Jump to content
aurelian_dragomir

Problema aer conditionat Elantra 2018, nu mai e la fel de rece

Recommended Posts

Salutare,

 

Am si eu o problema. Am cumparat anul trecut ( iulie 2018 ) o Hyundai Elantra si totul a fost ok pana acum cateva saptamani. Subit, aerul conditionat nu mai e la fel de rece.

 

In trecut il tineam pe Low, pe 1 - 2 nivele. Acum il tin pe maxim si tot nu face fata, nu mai e la fel de rece.

 

Am fost la reprezentanta, si, masina avand 10_000 KM mi-au zis ca e filtrul prea murdar si trebuie schimbat, ca de aceea nu mai are forta ACul. Am facut asa insa degeaba.

 

Eu la masina veche mergeam in fiecare an la service si imi schimbam freonul/ completam/ whatever.

 

Le-am zis de asta dar au spus ca nu are nicio treaba, ca nu pot face nimic.

 

Ce parare aveti? Cum sa pun problema la service astfel incat sa inteleaga idiotii aia ca trebuie facut ceva? ( DAB ).

 

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu il tin la 24c vara si iarna mereu, instant nu face frig iar climatizarea pentu o masina stata in soare dureaza cel putin 5 minute. Lichidul refrigerant sau solutia si gazul respectiv nu intra pe garantie, te agiti degeaba la reprezentanta si poate nu intelegi cum functioneaza o climatizare automata auto. Pe scurt, daca eu setez la 23c si apas butonul auto din stanga si cel sync activat in dreapta, la pornirea motorului se va activa automat instalatia de ac si de recirculare al aerului interior (poate mergi cu geamul deschis, am vazut si dinastia) iar masina gradual porneste de la cea mai scazuta temperatura pana se climatizeaza zona la 23c in habitaclu. Verifica sa porneasca electoventilatorul din spatele radiatorului, respectiv condensatorul de ac. Acesta trebuie sa fie la turatie medie, apoi odata cu incalzirea motorului pleaca pe treapta 2 de viteza mare ca sa sustina racirea condensatorului si al radiatorului in stationare este foarte important acest lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalația de climatizare are garanție 18 luni.Scrie in carnetul de intreținere.Nici a mea nu prea mai face față pe aceste călduri,fabricație 2017.Din câte știu trebuie sa ai 5-6 grade la gura de ventilație pe recirculare pe max AC pe prima treaptă de ventilație.Eu am AC simplu fără climă.

 

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Edited by ioonell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freonul (agentul de racire) nu isi schimba prorpietatile in timp. Atunci cand nu mai face rece din "vina" lui,sa stiti ca nu mai aveti prea mult freon ori s a pierdut de tot in urma unor pori din instatalatie. Ma amuza povestile cum ca "bag freon in fiecare an" ca nu mai este bun freonu. clar este o pierdere printr-un por ffff fin si in timp se pierde fereonul.

La tine poate fi ori freonul lipsa , ori ceva din comanda compresorului defect.

Edited by pauncata2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

In modul manual face racoare?

 

Nu conteaza daca este pe auto sau nu. Pur si simplu aerul scos nu mai e la fel de rece ca altatada. Cand am luat masina si luni bune dupa era suficient sa o tin la nivelul 1-2 pe low si era super rece. Acum, dupa cum am zis trebuie sa o dai pe maxim si chiar si asa aerul e doar un pic rece. Am fost cu ea la DAB si au zis ca e ok instalatia de climatizare, ca imi schimba filtrele insa ma gandesc sa ma duc si la Colina.

 

Ce parere ai?

Freonul (agentul de racire) nu isi schimba prorpietatile in timp. Atunci cand nu mai face rece din "vina" lui,sa stiti ca nu mai aveti prea mult freon ori s a pierdut de tot in urma unor pori din instatalatie. Ma amuza povestile cum ca "bag freon in fiecare an" ca nu mai este bun freonu. clar este o pierdere printr-un por ffff fin si in timp se pierde fereonul.

La tine poate fi ori freonul lipsa , ori ceva din comanda compresorului defect.

 

Corect ce zici insa freonul nefolosit de asemenea isi schimba proprietatile si nu mai e la fel de eficient. Adica dupa o iarna e posibil sa isi piarda din eficienta.

Edited by aurelian_dragomir

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Corect ce zici insa freonul nefolosit de asemenea isi schimba proprietatile si nu mai e la fel de eficient. Adica dupa o iarna e posibil sa isi piarda din eficienta.

Pai... ac-ul trebuie folosit si iarna, macar juma de ora- o ora pe luna. Insa, cand folosesti dezaburirea, se activeaza si compresorul.

 

Cel mai probabil, ai putin freon in instalatie.

Edited by Chevy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Am si eu o problema. Am cumparat anul trecut ( iulie 2018 ) o Hyundai Elantra si totul a fost ok pana acum cateva saptamani. Subit, aerul conditionat nu mai e la fel de rece.

 

In trecut il tineam pe Low, pe 1 - 2 nivele. Acum il tin pe maxim si tot nu face fata, nu mai e la fel de rece.

 

Am fost la reprezentanta, si, masina avand 10_000 KM mi-au zis ca e filtrul prea murdar si trebuie schimbat, ca de aceea nu mai are forta ACul. Am facut asa insa degeaba.

 

Eu la masina veche mergeam in fiecare an la service si imi schimbam freonul/ completam/ whatever.

 

Le-am zis de asta dar au spus ca nu are nicio treaba, ca nu pot face nimic.

 

Ce parare aveti? Cum sa pun problema la service astfel incat sa inteleaga idiotii aia ca trebuie facut ceva? ( DAB ).

 

Multumesc

 

Dar au testat instalatia? Sau s a uitat un nene la masina si a tras concluzia ochiometric ca e ok? Atata timp cat instalatia de AC este in garantie trebuie sa i faca macar un test, sa bage in instalatie o solutie de contrast. Poate sunt pori pe undeva si se pierde freon. Eu zic sa revii la ei cu putin scandal.

Edited by Dennis

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu conteaza daca este pe auto sau nu. Pur si simplu aerul scos nu mai e la fel de rece ca altatada. Cand am luat masina si luni bune dupa era suficient sa o tin la nivelul 1-2 pe low si era super rece. Acum, dupa cum am zis trebuie sa o dai pe maxim si chiar si asa aerul e doar un pic rece. Am fost cu ea la DAB si au zis ca e ok instalatia de climatizare, ca imi schimba filtrele insa ma gandesc sa ma duc si la Colina.

 

Ce parere ai?

 

 

Corect ce zici insa freonul nefolosit de asemenea isi schimba proprietatile si nu mai e la fel de eficient. Adica dupa o iarna e posibil sa isi piarda din eficienta.

Nu exista, freonul ori ramane in instalatie si isi face treaba (daca instalatia lucreaza corespunazator). Ori se pierde fff. incet si atunci esti nevoit sa-l incarci in fiecare an. Nu cred ca la tine este din filtre (nu cred ca sunt incarcate asa rau). Probabil ajuta si pornitul ac-ului iarna ,eu mai pornesc fiindca ajuta la dezaburire,dar nu ajuta la imbunatatirea proprietatilor freonului.

Sa faca in test pertinent,sa gaseasca o solutie prin care sa rezolve problema,este totusi o masina de un an....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...