de la motor nu o sa stie care e problema cu lantul. Il desfaci si vezi in ce stare e, daca e intins rau, daca intinzatorul e blocat, daca o ajuns la maxim de dinti etc... Apropo, daca faci asta poti muta manual intinzatorul cu maxim un dinte inainte si probabil mai faci vreo 80000km pana sa se largeasca iarasi. Dar la fel de bine poate sa nu fie nici o problema cu distributia si sa iti canalizezi toata atentia spre lant cand de fapt e o alta problema. Doar cu pareri de pe forum bazate pe impresiile tale nu rezolvi problema. Bafta.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Dace said:

Puteti sa va aberati cat vreti ca e una sau alta, ca uleiul ala e bun ca ala nu e bun, pana nu deschide capacul de sus de la motor nu o sa stie care e problema cu lantul. Il desfaci si vezi in ce stare e, daca e intins rau, daca intinzatorul e blocat, daca o ajuns la maxim de dinti etc... Apropo, daca faci asta poti muta manual intinzatorul cu maxim un dinte inainte si probabil mai faci vreo 80000km pana sa se largeasca iarasi. Dar la fel de bine poate sa nu fie nici o problema cu distributia si sa iti canalizezi toata atentia spre lant cand de fapt e o alta problema. Doar cu pareri de pe forum bazate pe impresiile tale nu rezolvi problema. Bafta.

Dace Mulțumesc mult pentru sfaturi, am dat comandă de garnitură și urmează să vorbesc cu un mecanic pentru a da capacul jos să vedem ce este acolo. Vă țin la curent, văd că pe forum aici nu mai zice nimeni despre această problemă, la cei de la KIA este frecventă. Am vb cu cineva cu KIA și la 30.000 km de la înlocuirea distribuției zgomotul a reapărut. Am o înregistrare cu acel zărnăit dar nu reușesc să încarc video.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...am înlocuit uleiul și filtrul degeaba, Dace ai avut dreptate. După 9 zile de liniște în care diminețile au fost cu temperaturi între -2 și - 6°C totul a fost ok. Azi dimineață au fost + 2°C și a zbârnâit iar...nu știu ce să mai zic și ce să mai cred. Marți merg la mecanic, am luat și garnitura capac, să dea capacul jos să vedem ce găsim acolo și apropos citeam pe aici că la hyundai NU au sărit distribuții, greșit am vb azi cu cineva care lucrează în domeniu și mi-a zis că au avut sărite de la punct la prima cheie dimineața. Cred că voi schimba distribuția și gata. M-am săturat de deschis capota de 10 ori pe zi, de scos bușonul și de constatat că azi lanțul e slab și mâine întins...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să fii atent și să comanzi modelul nou de întinzător și lanț, au alte coduri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelul nou? Nu știu, există ceva mai nou decât: lanț cod 243212B200 și întinzator cod 2441025001? La reprezentanță au zis codurile astea, dacă cineva știe altceva îl rog să mă ajute cu informații.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea sunt codurile noi, sa fi atent sa fie astea. Lantul are zale duble si intinzatorul are un dinte in plus fata de cel vechi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/10/2020 at 7:00 PM, FlorisADF said:

[...] și apropos citeam pe aici că la hyundai NU au sărit distribuții, [...]

Eheei, prietene, ia citeste tu topicul meu de aici, apoi fuga cat te tin picioarele, la mecanic.

Iar la mine nu zornait nimic, in nici o dimineata...

Edited by eac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la distribuții sărite .... cu NU au fost cazuri, erau vorbele unui inginer de la ei. " Stați liniștit, nu umblati la distribuție, este pe lanț, duce o viață". Vrăjeală...oricum scuze se găsesc...intretinere necorespunzatoare...bla, bla Am tinut-o ca-n puf, ulei de care scrie, schimbat si la 7-8000 km. Asta este , voi vedea marți ce este sub capac, ne auzim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreo 1500 ... cred... piesele sunt 800 de origine și undeva la 600 FAI dar prefer origine , 90 antigel și restul manopera. Dar întâi merg marți să-i dea capacul jos să vedem starea lanțului și a întinzatorului să vedem dacă de acolo vine acel zgomot metalic dimineața.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...