Jump to content
Marius76

Nivel ulei motor 1,7 crdi

Recommended Posts

Salutare am văzut pe undeva la un momentdat o discuție dar nu mai găsesc unde așa că am făcut un nou topic(puteți să-l mutați). Despre nivelul de ulei în motor, ce cantitate se pune,? Când se schimbă uleiul, sunt multe păreri dar nu știu ce să creb. 

1 se bagă 5,7 litri 

2 se bagă 5.3 litri

Prima dată am schimbat la DAB, nu am verificat imediat și eu uleiul, după o săptămână uleiul era foarte mult peste nivel, apucate și caută cauza, unii spun că ar fi motorină în ulei. Ok.

Poate joja de ulei nu este bună 

Apoi am schimbat uleiul în garajul personal, am băgat 5 litri și am măsurat nivelul, era pe semnul de max chiar puțin deasupra. 

Deci ce să cred, că la service a pus ulei prea mult sau că am Baia de ulei mai mică.?

De atunci am făcut schimbul de ulei de trei ori acasă și nu am mai pus mai mult de 4,8-5 litri. Și totul este ok. 

Ce părere aveți? 

span widget

Share this post


Link to post
Share on other sites

5.3 litri scrie la carte pt revizie, dar eu am bagat mereu 5 litri si e full.

Baga 4,8 litri si mai completezi, eventual.

5,7 litri e dry fill, cand e motorul gol-golut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un schimb normal de ulei, in service, nimeni nu sta dupa tine sa ti se scurga si ultima picatura de ulei. Eventual, mai baga sonda pe joja si mai trag ceva.

Daca tii uleiul la scurs toata noaptea, da, poate atunci poate iti intra peste 5 litri. Altfel, cel mult 5 litri. Deci, nu-ti fa probleme: baga un ulei bun si atentie la regenerari, sa nu-ti bage motorina. Si la turbina, sa nu-ti "fure" din el.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, nats said:

La un schimb normal de ulei, in service, nimeni nu sta dupa tine sa ti se scurga si ultima picatura de ulei. Eventual, mai baga sonda pe joja si mai trag ceva.

Daca tii uleiul la scurs toata noaptea, da, poate atunci poate iti intra peste 5 litri. Altfel, cel mult 5 litri. Deci, nu-ti fa probleme: baga un ulei bun si atentie la regenerari, sa nu-ti bage motorina. Si la turbina, sa nu-ti "fure" din el.... 

Da da, nu îmi fac griji dar citisem acum ceva timp despre problema asta, că unii colegi de forum se vaitau de aceasta problemă, că le creste nivelul de ulei, eu îmi spusesem părerea, dar am zis să o mai verific pe mașină mea și apoi să o împărtășesc cu voi. Acum dacă crește nivelul, da este o problemă dar nu am avut-o până acum. Urmarea nivelul cam o dată pe lună +/-. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, Marius76 said:

Da da, nu îmi fac griji dar citisem acum ceva timp despre problema asta, că unii colegi de forum se vaitau de aceasta problemă, că le creste nivelul de ulei, eu îmi spusesem părerea, dar am zis să o mai verific pe mașină mea și apoi să o împărtășesc cu voi. Acum dacă crește nivelul, da este o problemă dar nu am avut-o până acum. Urmarea nivelul cam o dată pe lună +/-. 

Salut.

Dintr-un bidon de 5 lire (total Ineo c3) daca iei un pahar ramane cantitatea ideala pentru motor. Restul de ulei ( 1 pahar) il completezi daca e cazul pe parcurs.

Uleiul verificat lunar, sa nu creasca sau sa scada nivelul si schimbat la 10k-15k km si motorul cat si DPF.ul o sa aiba viata lunga si frumoasa.

Masina mea are 240 000 km si inca are viata lunga chiar dacă motorul a mers 30.000 km inundat de motorina.

In carte scrie 5.3L ulei dar peste 4.8L sare de nivelul maxim pe joja. Amuzant e ca pe capacul de la motor scrie sa nu depasesti nivelul maxim.

Prea mult ulei îi va farama DPFul si semeringurile.

Edited by col3gul
Adaugare

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a mai discutat pe forum si s-a ajuns la o unanimitate: masinile nu produc ulei. Il consuma. Da, il consuma, e natural si chiar vital pentru ele sa se intample asta. Ritmul in care il consuma depinde de calitatea uleiului, de modul de exploatare al masinii, de conditiile in care masina functioneaza, etc. Asa ca in mod natural, daca masina nu are alte probleme, nivelul scade. Cand acesta creste peste ritmul "natural" de consum, inseamna ca ori s-a adaugat ulei, ori un alt lichid l-a contaminat, iar ultima situatie poate fi verificata usor atunci cand se inlocuieste uleiul. 

Tot pe acest forum s-a mai discutat si despre modalitatea de verificare a nivelului de ulei la masinile diesel, si tot in unanimitate s-a ajuns la concluzia ca nu e ca la benzina. Socant, dar nu chiar, pentru ca la diesel se verifica DUPA ce motorul a mers la relanti vreo 3 minute, pentru ca uleiul sa ajunga peste tot, practic. Scrie si la manual. Unele masini mai destepte, dar tot diesel, au pe joja inca un set de ... gaurele, care indica nivelul de ulei atunci cand motorul este rece. Constructorul nostru nu a optat pentru aceasta ... imbunatatire, asa ca singura metoda prin care se verifica uleiul ramane cea mentionata, dupa 3 minute de mers la relanti, motorul fiind rece - deci nu va opriti in parcarile de pe autostrada sa verificati acest nivel ca sigur-sigur veti baga mai mult decat trebuie. 

Treaba cu paharul mi se pare relativa. Cum ziceam, motorul poate intr-o luna are nevoie doar de o picatura, in alta de juma' de pahar. Plus ca trebuie urmarit si consumul de ulei indicat de producator care, de exemplu, la al meu titiu este de aproximativ 1 litru la 1000 km in conditii mai grele de exploatare. Cat de grele, iarasi e discutabil si revin la ce spuneam anterior, dar personal nu consider ca e bine nici cand nu consuma deloc sau aproape deloc, situatia putand fi oarecum asemanatoare cu cea a cheagurilor din vasele noastre de sange. 

Nu e deloc amuzant ca scrie sa nu depasesti nivelul maxim, la masina anterioara de generatia anilor '88 intotdeauna imi curgea pe la semerigurile axelor cu came (caci da, aveam 2, fiind V4) cand puneam prea mult. Or fi stiind ei ceva, zic si eu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, marius.zadara said:

S-a mai discutat pe forum si s-a ajuns la o unanimitate: masinile nu produc ulei. Il consuma. Da, il consuma, e natural si chiar vital pentru ele sa se intample asta. Ritmul in care il consuma depinde de calitatea uleiului, de modul de exploatare al masinii, de conditiile in care masina functioneaza, etc. Asa ca in mod natural, daca masina nu are alte probleme, nivelul scade. Cand acesta creste peste ritmul "natural" de consum, inseamna ca ori s-a adaugat ulei, ori un alt lichid l-a contaminat, iar ultima situatie poate fi verificata usor atunci cand se inlocuieste uleiul. 

Tot pe acest forum s-a mai discutat si despre modalitatea de verificare a nivelului de ulei la masinile diesel, si tot in unanimitate s-a ajuns la concluzia ca nu e ca la benzina. Socant, dar nu chiar, pentru ca la diesel se verifica DUPA ce motorul a mers la relanti vreo 3 minute, pentru ca uleiul sa ajunga peste tot, practic. Scrie si la manual. Unele masini mai destepte, dar tot diesel, au pe joja inca un set de ... gaurele, care indica nivelul de ulei atunci cand motorul este rece. Constructorul nostru nu a optat pentru aceasta ... imbunatatire, asa ca singura metoda prin care se verifica uleiul ramane cea mentionata, dupa 3 minute de mers la relanti, motorul fiind rece - deci nu va opriti in parcarile de pe autostrada sa verificati acest nivel ca sigur-sigur veti baga mai mult decat trebuie. 

Treaba cu paharul mi se pare relativa. Cum ziceam, motorul poate intr-o luna are nevoie doar de o picatura, in alta de juma' de pahar. Plus ca trebuie urmarit si consumul de ulei indicat de producator care, de exemplu, la al meu titiu este de aproximativ 1 litru la 1000 km in conditii mai grele de exploatare. Cat de grele, iarasi e discutabil si revin la ce spuneam anterior, dar personal nu consider ca e bine nici cand nu consuma deloc sau aproape deloc, situatia putand fi oarecum asemanatoare cu cea a cheagurilor din vasele noastre de sange. 

Nu e deloc amuzant ca scrie sa nu depasesti nivelul maxim, la masina anterioara de generatia anilor '88 intotdeauna imi curgea pe la semerigurile axelor cu came (caci da, aveam 2, fiind V4) cand puneam prea mult. Or fi stiind ei ceva, zic si eu.

 

Salut.

Ai dreptate in ceea ce privește cnd se masoara uleiu la diesel. Nu te contrazic asa recomanda si Hyundai-Kia dar practica ma omoara ca am incercat de atâtea ori sa fac cum e scris in carte si ghici ce.... tot peste maxim rezulta măsurarea uleiului dupa ce motorul e cald si lasat 5 minute oprit. 

Amuzant este că deși fac cum spun ei sa masor uleiul, tot peste semnul de maxim este si tot ei te atentioneaza sa nu depasesti maximul pe joja.

o.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...