Jump to content
aurelian_dragomir

Miros urat dupa pornire AC elantra 2018 MPI

Recommended Posts

Salutare,

 

De vreo saptamana dupa ce pornesc AC, LA 4-5 secunde dupa, vine un miros tare urat ( ars, mucegai, nu-mi dau seama exact ). Dureaza cateva secunde si apoi e ok. (Ma rog dupa trebuie sa aerisesc 15 min ).

 

Ce parere aveti? Sa trebuiasca o igenizare sau o fi ceva mai grav? Am deja programare la DAB pe 22 octombrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un filtru de polen cu carbon schimba situația.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut revizia de un an in iulie si am schimbat deja filtrele. E normal sa le schimb iar?

Si legat de igenizare la masinile anterioare nu am facut iar aici la masina de 1 an...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu în 2 ani nu am pățit asa ceva. Filtrul din fabrica. Am mers non-stop cu AC pornit. Nu vad de ce sa îl oprești.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

in urma folosirii aerului conditionat, pe conducte ramane condens. Astfel, impreuna cu caldura de afara, mediul din conducte devine unul extrem de propice pentru dezvoltarea bacteriilor si a mucegaiului, ceea ce duce la mirosul urat despre care vorbeai. Recomandarea mea este o igienizare cu ozon, asa se distrug aproape integral bacteriile si sporii de mucegai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă mașina sta expusa afara, pe sub copaci, filtrul de polen se poate imbacsi incredibil de repede. Eu am ajuns la concluzia ca e mai bun unul ieftin schimbat des decât unul scump schimbat rar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... si idealul e unul scump schimbat des :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandare: cu un minut sau 2 înainte de a opri mașina, opriți AC, astfel nu rămâne condens prin instalație. Porniți mai des AC, minim odată pe lună.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Vad ca a trecut de la sine, ce recomandati totusi sa fac o igienizare sau nu? Si de la ce s-o fi facut acel condens initial? Adica sa stiu sa nu mai repet mai tarziu? Eu am vazut ca butonul de AC trebuie lasat pornit indiferent ca vrei rece sau cald, altfel iti baga aer de afara. Gresesc cu ceva? In rest ce sa zic, mai dau drumul la incalzirea in scaune, am mai sters cu servetele umede tot prin masina .... Sa se fi scurs din servetele ( ca erau cam umede totusi ) ceva prin gura de AC sau o dau in paranoia?

 

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut ca butonul de AC trebuie lasat pornit indiferent ca vrei rece sau cald, altfel iti baga aer de afara.

Ideal este ca tot timpul in masina sa vina aer de afara.

Eu unul folosesc climatizarea 365 de zile pe an, vara pt racire, iar iarna pt eliminare condens de pe parbriz. De fiecare data dupa ce pornesc motorul, activez climatizarea. De 12 ani, nu s-a stricat niciodata din motive de supra-utilizare si nici nu cred ca am avut consumuri evident mai mari de carburant.

O data pe an folosesc un spray pt igienizare, schimb filtrul de polen o data la 6 luni si am si niste chestii de silicon pt dezumidificat in timpul iernii, luate din Jumbo, dar asta nu are legatura cu AC, ci cu umiditatea din masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideal este ca tot timpul in masina sa vina aer de afara.

Eu unul folosesc climatizarea 365 de zile pe an, vara pt racire, iar iarna pt eliminare condens de pe parbriz. De fiecare data dupa ce pornesc motorul, activez climatizarea. De 12 ani, nu s-a stricat niciodata din motive de supra-utilizare si nici nu cred ca am avut consumuri evident mai mari de carburant.

O data pe an folosesc un spray pt igienizare, schimb filtrul de polen o data la 6 luni si am si niste chestii de silicon pt dezumidificat in timpul iernii, luate din Jumbo, dar asta nu are legatura cu AC, ci cu umiditatea din masina.

 

 

Tin minte ca iubita mea mai inchidea de tot ventilatia ( si cu AC oprit ) . O sa las macar ventilatia activa de acum incolo si bag o igenizare la DAB pe 22.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea sa nu merite pretul la DAB pt igienizare, doar daca eventual fac din aia profi, care curata conductele.

Exista spray-uri pt asa ceva, se pun in masina in fata scaunului pasagerului, se porneste motorul, AC pe treapta maxima si pe recirculare, se da drumul la gazul din tub si se lasa o perioada sa mearga. De regula cam 10-15 min, scrie pe tub.

O singura data am folosit un fel de spuma care se introduce cu un tub lung si subtire in conducte, dar a inceput sa se scurga pe acolo si mi-a fost ca face naibii vreun scurt pe undeva.

In rest, cam asta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Vad ca a trecut de la sine, ce recomandati totusi sa fac o igienizare sau nu? Si de la ce s-o fi facut acel condens initial? Adica sa stiu sa nu mai repet mai tarziu? Eu am vazut ca butonul de AC trebuie lasat pornit indiferent ca vrei rece sau cald, altfel iti baga aer de afara. Gresesc cu ceva? In rest ce sa zic, mai dau drumul la incalzirea in scaune, am mai sters cu servetele umede tot prin masina .... Sa se fi scurs din servetele ( ca erau cam umede totusi ) ceva prin gura de AC sau o dau in paranoia?

 

Mersi

Nu are treaba cu servetelele sau cu apa plata la pet din masina, orice instalatie de frig ( aer conditionat, frig industrial, frig auto ptr transport marfuri), genereaza condens, e apa aia care se scurge sub masina cand stationezi cu ac-ul pornit sau pe teava de scurgere a ac-ului de acasa.

 

Din cauza umezelii asteia, pe instalatie se dezvolta bacterii care dau mirosul ala urat. Ai 2 solutii:

1. igienizare direct dar in continuare se vor dezvolta bacterii insa un timp nu va mai mirosi urat!

2. amani un timp igienizarea ca sa vezi ce se intampla, daca mai miroase urat! In cazul asta, ori de cate ori folosesti AC--ul, cu cca 5 minute inainte de a ajunge la destinatie opresti compresorul dar lasi ventilatorul sa mearga ptr a usca instalatia. Daca in continuare miroase urat, faci igienizarea. Cand mergi pe circulatia aerului din interior, bacteriile se dezvolta mai agresiv decat daca mergi pe aer din exterior.

 

Ac-ul nu trebuie lasat pornit continuu, iti papa putin din puterea masinii si creste si consumul ( nu mult). Il pornesti cand iti e cald, cand ai geamurile dezaburite dar, extrem de important, ptr a nu se deteriora instalatia ( garniturile in principal) , trebuie pornit macar o ora pe luna sau juma de ora la 2 saptamani. Aerul de afara, il poti opti complet, apesi pe butonul off!

 

Despre igienizare, numai de bine! Ai 2 variante:

1 platesti intr-un service sa ti-o faca

2. o faci singur si aici ai 2 metode:

- una e sa cumperi un spray cu o tija care se baga pe scurgerea pe unde curge condensul, el face o spuma care urca pe instalatie

- a 2 a e sa cumperi un spray care se pune in masina in fata la picioare, pornesti ac-ul la ziteza maxina pe recirculare timp de cca 5 minute parca

 

Spor

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are treaba cu servetelele sau cu apa plata la pet din masina, orice instalatie de frig ( aer conditionat, frig industrial, frig auto ptr transport marfuri), genereaza condens, e apa aia care se scurge sub masina cand stationezi cu ac-ul pornit sau pe teava de scurgere a ac-ului de acasa.

 

Din cauza umezelii asteia, pe instalatie se dezvolta bacterii care dau mirosul ala urat. Ai 2 solutii:

1. igienizare direct dar in continuare se vor dezvolta bacterii insa un timp nu va mai mirosi urat!

2. amani un timp igienizarea ca sa vezi ce se intampla, daca mai miroase urat! In cazul asta, ori de cate ori folosesti AC--ul, cu cca 5 minute inainte de a ajunge la destinatie opresti compresorul dar lasi ventilatorul sa mearga ptr a usca instalatia. Daca in continuare miroase urat, faci igienizarea. Cand mergi pe circulatia aerului din interior, bacteriile se dezvolta mai agresiv decat daca mergi pe aer din exterior.

 

Ac-ul nu trebuie lasat pornit continuu, iti papa putin din puterea masinii si creste si consumul ( nu mult). Il pornesti cand iti e cald, cand ai geamurile dezaburite dar, extrem de important, ptr a nu se deteriora instalatia ( garniturile in principal) , trebuie pornit macar o ora pe luna sau juma de ora la 2 saptamani. Aerul de afara, il poti opti complet, apesi pe butonul off!

 

Despre igienizare, numai de bine! Ai 2 variante:

1 platesti intr-un service sa ti-o faca

2. o faci singur si aici ai 2 metode:

- una e sa cumperi un spray cu o tija care se baga pe scurgerea pe unde curge condensul, el face o spuma care urca pe instalatie

- a 2 a e sa cumperi un spray care se pune in masina in fata la picioare, pornesti ac-ul la ziteza maxina pe recirculare timp de cca 5 minute parca

 

Spor

 

 

Ai idee cat ar costa la DAB/cat costa in general?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nup, n-am idee. Cred ca orientativ, gasesti preturi pe net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu simt chestia cu miros nașpa când dă căldură nu când face rece...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si legat de igenizare la masinile anterioare nu am facut iar aici la masina de 1 an...

 

 

 

Tin minte ca iubita mea mai inchidea de tot ventilatia ( si cu AC oprit ) .

 

 

In cazul asta, ori de cate ori folosesti AC--ul, cu cca 5 minute inainte de a ajunge la destinatie opresti compresorul dar lasi ventilatorul sa mearga ptr a usca instalatia.

 

Daca cu masinile anterioare n-ai avut probleme cu AC-ul, inteleg ca intre timp nu ai schimbat numai masina ci si iubita, oricum nu masina este

vinovata, asa cum insinuezi ! Modul corect de folosire a AC-ului este cel sugerat de Chevy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cu masinile anterioare n-ai avut probleme cu AC-ul, inteleg ca intre timp nu ai schimbat numai masina ci si iubita, oricum nu masina este

vinovata, asa cum insinuezi ! Modul corect de folosire a AC-ului este cel sugerat de Chevy.

Am schimbat doar masina :) Cu AC-ul singura parte pe care am omis-o a fost aceea ca nu opream ac-ul cu 5 minute inainte sa ajung la destinatie si sa las doar ventilatia, insa am notat lucrul acesta si o sa-l practic Edited by aurelian_dragomir

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ai idee cat ar costa la DAB/cat costa in general?

Nu merita sa o faci in service. poti s-o faci si singur, uite, te orientezi de aici:

 

 

cu mentiunea ca eu imi bag solutie si in gurile de ventilatie de sub bord, de la picioare, si de sub scaunele fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merita sa o faci in service. poti s-o faci si singur, uite, te orientezi de aici:

 

 

cu mentiunea ca eu imi bag solutie si in gurile de ventilatie de sub bord, de la picioare, si de sub scaunele fata.

Atenție...am discutat cu un coleg care a lucrat 12 ani la reprezentanta Opel. El mi-a zis că aceste soluții ataca garniturile din spuma de la tubulatura de aer. Nu recomand sa băgați așa ceva în tubulatură. Mai bine mergeți la un atelier specializat pe așa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti convins ca aia folosesc altceva? Daca varianta cu spuma este nociva pentru instalatie, poti folosi varianta cu spray pus in interior la picioare. Dezavantajul este ca ceea ce vaporizeaza, va crea un strat de umezeala pe bord si geamuri dar se sterge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu Mihai....

Eu la orice mașina am avut când miroase dau drumul la ac și la căldură la max. Ventilator cât ma tare. Las câteva minute. Usucă conducte filtru și "arde" filtru. La mine merge dacă nu sunt "ciorapi lipiciosi"

Dar schimb filtrul de doua ori pe an și praf și aer motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...