Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
mihaigherasim

Sunet de diesel la motor pe benzina

Recommended Posts

Buna ziua tuturor,

 

De ceva timp incoace am observat ca motorul meu (1.6 benzina, 122cp, pe un i30 din 2008) suna la ralanti ca un diesel. Adica se aude un tacanit constant in interior. De afara nu se aude chiar asa, sau nu am bagat eu de seama. Motorul nu pare sa aiba probleme de functionare (trage ok, merge rotund etc.) ci doar acest zgomot ... interesant. Ati mai patit careva? Ce ar putea fi? Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tachetii uzati, ulei prost, lant de distributie uzat ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caută pe forumul Kia, la ceed 1, problema cu lanț distribuție, încearcă să verifici lanțul cum spun ei

Adică să bagi un deget și sa simți dacă este slăbit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Multumesc de raspuns. Am cautat pe forumul Kia, dar nu am gasit. Daca stii mai precis unde anume este informatia respectiva, te rog pune linkul. Multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Multumesc mult. Am citit tot ce spunea lumea pe acolo. Din pacate nu cred ca voi putea face verificarea asta de unul singur. Voi incerca in perioada urmatoare sa gasesc un mecanic dispus sa ma ajute cu chestia asta.

Dar, tot din ceea ce am citit pe acolo, nu cred ca simptomele in cazul masinii mele sunt asemanatoare. Adica eu aud un tacanit (destul de fin) atunci cand motorul e la ralanti si eu stau in masina. Dar nu se aude ca si cum ar bate ceva in capacul de la culbutori. De afara, cu capota deschisa nu e sesizabil. Dar, voi incerca totusi sa ii fac o verificare. Pana atunci voi mai urmari sa vad daca apar si alte simptome descrise acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un 1.4 benzina si se auzea la fel , aveam ulei 5w30,am luat Shell 5w40 si....surpriza , nu se mai aude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei prost.. Am patit si eu. Daca esti aproape cu schimbul de filtre, poți sa îl faci întâi pe asta prima data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Schimbul l-am facut recent (aprilie) si de atunci am facut vreo vreo 2500 km. Am pus ulei Motul 5w40. O fi bun, o fi rau ... Asta mi-a fost recomandat si de la magazin si am vazut ca si pe forumuri sunt multi care il recomanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul de distributie la mine l-am schimbat ,se auzea tot ca la diesel ,a gasit multe zale slabite ,dupa aceea totul ok .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dimineata,

 

In weekend am fost cu masina la un mecanic sa isi dea cu parerea vis-a-vis de tacanit. Pe scurt, in mod frumos, mi-a spus ca sunt eu tacanit. :biggrin: Nu a desfacut capacul sa verificam lantul cu mana, dar am tot ascultat motorul si de afara si din masina, a pus mana pe capac s-a uitat, a studiat si pana la urma ... nimic. Probabil ca sunt tachetii putin mai galagiosi. Atat. Asa ca ... mergem mai departe si vedem ce va fi. Voi reveni cu info pe subiect daca apar schimbari. O zi buna tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..probabil ca ai ramas cu un pitic pe creier de la acel tacanit ! :p Nu-i problema, sa stii ca si eu am destui, referitor la motoare, dar si la altele !

 

Respectivul tacanit este specific tuturor motoarelor , dupa cu un anumit grad de uzura, si mai pregnant pt cele Hy/Kia. Pana la urma este normal ca in urma uzurii distanta dintre paharele supapelor si arborele cu came ( nu avem tacheti !) sa se altereze. In mod normal, aceasta ar trebui reglata, DAR operatia este atat de laborioasa si costisitoare ca nu prea merita. Daca vrei detalii, ti le pot da separat, pe mail. Pt ca suntem in perioada consumerismului, si a lipsei de meseriasi, mai bine cumperi un motor nou sau mai putin uzat. Alta idee ar fi sa schimbi tipul uleiului, zgomotul se ma atenua dar nu va disparea. De ex, la ceed-ul meu (care si el tacane cum ai spus tu) pun de cativa ani buni - dupa ce am incercat mai multe uleiuri - ENEOS Sustina 10W30 , care mi se pare ca este ceva mai bun. Si aici, sunt ceva factori subiectivi, recunosc.

 

Daca, motorul merge bine si nu consuma ulei (mult :D) atunci poti merge linistit asa.

 

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tu pui un anume ulei pentru ca sa nu mai auzi tacanitul motorului, nu sa rezolvi problema. Asta nu e rezolvare....

Motorul meu nu este uzat si eu aud tacanitul de care vorbiti voi atunci cand uleiul este dus. Dar am pus mereu uleiul specificat de producator, nu unul mai gros, ca sa nu mai aud tacanitul. Si, in niciun caz, un ulei dat de magazin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tu pui un anume ulei pentru ca sa nu mai auzi tacanitul motorului, nu sa rezolvi problema. Asta nu e rezolvare......

 

..numai aproximativ corect, doar ca daca nu se mai aude, inseamna ca uleiul isi face treaba si amortizeaza socul !

 

Uite ce este, nu vreau sa intru in discutii infinite cu nimeni, acum va trebui sa definesti ce inseamana un motor uzat - daca a crescut jocul la arborele cu came - supape, asta se datoreaza evident UZURII ! . Rezolvarea corecta este sa reglezi jocul cama-supapa. Citeste ce inseamna asta la un DOHC actual si apuca-te de treaba sau mergi la un meserias adevarat (astia au pierit de mult !) si vezi cam cat costa treaba asta. Intelege ca motoarele despre care vorbim nu sunt proiectate sa iti usureze aceasta operatie. Iti urez succes !

 

A fost odata ca niciodat - o epoca romantica - cand motoarele se proiectau sa faci aceasta operatie relativ usor, ca sa nu vorbim ce cele la care jocul era preluat automat de diverse sisteme, doar ca acele motoare erau scumpe de fabricat. Practic, in ziua de azi s-a facut un downgrade dpdv al proiectarii (citeste ceva despre "teoria becului ars", nu glumesc) , astfel incat motorul sa fie ieftin de produs, si daca se poate, chiar IREPARABIL, corect ar fi sa fie BER (Beyond Economical Repair) care inseamna cam acelasi lucru dar exprimat mai ...diplomatic !. Teoria asta se aplica deja in multe domenii - vezi de ex. echipamentele electronice, TV, etc - si vine din urma si pt industria auto. Mai stii vreun reparator de TV-uri? era sa zic mecanic auto :p De ca sa repari cand mai bine sa cumperi unul nou ?

 

E ultimul meu post pe tema asta, ca deja am vorbit prea mult si nici nu sunt la catedra.

 

Bafta tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul de distributie la mine l-am schimbat ,se auzea tot ca la diesel ,a gasit multe zale slabite ,dupa aceea totul ok .

Ce model, din ce an ? Și la câți km ați efectuat operațiunea de schimbare ? Un preț ? Mulțumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/14/2019 at 7:58 PM, alin 77 said:

Lantul de distributie la mine l-am schimbat ,se auzea tot ca la diesel ,a gasit multe zale slabite ,dupa aceea totul ok .

Cat te-a ajuns operatiunea si unde ai facut-o Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E veche discutia, dar daca acum m-a palit pe mine, acum am vazut-o si pe asta...

Daca inca nu ati rezolvat, priviti si clipul acesta. Este o problema cunoscuta si la case mai mari.

Pe mine un schimb de distributie m-a ajuns cca 1500lei la reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...