Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Alex Ubrea

Nu porneste la prima cheie daca sta mai mult

Recommended Posts

Buna ziua.

Am o problema destul de ciudata cu masina mea un Hyundai Accent din 2006 1.4 benzina.

Daca las masina 4 zile fara sa o pornesc cand incerc la prima cheie acul de la turometru se duce la 500 rpm si dupa aia scade masina oprindu-se. Daca ating acceleratia sare imediat la 1.500 dupa care revine la 1000 si totul este ok. Dupa asta in restul zilei si chiar a doua zi se comporta normal. Problema apare doar daca sta mai mult de 4 zile. Stiu ca la Dacaia Logan daca facea asa era de la bujii .

Daca aveti ceva sugestii inafara de a schimba bujiile va rog sa-mi spuneti.

 

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Masina are 90.000km si filtru de combustibil a fost schimbat impreuna cu pompa de benzina pe la 45.000 km. Am schimbat pompa si filtru de combustibil deoarece cei care au incercat schimbarea numai a filtrului de bezina au reusit performanta sa strice poma. Adica dupa au introdus filtru in pompa si pompa la locul ei am plecat de la service fericit de reusita operatiei de schimbare a filtrului de benzina(citind pe internet ca producatorul nu recomanda sa schimbi filtru de combustibil). Dupa 10 km s-a aprins martorul check engine masina nu mai tragea. M-am intors inapoi si cand au desfacut pompa surpriza - pompa era in doua adica se desfacuse de la acele clipsuri de plastic. Atunci am achizitionat o pompa noua de benzina originala cu tot cu filtru si nu am mai avut probleme. Am o mica retinere sa ma duc din nou sa schimb filtru sa nu patesc acelasi lucru. Inafara de asta am avut mare noroc ca nu miroase a benzina in masina cand fac plinul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca si urmatoarea varianta inainte de mai schimba ceva: iesi cu masina pe un drum mai lung unde o poti ... "forja". Nu neaparat ( :D ) mers cu 200 km/h, ci in turatii mai mari, 3500-4000 rpm intr-o treapta inferioara. De ce zic asta? Poate, repet, poate ca atunci cand pompa s-a defectat, un gunoi/rugina din rezervor s-a dus pe circuit si cumva il obtureaza, influentand debitul. Mersul mai agresiv ar trebui sa solicite pompa mai mult si astfel sa inlature acel dop. Zic si eu, altfel as fi recomandat bateria / demarorul / fisele de bujii, dar pare ca masina nu are probleme de pornire ci de stabilizare. Poate un filtru de aer de investigat, dar si ala, daca zici ca merge a doua zi fara probleme, ma indoiesc ca e de aici.

 

PS: Un "circuit" care imi placea foarte mult dar care nu stiu cat de aproape este de tine este pe la Targu Frumos spre Iasi, poate cunosti zona. Ai de toate pe-acolo, si urcusuri si zone drepte, plus ca este drum european si poti merge cu 100 km/h in treapta 4 de exemplu in zona de turatii amintita anterior - nu stiu exact cum mai e la benzina cu rpm, eu am diesel.

 

LE: N-ar strica o diagnoza, chiar si cu un ELM327.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune contactul, așteaptă 3/5 secunde ia-l.

Încearcă din nou "la sfert", dacă pierde presiune pe circuitul de alimentare după o perioadă lungă de timp, asta ar fi rezolvarea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. O sa incerc solutiile propuse de voi. Am pus mai multe testere after market si nici o eroare. Banuiesc ca nu stiu sa citeasca decate frame-uri importante. Eu cred ca se blocheaza un injector dar pana nu ajung la reprezentanta nu pot spune sigur daca de aici este problema. Aceste masini sunt fiabile numai cat au garantie dupa ce se termina garantia se termina si fiabilitatea lor. Nu vreau sa supar iubitorii acestei marci dar din pacate este singura masina la care am intalnit problema opririi si repornirii masinii in mers s-a rezolvat in reprezentanta cu update de soft dupa ce am schimbat aproape toti senzorii posibili, caseta de directie produce zgomote si a necesitat inlocuire la 45.000km, amortizoarele au cedat undeva la 50.000km, bieletele antiruliu am schimbat in 85.000km 3 randuri si pe original, fisele de bujii au cedat undeva la 40.000 km, am inteles ca au probleme si cu senzorul EPS (inca nu am aceasta problema dar ceva ciudat se aude si pe acolo pe la coloana). Daca nu vreti probleme va sfatuiesc sa nu umblati la filtrul de benzina sau daca vreti neaparat sa-l schimbati sa o faceti cu tot cu pompa si aveti grija sa va puna pasta aia sau masticul inapoi cum trebuie ca altfel cand o sa faceti plinul nu o sa puteti sta in masina.

Am mai observat de pe la 40.000 km cand turezi motorul se aude si un zgomot de lant desi are distributia pe curea. Am inteles de la reprezentanta ca este lantul de la axul cu came care s-a slabit dar nu este o problema grava. Se poate schimba dar dupa un timp tot asa o sa faca. La relanti uneori ai zgomot de metal care atinge ceva si dispare cand calci ambreiajul. Descoperirea mea personala localizand zgomotul este de la tija de ambreiaj care loveste in ceva de metal. Se rezolva din cand in cand cu spray WD40.

Tabla arata inca bine sau ma rog arata bine pana unde putem vedea noi. Nu vreau sa ma gandesc ce poate sa fie sub plasticele de la aripi. Ramane sa vedem cand ajungem acolo.

In rest toate bune.

Edited by Alex Ubrea

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fisherman, nu am exclus nici eu varianta mentionata de tine, insa am considerat ca daca nu miroase a benzina, nu pierde pe nicaieri presiune. Ar fi cam periculos sa se intample asta.

 

@Alex, este bine sa ai contactul pus inainte de a conecta tester-ul - personal eu pornesc si motorul. Injectorul se poate testa si in alta parte decat la reprezentanta. Cat despre fiabilitate, pai ce sa zic, primele probleme la mine au aparut pe la 2.000 km cand au inceput problemele la amortizoarele pe spate si am schimbat vreo 3 sau 4 seturi originale (inclusiv pe fata) pana am trecut la altceva, iar de atunci nu am mai avut probleme. Caseta de directie se duce intr-un final, si eu va trebui sa o inlocui dar am vreo 150.000 km / 12 ani si nu e vina constructorului. Bielete antiruliu am tot schimbat de m-am saturat, din nou nu din cauza constructorului. La bujii inca nu am umblat, dar filtrul de combustibil la noi la diesel se schimba la fiecare revizie si costa destul de mult. Am mai schimbat coloana si compresorul AC, dar in rest nu am avut probleme majore. Sunt probleme inerente care apar si crede-ma ca rezolvarea lor este mai ieftina decat la alte modele, chiar daca nu foarte ieftina. Unele operatii le poti face chiar tu, reducand din costuri. Zgomotul mentionat la ambreaj care dispare la apasarea pedalei se datoreaza rulmentului si "asa face toate", eu tocmai am schimbat cu totul setul - placa, disc, rulment - in 1000 km a reaparut. M-am impacat cu ideea, asta e, viata merge mai departe si roata sa se invarta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiunea o pierde în rezervor, dacă supapa de non return nu mai ține

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...