Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
nats

Dacia Duster Blue dCi 115 4WD

Recommended Posts

Personal, sunt posesor de Hyundai I40, versiune de echipare Supreme+, cumparat de nou in Ro.

Dusterul Blue dCi 115 4WD este una din masinile de serviciu, cumparate pe flota, cu care am facut cateva mii de km.

Desi diferenta de pret dintre cele 2 masini este de vreo 6000 euro (pret de achizitie negociat), diferenta la condus este de la cer la pamant.

Lasand la o parte detaliile tehnice, pe care le puteti compara singuri, precum si faptul ca intra in comparatie o berlina cu un SUV, va enumar, in principal, ce nu mi-a placut la Duster:

- motorul este clar subdimensionat pentru masa masinii + ocupanti, bagaje si AC manual pornit. De abia trage, cu pedala la podea, uneori se poticneste, mai ales daca accelerezi mai brusc un pic sub turatia de cuplu;

- drept urmare, consuma si mult: 3 persoane cu niste bagaje, pe autostrada, la 150km/h, am avut consum de 8.3% motorina;

- masina nu este stabila, are anvelope cu latime mica dar cu talon mare;

- plasticele din interior sunt de-a dreptul infecte, linia audio este o gluma, la fel rezolutia display-urilor;

- vizibilitatea laterala a soferului este buna, parbrizul este minuscul, oglinzile laterale la fel de mici;

- pentru cat consuma masina asta, rezervorul este subdimensionat;

- grupul spate face galagie, mai ales cand accelerezi brusc;

- pozitia in scaun nu este cea mai fericita, cu toate reglajele incercate; in mod similar, pozitia mainii pe schimbatorul de viteze;

- la schimbarea vitezelor, e putin probabil sa nu mergi in suturi: vitezele 1 si 2 sunt foarte scurte, de la 3-6 mai e cum mai e. Unii colegi de-ai mei pleaca de pe loc direct cu viteza a 2-a, pentru ca viteza 1 li se pare o aiureala si chiar asa este;

- in viraje, ruliul este foarte pronuntat, mai ales daca intri in sensuri giratorii mai stranse.

Singurul lucru care mi-a placut a fost balonul mai lat, astfel ca denivelarile se simt mai putin.

Pai, fata de Hyundaiutul meu, cu parbrizul cat un termopan de balcon, plastice excelente in interior, pielea de pe scaune si reglajul electric, linia audio Infinity, AFLS,anvelope late, rezervor de 70 litri si consum la drum lung - 4 persoane si masina full de bagaje 6,3% cu clima on, 136 CP, 340 Nm si multe altele in plus, comparatia cu Dusterul nu isi are loc. Nici chiar cu 6000 de euro mai putin, ca sunt diferenta si cele 2 stele NCAP.

De la mine, pentru Duster, un mare NU.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbești de generația veche de Duster, nu? Asta noua...pe langa faptul ca are un design mult mai dezirabil , clima, de aici si explozia de vânzări in vestul Europei, are un parbriz mai mare si mai plonjat cu spațiu mai mare in habitaclu, geamuri cu 20% mai groase, insonorizare mult mai buna, caroserie mai rigida, scaune mult mai comode plus motorul de 150 Cp, vestitul 1.3 tce care e si pe Mercedes, deci nu se mai poate vorbi de submotorizare. In ritmul asta, daca bags iar cutie EDC, peste 2-3 ani când voi schimba Tucsonul ...s-ar putea sa nu se știe :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Remus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbesc de generatia noua, cutie manuala cu 6 trepte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai cum sa-ti vina bine cand mergi cu o masina(i40) si apoi trebuie sa sufli intr-o trompeta(Dusterul). Noua motorizare de 150 CP la Duster se pare ca face trecerea de la trompeta spre masina. Acest motor de 1.33 si 150 CP l-as vrea pe Sandero Stepway(poate sa-l puna si pe Logan, dar nu ma intereseaza pe mine). Motorizarile actuale de 0.9 in 3 pistoane sunt penibile. O masina o simti ca se misca atunci cand ia 100 km/h de la cca 10 sec. in jos. In sus, de la 11 ... incepe sa se taraie, plus ca nu ai baza pe ele la o adica cand trebuie sa "calci pedala" brusc. Exista momente cand iti trebiue asta de la o masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pe mana un Duter 1.5 cu cutie automata dublu ambreiaj EDC din generatia noua. Nu stiu de ce s-a scos echiparea asta pentru ca mie imi place masina. Am un Yaris si ix35 si totusi in comparatie ceu ele, Dusterul nu mi se pare trompeta.

Navigatie este, Android Auto este, consum mic este, cred ca ma reorientez cand o sa scap de ix35 si orientarea noua probabila este spre Duster.

 

Nu mai gasesc motivele pentru care sa dau 35-40K pe o masina. Toate merg in aceeasi directie, spre devalorizare, si dupa 5 ani le vinzi la preturi asemanatoare, adica mici.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a scos din cauza WLPT. Probabil urmeaza sa o reomologheze. Asta daca nu se gândesc ca ia din clientela Captur/ Kadjar.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Remus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am priceput. Sper sa o reomologheze, masina se misca bine. In plus s-a mers cu ea pe unde merge is ix35-ul fara nici un fel de probleme si este mai silentioasa ca Hyundai-ul meu, asta garantez deoarece merg cu ambele.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, modelul nou de duster e mult mai bine insonorizat decât cel anterior. Si scaunele sunt îmbunătățite . Cât privește Off-roadul...niciun hyundai nu poate merge pe unde merge un Duster. Terracan e posibil sa egaleze.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Remus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duster-ul cu EDC nu era 4x4. Si l-a luat un coleg pentru soția anul trecut la 19000 Euro si l-am văzut. Singurul lucru care era deranjant vizual in mașină era cotiera. După cum l-am văzut depășește Renault Captur cu mult, mai ales la capacitățile off-road. Săptămâna trecută l-am văzut si pe cel 4x4 benzină 130CP, și am rămas plăcut surprins, mai puțin cotiera aia... 10% consum in oraș însă omul de la noi a aflat că are buton de controlat modul 4x4. Spațiu arhisuficient înăuntru. Nu stiu de capabilitatea de a merge la viteze de autostrada, cei din mașină se plângeau de incetineala deplasării insa cred ca era de la șofer nu de la mașină. Sincer eu aș recomanda o mașină din asta dacă i-ar pune EDC-ul pe motorizarea de benzină 4x2 dacă prețul ar fi undeva pe la 17000 Euro. Acest 4x4 pe care l-am văzut ultima data a costat 16000, si nu se aplica Rabla ca avea CO2 peste limita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este 4x4, e adevarat.

Tinand cont ca eu am schimbat cutia de transfer de la ix35 fara sa il folosesc off-road, cred ca spune multe despre fiabilitatea Hyundaiului. Am mers cu el numai pe asfalt, probabil odata la 2 ani am mai mers pe un drum din asta neasfaltat de printr-un sat.

 

Pentru mine, 4x4 este un moft. Nu l-am dorit, a fost bonus dar am platit de doua ori pentru el. Odata cand am luat masina si a doua oara cand s-a defectat. Supercostisitor moft. A doua masina va fi fara 4x4 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci de ce Duster si nu Sandero ... etc pe rationamentul asta ajungi la trotineta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca EDC.

Eu nu stiu (se poate sa gresesc deoarece nu am cautat) o alta masina cu cutie automata dublu ambreiaj de dimensiunea si cu dotarile Duster. Daca exista, ii urez si ei succes :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem pe forum Kona, Tucson etc

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze, cum anume nu m-am facut inteles?

 

Kona cu DCT - 21658 euro, pret cu toate promotiile posibile

Tucson cu DCT - 24972 euro, pret cu toate promotiile posibile

 

Cum anume se apropie preturile de mai sus de 19000 euro (pret fara promotii)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kona 5 stele NCAP

Tucson 5 stele NCAP

Duster 3 stele NCAP

Duster e o conserva cu 4 roti, scumpa pentru ce ofera, si nimic mai mult.

Imi cer scuze, cum anume nu m-am facut inteles?!

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu mai spun ca la 21 de mii, Kona aia e 4wd si 177 de cai, poate mai iei o promotie de la dealer, sigur primesti mai multa masina decit Duster. Nu mai zic ca EDC ul Renault e plin de probleme si Renault da mufa la clienti.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kona 5 stele NCAP

Tucson 5 stele NCAP

Duster 3 stele NCAP

Duster e o conserva cu 4 roti, scumpa pentru ce ofera, si nimic mai mult.

Imi cer scuze, cum anume nu m-am facut inteles?!

Toată lumea știe ca diferența dintre cele 3 respectiv 5 stele se acorda pentru gadgetaraia electronica , nu pentru rezistența conservei.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Remus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezistenta conservei e totuși disponibila in scorul detaliat (nu nr final de stele cu alea de protecție adulți, protecție copchii etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nats: A fost o intrebare simpla: la pretul de 19000 euro, vreau o masina cu EDC. Nu la 21000, nu la 25000 nu la 40000 euro. Nu am intrebat de 3 stele, de 5 stele sau de 7 stele.

 

Intrebarea a fost superclara, o repet sau o recitesti?

 

Cea pe care o am pe mana nu are nici o problema si aproape 50000km (nu sunt facuti de mine). Este 4x2 dar am mers pe drumuri proaste fara probleme. Nu ma duc prin rape cu ea cum nu ma duc nici cu ix35-ul. Despre ce vorbim?

 

Am mai spus si imi mentin afirmatia, 4WD este inutil in 99% din cazuri pentru 99% din soferii comuni ca mine. Am supravietuit fara el la Elantra, Sonata, si Yaris. Cand l-am avut, nu l-am folosit dar s-a stricat (si nu sunt singurul, e o problema destul de intalnita) iar reparatia lui costa 2500 euro minim.

 

* ix35-ul la 150km/h pe autostrada cu 2 persoane in masina, un rucsac si o geanta (cam 25kg) consuma 10-10.5l/100km. Tot motorina.

 

@Dvoncu: La banii aia nu mai iei absolut nici o promotie, e minimul ce se poate obtine. Fiecare se asteapta la ceva, eu am avut asteptari minime (dar nu pareri preconcepute) despre Duster si mi le-a intrecut. Nu scartaie nimic prin el, nu troncane. La naiba pana si radioul de la Yaris a inceput sa scartaie in bord, nu mai spun de cotiera de la ix35 care face ca toate alea daca pui cotul pe ea. Dar am 4WD cu care nu am ce face ... Ura ....

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi, eu nu as fi asa categoric cu promotiile, eu zic ca 1000 de euro mai dai jos dar whatever. Daca intrebarea ta se refera la un SUV in 19 mii de euro cu cutie cu dublu ambreiaj, cred ca singurele sanse sunt doar pe la Renault - un Captur. Daca intrebarea e ce concurenta are Duster cu cutie automata, gasesti Vitara cu 4wd la pret asemanator. Daca intrebarea e ce masina mai buna iei in 19 mii cu cutie DCT, iti recomand sa te uiti nu mai departe de i20/i30/i30 sportback, mai jos decit bugetul si mult mai masini, inclusiv la garantie.

Dusterul face sens la mintea mea doar de tavaleala, echipare medie 4wd, sa nu-ti para rau ca il indoi pe coclauri. Varianta 2wd mi se pare de interes marginal, Sandero sau Logan Stepway fac acelasi lucru, iar compacte cu cutie automata mai ieftine/comparabile sunt kklau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am Conduc din cand in cand si Capturul dar e cutie manuala. Cu ala am reusit 2.5l/100km mergand pe pilot automat cu 80km/h. Supertare! :)

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...