Jump to content
mihaigherasim

Turometrul incepe de la 0

Recommended Posts

Buna ziua tuturor,

 

Ieri am avut o problema ciudata la masina. Turometrul meu incepea cursa de la 0 (zero) rpm. In mers. La ralanti acul statea la 0 (zero). Si urcarea si coborarea in ture se facea sacadat (acul, nu motorul). Azi dimineata totul parea in regula, desi mi se pare ca acul sta totusi putin sub turatia reala (ralantiul undeva la 700 - 750 rpm). Ati mai patit careva? Care ar putea fi problema?

Share this post


Link to post

Salut,

 

Am un i30 din 2016 si am patit si eu asta, de obicei se intampla daca o las in panta, nu am idee daca are vreo legatura.

Se rezolva daca o opresc si o pornesc iar.

Share this post


Link to post

Acum cateva zile si la mine avea fluctuatii la relanti plus ca se auzea motorul asemanator cu un diesel si din cand in cand se oprea din mers ,am dus-o in service si mi-a schimbat lantul de distributie (am 100000 km) ,sper sa nu mai aiba si altceva ....nu stiu daca la tine este ceva asemanator...

Share this post


Link to post

N-o fi senzorul de poziție al motorului?

Nu te apuca de nicio reparație pana nu faci o diagnoza electronica.

Share this post


Link to post

Salut,

 

De atunci am tot urmarit fenomenul respectiv. Nu am mai sesizat ceva notabil. Cateodata acul turometrului sta la ralanti undeva pe la 600-650 rpm. Mi se pare ca e cam putin. Eu stiu ca ar trebui sa fie undeva la 750 - 800 rpm. Dar de mers, merge rotund si trage ok. Mai urmaresc.

Share this post


Link to post

Salut tuturor,

 

Dupa ce o vreme totul a fost ok, sambata am facut un drum de vreo 20 km cu acul turometrului mort la 0 (zero) rpm. La intoarcere, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Turometrul a functionat normal. Aseara, din nou zero. Azi totul ok. Ati mai patit careva? Pot eu sa verific ceva sau trebuie sa merg la un tester?

Edited by mihaigherasim

Share this post


Link to post

Salut. Am sesizat si eu problema asta la Kia, aseara, tot la plecare in panta. Maine o las la mecanic (pentru alte probleme) dar o sa mentionez si treaba asta. Si la drum mi se parea ca imi arata mai putine turatii decat eram eu obisnuit pe treapta de viteza. Nu am avut probleme in deplasare de niciun fel, in afara de stresul vizual al turometrului. Cand calcam ambreiajul se oprea la 0. Anunt si eu in functie de rezolvari.

Share this post


Link to post

Salut. Nu cred ca are legatura cu panta. Cel putin la mine, caci a ramas oprita doar pe drum drept sau in garaj.

Share this post


Link to post

Ati rezolvat careva problema cu turometrul ce sta pe 0? E de la cluster?

Share this post


Link to post

Salut.

De rezolvat, nu am rezolvat-o. Cel putin eu. Nu stiu altii. Dar, dupa ce o vreme nu am mai avut problema asta, vara aceasta a inceput din nou. Si ... am observat un "fenomen" interesant legat de aceasta problema. Si anume ca turometrul face respectivele figuri doar cand e foarte cald afara si masina ramane in soare si se "infoaca". Daca masina ramane la umbra, sau daca e racoare afara nu am probleme cu turometrul. Poate ajuta la descoperirea cauzei. Asa ca, daca cineva face legatura si  gaseste problema si rezolvarea il rugam sa scrie aici sa stim si noi.

Share this post


Link to post

La modelul Corsa C este cunoscuta problema conectorului instrumentelor de bord, in sensul ca sunt momente cand pinii conectorului nu fac contact ferm. Rezolvarea e scoaterea ceasurilor din bord si curatarea contactelor folosind un spray de curatat contacte (contact cleaner). Nu e cazul sa te sperii, operatia nu e complicată atata timp cat nu ai 2 maini stangi.

Share this post


Link to post

O singura data mi s-a intamplat sa ramana turometrul blocat pe 0, in rest, de vreo 3 ori doar mi-o murit motorul la relanti in intersectie si dupa porneste f greu. Eu banuiesc senzorul de turatie ax cu came desi nu este nici o eroare stocata pe motor... Din ce am citit pe forumurile din afara este o problema des intalnita sa moara motorul la relanti si sa nu ramana nici o eroare, de fiecare data s-a rezolvat prin schimbarea senzorului turatie ax cu came: 391802B000 pt i30 1.4 fara isg (215 lei original autokarma), 391802B010 pt i30 cu isg.

Share this post


Link to post

@Dace daca nu ma insel, problema acestui topic e turometrul care nu prea ,,se scoala''. Inteleg ca problema dumitale de fapt sunt oarece decese ale motorului in anumite imprejurari, care imprejurari nu prea sunt pomenite de initiatorul topicului. Mi-e foarte greu sa cred ca acel senzor e responsabil de problema turometrului. Eu am dat o solutie bazata pe experienta proprie, fiind fost detinator de i30 FD. Deci...

Share this post


Link to post

Erata: senzor turatie arbore cotit voiam sa zic.

@Dannyboyturometrul ia informatia de la senzorul asta, eu cred ca exista legatura directa intre ele, mai ales ca la unul din momentele in care mi s-a oprit motorul nu a mai functionat turometrul. Posibil sa fie si probleme diferite, deaia eram curios cum s-a rezolvat treaba cu turometrul daca a rezolvat cineva... Cum ziceam pe alte site-uri din afara s-au rezolvat problemele astea prin schimbarea senzorului respectiv...

Share this post


Link to post

Update: ultima data cand mi s-a oprit masina a fost cu "noroc", aceeasi problema: cand am dat s-o repornesc turometrul nu se misca de la 0 chiar si dupa ce a pornit masina. De data asta am reusit sa fiu mai rapid si sa prind eroarea pe diagnoza: "P0339 - Powertrain Crankshaft Position Sensor A Circuit Intermittent". Deci banuiala initiala se adevereste: ceva in legatura cu senzorul de pozitie arbore cotit. Am schimbat de cateva zile senzorul cu unul original Hyundai, deocamdata nu s-a mai reprodus problema...

Share this post


Link to post

Eu cred ca problema este cauzata de unul dintre: senzor turatie, cluster, cablaj, fir masa. Cel mai usor de reparat/schimbat sunt senzorul de turatie si firul de masa. Clusterul ar trebui sa il lasi ultimu pentru ca e f greu de depistat si reparat, chiar si daca ar fi ieftin tot nu poti cumpara altu si inlocui direct...

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...