Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
johnnydanut

Problema frana

Recommended Posts

1. Ambele teste de frine sunt conforme

2. Daca cu cauciucurile lor frina spate a iesit conforma, ma indoiesc tare ca e vreo defectiune la frine, indiferent de rotile folosite

Pareri:

1. Mult zgomot pentru nimic (si o multime de pareri razboinice)

2. Fa o revizie la sistemul de frinare, curatare temeinica, lichid, aerisire, verificare placute. Apropos, intretinerea la frine nu intra in garantie si nu e obligatia reprezentantei sa o verifice la revizii, doar la reviziile unde e marcat in planul de service. In rest e raspunderea ta.

3. Verifica si schimba anvelopele - la 60 de mii de km s-ar putea sa fie la capatul puterilor, mai ales ca masina e specificatia cea mai ieftina, deci anvelope ieftine.

Ar mai fi si altele dar sunt nasol si va stric mojo - ul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, dvoncu said:

1. Ambele teste de frine sunt conforme

2. Daca cu cauciucurile lor frina spate a iesit conforma, ma indoiesc tare ca e vreo defectiune la frine, indiferent de rotile folosite

Pareri:

1. Mult zgomot pentru nimic (si o multime de pareri razboinice)

2. Fa o revizie la sistemul de frinare, curatare temeinica, lichid, aerisire, verificare placute. Apropos, intretinerea la frine nu intra in garantie si nu e obligatia reprezentantei sa o verifice la revizii, doar la reviziile unde e marcat in planul de service. In rest e raspunderea ta.

3. Verifica si schimba anvelopele - la 60 de mii de km s-ar putea sa fie la capatul puterilor, mai ales ca masina e specificatia cea mai ieftina, deci anvelope ieftine.

Ar mai fi si altele dar sunt nasol si va stric mojo - ul.

Nu, testul cu 51% nu e conform, cu ala plecam acasa cu taxiul.

1. Cand te duci la itp cu o masina in garantie si esti nevoit sa pleci fara ea nu mi se pare ca-i chiar nimic

2. Nu stiu daca ai citit tot topicul insa mie mi-a crapat etrierul in turcia si cand am venit de acolo i-am facut verificare la sistemul de franare.

3. Anvelopele sunt de iarna si au maxim 5000 km si 4 ani, profilul e ca si nou. Si anvelopele lor fiind mai late era normal sa aiba eficienta mai buna.

In concluzie, ai abordat superficial problema mea, fara sa citesti tot ce am scris inainte si m-am cam enervat asa ca m-am hotarat sa-i reclam la rar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes! Sunt curios ce anume o sa reclami, defect de fabricatie, ITP facut pe nashpa sau intretinere proasta? Daca masina are o problema, se identifica si se remediaza si inca o data, garantia nu inseamna intretinere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am anvelope omologate, sunt corespunzatoare ca dimensiuni, an fabricatie, uzura, am facut verificarea sistemului de franare in reprezentanta acum 3 luni, revizie la 60k acum o luna, solutia gasita de reprezentanta = schimbarea anvelopelor. Nu crezi ca am toate motivele sa fiu nemultumit de masina/garantie??? Sa astept sa raman fara frane de tot ca sa pot convinge ca e o problema????

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, ce anvelope ai pe masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De iarnă, au 4 ani, adică sunt deja tari, nu mai au aderență. Cauciucurile nu mai sunt făcute să țină mai mult de 3 ani cu aceleași caracteristici ca noi. 

Problema ta nu este una de garanție, sper să înțelegi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

11 hours ago, dvoncu said:

Succes! Sunt curios ce anume o sa reclami, defect de fabricatie, ITP facut pe nashpa sau intretinere proasta? Daca masina are o problema, se identifica si se remediaza si inca o data, garantia nu inseamna intretinere.

Acum 2 luni am facut a 2 a revizie, am reclamat si un uruit la rotirea volanului. Am lasat masina cu muzica oprita sa il auda, mecanicul, cand a luat masina, primul lucru pe care l-a facut a fost sa porneasca muzica. Asa ca nu l-a auzit, mi-au spus simplu ca nu se confirma. Chestia a facut ca in urma cu alte 2-3 luni sa am probleme tot pe garantie cu service-ul Jaguar-Land Rover Tiriac din Pipera deci, eram cam in tema cu legi si proceduri! Intr-un final, dupa ce le-am spus ca ajung la after sales si chiar pot ajunge sau, le fac reclamatie la Rar, a mers altul din receptie si surpriza, asta avea urechi bune. Mi-au spus ca mai au 2 masini, una cu coloana de directie alta cu motorasul de inlocuit, am facut alta programare ptr constatare si apoi s-a inlocuit ( la Hyundai Tiriac, daca aveti probleme in garantie, intrebati de Dl Nitu, e ff ok tipul).

Daca nu cunosteam legile deloc sau nu stiam ce sa fac ptr a beneficia de dreptul meu, scoteam din buzunar 3600 lei sau, ramaneam cu uruitul ala. Pe garantie se remediaza usor problemele evidente sau, daca cel la care mergi vrea! La garantie, producatorul suporta piesa, nu si manopera!   Marea problema in service nu tine de legi ci de faptul ca mecanicii aia sunt slab pregatiti. 

 

11 hours ago, johnnydanut said:

Am anvelope omologate, sunt corespunzatoare ca dimensiuni, an fabricatie, uzura, am facut verificarea sistemului de franare in reprezentanta acum 3 luni, revizie la 60k acum o luna, solutia gasita de reprezentanta = schimbarea anvelopelor. Nu crezi ca am toate motivele sa fiu nemultumit de masina/garantie??? Sa astept sa raman fara frane de tot ca sa pot convinge ca e o problema????

 

As trece reclamatia pe planul 2 si as face intai o verificare intr-un service independent apoi, in baza devizului de la astia, vazut daca e ceva ce implica garantia , mers in service si abia dupa asta, la RAR! Daca cauzele tin de cauciucuri ( da, unul mai lat are aderenta mai buna ) placute, discuri sau apa in lichidul de frana, astea sunt intra in garantie decat in anumite cauze. Daca e o alta problema ce intra in garantie, poti anexa devizul asta la reclamatia RAR.  Daca esti din Bucuresti sau aproape, iti pot recomanda un service serios unde imi duc si eu masinile de la munca sau pe a mea! 

 

 

Edited by Chevy

Share this post


Link to post
Share on other sites

La garantie producatorul/importatorul suporta tot, inclusiv manopera, deci la partea de legi mai ai de cercetat :)).

In cazul nostru concret, pe fisa de examinare ITP masina apare ca fiind admisa la ambele teste iar faptul ca frina e mai buna cu alt tip de roti/cauciucuri cred ca vorbeste de la sine. Multi dintre noi confunda garantia cu intretinerea si au impresia ca daca platesc din greu la o masina, e Rolls Royce. Nu, nu e si serviciile sunt in general limitate si de multe ori proportionale cu pretul platit. Nu in ultimul rind, responsabil de starea tehnica a masinii, in garantie sau nu, e proprietarul/soferul, eu nu m-as culca pe ureche ca e masina in garantie si ca daca nu merg frinele, ii plateste importatorul pe aia pe care i-am calcat. My 2 cents.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate da, poate nu, nu ma cert cu tine :) ca nu plateste producatorul manopera, ar fi o explicatie pentru refuzurile garantiilor. Ca o plateste, atunci uneori e reavointa. La tv-uri e simplu, la masini deloc. Am avut caz in care, eu indeplinind conditiile legii, mi s-a refuzat garantia. Uite, atasez devizul. Masina asta a stat in service din 20.12.2018 pana in 19.03.2019. Am avut caz in care eu nu am respectat legea ( nu aveam piese de origine ) dar , s-a facut reparatia in garantie. 

Totusi vorbim doar in baza a ceea ce spune johnny. Edificator pentru el daca e problema de garantie sau nu, cum am zis mai sus, este o verificare intr-un service independent! Restul e cancan. Doar daca aia pot garanta ca tine de garantie, poate avansa la Anpc, Rar, etc!

1.jpg

Edited by Chevy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa-ma sa ghicesc: masina rulata mult in oras, DPF crapat, refuz de garantie pentru ca masina a avut prea multe regenerari nereusite inregistrate in ECU si filtrul nu s-a putut regenera nici fortat?

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mers in medie 50/50 cu un drum in perioada asta pana in Scotia si inapoi. Refuz garantie ptr ca nu am facut revizia la ei dar, piesele puse erau originale. Uleiul era identic cu al lor. Dupa multa f....e de creier , am ajuns la after sales, un tip  a cerut ok-ul unei tipe iar ea a intrebat doar daca am facut revizia in service autorizat Rar. Cand i s-a confirmat, si-a dat ok-ul pt garantie. 

Misto e ca la Rover, s-au livrat masini pe benzina cu DFP-ul aprins in bord la zero km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine-si mai cumpara Rover in zilele astea? :))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, dvoncu said:

In cazul nostru concret, pe fisa de examinare ITP masina apare ca fiind admisa la ambele teste iar faptul ca frina e mai buna cu alt tip de roti/cauciucuri cred ca vorbeste de la sine. 

Pai cum apare admisa daca la primul test mi-a spus sa o las acolo caci mi-a suspendat itp-ul vechi valabil??? Ce rost mai avea sa schimbe cauciucurile daca testul era trecut? Mi-a spus ca minimul la itp e 55% si eu am 51%. Tu chiar nu citesti atent nimic din ce scriu eu????

PS Si daca cu niste cauciucuri mai late decat ce e omologat pe masina a iesit 61%, nu e clar ca daca le pun chiar si pe cele de vara inguste, o sa iasa tot sub 55%. Acum 3 luni cand am facut testul cu cele de vara mi-a iesit 71% apoi am facut revizia, mi-au schimbat lichidul de frana (asa zic ei dar nu prea cred) si acum a scazut la 61% cu niste anvelope si mai late decat ale mele. Nu e clar ca eficienta franarii scade alarmant????

Edited by johnnydanut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca e evident altceva dar nu se vindeca pe forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, dvoncu said:

Eu cred ca e evident altceva dar nu se vindeca pe forum.

Stii ce, am facut eforturi financiare foarte mari ca sa nu ajung sa iau cine stie ce petarda la mana a doua asa ca nu-ti permit sa ma iei la misto pentru o problema personala si foarte neplacuta. Mai intai crapa etrierul apoi nu trece itp-ul si acum mai vii si tu cu mistocareala de doi lei. Esti cumva angajat la Hyundai sau de unde asa determinare sa ma faci sa par eu ala in neregula. Am inteles, sunt cele mai fair masini de pe piata doar ca a mea da rateuri dupa 4 ani si fara sa fac taximetrie cu ea. Sa mai spun ca are si o bataie in coloana de directie si la service zic ca e ok, un far s-a aburit pe dinauntru si a ramas mat. Te rog scuteste-ma de alte comentarii inutile caci sunt destul de suparat si chiar n-am chef de contraziceri pe tema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pe thread de Elantra am ajuns sa punem devize de Land Rover, inseamna ca cineva trage prea mult la legale...

Adica, te lasa un etrier de Hyundai si pui deviz de schimb DPF de Land Rover... :drunk:

Edited by nats
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca te-ai uitat doar la o poza fara sa citesti tot ce s-a scris pe acolo. Daca si citeai,  erai lamurit si nu iti iroseai cele 10 secunde din viata pentru a posta ceva inutil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu v-am spus ca sunt nasol si va stric mojoul si voi batman batman.

Colegu’ cu frinele: parerea mea e ca te-au jucat itepistii sa te faca de shpaga. Din ce zice folclorul, la frina de spate apar frecvent probleme la itp din cauza ca ea nu functioneaza full decit cu masina incarcata si se face mizga pe placute. Si vezi ca gumele mata au indice de frinare E pe ud ... e o combinatie care merge la sigur.

Mai fa un efort financiar si fa o revizie la frine ca e masina ta, nu a lui Hyundai. Daca ai lichid vechi, aer in instalatie, placute murdare, uzate, discuri uzate, etrieri blocati, nereglati e fix problema ta, nu tine de garantie. Si nu, nu lucrez la Hyundai :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nu auzi că a făcut revizia recent? Ce dacă toți știm că majoritatea "mecanicilor" habar nu au ce fac? De ce să pierd 2/3 ore la 6 luni să-mi fac singur revizia, că nu mă pricep, că nu am timp, trebuie să muncesc ca apoi banii să îi dau mecanicilor. 

Deocamdată instalația de frânare este cel mai simplu de controlat și revizionat, un schimb de plăcuțe și lichid frână îți ia cel mult 2 ore

Cauciucuri mai vechi de 3 ani de la data de producție sunt periculoase, fie de vară sau iarnă, cele all season numai 2 ani. 

Tu acum mergi cu mașina în condițiile în care știi că nu e în regulă... Baftă. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa fie o "performanta" ca o masina sub 30.000 km sa necesite reparatii in valoare de 18 000 RON, indiferent de marca. Trebuie, nu are cum altfel. 

@fisherman, pai de ce sa le dam apa la moara? ok, dam cand trebuie, dar altfel ... adica pt inlocuirea unui filtru de aer motor sa ma duc in service si sa ma taxeze vreo 30 RON manopera? Sau cam tot atat pentru inlocuirea celui de polen, operatie care cu greu imi ia 2 minute? Acum sigur vorbesc din perspectiva Accentului personal, nu stiu la Elantra cum e, dar daca trebuie segmentat motorul pentru operatiile astea, atunci da, tre' mers in service.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, dvoncu said:

Eu v-am spus ca sunt nasol si va stric mojoul si voi batman batman.

Colegu’ cu frinele: parerea mea e ca te-au jucat itepistii sa te faca de shpaga. Din ce zice folclorul, la frina de spate apar frecvent probleme la itp din cauza ca ea nu functioneaza full decit cu masina incarcata si se face mizga pe placute. Si vezi ca gumele mata au indice de frinare E pe ud ... e o combinatie care merge la sigur.

Mai fa un efort financiar si fa o revizie la frine ca e masina ta, nu a lui Hyundai. Daca ai lichid vechi, aer in instalatie, placute murdare, uzate, discuri uzate, etrieri blocati, nereglati e fix problema ta, nu tine de garantie. Si nu, nu lucrez la Hyundai :)

 

Ahhhhhhhh, ma terorizezi!!! Intelege ca am facut o verificare la frane acum 3 luni, revizia acum o luna si itp-ul l-am facut in reprezentanta deci ce motiv aveau sa nu treaca o masina in garantie pe care tot ei trebuiau sa o repare la o adica (si a incercat omul ala de trei ori sa scoata ceva din franele mele). Singurul lucru de ajutor care l-ai spus este cu eficienta anvelopelor mele, aici apreciez parerea ta si o sa tin cont. Oricum, sunt in cautare de oferta la niste michelin clasa eficienta A si atunci sper sa nu mai am probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ia vezi Bridgestone, din experienta proprie sunt mai bune 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate in ce a constat revizia la frine? Ti-au facut test pe stand, ai diagrama scrisa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, dvoncu said:

De curiozitate in ce a constat revizia la frine? Ti-au facut test pe stand, ai diagrama scrisa?

Pai vezi ca nu citesti nimic, am spus ca mi-au facut verificare si test pe stand unde a iesit eficienta franarii la 70%. Nu am la mine testul dar cand ajung pe la garaj o sa pun o poza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...