Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
FlorisADF

LANȚ DISTRIBUȚIE

Recommended Posts

Salutare ! Îmi cer scuze dacă s-a mai scris, eu sincer nu am găsit nimic legat de acest subiect. Am un I30, 1.4 ,99 CP și ieri am desfăcut "bușonul" de la ulei și am băgat degetul până am atins lanțul și ... surpriză, lanțul nu era întins precum o curea cum mă așteptam, avea un joc. Bineînțeles că nu am mai avut liniște și dimineață am fost la un coleg care și el are aceeași mașină și am verificat și la el la fel, parcă o idee mai strâns dar o oprise de puțin timp(m-am și fript la deget). Menționez că am 76000 km , în rest nu bate, nu zornăie, am forțat-o puțin, turații peste 4000...nimic. Am vorbit cu cineva care a lucrat în domeniu și mi-a spus că ar fi normal, în repaus să fie mai slab iar când merge motorul se întinde, începe să lucreze întinzătorul hidraulic. AȘA ESTE ? MULȚUMESC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este intinzator hidraulic, se activeaza in functie de presiunea de ulei. Daca e cu arc, atunci e o problema. Eu nu stiu de care este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este ok, stai liniștit. Dacă nu zornăe este ok. El atunci este slab când se întinde iar întinzător nu îl mai tine suficient de intins, dar până atunci nu cred că este nevoie să umbli la el. (părerea mea) [emoji16] [emoji16] [emoji16]

 

Trimis de pe al meu FRD-L09 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este intinzator hidraulic, se activeaza in functie de presiunea de ulei. Daca e cu arc, atunci e o problema. Eu nu stiu de care este.

Este întinzător hidraulic, mi-a confirmat un băiat de la Hyundai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caută în acest forum, am scris pe undeva.

Problema este și la întinzător (hidraulic), și la lanț, pe forum Kia ai un topic mare cu lanț distribuție. În puține cuvinte, lanțul se întinde foarte mult, întinzătorul e la maxim, dar cu toate acestea lanțul nu este întins. De obicei sare un dinte sau mai mulți la distribuție. Se manifestă la motoarele de 1,4 benzina. Ca urmare, Hyundai a schimbat lanțul, acum are o versiune îmbunătățită, cu o alta așezare a zalelor, și un întinzător de asemenea îmbunătățit.

 

Poți verifica mai ușor dacă dai jos capacul de deasupra motorului, acelea din plastic. Îți trebuie doar o tubulară de 10, cu ocazia asta poți verifica și bujiile.

post-90-0-14052900-1569889855_thumb.jpg

Edited by fisherman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc, aveți idee, ați spus că Hyundai a schimbat lanțul, de când ? A mea este din august 2012 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi, după ce am ajuns la serviciu, am repetat operațiunea de verificare lanț, am oprit motorul și nefiind foarte încins m-am încumetat și am băgat degetul... surpriză , lanțul întins. Să fie oare așa cum mi-a spus acea persoană cum că după un repaus de câteva ore lanțul este ușor slăbit iar la pornire intră în funcțiune întinzătorul hidraulic ? Repet , mașina nu huruie, nu zdrăngăne nu știu cum sau care este NORMALUL. Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă il găsești slăbit dimineața înseamnă că întinzătorul a ajuns la ultimul dinte, pe măsură ce pierde presiune se slăbește.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă il găsești slăbit dimineața înseamnă că întinzătorul a ajuns la ultimul dinte, pe măsură ce pierde presiune se slăbește.

Ce înseamnă asta? Este periculos? Merg la un service sau mai poate merge așa ? Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina merge normal,nu bate nu zornaie.etc eu zic sa o lasi in pace.Testul cu degetul e o gluma....Din experienta personala relatez ca la orice vizita in service apar si alte probleme.Eu am masina de 18 luni,cumparata de noua si dupa prima revizie au inceput sa apara probleme...nu mari dar deranjante...de acum la service nu ma mai misc de langa masina.Eventual o sa si filmez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina merge normal,nu bate nu zornaie.etc eu zic sa o lasi in pace.Testul cu degetul e o gluma....Din experienta personala relatez ca la orice vizita in service apar si alte probleme.Eu am masina de 18 luni,cumparata de noua si dupa prima revizie au inceput sa apara probleme...nu mari dar deranjante...de acum la service nu ma mai misc de langa masina.Eventual o sa si filmez.

Mulțumesc! 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut i30 primul model cu facelift fabricat la sf de 2010 si avea modelul nou de lant. Masinile cu posibile problene (ceed si i30) erau intre anii 2007-2009 si erau afectate 1.4 benzina.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut i30 primul model cu facelift fabricat la sf de 2010 si avea modelul nou de lant. Masinile cu posibile problene (ceed si i30) erau intre anii 2007-2009 si erau afectate 1.4 benzina.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Mulțumesc mult !

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) La mijlocul lui 2008 s-a schimbat versiunea de lant si intinzator.

2) Intinzatorul este mai special, are si parte hidraulica si parte mecanica, si permite un joc mic reglat de arc.

3) Prin verificarea pe la busonul de ulei cu masina lasata in repaus peste noapte, scoasa din viteza, este normal sa aibe un joc mic, nu foarte mare.

4) Daca ai lasat masina in viteza testul nu e relevant.

 

Singurul test care va poate spune 100% starea lantului si intinxatorului este sa desfaceti capacul motorului si sa verificati.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) La mijlocul lui 2008 s-a schimbat versiunea de lant si intinzator.

2) Intinzatorul este mai special, are si parte hidraulica si parte mecanica, si permite un joc mic reglat de arc.

3) Prin verificarea pe la busonul de ulei cu masina lasata in repaus peste noapte, scoasa din viteza, este normal sa aibe un joc mic, nu foarte mare.

4) Daca ai lasat masina in viteza testul nu e relevant.

 

Singurul test care va poate spune 100% starea lantului si intinxatorului este sa desfaceti capacul motorului si sa verificati.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Mulțumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...