Jump to content
lucimunteanu

I20 2019 ambreiaj

Recommended Posts

Buna seara. 
Am fost si s-a rezolvat prin schimbarea volantei pe bani, plus disc si placa in garantie.
Daca tot am intrat in hora asta, am schimbat si rulmentul. 
Mi s-a explicat ca volanta este decalita.
Eu am avut Valeo si tot Valeo mi-au pus. Daca as fi venit eu cu altceva, au spus ca e ok, monteaza, dar nu imi dau garantie la piese.

Share this post


Link to post

SebaB mulțumesc pt ca ai împărțit cu noi experienta ta.

Sa înțeleg ca pentru garanție și ales sa pui acelasi brand de piese care ti-au făcut probleme? Adica peste ceva timp este f posibil sa repeți experienta de acum și chiar sa si plătești ceva extra, deși ai garanție? 

Întrebările nu sunt cu rea intenție, dar incerc sa înțeleg ratiunea din spatele alegerii tale, pt ca și eu voi trece prin acest proces... 

Share this post


Link to post

Nu are de ales. Daca i se va strica cutia de viteze, ii vor reprosa ca este din cauza ambreiajului, care, ce sa vezi, nu e agreat de producator. Eu as face altceva. La primul semn de trepidatie, ma duc peste ei. Ai garantie 2 ani la piese si 90 de zile la manopera. Ma indoiesc ca l.au montat gresit, asa ca, in urmatorii doi ani, daca se decaleste le.o pui frumusel in brate si sa ti.o repare pe banii lor. Poate ca au schimbat totusi compozitia placii, daca au primit sesizari ca se deformeaza atat de repede...

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post

Nu am avut de ales, intr-adevar. Ei pentru Valeo asigura garantie la piese. Cum am spus, daca vin cu piesele mele, ei imi dau garantie doar pentru manopera.
Volanta asta pe care o am acum este fabricata in India. Cat de buna o fi... vom vedea. Eu fac 10.000 de km in mai putin de un an si majoritatea in Bucuresti. Volanta am platit-o pentru ca masina are peste 6 ani.  Iar rulmentul pentru ca adca tot erau toate noi, ce mai conta 100 si ceva de lei pe rulment.
Oamenii au incercat sa ma bage in corzi ca vai, ce e cu discul ala asa frecat! 
N-a tinut. Asa ca l-au schimbat pe garantie.
Nu ma astept sa mai tina toata jucaria inca 5 - 6 ani. 
Si de mentionat ca nu stau ca idiotu' aiurea cu piciorul pe ambreiaj. 

Si ca sa fie clar: volanta din imagine a fost schimbata dupa 6 ani si ceva, iar discul si placa dupa aproape 9 luni.

IMG-20191004-WA0000.jpg

IMG-20191004-WA0002.jpg

Edited by SebaB

Share this post


Link to post

Nu inteleg. Adica, masina are 6 ani si mai ai garantie? Discul ambreiaj este considerat consumabil, mai degraba se schimba placa si rulmentul pe garantie fiindca sunt piese care nu se uzeaza ca niste consumabile. Eu as fi pus un set Sachs sau Luk si gata. Iti dai seama ce fericire e placa aia Made in India...

Share this post


Link to post

Azi am observat ca s.a intarit si la mine pedala de ambreiaj. Dimineata la pornire e moale, cu cat se aglomereaza traficul, devine mai tare. E clar ca se incalzeste șandramaua si nu mai e elastică. Si mi.e clar ca va trebui sa schimb si eu kitul ambreiaj. Cam devreme, 56.000 de km, asta e o bila mare neagra pentru Hyundai. Are cineva idee cam cat costa un schimb de kit ambreiaj la reprezentanta?

Share this post


Link to post

Eu am i20 2013 (1.2 benzina)

Preturile pe care le-am primit au fost: 1400 la Dab și 1600 la neomotors. Peste așteptările mele.

Eu am 64.000km și se manifestă cu trepidare la plecarea de pe loc la cald și cutia de viteze intră destul de greu in anumite trepte (in special in marșarier când îmi cârâie destul de neplăcut).

 

 

Share this post


Link to post

Salut tuturor membrilor acestui forum si detinatorilor de Hyundai.

Scriu pe aici pentru a face cunoscuta aceasi problema tehnica la aceasta marca, sianume ambreiajul.  Am i20 84 cp 2019 8200 km luat de nou. De cand am intrat in posesia ei am avut mare grija de masinuta si in special de ambreiaj, fara frana de motor, fara mers cu pedala apasata sau in stationare. Problema este ca am constatat de 2 saptamani, la rece, in treapta 1 si 2 (aici mai putin), un tremurat puternic in pedala de ambreiaj, ca si cum patineaza, nu cupleaza, si asta in primii 5 km. Maine merg la reprezentanta in Iasi, sa vedem ce zic baietii. Revin cu feedback. Seara buna...

Share this post


Link to post

Multumim de informatie. Poate ca la i20 ar fi ceva mai ieftin, totusi e alt motor, mai mic, si poate n.or fi chiar asa de scumpe. 

Share this post


Link to post

Si la mine, schimbata placa de presiune la 7000km. Nu au comentat nimic la garantie, stiau de problema.

Edited by Cosmin_m

Share this post


Link to post

@Cosmin_m -  pedala era tare si tinea jos? Sau de ce ai schimbat placa de presiune? Discul de ambreiaj era tocit?

Share this post


Link to post

Pentru ca trepida in 1 si 2, dupa trafic intens.

nu stiu daca era si pedala mai rigida, nu conduc eu masina

a fost suficient sa vada trepidatia, si au schimbat pe garantie

Share this post


Link to post

Salut. Am si eu probleme cu tremuratul ambreiajului cand se incinge bine motorul. Problema e de peste 7-9 luni de zile. Model i20 Comfort din 2017,  motor 1,25 cu 84CP. Cumparat de nou in feb 2017 - Timisoara.
Am fost cu ea la reprezentanta si mi-au zis ca din pacate nu mai tine de garantie si trebuie schimbat pe banii mei. Eu chiar nu inteleg prostia asta. Adica masina are 3 ani si vreo 90k km si imi spui ca trebuie sa schimb ambreiaj eu?!

Am citit pe hyundai-romania ca doar discul de ambreiaj nu intra in garantie, deci probabil placa de presiune si rulmentul intra? 
Asta scria pe site-ul lor:

Servicii normale de întretinere, ca reglajul sistemului de directie (paralelism si echilibrare roti), reglarea motorului (sistem alimentare combustibil si injectie), reglarea sistemului de iluminare (faruri), înlocuirea becurilor, sigurantelor, bujiilor, curelelor, a contactelor electrice de orice tip, a discului de ambreiaj, a sabotilor, placutelor si garniturilor de frâna, a filtrelor, lamelelor stergator parbriz/ luneta, a lubrefiantilor si a lichidului de racire."

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Salut, am fix acceasi problema la un I20 din 2007, 75cp benzina, cumparat de nou din Franta.

De la inceput am avut niste vibratii puternice de la motor atunci cand plecam cu  treapta 1. Fix cand ajungea pedala de ambreaj la punctul de cuplare, acolo vibra de ziceai ca se ineaca motorul si se opreste.

Dupa cateva luni facea din ce in ce mai mult si facea in general cand motorul era bine incalzit sau faceam plecari in panta. Pateam des sa vreau sa intru in giratorii si din cauza problemii, mai tare blocam traficul.

Dupa 1 an, la un garaj hyunday, mi-au reparat pe garantie ambreajul. A tinut doar cateva zile.

La 2 ani am revenit si au schimbat cu totul ambreajul. Darnu stiu exact ce anume au schimbat. Dupa schimbare ambreajul si pedala se simteau diferit. Era mult mai "stransa" mai liniara in schimbare. Ca orice alta masina cu ambreaj normal.

Acum dupa 2 ani de la schimbare, tot imi mai face probleme dar mult mai rar. Acum face doar cand motorul e rece si fortez un pic plecarea de pe loc, sau plec in panta cu motorul cald. Problema e rezolvata undeva la 90%.

O solutie ar fi sa plec foarte lin de pe loc pt a evita vibratiile, cel putin cand motorul e rece.
Dar per total ambreajul se simte ciudat, chiar si in alte viteze, are ceva ce nu lasa cuplarea sa fie liniara.

Am inchiriat noul model de I20 si la ala nu erau probleme la plecare de pe loc, in schimb in alte viteze schimbarea nu era naturala. E greu de explicat dar nu e un ambreaj placut la utilizat.

 

Acum ca solutii am ori sa merg la dealer si sa cer schimbarea cu un ambreaj de la alt producator ori sa stau asa cu el. Eventual in viitor daca devine din nou deranjant, sa il schimb pe banii mei dar sa iau piesele de la alt productor, fata de ce e deja montat pe masina. Problema e ca acum nu face asa de des ca inainte, cand au schimbat cu totul ambreajul, deci e posibil sa fie mai dificil sa ii conving ca intradevar este o problema. Cand au schimbat ambreajul, la testul de oras, in 10 minute a facut de vreo 3 ori. Acuma am zile cand nu face deloc.

Edited by alexp2018

Share this post


Link to post

Problema vine de la faptul că ambreiajul, în ansamblul său, este subdimemsionat. Faptul că au înlocuit placa de presiune cu una mai tare (conform celor din service) nu rezolvă problema, cel mult mărește perioada până va ceda și noul kit. Am studiat kitul original schimbat acum o lună: made by Valeo (câh), discul mai mergea minim 50.000 de km, rulmentul tot cam atât, placa avea urmă fină de rulment pe lamele, deci mașina nu a fost condusă incorect. Dar, la 77.000 de km, la unii mai devreme, este inadmisibil să cedeze un kit ambreiaj. Când știi că faci o mașină de oraș, care rulează mult în treptele l-ll, cred că nu te apuci să tai exact acolo unde e vital să ai piese rezistente. Dar, ăsta e Hyundai, un fel de Huawei cu piese făcute prin China, India, Turcia, Cehia și uneori Coreea. Păcat, nu au aceeași calitate de oțel peste tot, nu ajunge să trâmbiţezi "5 ani garanție integrală", atât timp cât ambreiajul nu e acoperit de garanție (deși e defect de fabricație, dovadă că pe factură apare specificat "ver.2019") iar amortizoarele care încep să-mi curgă și nu vor să le schimbe (sunt în parametri) o să mi le găsească neconforme după ce iese mașina din garanție... sunt cam dezamăgit, nu vreau să cred că trebuie să vii cu mașina pe platformă ca să recunoască un defect de fabricație! 

Share this post


Link to post

Salut. Merci de info.

Problema o avem mai multi si o putem rezolva pe garantie mai mult sau mai putin. Mie mi-au si reparat si schimbat ambreajul, dar nu stiu detalii, despre ce piesa anume au schimbat.  

Ce e important de aflat este cum putem remedia problema? Eu unul nu ma pricep in auto si habar nu am cine e productorul kitului de ambreaj de pe I20 si nici cati alti productot fac kituri de ambreaj compatibile cu I20. Si daca sunt mai multi productori, care din ei e bun si care nu. Ca daca e sa schimb kitul actual, produs de Valeo, din ce vad pe aici si pun altul de la alt producator, dar care la fel are probleme, nu o sa imi rezolv problema. 

Sunt persoane care au reusit sa rezolve problema ambreajului ce face masina sa tremure la plecare cu treapta 1?

Share this post


Link to post

Initial si eu am avut probleme la plecarea de pe loc sau la mers în coloana... Desi aveam 2000km{cred ca asta era partea buna ca nu am reușit sa îl uzez prematur} pentru ca obișnuiam sa plec puțin mai repede de pe loc și frecam ceva mai mult ambreiajul. Am schimbat stilul de condus și nu am mai avut vibrații și mers în hopuri. Acum am 20k km, făcuti in 2ani jumate. 

 

Asta nu înseamnă că acest ambreiaj este ok. Departe de mine gândul asta. Dar stilul de condus poate face diferența între a-l schimba la 20-30k km sau 80k.

Share this post


Link to post

Intradevar stilul ajuta. Am observat ca daca plec usor cu treapta 1, nu prea imi face probleme. Dar cand tre sa intru pe un drum unde e coloana de masini nu prea poti pleca usor. Si in cazul asta poti produce un accident daca dai sa intri pe banda si nu prea inaintezi cum trebuie.

Am mai condus si alte masini, vreo 10 minim, inclusiv am avut o masina 11 ani luata de noua, si ambreajul era ca nou dupa 11 ani. Nu am intalnit astfel de probleme la alte masini pana acuma. Plecarea de pe loc tre sa fie liniara si ambreajul e facut sa faca fatza la forta motorului sau a gravitatiei atunci cand pleci in panta fara sa ai trasa frana de mana. 

Am programare peste 1 luna la dealer sa vad ce putem face. Mai am inca 1 an de garantie, din 5 si sper sa o fac pe banii lor. O sa revin cu noutati.

Partea ciudata ca ambreajul a fost schimbat de 2 ori deja , la 1 an si la 2 ani dupa cumarare. Doar ca nu stiu ce anume au schimbat. Din ce mai retin, prima data a fost doar discul de ambreaj si a doua oara tot kitul. Dar nu sunt sigur si nici nu stiu ce fel de producator al pieselor a fost folosit. 

Partea "buna" e ca acum gasesc pe forumuri ca problema asta e generala si nu doar la a mea. In 2018 cand am cautat pe internet nu am gasit nimic. Acum trebuie doar sa gasim solutia pentru problema si sa o partajam.

Edited by alexp2018

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...