Jump to content
lucimunteanu

I20 2019 ambreiaj

Recommended Posts

Am 2000km cu masina si dimineata in primii 5-6km trebuie sa calc ambreiajul de 2x in viteza 1 (doar in viteza 1)sau sa merg pe la 2000-2500rpm la plecarea de pe loc, altfel masina merge smucit cca 5-10m, si mi se pare ca in timpul asta nici accelerația nu răspunde cum trebuie.

 

La service nu am putut sa le arat problema pentru ca sunt la 5km de casa și nu se mai manifesta. Peste noapte nu as vrea încă sa las masina la ei.

 

Aici eu vad 2puncte negative majore pe lângă disconfort :

1. Nu mi se pare ok pt motor sa îl turez la 2500rpm cât timp e rece

2. Este periculos sa vrei sa "te bagi" în acest timp cu problema activa, ca masina se îneacă și nu mai răspunde accelerația

 

Mai are cineva simptome asemenea va cele de mai sus? Ce ar putea fi în neregula?

 

Sent from my TA-1012 using Tapatalk

Edited by lucimunteanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa face toate! Incearca sa dai drumul putin mai repede la pedala de ambreiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ciudat comportamentul. Cipelantra, cred că tu te referi la modul în care cuplează ambreiajul, ceea ce da, e din pedala (stupid setata). Dar să facă urât și să taie puterea până se încălzește e ciudat rău.

 

Lasa-le mașina peste noapte. Apropo, ce motor este? Este posibil sa fie ceva senzor sau un furtun sau clapeta sau multe altele și nu neapărat ambreiajul.

Edited by MihaiFlorescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nimic din toate astea, am vorbit cu seful de service de la DAB, care e maaare meserias, nu numai pe Hyundai: asa face ambreiajul la i20 1.2 84Cp cand se incinge.

 

Au schimbat unii 3 kituri, la masini de taxi sau scoli de soferi, si tot asa face. Este subdimensionat ambreiajul si de aceea trepideaza la pornire. Eu am 50.000 de km si asa face de pe la 15.000. Asta e boala lor, nu ai decat sa cauti alt kit, aftermarket, care probabil ca e mai bine calit, dar pierzi garantia! Nu stiu sa.ti spun de ce, dar, de fiecare data cand ajung cu ea la revizii sau la verificari, nu mai trepideaza de loc. Chiar daca face putin, la proba in service, imi spun sa accelerez mai tare, atata timp cat cupleaza, ei nu vad nicio problema.

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este cum zice cip. Motorul este de 1.2 84cp. Am vb la dealer și a confirmat ca asa fac toate și ca importatorul știe de problema dar ca nu o considera defect.

Drept urmare invatam sa ne descurcam asa... Trist dar asta e.

Ca o nota secundara, am trimis email la Hyundai Coreea și la Hyundai Europa... Niciun răspuns, doar confirmare automata.

 

Problema la mine apare când e rece... Deci cred ca e alta cauza...

 

Ce am încercat pana acum :

Plecat mai turat, 2500rpm/uneori merge

Plecat încet..nu merge

Activat/dezactivat isg.. Nu are legătură

Alte idei nu mai am..

Edited by lucimunteanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa imi face si mie din cand in cand la Tucson- motor rece, viteza 1, tremura un pic la debreiere.

Cum s-ar spune, nu e bug, e feature.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambreiajele si casetele de directie n.au fost niciodata punctele forte ale Hyundai. Cred ca s.au gasit sa faca economie la aceste repere si au apelat la solutii tehnice mediocre, in loc sa puna ceva mai de calitate!

Edited by cipelantra
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, la mine la 1.0 120cp face foarte slab și foarte rar. Am deja 13k cu ea. Pe de altă parte, sunt motoare f mici și cuplu mic, așa că nu puteau să pună un ambreiaj prea dur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca se decaleste placa de presiune sau arcurile de pe discul de ambreiaj. Deh, turcii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca este migalos sa repari un ambreiaj si nici nu se fac bani asa dacă ești dealer. Plus ca recall se face în tarile unde chiar pot lua amenzi mari, la noi cine sa le aplice?

Asta e valabil la orice reprezentanta.. Am avut o skoda anterior si oamenii fugeau de mobel auto ploiesti și nu înțelegeam de ce, pana am ajuns la ei ca să iau un furtun care nu se gasea în alta parte.. Apoi am înțeles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

După inca un episod de "trial and error" se pare ca răspunde mai ok dacă dau drumul la ambreiaj mai repede.

Mulțumesc cip!

 

Daca mai descopăr ceva revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau sa aud de problemele intampinate.

 

Eu am 1.0 turbo si ma plang de la 15k km si acum am 40k. De fiecare data nu pot sa reproduca problema la service si imi spun sa vin cand se intampla. Iar la mine se intampla dupa un drum mai lung cand am motor/transmisie/ambreiaj incalzite bine, mers lejer de autostrada, dupa asta despinde doar cat mai merg prin oras cu ea ca incepe sa smuceasca grav la plecarea de pe loc in 3-4h isi revine la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ajuns la 50.000 de km si face asa de la inceputuri. Cupleaza, nu patineaza, doar ca pleaca in suturi cand se incinge. Un taximetrist din Valcea zice ca a schimbat primul kit la 200.000 de km. O fi d'aia vanatoreasca?

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gigi19lic: exact așa pățeam la o Corsa 2008. Se încălzește probabil ambreiajul de la mers tare și de la căldură degajată de motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gigi19lic: exact așa pățeam la o Corsa 2008. Se încălzește probabil ambreiajul de la mers tare și de la căldură degajată de motor.

Exact asta incerc sa explic, daca o abuzam intelegeam de unde vine problema, eventual imi incercam norocul la garantie, dar nu ma plangeam pe forum si la cunoscuti :)

 

P.S. La un moment dat am avut un Matiz si inainte sa-l dau l-am abuzat in mod constient o data, gen plecat cu rotile patinand pe uscat (ceea ce nu e putin lucru la Matiz) si dezi avea ambreiajul original de 13 ani, nu am intampinat probleme, ceea ce ma face sa am dubii referitoare la calitatea Hyundai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata!
Mie imi intra in trepidatie abia cand se incalzeste bine. Masina are 100.000+ km, dar ambreiajul e schimbat in urma cu aproximativ 7-8 luni. Am vazut ca Hyundai foloseste Valeo, destul de bune din cate stiu eu.
Cu vechiul ambreiaj nu aveam astfel de manifestari.
Acum, cand se incalzeste, trepideaza aleator, indiferent de viteza (nu doar la viteza I) si se pastreaza trepidatia indiferent de turatie. Adica am trepidatii si la +2500 turatii.

Am crezut ca e o problema cu apriderea. Am schimbat bujiile care e drept ca erau duse rau de tot. Problema persista, e drept al scara mult redusa. M-am gandit sa schimb si bobinele, dar am sesizat ca trepidatia dispare in clipa in care iau piciorul de pe ambreiaj.
Zilele astea merg la service sa vad ce e de facut.

Edited by SebaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montaj gresit ambreiaj.

 

Buna dimineata!

Da, mai mult ca sigur!

Pentru ca cel care mi-a schimbat ambreiajul in anuarie era un mahnit care nu prea stia ce face!

Mi-a lasat cutia de viteze nestransa si se prelingea ulei din ea. Am constatat intamplator, la vreo saptamana dupa schimbare.

Ambreiajul nou, cel care e acum pe masina e Valeo. L-am vazut inainte de montaj. Si cel vechi era tot Valeo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata! Din cate vad este o problema generala cu acest ambreiaj. Eu am i2o , 1l, turbo , din 2016. Nu tin minte sa fi sesizat acest lucru de la inceput. Cred ca abia in acest an , dupa un periplu prin Bucuresti, cand ambreiajul era incalzit bine, a inceput sa smuceasca masina la plecarea de pe loc si numai de pe loc. La prima plecare din zi nu se manifesta, probabil datorita faptului ca este masina rece si acceleratia usor crescuta. Ieri , in timpul zilei am patit-o de cateva ori, crezand ca eu sunt de vina pentru ca am o remanenta de 1 sau 2 secunde pe pedala de ambreiaj. Am incercat sa dau drumu la ambreiaj mai repede si parca e altceva Nu stiu daca e o solutie pe termen lung. Este posibil ca arcurile din placa sa nu-si mai faca treaba la temperaturi mai mari si iata ca nici schimbarea placii nu este o solutie. Pana la urma solutia este tot la noi, schimbarea modului de abordare a ambreiajului.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vers 84cp 1250cc /2019, și pot sa iti spun ca face la rece și nu la cald la mine. Deci nu este musai de la caldura.

Nu am o pb cu asta neapărat, ca am reușit sa ma adaptez... Am ceva emotii despre rezistenta în timp /durata de viata a ambreiajului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aflat ca ambreiajul nostru de pe i20 este Valeo. Ei, pe Fiat Albea am avut tot Valeo si se comporta exact la fel! Se intarise si pedala, probabil din cauza placii de presiune, am mers cu el asa pana pe la 110.000 de km, 90% in oras dar nu era o fericire. Inainte cu 100 de ani, le faceau din azbest. Si tineau. Sau, ma rog, nu trepidau asa de tare la pornire. Acum, le fac din alte materiale ecologice. Si tin 20.000 maxim, dupa care incep sa dea rateuri.

 

Deci, ambreiaje eco - praf

Vopsea eco - praf

Placute de frana eco - praf

Mancare eco - sanki!

 

N.ar trebui sa renuntam naibii la eco asta, ca sincer, mi se pare ca deja e o abureala mai mare decat aia cu marmota care invelea ciocolata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/20/2019 at 1:45 PM, lucimunteanu said:

Eu am vers 84cp 1250cc /2019, și pot sa iti spun ca face la rece și nu la cald la mine. Deci nu este musai de la caldura.

Nu am o pb cu asta neapărat, ca am reușit sa ma adaptez... Am ceva emotii despre rezistenta în timp /durata de viata a ambreiajului.

A mai gasit cineva solutii pentru acesta problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!

 

Detin un Hyundai i20 din 2018, 84 CP seria RED LINE, luat de nou de la DAB Auto, cei de langa CET Sud.

Din pacate si eu m-am lovit de problema cu tremuratul masinii la plecare, numai ca la mine totul se intampla la cald. Totul a inceput cand masina avea aprox 25 mii km, atunci a aparut prima problema la plecare. Binenteles, m-am prezentat la reprezentanta, am explicat problema dar siti si voi......ma duceau cu presul.

Asa ca am facut putin si eu pe nesimtitul si cu un pic de tupeu am cerut A DOUA verificare in traseu. Tipul de la garantii stie de aceasta problema si pur si simplu a plimbat masina printre strazile de langa service fara sa efectueze nici macar o pornire de pe loc. Desi incepusem sa ma enervez, cu calm (nu stiu de unde J) inainte sa reintre in service cu verdictul ca masina nu are nimic l-am pus sa faca dreapta catre Calea Vitan si l-am introdus in aglomeratie, ca de, acolo se manifesta masina mai bine. Asa cum am zis si mai devreme, tipul stie de aceste probleme, incerca el sa plece mai lin accelerand mai mult, numai ca la o plecare in coada de la semafor s-a intamplat miracolul, a tremurat masina la plecare asa, cam pe sufletul meu.

Problema: cum am citit si mai sus, ambreiajul este subdimensionat deoarece placa de presiune s-a decalit si nu mai calca perfect pe volanta.

 

Atasez poze cu placa de presiune defecta, poate cineva cunoaste mai bine ca mine.

Poza 1.jpg

Poza 2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa înțeleg ca ai făcut schimbul întregului kit de ambreiaj pe garanție? 

Eu am problema cu ambreiaj de la 2000km..vad ca se manifesta mai des la frig. 

Vedem când am starea necesara și timp sa merg și eu la ei.. 

Ps: cu ce l-ai scimbat? Banuiesc ca nu cu alt valeo! 

Edited by lucimunteanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...