Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
james kilowatt

Drivetest: Mazda 3 2019 / 2.0 benzina 122CP manuala

Recommended Posts

Campania a continuat cu un drivest cu noua mazda 3, versiunea hatch, echipare de varf, cu motorul Skyactiv G (aka un motor traditional, insa cu dezactivarea cilindrilor si microhibrid pe 24V) si cutie manuala.

Testul a fost destul de scurt - cam 25 minute, insa pe mine unul masina m-a convins. In primul rand, insonorizarea e la inaltime. Materialele de calitate. Feelingul de premium e foarte prezent. In al doilea rand, nu am simtit probleme datorate suspensiei spate. Tinuta de drum e foarte buna, placuta si confortabila insa foarte precisa.

Taraboanta vine cu 3 ani garantie standard si se poate extinde la 5 pentru o suma decenta (~550€), mult mai decenta decat la hotii de la Seat (vag in general) de exemplu.

In showroom era disponibila si versiunea berlina, care are in spate alte geamuri, mai mari, pentru care eu unul as prefera-o. Insa nu vine cu awd. Si are deschiderea la portbagaj mai mica. Si mi-ar placea hatchul mai scurt pentru ca imi lasa mai mult loc pentru bicle in garaj.... prin urmare inca nu m-am decis daca imi place mai mult hatch sau berlina. Eu fiind in fata, putin imi pasa de geamurile din spate.... asa ca probabil o sa fac un raid cu sotia pe la showroom sa vad ce zice si ea.

 

+ Calitatea interiorului. Premium, nu premium alike.

+ Designul la berlina

+ Insonorizarea. Cred ca e prima din seria recenta de teste care e peste petrolierul meu. Si fara zgomote parazite, fara trancaneli si scartaieli prin hartoapele locale.

+ Cutie de viteze manuala super precisa.

+ Tinuta foarte buna de drum in ciuda suspensiei punte spate. Nu pare sa aiba ruliu mai mare decat Leon Cupra de exemplu in viraje. Si cu toate astea ramane foarte confortabila. Dintre toate cele incercate singura care mi se pare mai faina la tinuta de drum e Giulia.

+ Frane foarte pe gustul meu, cu pedala scurta insa totusi dozabila. Din pacate nu am avut unde sa le testez anduranta.

+ Gadgetaraia la zi. Inca un + pentru HUD. Si pentru camera 360grade, un + pentru consoarta si compenseaza si geamurile cam mici.

 

0 - motorul de 2L 122 CP e doar decent. Un pic cam anemic. Nu te rogi de el, daca mergi normal merge normal, insa daca tragi de el... merge tot normal :D Insa oricum nu cred ca-l mai comanda nimeni, ca se poate comanda deja Skyactive X care are 56CP in plus. Un + pentru start-stopul bine facut (o fi si ala pe 24V ? ), si pentru faptul ca la relenti chiar si cand merge motorul nu se aude decat in primele 2 min dupa pornire.

0 - pozitia la scaune mie mi-a placut, chiar mult. Singurul dubiu pe care il am e cu dumneaei.... reglajele merg foarte jos, jos si normal. Sus n-are :D. Valabi si pentru volan. Si nici niste pernute sau ceva pentru cei mai mici de statura nu am vazut in catalog :D

 

- daca e sa critic ceva, tot ferestrele cam mici pentru gustul meu si in fata si in spate. Noroc de camera 360grade....

- la berlina deschiderea portbagajului e microscopica. Ca la toate berlinele. Sau m-oi fi invatat eu rasfatat cu twin door-ul de la Superb (ma asteptam ca in 10 ani sa devina standard pe toate berlinele, dar nu....).

- n-are roata de rezerva (si cred ca nici pneuri runflat) insa s-ar putea sa aduca. Catalogul de accesorii e inca provizoriu.

 

Trebuie musai sa vad si varianta cu cutie automata, si motorizarea skyactiv X. Daca vreuna din astea 2 nu au un defect fundamental (gen schimba ca la Citronel vitezele iar motorul e zgomotos si anemic) cred ca m-am cam hotarat....

 

Am si poze, insa am pozat berlina, nu hatchul testat :D Credeam ca doar berlina ma intereseaza insa s-ar putea sa ma razgandesc...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat e impozitul la 2.0 si 2.5?

 

In Romania, e 200e pt 2.0.

 

Cu CVT (daca asta e cutia lor automata, din ce stiu), o sa stea ori turata la 4000, ori la 2000. Mai bine manuala.

 

Nu te bagi si la o Honda Civic? :p

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 nu vine, deci n-am de unde sa stiu.

Nu cred ca e CVT cutia, ci hidramata clasica. Cica are doar 6 trepte. CVT-ul are o infinitate :D Insa nici CVT-urile nu-s toate egale intre ele, alea de la Toyota mi se par cele mai naspa. Un baiat de pe alt forum si-a comandat deja una in state (cu motor 2.5) si stiu ca si el e alergic la CVT...

La Civic nici nu m-am uitat fix din motive de CVT...

Manuala nu e o optiune pentru ca asta ar insemna sa pastrez citronelul, ceea ce e o problema. Daca e sa pastrez citronelul pastrez si skoda si stau linistit pana crapa prima dintre ele....

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca i30 de acum de 140 CP o cam bate la popou. :wink: Si la performante si la pret si la garantie. Fara interior poate, dar nu as da banii pe ea. La banii aia as lua Honda civic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La partea de performate probabil asa e. Motorul asta de 2L si 122CP dupa parerea mea nu ar trebui sa existe, cel putin aici unde taxa anuala si asigurarea sunt pe cc. Te taxeaza pe 2L si ai performantele unui 1L turbo.

La fel cum multi ani la rand si Hyundai si Honda au vandut motoare aspirate de 2.4, taxate ca porcu' si cu puteri mai mici decat motoarele de 2 tot din curtea lor. Nu inteleg nici eu ce au in cap astia care definesc gama, insa asta e, fiecare cu meseria lui.

 

La garantie si pret nu e chiar asa. Garantia (extinsa) e cat aia de la Hyundai, iar pretul e cam tot acolo. I30 hatch automat 140CP 29.000, Mazda 3 skyactiv X (180CP) automat 31000 cu tot cu extensii de garantie insa ai in plus 40CP, interior premium si o insonorizare de exceptie (peste noua A-Klasse sau A3 de exemplu. Serie 1 n-am incercat). Iar daca vrei poti avea si awd, ceea ce Hyundai inca nu ofera.

Kia are garantie mai buna insa Kia chiar sare calul la pret, au ajuns la nivel de Mercedes.

 

Honda automata e CVT. Mie imi trebuie automata musai (altfel nu as schimba manuala pe care o am acum si de care sunt foarte multumit), iar CVT, nu multumesc, indiferent de cat de reusit ar fi restul masinii. Din acelasi motiv n-am luat in calcul nici Toyota, care mi se pare ca face un CVT super naspa (mai naspa de exemplu decat cel de la Nissan).

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut pe la Mazda și cu consoarta și i-a plăcut și ei. Asa, pe loc. Consiliul (doua voturi ea, unul eu) a votat pentru hatchabck.

A rămas sa mai sunam pe acolo sa vedem când e disponibila pentru test o automata. Probabil ca nu în viitorul apropiat.

Probabil prin septembrie (după vacanta) dau anunț sa vând petrolierul. Iar citronelul il mai păstrez câteva luni și după ce vine aia noua, pana capătă un pic de încredere.

Inca nu ma grăbesc deloc sa dau comanda, as mai aștepta să apară un pic de feedback la skyactiv X.

Timp in care n-ar fi exclus sa ma răzgândesc total :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o rugăminte. Măcar informativ, atunci când vei lua hotărârea să renunți la autobuzul ăla negru, dă-mi un PM, te rog. :)

Legat de Mazda, arată fabulos de bine în opinia mea. Dacă nu mă înșel, pe TopGear este un review cu Skyactiv X. Și or să mai tot apară recenzii. Trebuie să o iei în roșul ăla al lor care face toți banii. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit review - ul de la top gear. Mi-a plăcut metafora cu "sună ca un diesel, însă unul la 200m distanta". :D

Însă top gear critica in mod constant cutia automata, e musai sa fac un test sa vad cu okii mei cum se comporta. Or avea o alergie la hidramate.

 

Anunț când e de vânzare petrolierul... Însă spun de la început ca e faimosul, unicul ea288 gen 2...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

CVT ul are boala ca schimba la 2000, la 4000 sau la 6000, in functie de pozitia pedalei de acceleratie. In plus, daca vrei sa faci o depasire, si mergi lin la 1500, ii trebuie vreo 2 secunde ca sa retrogradeze si sa accelereze asa cum ii ceri. Unora le place, altii prefera cutia manuala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta de pe 3 nu-i cvt, e hodramata clasica cu convertor de cuplu. Sigur n-are rapiditatea uneia cu dublu ambreiaj însă ar trebui sa fie lina și confortabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lina si confortabila o fi. Dar daca e ca aia de pe Astra, o sa iti ia ceva pana se hotaraste sa accelereze. Pentru autostrada nu e bai, dar pentru Romanica, cred ca trebuie sa fii pregatit sa retrogradezi tu in locul ei, daca vrei sa depasesti cumva. In plus, sunt setate sa mearga la 1500rpm in modul cruise, adica pe minim de consum. Ceea ce nu e rau neaparat, dar nu stiu cat de bine face la motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu, cunoscându-l pe James, crezi că motorul lui o să meargă la 1500rpm? Doar dacă are 9-a treaptă!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amicul de peste garla zice ca are cam 2500rpm la 130km/h, la motorul de 2.5.

Skyactiv X are specificații foarte similare motorului ala deci e posibil sa fie cam aceeași cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda 6, 2.5l, 192 CP, are cutie automata clasica, cu convertizor de cuplu, facuta de Aisin, din ce stiu eu. Acceleratie 7.9-8.0 sec pana la 100km/h, ceea ce e mai mult decat respectabil. Ultimul mohican din Europa cu motor 2.5 benzina, natural aspirat si cutie automata clasica. Daca as avea bani, cu asta mi-as schimba masina acum, in ciuda impozitului imbecil de 5-6 ori mai mare decat pentru un motor de 2l.

Edited by lucionix

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nici nu e adusa. Poate pe alte piete europene

Skyactiv X vine cu 180CP. Tot in zona aia, e data cu 8.2 parca acceleratia (la cutia manuala). Automata e tot hidramata clasica, cu convertor de cuplu. Reduce performantele, creste consumul dar macar din ce-am inteles e confortabila. Si din ce-am inteles e carry over de la generatia anterioara, aka ar trebui sa fie si fiabila.

Iar mie imi trebuie musai automata, in timp ce liniutele nu prea ma mai pasioneaza.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici pe mine, sunt prea batran pt asa ceva, dar totusi, pt automata si motor fara turbo as prefera un 2.5. O diferenta de 2-3 secunde la acceleratia pana la 100km/h se simte in depasiri. In Belgia, unde mergi mult pe autostrada, poate nu e asa important, dar in Romania, pe drumurile astea criminale, strangi din fund la fiecare tir depasit, intr-o oportunitate rara, de linie dreapta de 200-300 m, cu vizibilitate buna si culmea culmilor, fara trafic din sens opus. Daca mai e si panta inclinata...

 

Eu am 184 cai pe IX35 diesel, automata clasica, cu cuplu generos si acceleratia e pe la 9.5 secunde. Batraneste cum conduc eu, nu m-as supara daca ar fi 8 secunde, doar pt acele momente cand am nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe autostrada intr-adevar mergi fara probleme si cu .... 68CP :D Vorbesc din proprie experienta. CP suplimentari aduc confort, nu viteza sau siguranta in plus.

 

Diferenta dintre 2.0 skyactiv X si 2.5 e de 6CP si 29NM, de asta spun ca-s cam in aceeasi zona de specs. Iar diferente de accelerare e mult mai mica de 2s, nu cred ca depaseste jumatate de secunda. Din ce am citit e pe la 8.5s. Unii zic 8.2, altii 8.6.... si sper ca hydramata sa strice chiar tot :D.

Skyactiv X e supraalimentat, insa supraalimentarea e lejera (si cu inertie/lag reduse) pentru viata la turatii reduse si elasticitate (are un cuplu apropiat de cel maxim inca de la 1000rpm!), nu e un boost criminal (gen turbodiesel) care sa-i tripleze puterea insa cu pretul lag-ului si a unei benzi de putere reduse.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa continui putin aici saga.

Dupa cum stiti, a iesit si Mazda 3 versiunea pe tocuri. Aka CX-30. E o mazda 3 mai inalta, insa mai scurta, cu apatament mai mic si denumita SUV, ca denumirea asta magica pare afrodisiaca.

 

Desi nu-s mare amator de SUV-uri am spus sa-i dau o sansa, tinand cont ca-i SUV mai mult doar cu numele, in realitate e un crossover decent, si in plus are sanse sa fi rezolvat una dintre problemele principale pe care le vad la Mazda 3, si anume locurile/geamurile din spate.

 

Versiunea testata a fost automata, tot cu motorul G122. Cu ocazia asta am testat deci si cutia care daca nu mi-ar fi placut ar insemna sa abandonez ideea.

 

Vestea buna e ca mie unuia mi-a placut cutia automata. Am vazut ca multi o critica prin presa, mie imi place. E oricum cu 10 clase peste alea robotizate simple. In comparatie cu DSG-ul mie imi place mai mult cum se comporta la viteze reduse, gen blocaje de trafic. De CVT-uri nu mai zic, alea sunt foarte eficiente insa moartea pasiunii ca feeling.

In mers schimbarile nu sunt la fel de rapide ca la un DSG insa nici nu te plictisesti asteptand. Shimbarile de trepte mi s-au parut suficient de line si de inspirate (si in sport si in mod normal), uneori mai inspirate decat cele de pe DSG7 uscat de exemplu. Schimbarea de la padele, pe care ai putea s-o folosesti atunci cand vrei sa anticipezi o haiducie e suficient de rapida si de lina in ambele sensuri.

Pe de alta parte tot nu-s convins cu spatiul in spate vs 3 hatchback. Clar sta mai bine la cap. Insa la picioare si la latime nu-s convins, or fi diferentele nanometrice. Pe edmunds scrie ca Mazda3 e mai spatioasa in spate (mai putin pe inaltime), pe Mazda Belgia e invers. Acceptabil insa nu mai mult. Fata de Mazda 3 are geamuri mai mari si in plus nu mai are tavanul negru (la Mazda 3 singura nuanta de tavan e negru, ca asa a decis un satanist de la marketing).

Ca sofer, mi se pare ca 3 sta un pic mai bine cam la toate capitolele dpdv al dinamicii. Si CX30 e foarte reusita si rafinata, insa 3-ul mi s-a parut chiar un pic mai reusita si mai rafinata. Evident, asta tine si de gusturi.

Motorul (G122) aceeasi impresie ca la 3, e OK daca mergi normal si isi arata limitele daca tragi de ea. Parca pe 3 mi s-a parut mai silentios. In materie de insonorizare si pe CX30 am fost impresinat de cat de putin prezent e zgomotul de vant (testat pana la 150km/h), tinand cont pe de o parte de caroseria inalta si pe de alta parte de geamurile "chioare".

Testul a fost de 4km de drum normal (cu trafic cam nasol) si vreo 18 de autostrada, mergand in toate felurile. Consum pe BC 7.4. Cred ca o 3 cu Skyactiv X si mergand mai eco are sanse sa fie sensibil sub chiar si cu awd.

Trebuie sa mearga s-o vada si consoarta. Eu parca as zice 3 (ca deh, eu o sa merg in general in fata), insa nu e o hotarare batuta in cuie, pragmatic vorbind CX30 ar fi o alegere interesanta. Consoarta spun convins ca va spune "3 hatchback". Eu as alege 3 berlina pentru design/feeling sau CX30 pentru partea practica, insa si un hatchback (eventual cu AWD) ar fi o optiune interesanta care 95% din timp ar fi chiar optima. Cel mult mi-ar parea rau ca nu am luat CX30 de doua ori pe an, cand vin familioanele extinse.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@james kilowatt: Multumesc mult pentru review! Foarte bine punctate plusurile si mminusurile...

 

De cand au aparut pe net pozele i-a facut cu ochiul sotiei CX-30-ul asa ca am testat Mazda 3 Skyactiv G 122 MT6 de la BDT Splai si am comandat CX-30 G 122 AT6 Plus + Style Pack (23.170 Euro cu Rabla + 1200 Euro). Masina vine in noiembrie.

 

Aveam de cand sa testam si Kia Xceed, dar a fost dragoste la prima vedere pentru sotie asa ca a decis la ramana la Mazda. Intre timp am vazut in showroom VW T-Cross: spatios, aprox 23.000 Euro, timp de asteptare de aprox 9 luni! :(

 

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod paradoxal și soției mele i-a plăcut cx-30!

Era destul de pro-m3 însă când i-am atras atenția la tavanul negru s-a făcut un declic undeva... Brusc combinația de geam microscopic și tavan negru i-a dat aer de "sicriu".

 

Acum mi-a mai rămas sa ma hotărăsc sa ma despart de o limuzina spațioasă și rapida ca să trec la un crossover mai micuț.... Probabil ca o sa mai trag de timp sa mai rezolve din problemele tinereții și sa apară ceva mai multe informații și teste mai amanuntite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Tavanul negru a fost "problema" si la sotia mea. :) Si noul Ford Puma are tavanul negru.

 

Era sa uit, am fost si pe la Renault Cobalcescu sa intreb de Captur 2... Era sambata, ora 10.00 si inca nu se trezise. :) Nu aflase ca aparuse noul Captur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine problema e ca n-am motive reale sa ma plang de masina actuala... inca.

Pe forumul monomarca sunt surprinzator de multe povesti cu greieri la masini noi (sub 10.000km). Pentru mine asta e o surpriza, ma asteptam ca la cat efort au facut sa-i dea un aer premium sau chiar luxury la Mzd3 / CX30 greierii ar fi raritati. Asta e inca un motiv care sa ma faca sa mai astept putin, poate mai rezolva din micile probleme de acnee juvenila :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parere personala stai linistit ai masina buna , spatioasa , confortabila . Nu se cumpara decat facelift la orice model . Eu nu am respectat regula asta la Octavia mea si am fost cobai . Ai citit pe topicul deschis de mine cate am schimbat in garantie . Apoi sincer la motoarele astea de la Mazda prea multa reclama . Este silentios, rafinat dar fara prea mari performante , nu exceleaza nici la consum . Se laudau cu , consum de diesel la lansare . Fata de Superb , Mazda 3 si CX 30 sunt masini inghesuite care din cauza geamurilor mici creeaza senzatie de claustrofobie .

Edited by teodoreanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca singura masina a familiei va fi CX-30 nu se prea merita s-o schimbi cu Superb ce este din alta categorie.

 

Eu schimb masina sotiei, Hyundai i20-ul MT6 din 2017 cu 14.000 km cu CX-30 din cauza faptului ca-si doreste o masina cu cutie automata.

 

Masina mea, Alfa Romeo Giulia, nu as da-o ca iau CX-30.Pentru birjareala mai am un Kadjar 1.2 Tce luat de nou in 2017 cu 14.000km.

 

Este riscant sa cumperi un model nou aparut, pot sa apara problemele "copilariei" ce se vor rezolva in timp, cu ocazia faceliftului, dar la cativa ani de la lansare nu mai ai acelasi entuziasm cand vezi masina pe strada. Am patit asta cu Renault Captur cand a aparut: ni s-a parut wow, dupa cativa ani nici nu bagam de seama masina.

 

Motorizarea Skyactiv 122G nu este racheta si din ce drive teste am vazut pe net nici Skyactiv X-ul de 180 CP nu este mult superior (are cuplu de 224Nm fata de 213 al G122 la aceeasi turatie de 4000 rpm), dar este suficienta pentru sotie. Oricum, admit Mazda ca este "Gigi contra" cu aceste motoare aspirate, contrar curentului downsize-ing. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cifre fiabile de consum încă n-am văzut... Prin presa nu a apărut vreun test cât de cât mai serios. În consumuri din alea făcute pe baza de bc într-un test de o ora nu prea am încredere.

 

La mine problema e ca nu-mi trebuie doua mașini. Îmi trebuie maxim una singura (discutabil și aia, pentru 8-9kkm/an), care sa fie automata și dimensiuni mai compacte. De spațiu criminal n-am nevoie, în schimb n-aș suporta un cazan zgomotos și cu confort de autobuz pentru că în cazul asta as lua chiar autobuzul :D

 

La skoda de exemplu unele probleme au fost rezolvate dinainte de face-lift. De exemplu cea de distribuție.

Și pe de alta parte face liftul a venit cu tăieri de costuri...

 

Însă as aștepta măcar sa se mai calmeze cu recall-urile. Acum au doua pe zi. Însă pe de alta parte e semn bun.... La alte mărci (aka vag) se fac ca ploua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...