Jump to content
bilstan

Mici probleme i30 2017

Recommended Posts

Salut

Inainte sa ma duc la service cu masina am zis sa postez aici poate a mai patit cineva si sa ma duc documentat.

Masina are 16 000 km si e.ste cumparata ce circa un an si jumatate.O singura revizie facuta -nimic de reprosat pana acum.

In timpul concediului u aparut 2 probleme:

1.Atunci cand eliberez ambreiajul se aude un zgomot de arc -un "clanc" ca si cum ar sarii un arc.M-am cinuit sa vad ce e pe acolo -nu am reusit este un arc mare care ajuta pedala sa revina ,dar nu pare nimic in neregula.Nu face tot timpul dar o apuca destul de des.\

2.In timpul unei coborari mai lungi am scos masina din viteza si am opservat ca turometrul in loc sa revina la valoarea de relanti oscila intre 900 si 2000 de ture.Altfel masina merge bine consum sub 7 la 3000 de km cat am facut in Grecia si am cam fugarit-o.

3.De curiozitate am vrut sa verific nivelul uleiului si este cam cu 5 mm peste semnul full

Motor 1.4 mpi -ulei shell 5w30 pus la DAB.

Edited by bilstan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Are filtru de particule ? Am citit că pe modelele recente pun filtru de particule și la benzină.Despre celelalte simptome nu-mi pot da cu părerea dar nivel peste maxim am și eu (la diesel).La benzină e mai belea dacă se diluează cu uleiul. Daca o fi asta.Oricum la 16 ca ai garanție.Cere-le explicații despre nivelul ridicat. Nu cred că e normal.

 

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Parca si la mine se mai aude uneori, insa nu m-a deranjat incat sa i dau prea mare importanta(daca vorbim de acelasi sunet?)

2. Asta o pot confirma si la mine. Indicat ar fi sa nu cobori pantele cu masina pe liber, dar m-am gandit ca ar fi ceva sistem de protectie ca sa nu se opreasca masina(?)

3. -

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Are filtru de particule ? Am citit că pe modelele recente pun filtru de particule și la benzină.Despre celelalte simptome nu-mi pot da cu părerea dar nivel peste maxim am și eu (la diesel).La benzină e mai belea dacă se diluează cu uleiul. Daca o fi asta.Oricum la 16 ca ai garanție.Cere-le explicații despre nivelul ridicat. Nu cred că e normal.

 

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

Nu cred ca are filtru de particule..iar despre ulei sincer cred ca la schimbul de ulei facut la 10 000 km cred ca a pus 4 litri in loc de 3.6 cat trebuia...maine sun la DAB si vad ..oricum am timp nu ii las o las acolo iau masina la schimb si gata.Multumesc de raspuns.

PS La revizia de un an i-am spus celui cu electronica de turometru si nu ma crezut...acum am filmare....oricum altfel multumit de masina -oricum uleiul SHEL e praf o sa imi cumpar ulei la urmatoarea revizie(Repsol 0-30 sau 0-40 )

1. Parca si la mine se mai aude uneori, insa nu m-a deranjat incat sa i dau prea mare importanta(daca vorbim de acelasi sunet?)

2. Asta o pot confirma si la mine. Indicat ar fi sa nu cobori pantele cu masina pe liber, dar m-am gandit ca ar fi ceva sistem de protectie ca sa nu se opreasca masina(?)

3. -

Corect zgomotul de arc rasucit nu e grav dar cand esti la 1000 km de casa iti faci griji...corect si la pct 2 nu cobor pantele scos din viteza dar panta era lunga si am vrut sa schimb din 5 in 6 si atunci am opservat...mai ales ca eram singur pe sosea adica am schimbat foarte lent.Hyunday se lauda cu garantia de 5 ani...deci sa le dam de munca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc sa inteleg de ce ar pune cineva in masina care este folosita pe ulitele noastre 0w-XXX si serios daca inteleg caci este pentru un domeniu de temperatura mult negativ si pentru perioade de timp lungi. Masina este inca noua, incercati sa mentineti acelasi ulei, macar de la aceeasi firma daca vascozitate nu ...

 

Nu realizez acum cum face arcul de la pedala de ambreaj cand este rasucit, iar motivul este acela ca - cel putin la Accent - nu exista niciun arc, ci pedala este conectata la pompa de ambreaj. Aceasta pompa, de fapt tija ei, poate cauza zgomote suspecte si nu putine au fost cazurile pe forum cand s-a inlocuit. Puteti incerca cu niscaia vaselina sa ungeti acea tija, dar pe termen lung nu va reprezenta o solutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incerc sa inteleg de ce ar pune cineva in masina care este folosita pe ulitele noastre 0w-XXX si serios daca inteleg caci este pentru un domeniu de temperatura mult negativ si pentru perioade de timp lungi. Masina este inca noua, incercati sa mentineti acelasi ulei, macar de la aceeasi firma daca vascozitate nu ...

 

Nu realizez acum cum face arcul de la pedala de ambreaj cand este rasucit, iar motivul este acela ca - cel putin la Accent - nu exista niciun arc, ci pedala este conectata la pompa de ambreaj. Aceasta pompa, de fapt tija ei, poate cauza zgomote suspecte si nu putine au fost cazurile pe forum cand s-a inlocuit. Puteti incerca cu niscaia vaselina sa ungeti acea tija, dar pe termen lung nu va reprezenta o solutie.

Discutia cu uleiul folosit este lunga ...personal schimb uleiul la 10 000 km...unii spun ca ar trebui schimbat la 7-8000 avand in vedere traficul din Bucuresti si calitatea indoielnica a uleiurilor din Romania.Referitor la Shell cel pus de DAB Auto eu vad ca dupa 6 000 km motorul are alt zgomot cand sar de 4000 ture...sa nu mai vorbim ca la culoare arata cam ars.Referitor la vascozitate si aici discutia e lunga dar in general un ulei 0w30-40 este mai calitativ datorita componentei PAO din el.Faza ca punem ulei sintetic in motoare este o gluma.Pentru curiosi sunt filmulete pe youtube cu teste etc.Nu stiu la Accent cum este la pedala de ambreiaj dar la i 30 este un arc acolo si mie mi se pare ca face uneori un zgomot ca si cum s-ar rasuci.Masina este in garantie deci nu am de gand sa umblu cu unsori sau alte tiganii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu amanunte.Am fost azi programat la DAB Bucuresti.

Referitor la zgomotul de la pedala de ambreiaj-arcul de la pedala are la un capat o bucse de teflon care la mine lipsea sau a cazut deci lovea pedala probabil si facea zgomot.Mecanicul a schimbat arcul si a pus bucsa la locul ei-job done.

Referitor la nivelul peste limita la ulei a spus ca este f putin peste limita si probabil cel care a schimbat uleiul a pus cu 100-200 ml mai mult dar ca nu am motive de ingrijorare.

Referitor la turometrul instabil nu s-au putut lamuri din teste si o sa revin in service pentru teste dinamice si eventual schimbarea senzorului de turatie.O sa revin cu amanunte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat uleiul la circa 9000 km.Cu aceasta ocazie in service sa opservat o scurgere minora de ulei intre cutia de viteza si motor.Deci sa purces la reparatii.Dat jos cutie de viteza ,desfacut si schimbat simeringul de palier impreuna cu disc ambreiaj,placa de presiune si rulment de presiune.Totul pe garantie si a durat cam 4 ore.placa discul si rulmentul au fost schimbate pentru ca erau contaminate cu ulei de la cutie.Completat cu ulei cutie.Spalat si degresat totul-lucrare exemplara din punctul meu de vedere -felicitari DAB auto.Am schimbat si uleiul motor cu ravenol 5-30.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă vă deranjează sau dacă nivelul este prea mare , eu am rezolvat-o simplu un perfuzor și o seringă mai mare de la farmacie veterinară. Când este motorul rece , băgați furtunașul de la perfuzor prin gaura de la jojă și trageți 1-2-3 seringi, cât este nevoie. Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...