Jump to content
eac

i30 1.6 GDI, 2012, <70.000 km, motor pa-pa...cred...

Recommended Posts

Vi s-ar parea normal, ca un motor exploatat cum v-am spus, adica nici 70.000km in 7ani jumate de viata, sa crape?

Nici mie... Si aveam asa o parere buna despre Hyundai. Ma gandeam la anul sa o schimb si eram 110% convins sa iau tot Hyundai.

Stop! Nu mai sunt chiar asa convins.

Detalii:

Mi s-a oprit motorul in timpul mersului. Repornit, tot din mers, mai mers 2-3min, iar oprit motor, franat, pornit iar motorul, turat de 2 ori apoi mort si gata...

Am omorat bateria incercand sa repornesc. Degeaba!

Am mers cu dihania in service, primul diagnostic: "senzorul RPM este defect".

OK, hai ca am scapat ieftin!

Vine senzorul, este montat si, surpriza (!), nu e de la senzor... e altceva, inca nu stim ce.

Baietii inca sapa, nu s-au pronuntat si nu s-au dat batuti, dar reiese tot mai mult o idee stranie - "a sarit de la punct" adica a sarit lantul de distributie.

Asta, bineinteles ca s-ar lasa cu supape indoite/rupte, cu cine stie ce alte nebunii... De unde parerea asta? Pentru ca mai nou, au constatat ca la doi cilindri nu am compresie deloc...

Ce parerea aveti de asta? Sa mai sper ca exista Mos Craciun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au mai sarit distributii dar la 1.4 si la pornire nu in mers... Cred ca esti primu cu 1.6 GDI... si in mers... Dar cum s-a intamplat? Frana de motor, ai schimbat treapta viteza mai mica? Inainte nu ai simtit zgomot de lant la pornire? Ai facut reviziile tot la ei, la reprezentanta? Ce ulei ai pus in masina la schimburi?

Edited by Dace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu duc masina la alt service, ci doar la reprezentanta.

Cand s-a desfiintat reprezentanta Hyundai la mine in oras, am inceput sa merg cu ea in orasul vecin. Nu am schimbat brand-ul service-ului.

Si ce daca!...

Am plecat de la serviciu, motorul rece, pornire exemplara, ca de obicei... Am mers vreo 5km, in oras, s-a incalzit motorul cum trebuie. Apoi am oprit pt vreo 30-40minute. Motorul s-a racit oarecum intre timp. Dar cand am plecat din nou, a pornit iar, fara probleme, fara zgomote... I-am dat a 2-a doar, pt ca venea intersectie in 50m. Motorul cel rece, deja pusese o liniuta la temperatura (nu stiu cat inseamna asta). Putem spune ca am avut ceva frana de motor, pt ca urma sa opresc la intersectie. Dar in cca 30m a tacut motorul. Mergand si putina muzica, nici nu m-am prins din prima ca s-a oprit, dar in 1-2secunde am sesizat, am zis ca a fost "maiestria" mea de vina + motorul rece si am repornit din mers. A pornit imediat...

Am mai mers cca 2min si iar s-a oprit. Acum am franat si am pornit iar fiind stationat. A pornit putin mai greu, o cheie mai lunga, dar nu exagerat. Am zis ca poate o fi de la carburant, dar am constatat ca mersesem deja cu peste jumatate de rezervor din acel carburant si nu fusesera probleme.

Cat mi-am facut eu socotelile astea, vreo 10-15, max 20sec, motorul iar s-a oprit.

L-am pornit pentru a 3-a oara, mult mai greu, vreo 2-3 chei lungi tare. Cand a pornit totusi, l-am turat in gol pana peste 6000, de 2 ori. Dupa a doua accelerare, desi pedala era tot apasata, motorul a cazut iar in 0 si acolo a ramas. Nu a mai pornit neam! Am omorat bateria... Am mai incercat cu un robot de pornire... Gata!...

Reviziile? Toate la zi si toate la reprezentanta.

Ulei? Sincer nu stiu, ce mi-au pus ei... Niciodata nu i-am suspectat de nimic, pt ca de(!)... reprezentanta...

Dar ce spuneti despre faptul ca dupa mai bine de o saptamana, eu inca nu am un diagnostic clar. Si asta la reprezentanta.

Pai ce sa mai ceri de la un mester, care repara la garajul din spatele blocului?

Dar repet, asta m-a lasat perplex - faptul ca nu au putut in atata timp sa dea un diagnostic clar. Nu spun sa fi reparat, aici sunt multe variabile, dar sa fi stiut care-i buba. Eu nu am intalnit (nu zic, o fi...) diagnosticare mai lunga de cateva ore, hai sa zicem o zi, de dragul socotelilor. Ca reparatia apoi a durat si 3 saptamani... ca programarea, ca piesa, ca mecanicul in concediu... astea sunt detalii, dar diagnosticarea, maxim o zi. Acum, in peste o saptamana, noi avem numai niste pareri firave...

Am inceput sa alcatuiesc un mail si pt Hyundai. Nu le cer nimic. Doar vreau sa fac o mica prezentare reprezentantelor lor din Romania. Bine, nu generalizez, ma refer strict la a mea.

Edited by eac
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trist moment pentru motorul ala, dar dupa ce ai povestit mai sus pentru mine scenariul e ca lantul a sarit un dinte cel mai probabil in frana aia de motor inainte de prima oprire. Moment in care tu daca nu mai faceai nimic cu masina si o duceai direct la service salvai motorul cu costuri minime (repus la punct si gata). Dupa care ai mai incercat sa il pornesti si a pornit, semn ca decalajul nu era mare, dar dupa i-ai dat si 6000 de ture la un moment dat in care probabil lantul o fi sarit si mai multe zale, supape indoite, cine stie ce alte avarii... In mod normal trebuia sa iti apara in bord check engine dupa prima oprire a motorului, nu ai observat asa ceva?

Ca sa vada daca e distributia sarita trebuie sa desfaca motorul, ar putea sa vada si erorile dar nu garanteaza ca e distributia sarita.

Oricum daca ai facut reviziile doar la ei, ori e defect de fabricatie ori ti-au pus ulei neconform, eu as insista pe reparatie din partea lor pentru ca ei spun ca lantul nu se schimba, se verifica la nu stiu cati ani...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noutati!

Ca sa stim cum stam, inca nu am masina...

Nu a aparut nici o eroare in bord. Cand a pus specialistul (nu stiu daca sa-i spun Dorel) diagnoza pe masina - "no error in the system" sau ceva de genul. Asta a fost sub ochii mei, nu povestita...

Pe tot parcursul celor 3 porniri/opriri pe care le-am experimentat, motorul meu a sunat la fel de frumos pe cum il stiam. Nu am avut nici un zgomot nefiresc si, desi nu am mai asistat vreodata, sunt sigur ca un eveniment cu fiare ciocnite si/sau indoite/rupte ar fi produs vreun sunet anapoda.

Intre timp am mai vorbit cu lume...am tot interesul...si un sef atelier mecanica de la un service concurent (Skoda) mi-a spus ceva genul "alungirea tehnologica normala care apare la un lant dupa cca 70000km (cum am eu), daca intinzatorul de lant are probleme (cum se pare ca a fost la mine, revin pe subiect) poate fi suficienta pentru a produce saritura. DAR...pana sa fie indeajuns de alungit lantul incat sa poata sa sara de la punct, el va face o gramada de scandal in caseta lui, acolo, scandal ce nu poate fi ignorat". Ori motorul meu, pana in momentul in care mi s-a oprit, era super silentios...si eu merg si cu muzica in surdina, sa pot auzi ce se intampla in jur.

In fine, nu zic ca nu-i cred pe cei de la Hyundai ca au fost probleme la distributie. Eu doar constat fapte si anume ca nu am auzit nici un zgomot suspect si ca o eroare de tipul "saritului de pe fix" nu apare in log-uri la diagnoza.

Pana la urma, s-a decis ca distributia are buba, a fost comandata, a fost montata, iar la deschidere s-a constatat ca intinzatorul hidraulic era blocat (dar repet, nici un zgomot...).

Acum masina porneste la sfert, merge motorul, nu mai moare subit... Dar...iar avem un "dar"... Se aude un zgomot, o "țăcăială" cum spune mecanicul. Mentionez ca tot ce am povestit legat de depistarea distributiei vinovate, inlocuirea ei si comportamentul ulterior al masinii, mi-au fost povestite telefonic. Nu am asistat eu la ostilitati.

Asteaptam acum parerea unui alt specialist care trebuie sa vina, sa constate. Pana la constatarea specialistului, din parerile lui Dorel, spicuim:

- "aveti un piston excesiv de uzat"

- Poftim?!?... La 70000?...si de ce doar 1? de ce nu toate? ati gasit vreun șpan ceva, prin cilindru?

- "nu, doar ca e uzat...de fapt credem ca a fost subdimensionat din fabricatie..."

La faza asta am amutit pt cateva secunde bune. Am de obicei vorbele la mine, dar am si eu limite.

Zic "cum sa fie asa? si cum de a mers atatia ani, atatia km si abia acum, la dvs, a inceput sa faca zgomot?"

- "nuu, ca nu de zgomot zicem, ci de faptul ca nu aveti compresie cum trebuie pe cindrul 4"

- pai eu intelesesem initial, ca nu am compresie deloc pe 2 cilindri, de aici si banuiala, apoi decizia, ca distributia e dusa. Dar dupa inlocuirea ei si punerea la punct, intelesesem ca am "șters" treaba asta cu compresia. Acum am compresie partiala, dar doar pe 1cil? Cum vine asta?

- "pai da, daca e pistonul iesit din cote"

ZIc "oameni buni, eu nu mai inteleg, masina mea face zgomot, nu are compresie buna pe 1 cil sau ambele?"

- "numai zgomot!..."

- si atunci de ce imi spuneti despre pistonul uzat?

- "pt ca este mai mic decat trebuie"

- Extraordinar! (teatru absurd, strada Sapientei...) pai si daca este mai mic de ce am compresie cum trebuie, in cazul asta?

- "nu, ca noi nu am mai verificat compresia dupa ce am schimbat distributia, ci doar inainte. Dupa, am auzit zgomotul si ne-am concentrat pe el. Acum asteptam specialistul sa ne indrume ce ar putea fi"

Asadar, acum asteptam specialistul...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cat timp pierdut aiurea... 

Oare ce îl oprea pe Dorel sa verifice compresia și după? 

Tara în care trăim... 

Edited by Pyro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Piston uzat, intinzator blocat, dar eu aberez cand aduc in discutie calitatea uleiului. Parerea mea e ca segmentii de la pistonul 4 nu au lucrat cum trebuie, ori pompa de ulei nu si.a facut treaba bine, ori a fost vreun canal de ungere infundat, tot de la depuneri. E foarte greu de crezut ca pistonul e mai mic decat restul. Ar fi trebuit sa ai un dezechilibru in mersul motorului, nu cred ca fac cehii porcarii d.astea. Daca era Made in Pakistan, mai ziceam...

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa zic dragilor, eu i-am crezut intotdeauna.

Nu am cautat sa fac proces de intetie nimanui. Nu am suspectat ca mi-au pus nus'ce ulei.

La faza cu pistonelul, de aia m-am blocat si eu. Nu am mai auzit asa ceva. Nu zic ca n-o fi, ci doar ca n-am auzit eu. De aceea mi-a fost cam greu de digerat.

Astept pe la 2-3 sa-i sun si sa vad ce-mi mai spun, ce a constatat specialistul...

PS: nici eu nu am nimic cu pakistanezii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina mai e in garantie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E amuzant si trist in acelasi timp ce ai patit in service. Te rog sa ne spui si despre ce service este vorba ca poate se gandesc si altii sa schimbe distributia la ei...

Eu nu inteleg cum si-au dat ei seama ca un piston e mai mic, asta inseamna ca au umblat la chiulasa, de ce? Posibil in momentul asta sa nu mai ai piesele originale in masina, sau montate inapoi aiurea.

Daca nu ar fi umblat la chiulasa as fi spus ca pierdut compresie si tacanit dupa ce ti-a sarit distributia mai mult ca sigur inseamna supapa/supape indoite, lucru frecvent cand sare lantul mai multi dinti.

Faptul ca nu ai stat langa ei cand au desfacut motorul, nu sti nici cati dinti a sarit lantul, nici daca chiar a sarit, nici ce era in motor, nici de ce au desfacut chiulasa, nici de ce zic ca e un piston mai mic (aberatie probabil)... Acuma e greu sa ne mai dam cu parerea si eu cred ca nu or sa iti mai faca motorul ala cum a fost... poate te gandesti mai bine sa iei altul din dezmembrari... :(

Sa iti faca test de compresie cu tine de fata, daca nu ai compresie buna la vreunul din cilindri trebuie desfacut iarasi motorul clar. Si sa verifice supapele de data asta.

Dar eu as incepe sa ma gandesc la alt motor sau alt service, e clar ca nu se pricep...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, cipelantra said:

Masina mai e in garantie? 

Eheei, pai daca mai era in garantie... altul era tonusul meu.

Nu stimabile, masina are 7 ani, iar garantia a fost 5 (fara limita de km).

 

Nene @Dace, ce sa fac acum, am facut-o, am facut-o...

Era aproape de sarbatori, am sperat ca pana in Craciun am masina inapoi, ca aveam nevoie de ea ca de aer fix in perioada aia. Am zis ca omuletii aia na, sunt reprezentanta (mama lor de reprezentanta!) si daca nu ei, atunci cine sa ma rezolve mai repede si mai bine. Si cum eu am fost mereu pt piese de origine, zic cine are mai bun acces la canalele de service pt a aduce repede piese originale, daca nu cei din reteaua producatorului... Aiurea!...

Mi-am luat-o subtire de tot. Nici n-am vazut-o venind...

Haideti sa va zic si episodul urmator. Ca azi, va spuneam, trebuia sa vina expertul costatator. A venit... si a constatat...

Cilindrul 4 este ovalizat. Hai, ziceti ca nu v-am lasat paf...

Partea proasta este ca inca nu stiu ce decizie au luat. Seful atelierului mecanica, evita cu o abilitate demna de tot respectul, sa-l nimeresc la telefon, iar cand il sun pe colegul lui de la caroserii (care raspunde de fiecare data) si-i transmit sa ma sune inapoi (ca el cred ca are un mobil pe care nu ii raman apelurile ratate), ma suna cam de 2 ori din 7. Asa ca azi nu am reusit sa vorbesc cu el, desi ramasesem stabiliti de ieri, ca azi ma suna dupa ce pleaca expertul. Se pare ca numai eu am ramas stablit. Tot ce am mai apucat la sfarsitul programului lor, sa-l prind pe seful de service care, precum sefii, stia in general situatia masinilor din service, deci si a masinii mele, dar nu detalii.

Deci el tot ce a putut sa-mi spuna, a fost faza cu ovalizarea, dar nu stia ce a stabilit comisa formata din mecanicul desemnat de service, seful atelierului mecanica si expertul in depistarea ovalizarilor.

Gandul la alt motor ma face sa tremur... Era tot ce-mi lipsea acum, ca si cheltuieli...

 

Era sa uit, celebrul service este Autouniversal din Galati, reprezentanta Hyundai pentru Galati si Braila. Poftiti cu incredere! Daca va povestesc si experientele mele, tot cu ei, pe parte de caroserii, o sa spuneti ca sunt masochist, de le-am mai calcat pragul... Asa ca mai bine ma rezum doar la episodul acesta cu motorul.

Va salut cu respect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un sfat, nu stiu daca e bun... incearca sa vorbesti frumos cu ei. Daca sunt cooperanti si profesionisti, sa stii ca te pot ajuta. Pot face demersuri la fabrica, sa le demonstreze ca a fost un defect de fabricatie, tu ti.ai intretinut masina la ei, si, chiar daca nu mai ai garantie (au fost loturi care au avut 7 ani garantie, d.aia te.am intrebat), ei pot sa solicite inlocuirea macar a pieselor avariate, daca nu a motorului. Cred ca ai sanse sa obtii reparatia pe cheltuiala HAR. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Hyundai a avut probleme in SUA cu modelul Elantra de 2 litri benzina parca, tot cu ovalizarea cilindrilor, deci e posibil sa fie adevarat. Dar asta nu se intampla peste noapte, bataia apare in timp nu dupa ce duci masina in service. Daca presupunem ca expertul ala are dreptate inseamna chiulasa noua, ce mai, motor nou, o sa te coste f mult in reprezentanta. Incepe sa te gandesti serios la motor din dezmembrari... :(

 

LE cauta dupa "hyundai elantra piston slap" pe youtube :

 

 

Edited by Dace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfuu, m-ai linistit de m-ai prapadit!

Pai si daca seria a fost damnata (ca asa imi reiese din clipurile pe care le-am vazut), orice as lua din dezmembrari, va fi la fel...

Ar trebui sa adaptez un motor de la alta serie sau ceva...Nu?... Pai asta suna SF pt mine deja...

Da am un prieten care are i30-ul anterior, 2007 sau 2008, nu stiu exact, iar el a avut 7 ani garantie (dar parca, cu limita de km).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce au investigat astia din SUA problema a fost prezenta intre 2011-2013 septembrie doar la motoarele de 1.8 facute acolo la ei undeva in America. Nu e cazul tau, si nici nu s-a auzit de asa ceva la noi. Poate e doar o greseala de ansamblare, un caz izolat la tine. Iei un 1.6 GDI mai nou, gen 2015-2016, asta daca gasesti vreunu. Aia de pe youtube au alezat cilindrii si au schimbat pistoanele, dar nu cred ca reprezentanta face asa ceva, probabil ei doar schimba piese, deci chiulasa noua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seara buna!

Nu, nu face reprezentanta asa ceva, dar colaboreaza cu un atelier care face... Problema e ca aia nu se baga decat pe fonta, nu pe bloc motor din aliaj de aluminiu...cica...

Asa ca, daca imi gasesc eu ceva...un atelier... ei sunt gata sa-mi refaca motorul dupa aia...

Intre timp, uite ce gura aurita a avut colegul @cipelantra. Seful de service a "pus pe hartie" ca sa zic asa, patania mea, cu argumentele ca am facut toate reviziile la ei, numai piese de origine... ca e o masina foarte moderat rulata, etc...(de fapt, realitatea) si ca vor sprijin ca sa ma ajute cumva sa rezolvam masina.

Ce sa zic, nu ma asteptam la ei... Pe de alta parte nici nu-mi fac mari iluzii, dar cine mai stie...

Cat despre ceva SH din dezmembrari, la prima sesiune, cam praf... O multime de motoare pt i30-ul de inainte de al meu, iar din generatie cu mine, doar Diesel. Da, a fost doar o sesiune de cautari. O sa mai caut.

Da' baietii de pe youtobe, cel putin in clipul acesta, zic ca a fost o problema cunoscuta la Elantra 2011-2016. Si nu stiu daca in acelasi clip sau in altul, spun ca a aparut chiar si la motoare GDI. Acum ca e vorba doar de motoare manufacturate la ei, nu mai stiu...Dar, din punctul asta de vedere nu-mi fac nici un fel de griji nici cu Cehii. Pana la urma toti lucreaza dupa proiectul coreean. Asa imi imaginez... Si cand e aceeasi conceptie, ma pot astepta sa repeti aceleasi greseli...pana cand inveti ceva si schimbi seria.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi de bun simt sa ti-l repare, dar eu nu am inteles un lucru: pana la urma au recunoscut care e problema masinii? Si care este cauza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal, nefiind vorba despre o nava spatiala, ci o masina amarata, ar trebui sa fiu in stare ca intr-o fraza, maxim doua, sa pot spune ce s-a intamplat, ce s-a produs (ca si avarii) si cum se rezolva. Din pacate, dupa o luna de zile, eu nu pot face lucrul acesta.

Am mai comentat zilele acestea si cu un coleg de birou, pasionat de motoare si mecanica (dar nu intr-atat incat sa-mi fi rezolvat el masina) si am ajuns noi la concluzia ca aici vorbim despre doua pene distincte.

Una la mana, mi s-a oprit caruta in drum si s-a dovedit, cu greu, ca a fost de la distributie. A fost schimbata distributia (Doamne, ce usor se schimba! cu sculele adecvate, evident... si cu ceva know-how) si s-a incheiat povestea.

Acum masina porneste OK, dar s-a constatat zgomotul, a rezultat descoperire ovalizarii cilindrului si necesitatea rectificarii/schimbarii blocului motor.

Nu vad cum distributia sarita, care nu mi-a rupt supape, a putut produce ovalizarea in cele 5min cat a mai functionat motorul meu din momentul in care s-a orit prima data. Aia e deformare aparuta in timp...vezi problema americana.

Si acum e treaba care ma cam supara. Tot m-am batut in piept ca in masina mea era liniste pana sa moara... Da, in masina...ca eu in masina stau, nu sub capota... Dar motorul, dupa ce s-a chinuit "my american friend" sa ma faca atent sa identific zgomotul pistonului, nu sunt foarte sigur ca nu facea si la mine tot asa. Eu nu stiu daca in astia 7 ani, am ascultat motorul, stand in fata masinii, cu capota ridicata, mai mult de 4-5 ori. Eu cand am citit de zgomot si cand mi-au spus si de la service de zgomot, aveam alte alea in cap. Cand am vazut clipul si cat de putin evident pt o ureche neavizata este, nush ce sa mai zic...

Acum mi-e in cap sa ajung sa ascult si eu masina mea, acum cu distributia schimbata. Dar masina e dezmembrata...

Daca ar fi sa-mi demonstreze cineva ca facea asa, adica era deja deformat cilindrul, inca de acum 2 ani si ceva, cand inca era in garantie, apoi imi dau palme 3 zile... Dupa care i-as lua pe Doreii de la service la palme, alte 3 zile, pt ca au facut revizii, inclusiv anul trecut, fara ca urechea lor, mai avizata decat a mea (imi place sa cred), sa prinda vreun sunet suspect.

Mda...Acum astept, fara mari sperante, cum spuneam, raspunsul de la Bucuresti, astept si o cotatie de pret pt un bloc motor nou, ca sa am un termen de comparatie, caut si un mare mester mare, care sa se bage la a rectifica un bloc motor de AL si mai caut si un motor la dezmembrari. Pentru ca moț peste toate, să prepar si un mail catre Hyundai Korea, de la care as avea putin mai multe asteptari decat de la intervantia catre Hyundai Romania, sa ma ajute cu ceva...

Edited by eac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speranta moare ultima... eu sunt de parere ca ar trebui sa iti schimbe motorul gratuit. Dar daca nu se intampla asta raman la ideea ca cea mai buna varianta e sa cauti un motor din dezmembrari, poti lua si de Kia Ceed sau Sportage au 1.6gdi sau Hyundai Toucson, posibil si alte modele. Bafta si sa ne tii la curent cum mai decurg evenimentele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dar totusi moare :)

Ca doar nu e Duncan MacLeod din clanul MacLeod...

In seara asta dau drumul si la emailul catre Hyundai Headquarters. Tineti-mi pumnii!...

Daca iese ceva, va arat si ce le-am scris :biggrin:

Am cerut (si am primit) un deviz estimativ pt schimbat blocul motor, cum v-am spus.

Am o varianta mai ieftina si una mai scumpa. Inca nu stiu care este diferenta, pretul blocurilor difera. O fi unul original si unul "compatibil", nu stiu... Va spun cand aflu.

Varianta ieftina este cca 13000lei, iar aia scumpa cca 18000lei. Daca pun si distributia la socoteala, pe varianta scumpa, sar de 4000EUR :fingerup:

Retin varianta cu motor din dezmembrari. Nu-mi permit sa n-o retin.

Toate cele bune!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar un update.

Inca nu am raspuns la interventia service-ului la Hyundai Romania si nici la mailul meu catre Hyundai Korea. Maine mai insist la service sa obtina un raspuns, iar vineri revin catre Korea sa-mi confirme ca au primit mailul. De fapt, eu, in mailul catre ei, nu am solicitat nimic explicit. Doar le-am povestit situatia, intrebandu-i daca lor li se pare normal. Singura solicitare a fost sa-mi confirme primirea mailului. Deocamdata nu s-au grabit, dar...sunt un mamut, corespondenta multa, nimicuri ca mine or fi multi, asa ca mai am rabdare. Putin... Apoi o s-o iau invers decat preconizasem initial. Adica o sa trimit mailul catre Hyundai Europe. Si om vedea...

Intre timp am cerut niste oferte de motor SH. Am primit 3 pana acum. Doua par a fi ce am eu, unul cu 500, celalalt cu 1000EUR. Al 3-lea este unul mai mic si, daca am gasit eu bine ce am gasit pe net, e MPI, nu GDI ca al meu.

O intrebare, daca ar fi sa consimt, din habar n-am ce motive, sa iau un motor care nu este fix acelasi model cu acesta de mi-a murit, o trebui umblat si prin ECU? O mapa, ceva?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neaparat gdi si acelasi cod motor, asta inseamna munca minima la service, doar schimba fiarele intre ele, ramai cu aceeasi electronica, aceeasi cutie, totul identic, si e posibil sa nu trebuiasca sa mergi la RAR (aici nu mai stiu ultima legislatie ce zice, dar e posibil sa aiba seria la motor si sa fie nevoiti sa o schimbe, oricum total diferit de a modifica cu un alt tip de motor). In service sub 1 zi de lucru. Altfel mai bine iti iei alta masina si o vinzi pe asta la piese... parerea mea...

 

LE: http://www.rarom.ro/?p=655

Edited by Dace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obligatoriu se merge la R. A. R. pentru înregistrare în cartea mașinii a noului motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ticaitul ala din clip il am si eu la motor, tot 1.6GDI si il am si pe Kia 1.4 90 cp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clipul ce l-am atasat eu este pentru explicatia problemei, masina este deja reparata, dupa cum vedeti pistoanele sunt deja intr-o cutie de carton... Ala e sunetul motorului dupa reparatie si e normal, se aud doar injectoarele. Ei au inregistrat si "piston slap"-ul dar nu in clipul asta, mai cautati printre filmuletele lor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...