Jump to content
Kosimin

Senzori tpms

Recommended Posts

saptaman trecuta mi-au venit si mie senzorii din china, am mers sa ii montez su dupa ce am fost refuzat la unele vulcanizari pe motiv ca trebuie setati am reusit sa ii montez, functioneaza perfect doar ca meseriasul mi-a ciupit garnitura. Am fost la alt meserias si a starns putin mai tare piulita si nu a mai scapat aer momentan,acum voi vedem ( eu m-am pregatit cu un kit de reparatie - dupa ce am incercat altul care avea garnitura mai mica )

Share this post


Link to post

Am găsit să cumpăr un set de roți originale second-hand cu jante de aliaj, care provin de la un I30 din 2015. Roțile provin din Germania și au senzori de presiune. 

Îmi puteți spune cu certitudine dacă senzorii de presiune de I30 an 2015, sunt compatibili cu Elantra an 2018?

Vă mulțumesc!

 

Share this post


Link to post

Cu certitidine iti putem spune ca e posibil sa fii singurul care pune roti 2015 pe model 2018. Restul, le afli pe pielea ta :D

Share this post


Link to post

Nu știu cum să mă adresez... La singular, fiind vorba de răspunsul unui user? Sau la plural, ținând cont că răspunsul pare că vine din partea unei comunități?... Probabil că așa vă alintați dumneavoastră, imaginându-vă că faceți cât doi...

Am adresat o întrebare pur tehnică, nimic mai mult. Este vorba de niște roți de la care vreau să folosesc jantele și senzorii. Nu văd ce este hilar în lucrul acesta...

Ce înseamnă "Restul, le afli pe pielea ta"? Argumentați, vă rog!

În orice caz, mulțumirile mele pentru sarcasmul și atitudinea de herrenvolk adoptată, în lămurirea chestiunii! Ce să mai zic?... Probabil că vă plictiseați la televizor și v-a venit cheful de o picanterie. Sunteți foarte cool!!!

Edited by Torque
Completare

Share this post


Link to post
17 hours ago, Torque said:
17 hours ago, Torque said:

Am găsit să cumpăr un set de roți originale second-hand cu jante de aliaj, care provin de la un I30 din 2015. Roțile provin din Germania și au senzori de presiune. 

Îmi puteți spune cu certitudine dacă senzorii de presiune de I30 an 2015, sunt compatibili cu Elantra an 2018?

Vă mulțumesc!

 

Cu certitudine nu pot spune, dar sunt convins că senzorii de i30 din 2015 nu sunt compatibili cu Elantra din 2018. Pentru Elantra 2018 ai nevoie de tpms cod 52933-f2000 care funcționează la frecventa de 433 Mhz. Sa nu fie la 315 Mhz , aceștia sunt pentru America. Nu cunosc codul tpms pentru i30. Și...jantele sa nu fie strambe. Chiar daca sunt vechi.

Cu stima.

Share this post


Link to post
9 minutes ago, ulysse said:

Cu certitudine nu pot spune, dar sunt convins că senzorii de i30 din 2015 nu sunt compatibili cu Elantra din 2018. Pentru Elantra 2018 ai nevoie de tpms cod 52933-f2000 care funcționează la frecventa de 433 Mhz

Senzorii de i30 2015 sunt de 433 Mhz

https://tpmswarehouse.co.uk/shop/hyundai-tpms/hyundai-i30-tpms/hyundai-i30-2012-2015-replacement-tpms-sensor/

Sunt sanse mari sa se potriveasca, chiar daca va fi nevoie de o reprogramare care se poate face la orice vulcanizare buna. Daca nu se potrivesc, pretul unui set compatibil nu e prohibitiv - eu am luat de pe ebay, ce-i drept alta marca, cu circa 350 de lei un set, adus acasa, gata codati. Originali costau cam 1000 de lei. Un exemplu aici.

 

3 hours ago, Torque said:

Nu știu cum să mă adresez... La singular, fiind vorba de răspunsul unui user?

Asta e o comunitate mai relaxata, asa ca nu lasati simtul umorului acasa cind intrati aici ... ajuta la karma.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Vă mulțumesc mult, între timp am aflat datele necesare. Aveți perfectă dreptate! Am găsit codurile de senzori și nu sunt compatibili. Referitor la starea jantelor, acestea arată impecabil. Mi-a plăcut mult modelul și au avantajul de a fi oem. Mă voi orienta totuși către un set de jante noi aftermarket și bineînțeles senzori noi. Nu am ajuns la un numitor comun în privința prețului cu vânzătorul, fapt pentru care m-am răzgândit cu privire la achiziția lor. Am atașat foto. 

O zi frumoasă!

www.twall.co.uk_AETV83460316_5_1613371871496.jpg

Share this post


Link to post

@dvoncu, mulțumesc pentru informații!

Referitor la simțul umorului, cred că nu trebuie să primeze în defavoarea respectului. Putem face glumițe fără să jignim pe ceilalți. Exercițiul autoironiei este cel mai indicat. "Ajută la karmă".Asta dacă nu conversăm cu un bun prieten și ne putem extinde permisiunile. Consider că, în primul rând, este o comunitate unde ne ajutăm, așa cum putem și colaborăm în anumite limite.

O zi frumoasă!

 

Edited by Torque
Completare

Share this post


Link to post

Gasesti jante noi aftermarket. Si mai frumoase, si mai urățele. Stii cum se zice. De câți bani, atata pește. Trebuie să știi ce caracteristici au. Iar senzori noi originali am gasit pe OLX. La pret de aftermarket..

Sper să nu greșesc, dar parcă eu asta am luat:  5/114.3  17x7  ET53  CB 67.1. Jante de 17. Daca nu e corect, să ma corecteze cineva.

Edited by Skynet91

Share this post


Link to post

Vă mulțumesc mult, am rezolvat!

- jante Anzio Spark ET50 6.5j 5x114.3 16" + accesorii (inele centrare și piulițe)

- senzori Hyundai-Kia Continental

- anvelope de vară Nokian Wetproof

Acum m-am lovit de altă problemă: unde voi merge pentru montaj. Locuiesc în provincie, iar la toate vulcanizările din Călărași încă se mai umblă "cu ciunga-n păr"... Nu au nici știința, nici sculele necesare pentru operația de montare, eventual resetare și calibrare a senzorilor. În schimb toți se dau doctori și ți se adresează cu apelativul "șefu'". Urâtă specie!

Voi merge la București și m-ar bucura dacă mi-ați putea recomanda o locație. Deocamdată am luat în calcul Autosoft și Șama. Rămâne de văzut...

Edited by Torque

Share this post


Link to post
On 2/15/2021 at 8:53 AM, Torque said:

Vă mulțumesc mult, între timp am aflat datele necesare. Aveți perfectă dreptate! Am găsit codurile de senzori și nu sunt compatibili. Referitor la starea jantelor, acestea arată impecabil. Mi-a plăcut mult modelul și au avantajul de a fi oem. Mă voi orienta totuși către un set de jante noi aftermarket și bineînțeles senzori noi. Nu am ajuns la un numitor comun în privința prețului cu vânzătorul, fapt pentru care m-am răzgândit cu privire la achiziția lor. Am atașat foto. 

O zi frumoasă!

 

Salut. Cumva sunt jantele unei doamne din Arad ? Daca da, si eu am negociat dar fara efect. Problema era legata de senzori. Dar ea nu, Batman, batman.

Edited by Gozmin

Share this post


Link to post

Nu, vânzătorul era din Cluj. 

Edited by Torque

Share this post


Link to post

Ieri am montat cu succes senzorii pe jantele noi. Nu am mai fost la nicio vulcanizare sau reprezentanță. Pentru cei care au abilități medii de mecanică și care mai șurubăresc din când în când la mașină sau prin casă, este o treabă de 10-15 minute, dacă țin cont de instrucțiunile de montaj și au, sau pot face rost de o șurubelniță dinamometrică. Instrucțiuni de montaj găsiți aici: https://www.helantraad.com/tpms_sensor_repair_procedures-3248.html și aici: https://www.tomorrowstechnician.com/hyundai-tpms-service-guide/

Șurubelnița dinamometrică folosită ( vezi foto) a fost împrumutată, iar cuplul de strângere al piuliței de la valvă, în cazul senzorilor folosiți de către mine (vezi foto) a fost de 8 Nm. Atenție! Deși în majoritatea cazurilor cuplul de strângere este de 8 Nm, de la caz la caz, în funcție de producătorul senzorilor, cuplul poate să fie diferit. De aceea, este bine să aveți toate informațiile tehnice despre senzorii folosiți.

Deși pentru Elantra de generația 6 codul de senzori este 52933-F2000, am folosit senzori cu codul 52933-D4100. I-am cumpărat de pe OLX la prețul de 480 de lei, iar vânzătorul m-a asigurat că nu vor fi probleme de recunoaștere de către mașină a acestora. M-a încântat prețul și i-am cumpărat, deși am avut ceva emoții privind compatibilitatea acestora.

Astăzi am fost la vulcanizare și au fost montate anvelopele pe jante, apoi pe mașină. După montaj nu s-a aprins absolut niciun martor în bord, recunoașterea senzorilor fiind făcută aproape instantaneu, după cum am concluzionat.

De ce am ținut să vă împărtășesc experiența mea?... În primul rând ca să demolez mitul conform căruia trebuie să se meargă cu mașina în reprezentanță pentru scrierea lor în soft. Mie mi s-a spus telefonic de către cei de la Dab Auto că pentru montarea noilor senzori trebuie neapărat să trec pe la service, pentru ca aceștia să fie înscriși cu diagnoza în softul masinii. Este clar o metodă a celor de acolo de a face bani! Elantra AD are autolearning, citește și recunoaște în mod automat noii senzori, chiar și în cazul în care, nu sunt fix același cod de piesă.

În al doilea rând, ca să vă arăt că deși montarea senzorilor pe jante pare un lucru sofisticat, nu este mare inginerie. Esențial este să se folosească o șurubelniță dinamometrică și să se respecte etapele de montaj.

Sper să vă fie de folos!...

IMG-20210220-WA0003.jpg

IMG_20210217_110128_1614332687237.jpg

IMG_20210226_111806_1614332558393.jpg

Edited by Torque
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Eu sincer tot nu le vad utilitatea :dontknow: Ba mai am si o grija in plus, de parca n-as avea destule ... In modul "clasic" ce ma caracterizeaza, verific aproape lunar presiunea din roti si ... e arhi-mega-super-"pro"-"max"-suficient, nu simt nevoia unui martor in bord care sa imi aminteasca asta, mi-a intrat in reflex. Plus ca nenea Gugal zice ca bateria la TPMS dureaza intre 5 si 10 ani, deci inca o chestie de facut, pardon, probabil inlocuit complet. Asta daca nu cumva intervine un Dorel inainte si scurteaza suferinta, "uitand" o trecere la nivel cu sina de tramvai/tren sau poate o gura de canal neacoperita, etc., le stiti si voi mai bine decat mine. 

PS: A nu se intelege ca-s anti-TPMS-ist, fiecare alege ce crede ca este mai bine pt el. Daca va consoleaza cu ceva, nu inteleg nici utilitatea indicatorului de nivel minim al lichidului de spalare parbriz :)  

Share this post


Link to post

E vorba de comoditate, verifici de la volan apasand 2 butoane. Plus ca poti avea o pana lenta si daca mergi cu 2.4 o roata si 2 alta, ai uzura inegala si disconfort la condus.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

În opinia mea, este vorba în primul rând despre siguranță... @marius.zadara, și eu procedez la fel. Mi-a intrat în reflex să verific vizual roțile mașinii înainte de a pleca cu aceasta. Sunt totuși și o categorie de conducători auto care nu au obiceiul acesta, din diverse motive. Dar prefer să am un sistem de monitorizare a presiunii din roți. De ce? Pentru că atunci când circul cu viteză mare, spre exemplu pe autostradă, este bine să fiu avertizat de o eventuală pană, înainte să se întâmple o nenorocire. Poate că un sistem mai puțin costisitor, de genul celui care transmite viteza roților unității de ABS, fără a fi nevoie de a avea câte un senzor pe fiecare roată, ar fi fost suficient. Iar aici este altă discuție... 

Sistemul cu senzori TPMS este util. Cred că adevărul inconvenient este faptul că suntem noi, românii, prea săraci și nevoiți să fim atenți la banii cheltuiți cu întreținerea unei mașini. Dar și aici este vorba despre o dezbatere interminabilă, care ar duce la niciun rezultat. Nu este de neglijat nici aspectul cu păcălirea clienților și lăcomia celor de la service, care pentru doi arginți în plus, la capitolul prețuri, trec uneori peste anumite limite ale bunului simț.

  În concluzie, cum este și cazul meu, căutăm în permanență soluții de rezolvare și încercăm să fentăm cheltuielile, improvizând...

Edited by Torque

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...