Jump to content
Sign in to follow this  
macfero

Martor ulei

Recommended Posts

Buna ziua tuturor !

 

Cer si eu ajutor. Problema este urmatoarea : ieri a inceput sa clipeasca martorul ulei, nu tot timpul dar clipea. Am mers la mecanic , am schimbat uleiul si filtre. Dar surpriza : azi imi face la fel. Ce ar putea fi ?

Tucson , 2,0 CRDI, 2005, automata

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au bagat la magazin masini noi, in caz ca pompa de ulei este defecta sau senzorul de nivel este defect si nu se pot remedia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai au, le-au cumpărat pe toate ăia ca tine!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistemul de ungere al motorului

este, in principal, format din:

- baia de ulei (rezervorul de ulei) care este amplasata la baza motorului;

- sorbul de ulei, care este amplasat in baia de ulei si care este prevazut cu o sita;

- pompa de ulei, care este

amplasata sub capacul lateral din dreapta a motorului, (din partea curelei de distributiei)

- circuitul de ungere din interiorul motorului;

- supapa de bypass, cu rol de limitate a presiunii uleiului;

- filtru de ulei, amplasat in partea inferioara a motorului;

- presostatul care monitorizeaza valoarea presiunii uleiului de pe circuitul de tur (circuitul pe care se trimite uleiul catre motor) si care are rolul de a semnaliza cand presiunea de tur a uleiului este sub valoarea minima admisa;

 

Functionare:

- pompa de ulei absoarbe uleiul din baia de ulei, prin intermediul sorbului;

- uleiul este refulat cu presiune catre supapa de limitare a presiunii si catre filtrul de ulei;

- dupa filtrare uleiul pleaca, pe turul circuitului de ungere,

catre motor;

- presostatul inchide contactul de semnalizare cand presiunea uleiului, de pe circuitul de tur, atinge limita minima admisibila;

 

Tinand cont de cele de mai sus,

putem spune ca semnalizarea unei presiuni insuficiente a uleiului de ungere poate sa aiba urmatoarele cauze:

- sita sorbului este colmatata si pompa nu poate sa absoarba un debit de ulei suficient (in acest caz trebuie facuta o "spalare interioara" a motorului cu solutie de tipul "Motor Flush" de la Liqui Moly, conform instructiunilor);

- supapa filtrului de ulei nu functioneaza corect (in acest caz trebuie verificat daca filtrul de ulei utilizat este compatibil cu motorul si daca nu atunci trebuie schimbat cu unul corect);

- presostatul nu mai functioneaza corect (in acest caz trebuie schimbat);

- pompa de ulei este uzata si nu mai face presiunea necesara (aceasta cauza este mai rara dar inlaturarea ei necesita manopera calificata de mecanic);

- supapa de limitare este uzata si se deschide la o presiune maimica decat cea nominala (aceasta cauza este destul de rara dar inlaturarea ei necesita manopera calificata de mecanic);

 

Sper ca cele de mai sus sa te ajute in rezolvarea problemei, care este una serioasa. Daca motorul ramane fara o ungere adecvata atunci acesta se uzeaza mult si poate ajunge pana la compromiterea sa totala, prin gripare.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, o explicație ca la carte.

 

Dacă însă este sorbul înfundat, eu as desface Baia și sorbul, curățite cu motorină, pentru a nu introduce în circuitul de ungere toate depunerile.

Pune o garnitură nouă la baia de ulei și gata. Operația e relativ ușor de făcut, îți trebuie doar o cheie tubulara de 10, și cam 2 ore maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistemul de ungere al motorului

este, in principal, format din:

- baia de ulei (rezervorul de ulei) care este amplasata la baza motorului;

- sorbul de ulei, care este amplasat in baia de ulei si care este prevazut cu o sita;

- pompa de ulei, care este

amplasata sub capacul lateral din dreapta a motorului, (din partea curelei de distributiei)

- circuitul de ungere din interiorul motorului;

- supapa de bypass, cu rol de limitate a presiunii uleiului;

- filtru de ulei, amplasat in partea inferioara a motorului;

- presostatul care monitorizeaza valoarea presiunii uleiului de pe circuitul de tur (circuitul pe care se trimite uleiul catre motor) si care are rolul de a semnaliza cand presiunea de tur a uleiului este sub valoarea minima admisa;

 

Functionare:

- pompa de ulei absoarbe uleiul din baia de ulei, prin intermediul sorbului;

- uleiul este refulat cu presiune catre supapa de limitare a presiunii si catre filtrul de ulei;

- dupa filtrare uleiul pleaca, pe turul circuitului de ungere,

catre motor;

- presostatul inchide contactul de semnalizare cand presiunea uleiului, de pe circuitul de tur, atinge limita minima admisibila;

 

Tinand cont de cele de mai sus,

putem spune ca semnalizarea unei presiuni insuficiente a uleiului de ungere poate sa aiba urmatoarele cauze:

- sita sorbului este colmatata si pompa nu poate sa absoarba un debit de ulei suficient (in acest caz trebuie facuta o "spalare interioara" a motorului cu solutie de tipul "Motor Flush" de la Liqui Moly, conform instructiunilor);

- supapa filtrului de ulei nu functioneaza corect (in acest caz trebuie verificat daca filtrul de ulei utilizat este compatibil cu motorul si daca nu atunci trebuie schimbat cu unul corect);

- presostatul nu mai functioneaza corect (in acest caz trebuie schimbat);

- pompa de ulei este uzata si nu mai face presiunea necesara (aceasta cauza este mai rara dar inlaturarea ei necesita manopera calificata de mecanic);

- supapa de limitare este uzata si se deschide la o presiune maimica decat cea nominala (aceasta cauza este destul de rara dar inlaturarea ei necesita manopera calificata de mecanic);

 

Sper ca cele de mai sus sa te ajute in rezolvarea problemei, care este una serioasa. Daca motorul ramane fara o ungere adecvata atunci acesta se uzeaza mult si poate ajunge pana la compromiterea sa totala, prin gripare.

Multumesc frumos,

 

Sorbul este curat. Problema este pompa de ulei. Am dat comanda. Vedem daca mai apare altceva. Va tin la curent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...