Jump to content
Tavi2000

Va rog: MT sau DCT?

Recommended Posts

Buna ziua. Va rog sa ma sfatuiti/consiliati in legatura cu alegerea unuia dintre modelele listate pe site-ul Hyundai, mai precis , in legatura cu alegerea cutiei de viteze. Nu stiu care, ce si cum. Am citit aici pe forum din experientele voastre dar as aprecia sfaturi directe. Evident ca e vorba de si ma intereseaza in principal fiabilitatea cutiei, dar si consumul. Manuala? Automata? In prezent avem un Tucson din 2004, diesel, 4x4, cu aprox. 150.000km de care am fost si sunt extrem de multumit dar, cred ca, e timpul sa il reinoim. Sincer, as fi vrut ca pe "batran" sa-l duc undeva la un vopsit bun, sa-i schimb cotierele din fata (al caror plastic interior, de sub velur, a pleznit) + inca 2-3 maruntisuri si, astfel revigorat, sa ne mai tinem de urat unul altuia inca 5-6-... ani de zile. Bani - 25-26.000max. Media anuala aprox. 10.000km. Utilizare 90+% urbana. Bucuresti. 2-3 iesiri/an. Condus linistit, fara accese inutile, sintem in buza lui 60! As dori benzina (ca tot e nebunia asta cu dieselul si poluarea mondiala). Din ce vad pe site-ul lor, pina-n 26.000, ar fi 1.6 l, 177 CP, 4 WD, 6 MT, Style sau similar cu 7 DCT. Pe care s-o alegem? MT sau DCT? Multumesc!

post-58887-0-74661800-1566760034_thumb.jpg

Edited by Tavi2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca întrebarea este prea corect pusa. Alegerea trebuie făcută citind despre eventuale probleme care pot apărea, pt ca tu va trebui sa o conduci si sa trăiești cu alegerea facuta.

Dpmdv orice cutie manuala este peste automata ca si fiabilitate. Restul sunt alegeri si opțiuni (subiective) personale ale fiecaruia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmbătrânești? Dacă da, ia automată, oricum ai garanție 5 ani.

Nu ți-ar plăcea un rav4 hibrid, din 2017, automat, dar second? In Germania și mai ales Belgia se găsesc relativ ușor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca întrebarea este prea corect pusa. Alegerea trebuie făcută citind despre eventuale probleme care pot apărea, pt ca tu va trebui sa o conduci si sa trăiești cu alegerea facuta.

Dpmdv orice cutie manuala este peste automata ca si fiabilitate. Restul sunt alegeri si opțiuni (subiective) personale ale fiecaruia.

MT sau DCT?

"...e vorba de si ma intereseaza in principal fiabilitatea cutiei, dar si consumul."

Mai bine de-atat nu stiu sa-ntreb! Apelez la experienta voastra in legatura cu una sau ailalta! Ca-n marja mea de pret sint numa' doua!

Multumesc.

 

Îmbătrânești? Dacă da, ia automată, oricum ai garanție 5 ani.

Nu ți-ar plăcea un rav4 hibrid, din 2017, automat, dar second? In Germania și mai ales Belgia se găsesc relativ ușor.

Imbatrinesc, da! Nu asta ne-asteapta pe toti? :)

Am auzit, stiu de ofertele de-afara dar vreau una noua.

Multumesc.

Edited by Tavi2000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroiam să spun că după 40 de ani începe să te doară una alta,(dacă nu, înseamnă că ești mort), și cum tu o să o folosești în oraș, automată ar fi mai bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea asta trebuie mutata pe sectiunea noului Tucson. Altfel, sunt posesori de Tucsy JM care au trecut pe noul Tucson si care sunt nostalgici dupa ”batranel”. Dar na, trebuie la un moment dat sa te rupi de trecut si sa iei ceva la zi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru oraș este buna o automata si mai ales ca pentru cca 10.000km an nu ar trebui sa te doara capul.

Totusi daca mergi predominant in oras si te Interesează fiabilitatea, eu as ocoli turbina.

Piese mai putine, sanse mai mici de stricaciune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine in trafic nasol cutiile cu dublu ambreiaj nu prea m-au dat pe spate. Nu mi se par ca dau pe dinafara la confort, schimbarile nu-s cele mai inspirate si atunci cand se face mult creeping (in trafic bara la bara si viteze sub 10km/h) ceva imi spune ca nici la fiabilitate nu vor da pe dinafara.

 

Nici nu prea inteleg criteriul consumului atunci cand discutam de un SUV pentru oras....

 

Eu daca as face 9000km/an in Bucuresti + 3 iesiri anual as alege Ioniq (sau al hibrid). Ala chiar e confortabil si economic in trafic bara la bara si e perfect capabil sa tina ritmul cu traficul si in afara orasului chiar daca nu e o racheta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Acum am vazut ca am incurcat borcanele! Rog un moderator sa mute postul la sectiunea potrivita (Tucson 2015 ~)

 

 

Intrebarea asta trebuie mutata pe sectiunea noului Tucson. Altfel, sunt posesori de Tucsy JM care au trecut pe noul Tucson si care sunt nostalgici dupa ”batranel”. Dar na, trebuie la un moment dat sa te rupi de trecut si sa iei ceva la zi.

Multumesc.

 

Pentru oraș este buna o automata si mai ales ca pentru cca 10.000km an nu ar trebui sa te doara capul.
Totusi daca mergi predominant in oras si te Interesează fiabilitatea, eu as ocoli turbina.
Piese mai putine, sanse mai mici de stricaciune.

Turbina? Te referi la T-ul ala de la motorizarea T-GDi? Scuza-ma, sint destul de "pe linga"! :)

Multumesc.

 

Pe mine in trafic nasol cutiile cu dublu ambreiaj nu prea m-au dat pe spate. Nu mi se par ca dau pe dinafara la confort, schimbarile nu-s cele mai inspirate si atunci cand se face mult creeping (in trafic bara la bara si viteze sub 10km/h) ceva imi spune ca nici la fiabilitate nu vor da pe dinafara.

 

Nici nu prea inteleg criteriul consumului atunci cand discutam de un SUV pentru oras....

 

Eu daca as face 9000km/an in Bucuresti + 3 iesiri anual as alege Ioniq (sau al hibrid). Ala chiar e confortabil si economic in trafic bara la bara si e perfect capabil sa tina ritmul cu traficul si in afara orasului chiar daca nu e o racheta.

Multumesc. E o sugestie buna, o s-o luam in calcul.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici mai este un coleg de forum(catalax) pe care il necajeste DCT-ul:

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=13525&page=9

 

Poate are el ghinion, dar sunt oameni nemultumiti de cutiile cu dublu ambreiaj pe toata planeta. Ford(cutia Powershift e alintata Powershit) si Volkswagen(DSG) au avut procese grele la nivel international. Poate astea de la Hyundai sa fie mai cu mot. Din pacate cutia asta e la moda, rar mai vezi cutie cu convertizor de cuplu pe masinile noi in Europa. La momentul asta stiu ca Mazda mai are cateva modele pe care nu renunta la cutiile clasice tocmai de frica fiabilitatii: Mazda CX-5 si Mazda 6 ambele benzina 2.5l. Parca auzeam ca si Opel mai foloseste cutie automata clasica, gen Insignia turbo benzina 250-260 CP. Ideea e ca au ramas putine.

Edited by lucionix
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea "exotice" pentru de-astia care se uita si in curtea Hyundai :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si alternativa CVT la japonezi (toyota, honda, nissan). Mie aia de la toyota nu mi-a placut pe niciun model. Ala de la Nissan ar putea fi acceptabila.... Honda n-am incercat.

CVT-ul e OK in oras insa in afara lui cam e moartea pasiunii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Civic 1.5 turbo, gasesti teste pe youtube unde acceleratia cu cutie manuala e mai slaba decat acceleratia cu CVT(7.8 sec vs 7.2 sec). Deci au reusit un progres semnificativ. Acum, pt o masina de genul Tucson, CVT poate sa nu fie o alegere prea inspirata.

 

Pana la urma, ca sa raspundem initiatorului, masina noua are garantie, iar cutia automata iti ofera confort. Daca totusi tii cu dintii la fiabilitate, o cutie manuala te scuteste mai bine de griji si ganduri negre.

Edited by lucionix
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo xc60 automat cu maxim 80k km rulati in afara, nu vei mai vrea sa auzi in veci hyundai daca faci pasul asta, sa iti iei varianta dct cu un motor foarte slab pentru caroseria care o trage dupa el si caruia nu ii poti potolii setea de carburant. sau Toyota CHR mini crosover urban hybrid si extraordinar ca masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auzi, lasa Volvo. Ai vazut ce scoruri au la sevice? Vai mama ....

Si da, din pacate ajungi cu el acolo mai repede decat crezi :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...