Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Petre Vlasceanu

Norma Euro SF

Recommended Posts

Buna ziua,

In Europa (germania) se vorbeste deja despre up-grad-area motoarelor cu norme de poluare Euro 3, 4 la normele Euro 5 poate chiar Euro 6. Ce stiti (mai bine spus ce face Hyundai) in acest sens ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista si nu va exista niciun upgrade, legal nu este posibil si probabil nici tehnic. Sursa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legal acest aspect inca nu a fost adus in discutie. Tehnic procesarea gazelor de ardere rezultate in sensul reducerii cantitatilor celor avute in vedere ca poluante este posibil. Sunt catalizatori dedicati pentru aceasta. Cred ca este nevoie ca cineva sa sparga gheata. De aceea am aratat la ce se discuta/intampla in Germania.

Totusi, este posibil sa existe un obstacol din partea producatorilor de autovehicole. Acest lucru ar reduce vanzarile de autovehicole noi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca esti in eroare - singurele discutii care sunt, inclusiv in DE, se refera la instralarea aftermarket de dispozitive SCR mai eficiente care sa reduca emisiile de NOx in viata reala mai aproape de nivelul din standarde. Dar normele Euro nu inseamna numai NOx si depoluarea nu se face numai din catalizare, ar trebui modificari extinse hardware si software pe partea de injectie, alimentare, circulatia gazelor, termodinamica ... nu este rentabil, iar legal nu este posibil sa reomologhezi norma de poluare a unui model care are deja omologare de tip.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur pentru cresterea eficientei motorului sunt luate multe alte aspecte in calcul. Dar  cu riscul unei oarecare reduceri de putere a motorului lucrurile ar sta relativ realist.

Tehnic, un motor Euro 6 are si alte sisteme care impreuna conduc la aceasta norma (nu numai sistemul catalitic),  dar dpdv fizico-chimic problema noxelor (in fond problema spinoasa in discutie) se poate rezolva cu sistem catalitic adecvat. Si daca din euro 3 spre exemplu in euro 6 problema este mai complexa, din euro 3 in euro 4 si/sau euro 5 nu ar mai ridica atat de multe probleme.

Momentat RAR-ul evident ca spune nu, bazandu-se pe legislatia in vigoare, dar daca fenomenul prinde contur in alte zone se schimba si la noi ...

Sti cumva care sunt celelalte sisteme care fac diferenta intre normele euro ? (nu cele enumerate mai sus)

o sa discut si cu Hyundai si o sa postez

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eficienta nu are neaparat legatura cu norma Euro. Uneori se bate poate chiar bate cap in cap. Exemplu NOx, la diesel, il poti reduce prin scaderea temperaturii de combustie si imbogatirea amestecului. Ceea ce duce la SCADEREA eficientei dpdv al consumului. 

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...