Petre Vlasceanu 0 Posted November 29 Buna ziua, In Europa (germania) se vorbeste deja despre up-grad-area motoarelor cu norme de poluare Euro 3, 4 la normele Euro 5 poate chiar Euro 6. Ce stiti (mai bine spus ce face Hyundai) in acest sens ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dvoncu 314 Posted November 29 Nu exista si nu va exista niciun upgrade, legal nu este posibil si probabil nici tehnic. Sursa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petre Vlasceanu 0 Posted December 2 Legal acest aspect inca nu a fost adus in discutie. Tehnic procesarea gazelor de ardere rezultate in sensul reducerii cantitatilor celor avute in vedere ca poluante este posibil. Sunt catalizatori dedicati pentru aceasta. Cred ca este nevoie ca cineva sa sparga gheata. De aceea am aratat la ce se discuta/intampla in Germania. Totusi, este posibil sa existe un obstacol din partea producatorilor de autovehicole. Acest lucru ar reduce vanzarile de autovehicole noi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dvoncu 314 Posted December 2 (edited) Cred ca esti in eroare - singurele discutii care sunt, inclusiv in DE, se refera la instralarea aftermarket de dispozitive SCR mai eficiente care sa reduca emisiile de NOx in viata reala mai aproape de nivelul din standarde. Dar normele Euro nu inseamna numai NOx si depoluarea nu se face numai din catalizare, ar trebui modificari extinse hardware si software pe partea de injectie, alimentare, circulatia gazelor, termodinamica ... nu este rentabil, iar legal nu este posibil sa reomologhezi norma de poluare a unui model care are deja omologare de tip. Edited December 2 by dvoncu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petre Vlasceanu 0 Posted December 2 Sigur pentru cresterea eficientei motorului sunt luate multe alte aspecte in calcul. Dar cu riscul unei oarecare reduceri de putere a motorului lucrurile ar sta relativ realist. Tehnic, un motor Euro 6 are si alte sisteme care impreuna conduc la aceasta norma (nu numai sistemul catalitic), dar dpdv fizico-chimic problema noxelor (in fond problema spinoasa in discutie) se poate rezolva cu sistem catalitic adecvat. Si daca din euro 3 spre exemplu in euro 6 problema este mai complexa, din euro 3 in euro 4 si/sau euro 5 nu ar mai ridica atat de multe probleme. Momentat RAR-ul evident ca spune nu, bazandu-se pe legislatia in vigoare, dar daca fenomenul prinde contur in alte zone se schimba si la noi ... Sti cumva care sunt celelalte sisteme care fac diferenta intre normele euro ? (nu cele enumerate mai sus) o sa discut si cu Hyundai si o sa postez Quote Share this post Link to post Share on other sites
james kilowatt 536 Posted December 2 (edited) Eficienta nu are neaparat legatura cu norma Euro. Uneori se bate poate chiar bate cap in cap. Exemplu NOx, la diesel, il poti reduce prin scaderea temperaturii de combustie si imbogatirea amestecului. Ceea ce duce la SCADEREA eficientei dpdv al consumului. Edited December 2 by james kilowatt Quote Share this post Link to post Share on other sites